Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33924
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr dec 09, 2005 11:10 am

Ach, Verdonk moet toch al opstappen, dit kan er ook nog wel bij. :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 09, 2005 11:54 am

Kan die rechter niet gewoon beslissen Kalou wel of niet mee gaat? :hypocrite:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr dec 09, 2005 1:45 pm

Binnenkort een nieuwe minister, zou me niets verbazen als dit een Oranje-fan is.. :hypocrite:

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » vr dec 09, 2005 1:51 pm

Opnieuw bekijken? Dat haalt Kalou nooit. De Betuwelijn wordt ook iedere keer opnieuw bekeken, en steeds komt er hetzelde uit ;)

Nu krijg je van die formuleringen als 'na uitgebreid onderzoek en het horen van verschillende partijen, heb ik besloten dat ik bij mijn standpunt dd [datum] blijf, hetgeen ingegeven wordt door een combinatie van de volgende redenen.'

Verdonk is niet het type dat nu zomaar overstag zal gaan.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 09, 2005 8:17 pm

Dat verwacht ik ook niet. Dat zou een teken van zwakte zijn. En dat kan ze zich denk ik niet veroorloven. Zeker niet ten opzichte van een stelletje voetballers.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 09, 2005 11:41 pm

Voor welk land speelt zijn broer ...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za dec 10, 2005 11:17 am

Nederlandse schoenen voor Kalou

ROTTERDAM - Salomon Kalou reageerde gisteren zelf niet op de voor hem positieve uitspraak van de rechter.

De spits van Feyenoord liep bij de training van zijn club alle camera’s die een reactie wilden op zijn naturalisatiezaak zwijgend, maar wel glimlachend voorbij.

Kalou hoorde gisterochtend om 9.15 uur dat minister Verdonk van Vreemdelingenzaken opnieuw moet beoordelen of hij in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatieprocedure. De rechter vindt haar twee eerdere weigeringen niet voldoende onderbouwd.

Kalou’s raadsman mr. Kroes reageerde wel: ,,De rechter heeft zijn redenen zo helder en krachtig geformuleerd. De argumenten van de minister zijn echter van tafel geveegd.''

Tijdens de uitspraak, waarbij beide partijen ontbraken, stelde de rechter dat minister Verdonk de zaak ’onzorgvuldig voorbereid en deels niet goed gemotiveerd heeft.’ Hij vindt dat de bewindsvrouw aan te veel positieve punten voorbij is gegaan bij haar belangrijkste conclusie: Kalou is niet voldoende ingeburgerd om voor een versnelde procedure in aanmerking te komen.

Verdonk heeft nu zes weken de tijd om bij de Raad van State beroep aan te tekenen tegen de uitspraak. Zo niet, dan moet ze in die gestelde periode beslissen of Kalou alsnog op korte termijn een Nederlands paspoort krijgt.

In theorie kan Verdonk andere redenen aandragen om Kalou wederom uit te sluiten van een versnelde gang van zaken. ,,Maar die redenen zie ik niet’’, aldus mr. Kroes.

Van zijn sponsor kreeg Kalou gisteren in de Kuip nieuwe voetbalschoenen overhandigd, voorzien van de Nederlandse vlag en zijn eigen naam.
http://www.ad.nl

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 10, 2005 12:11 pm

Tis toch te gek voor woorden, staat ie zodadelijk tegen z'n broer te spelen.Grootverdiener tegen grootverdiener, kunnen alles krijgen wat hun hartje begeerd, en aan het einde van hun loopbaan overal zich vestigen.De een wil Nederlandschap niet omdat ie voor zijn leven moet vrezen, nee, om nog meer z'n zakken ( en die van anderen ) te kunnen vullen. :pukey:

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za dec 10, 2005 12:14 pm

Je bedoelt jouw zakken, door de bakken belasting die hij straks betaalt ? :hypocrite:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 10, 2005 12:18 pm

Neefkens schreef:Je bedoelt jouw zakken, door de bakken belasting die hij straks betaalt ? :hypocrite:
Rare kronkel om te denken dat belastingcenten van Kalou mijn zakken gaan vullen, als dat het zou zijn zou ik nu schatrijk moeten zijn met al de grootverdieners in Nederland.Je betaalt belasting in het land waar je gevestigd/inkomen ( hebt ) bent, die is binnen no-time weg ... en zie je nooit meer terug in Nederland om zich voorgoed te vestigen .. dat is de enige reden Zakkenvullen ... en niet de mijne :nooo: :pukey:
Laatst gewijzigd door 999 op za dec 10, 2005 12:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za dec 10, 2005 12:22 pm

Wat ben je toch een gezellige gozert :aai:

Hij zal waarschijnlijk in Nederland meer belasting betalen dan jij en ik in ons hele leven :D

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 10, 2005 12:26 pm

Neefkens schreef:Wat ben je toch een gezellige gozert :aai:

Hij zal waarschijnlijk in Nederland meer belasting betalen dan jij en ik in ons hele leven :D
Ja en ?, hij verdient ( gaat verdienen ) ook meer in een jaar als jij en ik ons hele leven ... ach dit gaat voor Kalou alleen maar over het grote geld en niks anders.

