Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma aug 22, 2005 8:46 am

Baseman heeft een medestander in de persoon van Johan Derksen in zijn voortdurende kritiek op Van Basten:
Intussen maakt bondscoach Marco van Basten zichzelf belachelijk en ongeloofwaardig door Mark van Bommel niet te selecteren voor de interland tegen Duitsland. Van Bommel was vorig seizoen de man die PSV naar het kampioenschap leidde, hij was de beste speler van de Eredivisie. Ook bij Barcelona doet hij het uitstekend. Heel voetbalminnend Nederland onderkent dat. Ik ken eigenlijk maar twee landgenoten die het niet in hem zien zitten en dat zijn uitgerekend Johan Cruijff en onze bondscoach. Er kunnen best een paar kanttekeningen worden gemaakt bij de kwaliteiten van de middenvelder die weleens een tegenstander laat lopen en zó stijf rechts is dat zijn voortzettingen voorspelbaar worden. Ik kan echter moeiteloos een column vullen met de tekortkomingen van wél geselecteerde voetballers die hopeloos uit vorm zijn of geen basisplaats hebben bij hun clubs. Van Basten beoordeelt Van Bommel niet objectief. Het feit dat de Barcelona-speler wel bij de voorlópige selectie zat, neigt zelfs naar pesten. Van Bommel wil dolgraag naar het WK, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het selectiebeleid van Van Basten voor hem een reden is te bedanken voor Oranje.
http://www.vi.nl

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2005 8:58 am

Hij doet het bij Barcelona uitstekend?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2005 9:01 am

Zag ik Lothar nou in een trui bij de 'kampioensfoto' ?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma aug 22, 2005 9:16 am

Rishi schreef:Zag ik Lothar nou in een trui bij de 'kampioensfoto' ?
Inderdaad:Afbeelding

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 22, 2005 9:17 am

Ik geloof dat Derksen al een tijdje geen nieuwtjes meer krijgt an Cruijff he. Laten we ze dan maar afbranden, als mensen immers dezelfde kijk op het spelletje hebben moet dat een complot zijn.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma aug 22, 2005 9:46 am

Nee, zo maak je je eerder zelf belachelijk (al was JD dat natuurlijk al). Van Bommel is vooralsog bankzitter bij Barca. In de heenwedstrijd mocht hij nog 20 minuten meehobbelen omdat het toen al gespeeld was, maar nu speelde hij zelfs geen minuut mee.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2005 9:51 am

Is naar verwachting

Als een aankoop naar verwachting presteert is dat toch uitstekend :D
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma aug 22, 2005 10:09 am

Inderdaad. Van Bommel heeft het niet laten zien toen hij in grootse vorm bij PSV stak. Nu is hij voorlopig bankzitter bij Barcelona en moet hij opeens wél geselecteerd worden?

JD vindt het meer dan terecht dat Seedorf niet wordt opgeroepen, maar in het geval van Van Bommel ligt dat blijkbaar dus toch weer anders. Verder is JD natuurlijk niet op de hoogte, wanneer hij spreekt van 'voetballers die hopeloos uit vorm zijn of geen basisplaats hebben bij hun clubs'. Zoals al eerder wordt aangegeven zit van Bommel ook 'gewoon' op de bank. Verder snapt JD het selectiebeleid nog niet helemaal, want het vergelijken van de basiskwaliteiten van van Bommel en andere 'mindere' goden is geen reden om je selectiebeleid te veranderen. Van Basten wil naar 1 vaste kern, waarbij Landzaat beter past in het plaatje en waarbij je van Bommel niet meeneemt als reserve, want daar krijg je, zoals al eerder aangegeven door (ik meen) Joey, gedonder van. Van Basten wil 1 vaste kern, waarbij er een bepaald concept met bepaalde spelers ten toon wordt verspreid. Dat Van Bommel hier niet in past is spijtig, maar misschien had hij ook beter moeten presteren, zodat de bondscoach echt niet om hem heen had gekund.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 22, 2005 10:35 am

