Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo mar 30, 2005 5:00 pm

Waarom? Omdat zijn team de kwartfinale van de CL heeft bereikt?

Ik weet niet of je die Fransen ooit hebt zien spelen, maar het is geen schande om daar van te verliezen hoor.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » wo mar 30, 2005 5:27 pm

en hier in notendop het verschil tussen een provincieclub en een topclub
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo mar 30, 2005 6:20 pm

Persoonlijke brief Van Basten aan spelers
Marco van Basten heeft bijna alle internationals van Oranje onlangs een brief gestuurd. Hij bedankte daarin iedere speler persoonlijk voor de samenwerking tot nog toe.

Bij een aantal was het schrijven wat uitgebreider. Van Basten gaf hen dingen mee die volgens hem nog voor verbetering vatbaar zijn. Jan Kromkamp las dat hij op de onderdelen 'tactisch staan' en 'verdedigend koppen' nog progressie kan boeken.

Van Basten besloot de brieven met zijn handtekening. Telkens een keurig handgeschreven signatuur.

Het zegt veel over de aanpak van deze bondscoach. In Oranje-kringen wordt die als zeer consciëntieus en ambitieus omschreven. Eerder ging Van Basten al persoonlijke gesprekken aan met spelers als Van der Vaart, Van Bommel en Robben.
Even los van al de euforie rond Van Basten, voorzover mogelijk: wederom een bewijs dat hij het bondscoachschap best wel op een speciale, intrigerende manier invult. Zo'n brief op zich is niet uniek, dat deed Hiddink ook al eens kollektief met alle selectiespelers aan de vooravond van het WK98, maar die individuele benadering volgens mij wel. Kan het wel waarderen, pakt ie prima aan. Als een bondscoach zo met je bezig is en het ook nog wat vlot en smeuiig in voetbaltaal weet te presenteren, moet dat wel een positieve weerslag hebben naar de spelers. Volgens mij groeit er iets heel moois tussen MvB en de selectie.
Elke interland bespreekt hij uitgebreid na aan de hand van specifieke wedstrijdmomenten. ,,Er wordt heel goed gekeken naar onze eigen prestatie in wedstrijden'', vertelt Phillip Cocu. ,,Wat ging goed en wat ging fout. Dat heel gedetailleerd terugkijken naar onszelf, dat gebeurde in het verleden minder.''

Van Basten vindt het logisch wat hij doet. Tussen interlands in hebben hij en John van 't Schip zeeën van tijd om banden goed te bekijken en beelden te selecteren.

In groepsbesprekingen dagen ze spelers uit: in die wedstrijd kozen jullie die en die oplossing. Waarom? En hoe kun je dezelfde situatie in de toekomst beter aanpakken.

Van Basten: ,,Onder Cruijff bespraken we vroeger veel situaties na. Dat gebeurde toen nog niet met beelden erbij. Dingen nabespreken is zeer interessant. Voetbal is het herkennen van situaties. Het mooie is dat trainers en spelers met elkaar praten. Ik geloof in het delen van informatie met je ploeg. Wij leren van hen en zij leren van ons.''
Geweldig, alle lof. Wat mij betreft het ideale plaatje. Van Basten zal als beginner nog genoeg fouten maken, maar in zijn manier van coaching/begeleiding vind ik hem in ieder geval zeer overtuigend. Verdomde jammer dat hij Ajax zo voortijdig ontvallen is.
Success will tear us apart.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mar 30, 2005 6:31 pm

Ik hoop inderdaad dat hij misschien bij ons clubje ook nog een keertje poging wilt wagen. Doet hij fantastisch :xyxthumbs: :worshippy:.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo mar 30, 2005 8:58 pm

elliquido schreef:en hier in notendop het verschil tussen een provincieclub en een topclub
Hoezo? Jij suggereert dat een verlies tegen de Fransen leidt tot het afbranden van Van Bommel in de media, ik trek dat in twijfel.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mar 31, 2005 11:31 am

Zuidema schreef: Geweldig, alle lof. Wat mij betreft het ideale plaatje. Van Basten zal als beginner nog genoeg fouten maken, maar in zijn manier van coaching/begeleiding vind ik hem in ieder geval zeer overtuigend. Verdomde jammer dat hij Ajax zo voortijdig ontvallen is.
Een drama ja. Zou het bestuur dat toen nou echt niet door hebben gehad? Waarschijnlijk niet. De meeste lui op dit forum wilden hem ook al eerst naar een subtopper sturen. Ik zie de postings nog voor me. Wij zitten nu met een kut sfeer binnen de club terwijl Oranje swingt van positivisme. En je zult zien dat er weer niets van wordt geleerd. FU Ajax X'C

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 31, 2005 11:45 am

Ajax heeft zijn contract verlengd. Sterker nog Ajax (Louis van Gaal) heeft haar uiterste best gedaan hem langer dan 1 jaar vast te leggen. Overigens is de vasthoudendheid waarmee van Gaal dat probeerde door veel supporters verketterd
I think I lost my fucking headache

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mar 31, 2005 11:53 am

Lucas schreef:Ajax heeft zijn contract verlengd. Sterker nog Ajax (Louis van Gaal) heeft haar uiterste best gedaan hem langer dan 1 jaar vast te leggen. Overigens is de vasthoudendheid waarmee van Gaal dat probeerde door veel supporters verketterd
Maar Lucas, toen de interesse van de KNVB speelde is er van bestuurswege en vanuit de supporters toch geen zak gedaan om hem te behouden voor de club? Terwijl hij(en Schippie) de logische opvolger(s) van Koeman was. Als dat niet klopt dan trek ik mijn stelling weer in.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 31, 2005 11:56 am

Van Basten vond de benadering van LVG niet prettig. Hij moest dit en hij moest dat. Uiteindelijk heeft hij bijgetekend, maar hij heeft lang getwijfeld.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » do mar 31, 2005 12:02 pm

Louis zag het toch goed dat hij de rolverdeling hoofdcoach(Schip) en assistent(v. Basten) wilde omdraaien? Dat v. Basten er niet zo blij mee was en zich er ongemakkelijk bij voelde is een ander verhaal.....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 31, 2005 12:09 pm

beelzebub schreef:Louis zag het toch goed dat hij de rolverdeling hoofdcoach(Schip) en assistent(v. Basten) wilde omdraaien? Dat v. Basten er niet zo blij mee was en zich er ongemakkelijk bij voelde is een ander verhaal.....
Zoals we nu bij Oranje kunnen zien: Van Basten maakt graag zelf uit hoe hij werkt. Dat beviel LVG niets, die wil iedereen aan een touwtje hebben. Ik denk dat de combinatie van de controlfreak LVG en de eigenzinnige, intuïtieve MVB niet de beste was.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 31, 2005 12:18 pm

Daar gaat het hier niet om. Van Gaal (en de rest van het bestuur) zagen het zitten in MvB. Ze wilden hem dan ook graag langer binden. van Basten zlef wilde dat niet. Niet Ajax heeft van Basten bij de KNVB aangeboden, dat heeft de man gedaan die alleen het beste met Ajax voorheeft..
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 6806
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:32 am

Bericht door Eric » do mar 31, 2005 12:22 pm

Een van de zaken die Van Gaal nou eens niet te verwijten is, is het vertrek van Van Basten. Dat Van Basten liever zijn eigen plan trok en dat Van Gaal toch graag wat lijn en continuiteit in de organisatie wilde, kan je beiden moeilijk verwijten.
There is no life I know to compare with pure imagination. Living there, you'll be free if you truly wish to be.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 31, 2005 12:33 pm

Het gaat om de manier waarop, Eric.

Barbara Barend zei laatst dat Van Basten was afgeknapt op LVG nadat die hem had onthaald op een donderpreek over wat hij allemaal moest, dat hij het niet meer zo naar zijn zin had bij Ajax en daarom open stond voor het aanbod van de KNVB.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 31, 2005 12:58 pm

Babara Barend kan zoveel zeggen. Van Basten heeft niets gezegd, maar na de 'donderspeech' een contract getekend. Dat zal toch niet zijn geweest omdat Marco bang was nergens anders aan de slag te kunnen?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 31, 2005 1:28 pm