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za dec 10, 2005 12:29 pm

Ja en ?
Nou gewoon..... :D

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 10, 2005 12:31 pm

Schop onder Kalou z'n kont en helemaal achter aan sluiten ..

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za dec 10, 2005 12:33 pm

Gewoon toetsen aan de bestaande wetgeving en vervolgens uitvoeren.

Al jouw "kotsjes" zijn absoluut nergens voor nodig :nooo:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 10, 2005 12:36 pm

Neefkens schreef:Gewoon toetsen aan de bestaande wetgeving en vervolgens uitvoeren.

Al jouw "kotsjes" zijn absoluut nergens voor nodig :nooo:
Nu leg dan eens uit waarom mijn kotsjes je irriteren ?.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za dec 10, 2005 12:36 pm

Voetske schreef:Schop onder Kalou z'n kont en helemaal achter aan sluiten ..
Geloof het of niet, maar ik ben het helemaal met je eens hoor! Waarom zou Kalou in hemelsnaam voor Nederland moeten mogen uitkomen? Ik vind dat het hele interland voetbal hiermee naar z'n moer gaat. De volgende stap is dat mensen betaald gaan worden om een andere nationaliteit te nemen (als dat al niet gebeurt). Ivorianen spelen bij Ivoorkust. En als er in het land van herkomst gigantische problemen zijn qua staatsveiligheid e.d. of als iemand al zolang in Nederland woont (sinds geboorte bijvoorbeeld) en liever boerenkool eet dan rijst (gecharceerd uiteraard) dan is het misschien mogelijk om eea versneld te doen.

Niet omdat Kalou en Feyenoord graag een stapel Engelse ponden op hun bankrekening bijgeschreven willen zien en zeker niet omdat Kalou Nederland moet redden van de ondergang op het WK. Volgens mij zijn wij prima gekwalificeert zonder hem en zal hij, indien Robben of van Persie fit blijven, toch weinig speelminuten krijgen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za dec 10, 2005 12:59 pm

Voetske schreef:
Neefkens schreef:Gewoon toetsen aan de bestaande wetgeving en vervolgens uitvoeren.

Al jouw "kotsjes" zijn absoluut nergens voor nodig :nooo:
Nu leg dan eens uit waarom mijn kotsjes je irriteren ?.
Ik irriteer me niet aan je, ik vind het eerder jammer voor jezelf dat je zo in het leven staat :aai:
De kotsjes vind ik de meest vervelende smilies die er zijn.

Voor de goede orde: ook ik vind het nergens voor nodig dat ie versneld Nederlander wordt. Het feit dat Kenianen als abalah muhammed meedoen voor Quatar vind ik ook ronduit belachelijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 10, 2005 1:12 pm

Neefkens schreef:
Voetske schreef:
Neefkens schreef:Gewoon toetsen aan de bestaande wetgeving en vervolgens uitvoeren.

Al jouw "kotsjes" zijn absoluut nergens voor nodig :nooo:
Nu leg dan eens uit waarom mijn kotsjes je irriteren ?.
Ik irriteer me niet aan je, ik vind het eerder jammer voor jezelf dat je zo in het leven staat :aai:
De kotsjes vind ik de meest vervelende smilies die er zijn.

Voor de goede orde: ook ik vind het nergens voor nodig dat ie versneld Nederlander wordt. Het feit dat Kenianen als abalah muhammed meedoen voor Quatar vind ik ook ronduit belachelijk.
Ik vindt AAI-Smilies de ergste die er zijn, en zo in het leven staat ?, zal wel aan mij liggen ( en aan degene die me niet kennen ) maar ik heb er geen benul van wat je bedoeld ...

Maar verder is het gewoon om te kosten, personen die op een " normale " manier al hun zakken kunnen vullen in dit overgehyped en overgewardeerd ( kwa salaris ) voetbalwereldje ook nog menen om door het versneld Nederlandsschap aan te vragen nog meer hun zakken kunnen gaan vullen.

