Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » di okt 11, 2005 2:17 pm

Ik wil nu toch weleens die bron weten van dat verhaal omtrent Nederland - Roemenie.
Ik heb het niet zo op 'verhalen' van derden, precies hetzelfde toen Markje schoonvader Bert inschakelde om Davids zwart te maken.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do okt 13, 2005 8:45 am

Sjesus, wat een loser zeg die Verkoren !
Bijna precies hetzelfde verhaal heeft Nijnatten al geschreven...alleen voegt hij er nog een eigen mening aan toe en presenteert die als feit :pukey:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 17, 2005 1:15 pm

'Dit Oranje heeft één echte ster'

Pech kun je hebben en pech kun je afdwingen. Geluk kun je hebben en geluk kun je afdwingen. Tegeltjeswijsheid. En dus waar. Mijn bewondering voor bondscoach Marco van Basten is groot. Ik heb de illusie dat hij het geluk afdwingt, zoals Louis van Gaal in zijn Oranje regeerperiode de pech afdwong.


Edwin van der Sar stopte zaterdag een Tsjechische penalty en besliste daarmee de wedstrijd. Is dat geluk? Of afgedwongen geluk? De Van Basten-ontdekking (als international) Khalid Boulahrouz speelde zaterdag voor het eerst een beroerde interland. Dat had geen noodlottige gevolgen. Geluk? Afgedwongen geluk? Barry Opdam scoorde. Een andere bondscoach had Opdam nooit geselecteerd. Van Basten deed het wel. Met dit resultaat als gevolg. Geluk? Afgedwongen geluk?
Misschien wel gewoon kennis en kunde.

Van Basten heeft in de kwalificatie voor het WK heus wel geluk had. Maar steeds geluk hebben, is op een gegeven moment geen geluk meer.

Nou ja. Het buitenland ziet de resultaten van dit Oranje en zal schrikken. Uit tegen de nummer vier van de wereld (dat was Tsjechië op zaterdag nog) met 2-0 winnen, dat maakt indruk.
Op het lijstje van favorieten voor de wereldtitel volgend jaar zal Nederland hoog staan; in de top drie met Argentinië en Brazilië. Een team waarvan we dachten dat het zich misschien niet zou kwalificeren voor het WK heeft zich in ruim een jaar ontwikkeld tot titelkandidaat; het kan snel gaan.
Van Basten en Oranje lijken niet te kunnen verliezen. Dat is mooi en dat is tegelijk het gevaar. Straks gaan spelers namelijk denken dat ze waanzinnig goed zijn, terwijl ze ‘slechts’ mogen denken dat het team verschrikkelijk goed is.

Dit Oranje heeft namelijk maar één echte ster. Marco van Basten. Aan hem de taak te blijven doen wat hij deed en de instelling van de spelers te houden hoe die was.

FRANS LOMANS
http://www.sportweek.nl

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma okt 17, 2005 1:28 pm

Kruip maar lekker in de reet van Van Basten Lomans. Als je het toch over de wedstrijd tegen Tsjechië hebt, dan kun je ook best bespreken dat :pukey: :pukey: Bassie :pukey: :pukey: Nederland met een compleet verkeerde tactiek de wei in heeft gestuurd en haar nog steeds niet aan het voetballen heeft gekregen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 17, 2005 1:41 pm

Robert Heukels heeft deze week een nog mooiere column over Van Basten in de Sportweek...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma okt 17, 2005 2:05 pm

Even langs de weg: wat een tenenkrommend slecht stukje van die Lomans zeg! Allemachtig wat gigantisch matig geschreven.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 17, 2005 6:01 pm

Harm schreef:Kruip maar lekker in de reet van Van Basten Lomans. Als je het toch over de wedstrijd tegen Tsjechië hebt, dan kun je ook best bespreken dat :pukey: :pukey: Bassie :pukey: :pukey: Nederland met een compleet verkeerde tactiek de wei in heeft gestuurd en haar nog steeds niet aan het voetballen heeft gekregen.
De afgelopen wedstrijd tegen Tsjechië was er weinig mis met de tactiek waar Oranje de wedstrijd mee in werd gestuurd.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di okt 18, 2005 4:52 am