Een jaar geleden was er geen buitenlandse topclub die goed geld voor Van Bommel wilde neertellen. Nu wordt er gedaan alsof hij de nieuwe Cruijff is. Peter heeft gelijk, als we afgaan op prestaties moet Seedorf een basisplaats in Oranje hebben, niet Van Bommel. Seedorf doet namelijk waar Van Bommel voorlopig alleen van mag dromen: jarenlang in de basis staan van een van de grootste clubs in Europa.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2005 10:59 am

Code: Selecteer alles

De UEFA heeft haar lijst voor de Champions League Awards aanzienkijk teruggebracht naar een selectie van 12 man. Uit elke linie van drie mensen wordt nu de winaar gekozen. Mark van Bommel is de enige Nederlander die nog in de laatste ronde mee mag strijden om een Award. Ex-collega Ji-Sung Park is afgevallen.

Keepers
Petr Cech (Chelsea)
Jerzy Dudek (Liverpool)
Gianluigi Buffon (Juventus)

Verdedigers
John Terry (Chelsea)
Jamie Carragher (Liverpool)
Paolo Maldini (AC Milan)

Middenvelders
Frank Lampard (Chelsea)
Kaka (AC Milan)
Mark Van Bommel (PSV / FC Barcelona)

Aanvallers
Andriy Shevchenko (AC Milan)
Adriano (Internazionale)
Ronaldinho (FC Barcelona)
www.voetbalzone.nl
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma aug 22, 2005 11:02 am

maartoe schreef:
Rishi schreef:Zag ik Lothar nou in een trui bij de 'kampioensfoto' ?
Inderdaad:Afbeelding
Zou Frenk de foto hebben gemaakt? :hypocrite:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 22, 2005 11:02 am

Belachelijk dat Cocu er niet bij zit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 22, 2005 11:05 am

Jöhnk schreef:Belachelijk dat Cocu er niet bij zit.
Simpel, er zitten alleen spelers van grote clubs bij.
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » ma aug 22, 2005 12:03 pm

maartoe schreef:Baseman heeft een medestander in de persoon van Johan Derksen in zijn voortdurende kritiek op Van Basten:
Intussen maakt bondscoach Marco van Basten zichzelf belachelijk en ongeloofwaardig door Mark van Bommel niet te selecteren voor de interland tegen Duitsland. Van Bommel was vorig seizoen de man die PSV naar het kampioenschap leidde, hij was de beste speler van de Eredivisie. Ook bij Barcelona doet hij het uitstekend. Heel voetbalminnend Nederland onderkent dat. Ik ken eigenlijk maar twee landgenoten die het niet in hem zien zitten en dat zijn uitgerekend Johan Cruijff en onze bondscoach. Er kunnen best een paar kanttekeningen worden gemaakt bij de kwaliteiten van de middenvelder die weleens een tegenstander laat lopen en zó stijf rechts is dat zijn voortzettingen voorspelbaar worden. Ik kan echter moeiteloos een column vullen met de tekortkomingen van wél geselecteerde voetballers die hopeloos uit vorm zijn of geen basisplaats hebben bij hun clubs. Van Basten beoordeelt Van Bommel niet objectief. Het feit dat de Barcelona-speler wel bij de voorlópige selectie zat, neigt zelfs naar pesten. Van Bommel wil dolgraag naar het WK, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het selectiebeleid van Van Basten voor hem een reden is te bedanken voor Oranje.
http://www.vi.nl
Denkt Derksen nou meer verstand van voetbal te hebben dan San Marco? Zo te lezen zou hij het anders doen. Maar goed, daarom is hij waarschijnlijk ook geen trainer maar journalist geworden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 22, 2005 6:38 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Belachelijk dat Cocu er niet bij zit.
Simpel, er zitten alleen spelers van grote clubs bij.
Dus jij denkt dat Van Bommel er bij zit in plaats van Cocu omdat Van Bommel nu bij Barca zit?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 22, 2005 6:41 pm

Die dingen spelen zeker een rol. Toen Ajax in 1995 de CL won haalde geen enkele speler van onze club een hoge klassering in de strijd om de Gouden Bal. Voetballers weten dat ook; als je echt mee wilt tellen, moet je hier niet zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 22, 2005 6:46 pm

Ik ben het wel gedeeltelijk met je eens ja. Het speelt zeker mee.

Opvallen dat Adriano er bij staat. Hoeveel wedstrijden schorsing kreeg hij ook al weer naar die ko-punch?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo aug 24, 2005 3:43 pm

Peter schreef:Inderdaad. Van Bommel heeft het niet laten zien toen hij in grootse vorm bij PSV stak. Nu is hij voorlopig bankzitter bij Barcelona en moet hij opeens wél geselecteerd worden?
Tsja, aangezien bankzitten bij Ajax wel voldoende is voor een selectie zou bankzitten bij Barca natuurljik helemaal een selectie moeten opleveren...

Gelukkig blijft Heitinga deel uitmaken van Oranje, hij is basisspeler bij zijn club en presteert ijzersterk :eusa_liar: :hypocrite:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo aug 24, 2005 3:48 pm

Baseman schreef:
Peter schreef:Inderdaad. Van Bommel heeft het niet laten zien toen hij in grootse vorm bij PSV stak. Nu is hij voorlopig bankzitter bij Barcelona en moet hij opeens wél geselecteerd worden?
Tsja, aangezien bankzitten bij Ajax wel voldoende is voor een selectie zou bankzitten bij Barca natuurljik helemaal een selectie moeten opleveren...

Gelukkig blijft Heitinga deel uitmaken van Oranje, hij is basisspeler bij zijn club en presteert ijzersterk :eusa_liar: :hypocrite:
Klopt, denk ook dat iedereen het hier met je eens is dat Heitinga in deze vorm niets in Oranje te zoeken heeft. De enige reden die ik kan bedenken is dat er te weinig verdedigers zijn (tegenover de vele keus op het middenveld) waar vBasten over kan beschikken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 24, 2005 3:49 pm

Alleen moet Heitinga dan niet als verdedigende middenvelder gebruikt worden.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo aug 24, 2005 3:53 pm

maartoe schreef:Alleen moet Heitinga dan niet als verdedigende middenvelder gebruikt worden.
En vBommel dan wel?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 24, 2005 3:57 pm

Nee ook niet, maar het ging nu over Heitinga. Dat Van Bommel dat niet kan weet iedereen al. :D

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 26, 2005 12:13 pm

Heitinga is al een lange tijd geen basis speler bij Ajax 1 maar wordt toch steevast opgeroepen door Van Basten voor Oranje.Van Basten meet met twee maten ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 26, 2005 12:32 pm

De selectie is bekend, Van Bommel zit er niet bij:

Bronckhorst en V'goor terug in Oranje

Marco van Basten verraste nauwelijks met de selectie voor het Nederlands elftal, dat begin september moet aantreden tegen Armenië en Macedonië. Giovanni van Bronckhorst en Jan Vennegoor of Hesselink keren terug, terwijl voor Mark van Bommel en Edgar Davids nog steeds geen plaats is.
De bondscoach riep 23 spelers op. In vergelijking met de 21-koppige selectie die vorige week aantrad tegen Duitsland zijn er geen spelers afgevallen. Ajax is opnieuw hofleverancier met vijf internationals.

Van Bronckhorst ontbrak tijdens de laatste interland omdat hij last had van een kuitblessure. Maar de laatste week speelde en scoorde hij alweer in het shirt van Barcelona.



Selectie Nederlands elftal



Doel:Edwin van der Sar (Manchester United), Henk Timmer (AZ)
Verdediging: Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Johnny Heitinga (Ajax), Tim de Cler, Barry Opdam (beiden AZ), Jan Kromkamp (Villarreal), Khalid Boulahrouz (Hamburger SV), Wilfred Bouma, Theo Lucius (beiden PSV)
Middenveld: Nigel de Jong, Hedwiges Maduro, Wesley Sneijder (allen Ajax), Denny Landzaat (AZ), Rafael van der Vaart (Hamburger SV), Phillip Cocu (PSV).
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Roy Makaay (Bayern München), Arjen Robben (Chelsea), Dirk Kuyt (Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Jan Vennegoor of Hesselink (PSV)
VI

Vennegoor terug? Dat kan niet op basis van zijn prestaties zijn. :X
Het stinkt aan alle kanten!

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » vr aug 26, 2005 12:34 pm

Als breekijzer kan hij nuttig zijn.

Plaats reactie