Want dat is, zoals Raymon al schreef, volgens mij de enige reden dat Kalou Nederlander wil worden ... verder is die z.g.n.d. meerwaarde ook zo betrekkelijk ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za dec 10, 2005 2:21 pm

Raymon schreef:De volgende stap is dat mensen betaald gaan worden om een andere nationaliteit te nemen (als dat al niet gebeurt).
Gebeurd al. Voetbal weet ik niet maar in de atletiek bv wel. Een aantal Kenianen lopen voor oliestaatjes en ontvangen daarvoor een behoorlijke zak met geld.

Drecul
Berichten: 2321
Lid geworden op: za okt 04, 2003 11:36 am

Bericht door Drecul » za dec 10, 2005 2:59 pm

Ik vindt het zowiezo vreemd , iedereen moet vechten voor een plek bij oranje en kalou's plek is gegarandeerd als hij nederlander wordt.
Zal van Bommel leuk vinden.....
First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win- M.Ghandi

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za dec 10, 2005 3:29 pm

At BZ: we zijn het eens, ik schreef voor jouw post al:
Neefkens schreef:Voor de goede orde: ook ik vind het nergens voor nodig dat ie versneld Nederlander wordt. Het feit dat Kenianen als abalah muhammed meedoen voor Quatar vind ik ook ronduit belachelijk.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za dec 10, 2005 4:01 pm

Ik snap kalou eigenlijk ook niet zo. Als hij vorig jaar voor Ivoorkust had gekozen dan had hij een heleboel interlands kunnen spelen, in januari nog een Africa Cup (en nu zelfs een WK). Als hij in die wedstrijden goed had gepresteerd, dan had hij zonder meer een verblijfsvergunning voor Engeland gekregen en als bonus had Feyenoord hem verplicht meer moeten betalen omdat hij van buiten de EU komt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 11, 2005 12:29 pm

Bizar om tégen Kalou te spelen”

EINDHOVEN, zondag

In de PSV-kleedkamer was de koppeling van Ivoorkust aan Oranje op het WK de dag voor Feyenoord-PSV het gesprek van de dag. „André Ooijer heeft me gezegd dat hij me op de laatste training bij PSV een schop zal geven, zodat ik de hele zomer geblesseerd ben”, aldus een lachende Arouna Koné, „Het zou vreemd zijn om tegen een Nederlands elftal met Salomon Kalou te spelen. Het is bizar als een Ivoriaan meespeelt bij Nederland, dat al zoveel topspelers heeft.”

Feyenoorder Kalou zelf wilde de dag voor de topper tegen PSV niet op de saillante loting ingaan. „Ik wil me helemaal op de wedstrijd concentreren.”
De T.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 22, 2005 5:20 pm

Verdonk gaat in beroep, meldt Radio 1. Ze stapt naar de Raad van State.

De advocaat van Kalou is stomverbaasd. Ze heeft geen redenen volgens hem. Hij denkt dat Verdonk het doet omdat ze de regels van de versnelde naturalisatie niet ziet zitten.

Er zal een voorlopige voorziening (kort geding) aangespannen worden, die voor 22 januari behandeld moet worden.

Edit: hierover in het NRC:

Verdonk naar Raad van State om Kalou

DEN HAAG (ANP) - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) stapt naar de Raad van State in de zaak tegen voetballer Salomon Kalou. Zij gaat daarmee in beroep tegen de beslissing van de rechtbank in Rotterdam, eerder deze maand. Dat heeft zij donderdag bekendgemaakt.

De bestuursrechter in Rotterdam had bepaald dat de bewindsvrouw opnieuw moest gaan bekijken of de Feyenoorder Kalou voor een versnelde naturalisatieprocedure in aanmerking komt. Voor topsporters bestaat daarvoor een speciale regeling.

Maar Verdonk heeft al twee keer geweigerd hem sneller een Nederlands paspoort te gunnen. Daartegen is de 20-jarige aanvaller uit Ivoorkust in verweer gekomen. Met een Nederlands paspoort zou hij met het WK-voetbal in Duitsland in 2006 kunnen meedoen.

Volgens een woordvoerder van Verdonk is de gang naar de Raad van State de aangewezen weg om in juridische zin duidelijkheid en zekerheid te krijgen. Justitie heeft de raad gevraagd om een spoedige behandeling van de kwestie. Verdonk had zes weken de tijd om in beroep te gaan en anders in die periode een besluit nemen over de naturalisatie.

De bestuursrechter in Rotterdam vond dat de minister de zaak ,,onzorgvuldig voorbereid en deels niet goed gemotiveerd had.'' Verder verwees de rechter naar de positieve adviezen van onder anderen staatssecretaris Ross (Sport), burgemeester Opstelten van Rotterdam, bondscoach Van Basten en oud-voetballer Cruijff.
Cees, wat zit hier achter? Vertragingstactiek?
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie