Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 01, 2005 1:39 pm

Voetske schreef: Dat is wat ik bedoelde met de Elite van Nederland.Van Basten tovert ook geen tactische vonsten uit de hoge hoed waardoor er aantrekkelijk op zijn Oranjes gevoetbalt wordt.Verder zie ik de spelers onder van Basten ook niks beter worden.
Precies, onder Koeman heeft AJAX wat prijzen binnengehaald maar was er de kritiek dat het spel niet om aan te zien was, nu onder Blind schijnt dat opeens veeel beter te zijn en dus is het merendeel lovend over Blind, dat ie om de haverklap wedstrijden verliest dat maakt niet uit want we zien af en toe aardig voetbal. Van Basten wint ook met het Ned. elftal maar wel met baggervoetbal, dus zou hij dezelfde kritiek als Koeman moeten krijgen.

En wat van Basten zegt over van Bommel, dat hij hem nog niet goed heeft kunnen beoordelen omdat hij pas 2 wedstrijden mee heeft gedaan, dat is gewoon bull want Vlaar zit er ook bij en die heeft hij ook niet meer als 2 wedstijden kunnen zien en zo zitten er wel vaker spelers bij die net zo weinig spelen als Davids en van Bommel, laat ie gewoon eens eerlijk zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 01, 2005 1:43 pm

brigade zuid schreef:
Precies, onder Koeman heeft AJAX wat prijzen binnengehaald maar was er de kritiek dat het spel niet om aan te zien was, nu onder Blind schijnt dat opeens veeel beter te zijn en dus is het merendeel lovend over Blind, dat ie om de haverklap wedstrijden verliest dat maakt niet uit want we zien af en toe aardig voetbal. Van Basten wint ook met het Ned. elftal maar wel met baggervoetbal, dus zou hij dezelfde kritiek als Koeman moeten krijgen.
Precies: daarom zeg ik ook "het spel is niet om aan te zien". Verder is de kritiek misschien minder heftig, want Oranje zal me m'n reet roesten, maar ik constateer wel degelijk dat Van Basten qua spelopvattingen niet onder doet voor Koeman.

Juist degene die jij quote is inconsequent. Waar bij Ajax de trainer het 'slachtoffer' was van de individuele kwaliteiten/persoonlijk fouten van zijn spelers (een opvatting waar in principe niets mis mee is), ligt het bij Oranje aan het tactische vermogen van Van Basten (terwijl ik de spelers min of meer dezelfde persoonlijke fouten zie maken).
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za okt 01, 2005 6:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za okt 01, 2005 1:43 pm

Van Basten heeft veel meer keuze op het middenveld dan in de verdediging, daarom zal hij eerder in de verdediging terugvallen op iemand die pas twee wedstrijden in de benen heeft. Overigens zal hij natuurlijk wel weten hoe van Bommel speelt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za okt 01, 2005 7:14 pm

Jöhnk schreef:Maar Voetske, als ik jouw postings op dit forum lees, krijg ik de indruk dat jij van mening bent dat een trainer weinig kan beginnen tegen 'persoonlijke fouten' van zijn spelers.

Het verbaast mij daarom dat jij in deze zaak de oorzaak zoekt bij het falende tactische beleid (de hoge hoed) van Van Basten.
Tactische beleid heeft toch niks met persoonlijke fouten te maken.Van Basten tovert toch niks speciaals uit de hoed waarvan je kunt zeggen, goh zo had ik het nog nooit gezien, dat is een vondst daar wordt je stil van, als spelers dan fouten blijven maken het zij zo, maar ik zie van Basten hetzelfde doen als elke andere trainer.Het zelfde telt voor Blind, wat doet Blind nou zo apart waarvan je zegt, dat is het die, speler heeft 4 jaar lang op de verkeerde plaats gestaan.Dat een speler dan toch fouten blijft maken doet niks af aan het feit dat beide trainers niet met zoeen tactisch plaatje/oplossing komen dat je zegt, verrekt dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

Ik neem aan de je met inconsequent mijn persoontje noemt, gelukkig weet ik zelf beter en huil ik niet met alle wolven mee, hé Jöhnk

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za okt 01, 2005 7:59 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Maar Voetske, als ik jouw postings op dit forum lees, krijg ik de indruk dat jij van mening bent dat een trainer weinig kan beginnen tegen 'persoonlijke fouten' van zijn spelers.

Het verbaast mij daarom dat jij in deze zaak de oorzaak zoekt bij het falende tactische beleid (de hoge hoed) van Van Basten.
Tactische beleid heeft toch niks met persoonlijke fouten te maken.Van Basten tovert toch niks speciaals uit de hoed waarvan je kunt zeggen, goh zo had ik het nog nooit gezien, dat is een vondst daar wordt je stil van, als spelers dan fouten blijven maken het zij zo, maar ik zie van Basten hetzelfde doen als elke andere trainer.Het zelfde telt voor Blind, wat doet Blind nou zo apart waarvan je zegt, dat is het die, speler heeft 4 jaar lang op de verkeerde plaats gestaan.Dat een speler dan toch fouten blijft maken doet niks af aan het feit dat beide trainers niet met zoeen tactisch plaatje/oplossing komen dat je zegt, verrekt dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

Ik neem aan de je met inconsequent mijn persoontje noemt, gelukkig weet ik zelf beter en huil ik niet met alle wolven mee, hé Jöhnk
1. Voetbal is simpel.
2. Bouhlarouz, Kromkamp etc. etc.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za okt 01, 2005 8:30 pm

Rishi schreef:
Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Maar Voetske, als ik jouw postings op dit forum lees, krijg ik de indruk dat jij van mening bent dat een trainer weinig kan beginnen tegen 'persoonlijke fouten' van zijn spelers.

Het verbaast mij daarom dat jij in deze zaak de oorzaak zoekt bij het falende tactische beleid (de hoge hoed) van Van Basten.
Tactische beleid heeft toch niks met persoonlijke fouten te maken.Van Basten tovert toch niks speciaals uit de hoed waarvan je kunt zeggen, goh zo had ik het nog nooit gezien, dat is een vondst daar wordt je stil van, als spelers dan fouten blijven maken het zij zo, maar ik zie van Basten hetzelfde doen als elke andere trainer.Het zelfde telt voor Blind, wat doet Blind nou zo apart waarvan je zegt, dat is het die, speler heeft 4 jaar lang op de verkeerde plaats gestaan.Dat een speler dan toch fouten blijft maken doet niks af aan het feit dat beide trainers niet met zoeen tactisch plaatje/oplossing komen dat je zegt, verrekt dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

Ik neem aan de je met inconsequent mijn persoontje noemt, gelukkig weet ik zelf beter en huil ik niet met alle wolven mee, hé Jöhnk
1. Voetbal is simpel.
2. Bouhlarouz, Kromkamp etc. etc.
Tja, elke boerenlul komt op een gegeven moment bij deze spelers uit bij gebrek aan beter , dus ook van Basten.En gezien hoe deze spelers de laatste tijd ook niks meer toevoegen c.q. meer brengen.Ben benieuwd wie hij nu weer gaat selecteren, De Ridder ? :X

Voetbal is simpel, tja daar is geen speld tussen te krijgen :bis:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 01, 2005 8:42 pm

Van Basten nodigt iedere Jan Doedel uit voor het Ned. Elftal o.a. Dennenboom bv, bij Kromkamp en Bouhlarouz pakt het goed uit, maar wat Voetske ook al zegt, deze spelers waren bij een andere trainer uiteindelijk ook wel aan de beurt gekomen.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za okt 01, 2005 8:45 pm

Dat denk ik ook, het is meer de verdienste van Adriaanse en AZ geweest dat Kromkamp bij het Nederlands elftal kwam dan van Van Basten.

Bouhlarouz was wel een gouden greep, maar ik denk dat die jongen er uiteindelijk toch wel ingekomen was.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za okt 01, 2005 9:02 pm

Achteraf makkelijk praten :redcard:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » za okt 01, 2005 9:25 pm

Rishi schreef:Achteraf makkelijk praten :redcard:
Doodoener.

Ik snap niet veel van van Basten, echter wel dat hij van Bommel tot persona non grata heeft uitgeroepen.
Oh ja, het 'voetbal' is niet om aan te zien.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za okt 01, 2005 9:45 pm

daar kan lothar wat aan doen wou je zeggen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo okt 02, 2005 4:07 pm

Zouden Bouhlarouz, Kromkamp, Opdam en Maduro een kans hebben gekregen met een angsthaas als Advocaat als bondscoach of zouden Stam, van Bommel en Bosvelt nog steeds in Oranje hebben rondgesjokt?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 02, 2005 4:08 pm

Stam niet in ieder geval. :hypocrite:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo okt 02, 2005 4:10 pm

666 schreef:Zouden Bouhlarouz, Kromkamp, Opdam en Maduro een kans hebben gekregen met een angsthaas als Advocaat als bondscoach of zouden Stam, van Bommel en Bosvelt nog steeds in Oranje hebben rondgesjokt?
Nu moet je niet gaan doen alsof Maduro en Opdam de pannen van het dak spelen in Oranje. En Bouhlarouz en Kromkamp waren er zeker wel ingekomen.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo okt 02, 2005 5:08 pm

Rishi schreef:daar kan lothar wat aan doen wou je zeggen?
Ja want hij is een sfeerverzieker :eusa_dance:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 02, 2005 5:27 pm

Harm schreef:
666 schreef:Zouden Bouhlarouz, Kromkamp, Opdam en Maduro een kans hebben gekregen met een angsthaas als Advocaat als bondscoach of zouden Stam, van Bommel en Bosvelt nog steeds in Oranje hebben rondgesjokt?
Nu moet je niet gaan doen alsof Maduro en Opdam de pannen van het dak spelen in Oranje. En Bouhlarouz en Kromkamp waren er zeker wel ingekomen.
Bouhlarouz weet ik nog niet zo. Was hij jou ooit echt opgevallen, voordat Van Basten hem selecteerde. Eerlijk zeggen.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 02, 2005 5:43 pm

Als hij iemand in Nederland was opgevallen speelde hij niet voor HSV
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma okt 03, 2005 1:26 am

Bouhlarouz en Kromkamp er zeker in? Advocaat zou naar het bejaardenhuis van Quatar zijn gevlogen om Frank de Boer over te halen er nog een jaar of twee of drie of vier aan vast te plakken.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma okt 03, 2005 8:30 am

Maakt dat dan wat uit 666 ?
Onder Van Basten blijkt namelijk overduidelijk dat het voetbal van Oranje tenenkrommend slecht en angstvallig mag zijn, zolang hij maar wint...

Met de waardeloze tactiek van Van Basten stelt dit Oranje niets voor zonder Van Nistelrooij en voornamelijk Robben.

Wel grappig: De vorige keer was de klacht van Bassie dat niemand in het team de zaakjes op het veld kan organiseren en dat hij dat zelf moest doen in de rust, Van Bommel kan dat wel maar die voert dan blijkbaar zijn taken niet uit :eusa_liar: :hypocrite:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma okt 03, 2005 8:56 am

Bij Van Basten is de ene speler de andere niet
Van onze verslaggever Willem Vissers

AMSTERDAM - Gelukkig heeft bondscoach Van Basten het zelf verteld: wie heeft gezegd dat je consequent moet zijn? Zijn selectiebeleid is soms moeilijk te volgen.

Zou Mark van Bommel wel eens overwegen een puntige brief aan de bondscoach te schrijven met de strekking: beste meneer Van Basten, misschien is het beter dat ik bedank voor Oranje. Want zo heeft het geen enkele zin meer.

In moeilijke uren denkt Van Bommel vermoedelijk aan een bedankje. Het zou een eind maken aan het gediscussieer over zijn status in Oranje. Maar een voetballer met hart voor zijn betaalde hobby doet zoiets natuurlijk nooit. Hij wil gloriëren op het WK.

Vernederend is zijn situatie wel: elke keer staat hij op de voorlopige lijst van pakweg dertig spelers voor een interland, telkens valt hij af omdat hij, volgens de bondscoach, niet voldoende heeft opgestoken van de wijze lessen uit Zeist. Hij krijgt een vijfje voor het uitvoeren van de opdrachten, hij krijgt ingepeperd dat hij schuld heeft aan een doelpunt tijdens de door Barcelona met 4-1 gewonnen wedstrijd tegen Udinese.

Bijna beledigend was het tussenrapport dat Van Basten vrijdag overlegde bij het bekendmaken van de selectie voor de WK-kwalificatieduels met Tsjechië en Macedonië.

‘Voor eigenwijsheid moet je de wijsheid hebben’, filosofeerde de bondscoach, die zelfs de wedstrijdmentaliteit van Van Bommel in twijfel trok. Anders zou hij immers meer vorderingen maken.

De hamvraag is nu: raakt Van Bommel ooit weer in de gunst bij de bondscoach? Hij is 28 en speelt niet elke week bij Barcelona, maar vooral: hoe is het bij een volgende selectie gesteld met zijn zelfvertrouwen? Hij zal zich met argusogen bekeken voelen en elke mislukte actie zien als een moment waarop hij gewisseld kan worden.

Zijn afhaken is symbolisch voor de manier waarop de bondscoach selecteert. Dat Van Basten ‘progressief’ selecteert, is inmiddels overduidelijk. Momenteel zijn in de groep van 23 die zich dinsdag meldt in Noordwijk nog slechts acht spelers over die op het EK in Portugal actief waren: Van der Sar, Bouma, Van Bronckhorst, Davids, Sneijder, Van der Vaart, Van Nistelrooij en Robben. Plus Cocu, maar hij is geschorst.