Ik ben het eigenlijk wel met Lomans' gedachtengang eens. Dankzij Marco en Johnny is het allemaal gelopen zoals het gelopen is. Enige twee verliezers zijn Ajax en v Bommel. Bommel is iedereen wel duidelijk en Ajax omdat we Bassie en Schip moeten missen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di okt 18, 2005 7:18 am

Ik vind dat degenen die tijdens de thuiswedstrijden van Oranje in het stadion zitten eigenlijk ook wel onder de verliezers geschaard mogen worden...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 18, 2005 7:57 am

Volgens mij hebben die niets verloren hoor, het was daarvoor ook niets.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di okt 18, 2005 6:07 pm

Bertje schreef:Volgens mij hebben die niets verloren hoor, het was daarvoor ook niets.
Ja en nee. Mijn oud collega Ben heeft tegen Macedonie namelijk zijn Oranje pet verloren. Het drankorgel! Maar die had hij pas gekocht na het aantreden van Marco en Johnny zodat jouw stelling uiteindelijk toch klopt. :xyxthumbs:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 18, 2005 7:22 pm

Dubbel schreef:Ja en nee. Mijn oud collega Ben heeft tegen Macedonie namelijk zijn Oranje pet verloren. Het drankorgel! Maar die had hij pas gekocht na het aantreden van Marco en Johnny zodat jouw stelling uiteindelijk toch klopt. :xyxthumbs:
Gelukkig maar! :xyxthumbs:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 25, 2005 3:38 pm

Maarten Stekelenburg bij voorlopig Oranje

25/10/2005 15:03

Marco van Basten heeft één nieuwe naam opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Voor het oefenduel met de Italianen (op 12 november) haalde de bondscoach Maarten Stekelenburg bij de Oranje-spelersgroep.
In totaal maakte Van Basten 34 namen bekend van spelers die in de voorlopige selectie zijn opgenomen. Dat is er één meer dan een dikke maand geleden, toen hij er 33 presenteerde. Geen enkele international is afgevallen, alleen de doelman van Ajax is teruggekeerd.

Stekelenburg maakte vorige week zijn comeback bij Ajax, waar hij door een schouderblessure lange tijd niet aan spelen was toegekomen. Inmiddels stond de enkelvoudig international alweer drie duels onder de Amsterdamse lat.


De voorlopige Oranje-selectie



Doel: Henk Timmer (AZ), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Oscar Moens (Willem II).
Verdediging: Urby Emanuelson (Ajax), Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler, Barry Opdam en Ron Vlaar (allen AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Serginho Greene (Feyenoord), Khalid Boulahrouz (HSV), Theo Lucius en André Ooijer (beiden PSV) en Jan Kromkamp (Villarreal).
Middenveld: Nigel de Jong, Olaf Lindenbergh, Hedwiges Maduro en Wesley Sneijder (allen Ajax), Denny Landzaat (AZ), Mark van Bommel (Barcelona), Rafael van der Vaart (HSV), George Boateng (Middlesbrough), Ibrahim Afellay en Phillip Cocu (beiden PSV) en Edgar Davids (Tottenham Hotspur).
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Roy Makaay (Bayern München), Arjen Robben (Chelsea), Romeo Castelen en Dirk Kuijt (beiden Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
vi.nl

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di okt 25, 2005 3:44 pm

Aissati er niet bij ? :shock:
Die heeft toch al zeker een half uur ervaring ondertussen, en nog wel in de CL :headbang: :D

Als Van Bommel nu weer afvalt, hoop ik dat Van Basten hem nooit meer oproept. Anders wordt het zielig. En mocht Van Bommel overigens wel mee mogen spelen, dan is de druk op zijn schouders ondertussen enorm opgelopen...elk foutje zal uitvergroot worden, niet echt lekker spelen lijkt mij.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 25, 2005 4:01 pm

De druk hoort bij het Nederlands elftal altijd hoog te zijn, het is namelijk het beste team dat Nederland neer kan zetten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 25, 2005 4:07 pm

Toch heeft Baseman wel een punt. Met Van Bommel weet je toch wel wat je in huis haalt. Of je twijfelt hoe hij in de groep valt of aan z'n motivatie (bv) en laat hem nog een keer meetrainen om te kijken of hij je nu wel bevalt. Of je roept hem gewoon niet op, omdat je overtuigd bent dat je hem niet kan gebruiken. Het gaat hier niet over een speler die uitblinkt in de Eredivisie, waarbij je nog moet afwachten of hij genoeg kwaliteit heeft voor het Nederlands elftal.