Lucas schreef:Babara Barend kan zoveel zeggen.
Barbara Barend praat geen onzin, in tegenstelling tot iemand als Derksen. Ze zit dicht bij het vuur.
Van Basten heeft niets gezegd, maar na de 'donderspeech' een contract getekend. Dat zal toch niet zijn geweest omdat Marco bang was nergens anders aan de slag te kunnen?
Van Basten heeft lang geaarzeld. Anderen binnen Ajax hebben hem moeten overhalen. Uiteindelijk is Van Gaal overruled en heeft Van Basten zijn zin gekregen: hij werd géén hoofdcoach bij Ajax 2 en tekende maar voor een jaar. Maar Van Basten heeft zich in kleine kring wel laten ontvallen dat hij geen vertrouwen had in LVG en dat hij het bij Ajax niet meer zo gezellig vond als voor diens aanstelling.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 31, 2005 1:39 pm

het zal wel. Ik behoorde niet tot die kleine kring en Barbara is voor mij niet genoeg om van Gaal ook hiervan de schuld te geven
I think I lost my fucking headache

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mar 31, 2005 1:56 pm

Lucas schreef:het zal wel. Ik behoorde niet tot die kleine kring en Barbara is voor mij niet genoeg om van Gaal ook hiervan de schuld te geven
Van Gaal is Van Gaal, dat kun je hem niet kwalijk nemen. Bestuur en supporters hadden moeten steigeren toen de bond hem wilde overnemen. Is niet gebeurd. Schuld van ons allemaal dus. Het gevolg wordt 7 magere jaren...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do mar 31, 2005 2:21 pm

Gelukkig hebben we er daar al een paar van gehad...Wordt dat van de straf afgetrokken? Een soort 'voorarrest'?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mar 31, 2005 3:36 pm

No Fear schreef:Gelukkig hebben we er daar al een paar van gehad...Wordt dat van de straf afgetrokken? Een soort 'voorarrest'?
:D

Hmm, eigenlijk zou dat zou wel moeten ja. Lekker dan, daar gaat m'n argument. Terugdenkend was 97-98 namelijk het laatste goeie jaar. Nou zijn jaartallen niet mijn sterke punt maar dat is toch wel ongeveer 7 jaar terug. Zouden Hedwiges en Ryan ons dan soms gaan redden komende maanden? :eusa_pray:

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » do mar 31, 2005 5:04 pm

Barbara Barend praat geen onzin, in tegenstelling tot iemand als Derksen. Ze zit dicht bij het vuur.
Barbara Barend praat júíst een hoop onzin, Joey. Ik meen dat ze drie dagen voordat Koeman opstapte nog riep dat Koeman er nog helemaal voor ging bij Ajax en dat hij het helemaal zag zitten. Ze is dus óf heel naïef, óf ze zit een heel eind bij het vuur vandaan. Ik hou het op het laatste.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mar 31, 2005 6:17 pm

Siemen schreef:
Barbara Barend praat geen onzin, in tegenstelling tot iemand als Derksen. Ze zit dicht bij het vuur.
Barbara Barend praat júíst een hoop onzin, Joey. Ik meen dat ze drie dagen voordat Koeman opstapte nog riep dat Koeman er nog helemaal voor ging bij Ajax en dat hij het helemaal zag zitten. Ze is dus óf heel naïef, óf ze zit een heel eind bij het vuur vandaan. Ik hou het op het laatste.
Dat lijkt me niet zo raar, de enige die precies wist wanneer Koeman op zou stappen was Koeman zelf.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 31, 2005 6:40 pm

Ik weet niet wat Barbara B. gezegd heeft een paar dagen voor Koeman opstapte, toen was ik op vakantie, maar ik weet wel dat ze goed op de hoogte is en regelmatig een primeur brengt. Zo berichtte ze als eerste dat Zlatan zou vertrekken. Wat ze zegt klopt altijd, ze gaat niet onderuit, zoals meneer Derksen en meneer Borst met hun 'nieuws'.

Wie Van Basten volgt bij Oranje kan het zien: die laat zich niet de wet voorschrijven. Daarom botste hij met LvG. Dat is niet zo verwonderlijk als je beide personen 'kent', eerlijk gezegd heb ik Barbara B. niet nodig om te weten dat ze elkaar niet liggen. (Komt nog bij dat MvB een Cruijff-man is, natuurlijk. Ook zoiets. )

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 31, 2005 7:43 pm

het was in Ajax belang dat van Basten langer dan een jaar zou tekenen en dat hij meer de verantwoordelijkheid ging dragen Punt
Wat had Ajax/van Gaal dan moeten zeggen..ach laat dat contract maar en kom maar zolang je zin hebt en doe maar waar je zin in hebt?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 31, 2005 7:51 pm

Van Basten was nog aan het zoeken wat hij wilde. Geef hem dan die ruimte. Het is toch genoeg dat hij zich aan het tweede bindt?

Plaats reactie