Van Basten is soms onnavolgbaar. In de schaduw van de bijna nationale discussie rond Van Bommel speelt iets dergelijks met André Ooijer. De Amsterdammer was in het duel met Tsjechië, waarmee Van Basten aan de kwalificatiereeks begon, een van de beste spelers, maar is sindsdien vrijwel nooit meer opgeroepen. Dat irriteert hem. Ook hij viel vrijdag weer uit de voorlopige selectie.

Van Basten koos voor Ron Vlaar, omdat de jongeling van AZ ‘een man is voor de toekomst’ , terwijl Ooijer volgens de bondscoach met ‘fysieke problemen’ kampt.

Dat is vreemd. Van Bommel móét als routinier in actie komen om überhaupt een kans te maken. Vlaar is een talent, maar hij speelt nauwelijks bij AZ. Als hij al meedoet, gaat hij soms opzichtig in de fout, zoals in de uitwedstrijd tegen Samara. Vorige week maakte hij geen sterke indruk tegen Van Hooijdonk van NAC en gisteren, tegen NEC, zat hij negentig minuten op de bank.

Ooijer voetbalde met PSV de hele wedstrijd tegen Heerenveen. Hij heeft wat last van lies en heup, maar hij had zich graag in Noordwijk gemeld deze week. En zijn trainer Hiddink zei, na de overwinning op Heerenveen: ‘Voor mij is Ooijer fit, dus dan speelt hij.’

Van Bommel viel zaterdag tegen Zaragoza het laatste halfuur in. Hij lokte een strafschop uit, die Barcelona na een achterstand van 0-2 terugbracht in de wedstrijd.

Maar wat zegt dat Van Basten? Weinig. Voor de een is spelen blijkbaar van cruciaal belang, voor de ander niet. Sneijder raakte in het duel met Roda JC geblesseerd aan een hamstring en bleef sindsdien aan de kant, tegen Arsenal en Sparta. Ook hij zit echter gewoon bij de groep internationals. Van Basten houdt vast aan zijn selectie en laat geregeld weten dat de beste voetballers niet altijd de beste groep vormen. Dat zal het zijn.

Voor gewone stervelingen is zijn beleid niet altijd te volgen, maar gelukkig heeft Van Basten het zelf gezegd: waar staat geschreven dat hij consequent moet zijn?
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 03, 2005 5:05 pm

Baseman schreef:
Met de waardeloze tactiek van Van Basten stelt dit Oranje niets voor zonder Van Nistelrooij en voornamelijk Robben.
Van Nistelrooij? Dat meen je niet. Met Van Nistelrooij is weinig mooi voetbal te spelen in de aanval hoor. In principe is dat Van Basten's tactiek. Om de tegenstander met mooi pressie voetbal te verslaan. Het lukt voor geen meter, maar Van Nistelrooij doet niets meer dan dat andere spitsen hadden gedaan voor Oranje hoor. Alsof Ruud één of andere frikking hosana is van Nederland. Kom op zeg.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di okt 04, 2005 8:19 am

Das waar, hij scoort alleen maar...waardeloze spits zeg :hypocrite:

Het ligt ook allemaal aan hem, met een andere spits zou Bassie zijn weergaloze aanvallende, attractieve, dominante en druk zettende tactiek wel uit de verf komen :eusa_liar:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di okt 04, 2005 9:36 am

Baseman schreef:Das waar, hij scoort alleen maar...waardeloze spits zeg :hypocrite:
Ter vergelijking: niettemin heeft Van Basten een waardeloze tactiek, hoewel hij alleen maar wint... Welterusten, Baseman.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di okt 04, 2005 9:42 am

Harm schreef: Nu moet je niet gaan doen alsof Maduro en Opdam de pannen van het dak spelen in Oranje. En Bouhlarouz en Kromkamp waren er zeker wel ingekomen.
Onder Dickie niet hoor, Harm. En Matthijssen, Lucius en al die anderen ook niet. Landzaat was in 2004 al een van de betere middenvelders in de HCE, maar Dickie zag hem gewoon over het hoofd.

Je kunt van deze bondscoach vinden wat je wilt, maar hij heeft jong talent een kans gegeven en een streep gezet onder een generatie volgevreten losers.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di okt 04, 2005 10:13 am

wimpey schreef:Je kunt van deze bondscoach vinden wat je wilt, maar hij heeft jong talent een kans gegeven en een streep gezet onder een generatie volgevreten losers.
Klopt en dit ontkent ook niemand.
Al heeft die generatie 'volgevreten losers' voorlopig stukken meer bereikt dan de huidige generatie...

Plaats reactie