Van Bommel heeft genoeg kwaliteit. Of het de kwaliteiten zijn die Van Basten zoekt weet Van Basten zelf ook wel. Het heeft geen nut om hem elke keer weer in de voorselectie te plaatsen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di okt 25, 2005 4:11 pm

Misschien hopen ze er wel op dat hij een foutje maakt die uitvergroot wordt :d5

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di okt 25, 2005 4:16 pm

Als van Bommel (ervan uitgaande dat hij de komende weken speelt) er nu weer niet bij zit moet hij de eer aan zichzelf houden, simpel zat.

Voorselecteren en daarna zeggen dat hij niet meegaat omdat hij niet past in het plaatje heeft geen zin. Zet hem dan ook niet op een voorselectielijstje zou ik zeggen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di okt 25, 2005 6:05 pm

Ik vind het ook belachelijk dat Bommel nog wordt gevoorselecteerd. Het is nu toch wel duidelijk dat hij niet in de karaktermix past. Maar goed, Marco zal er wel een bedoeling mee hebben. Wie ben ik om het beter te weten dan de bondscoaches. :hypocrite:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 25, 2005 7:38 pm

Baseman schreef:Als Van Bommel nu weer afvalt, hoop ik dat Van Basten hem nooit meer oproept. Anders wordt het zielig.
Who cares? Dit is de voorselectie van het Nederlands elftal, niet de troonrede.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 25, 2005 7:41 pm

Jöhnk schreef:Who cares? Dit is de voorselectie van het Nederlands elftal, niet de troonrede.
:xyxthumbs:

Voetbal is een harde sport. Lothar wist al als geen ander dat het fysiek een harde sport is, maar mentaal ook.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di okt 25, 2005 7:59 pm

Baseman schreef: Als Van Bommel nu weer afvalt, hoop ik dat Van Basten hem nooit meer oproept.
Spelers die de bondscoach voor aap willen zetten, opdrachten negeren en met hun eigen BV-tje en privéoorlogjes bezig zijn, worden wat mij betreft helemaal niet meer opgeroepen.

Hiddink stuurde Davids terecht naar huis in 1996. Een trainer moet optreden tegen spelers die zijn gezag in twijfel trekken en aantasten. Wat mij betreft had Van Basten het boek Van Bommel na diens provocaties meteen en voorgoed gesloten.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » di okt 25, 2005 8:19 pm

wimpey schreef:Spelers die de bondscoach voor aap willen zetten, opdrachten negeren en met hun eigen BV-tje en privéoorlogjes bezig zijn, worden wat mij betreft helemaal niet meer opgeroepen.

Hiddink stuurde Davids terecht naar huis in 1996. Een trainer moet optreden tegen spelers die zijn gezag in twijfel trekken en aantasten. Wat mij betreft had Van Basten het boek Van Bommel na diens provocaties meteen en voorgoed gesloten.
Geheel mee eens.
Als van Basten dit over zich heen laat gaan heeft hij geen enkel gezag meer.
Who the fuck is die van Bommel eigenlijk dat hij San Marco wil uitdagen?
Een dom ventje is het.
Laat m maar lekker thuis.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 25, 2005 10:36 pm

Punt is wel dat Van Basten Mark Van Bommel een beetje aan het kleineren is. Als iemand toch niet in de groep past, toch niet wordt opgeroepen omdat hij niet speelt bij zijn club en toch niet de kwaliteiten bezit die verlangd worden....waarom moet je hem dan oproepen voor een voorlopige selectie? Doe dan niks. Ik vind die voorlopige selectie ook zo een onzin.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 25, 2005 10:41 pm

San Marco schreef:Who the fuck is die van Bommel eigenlijk dat hij San Marco wil uitdagen?
Op welke SM doel je? :hypocrite:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie