En de nieuwe bondscoach wordt....

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?

Re: En de nieuwe bondscoach wordt....

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 08, 2021 9:52 am

Vermoedelijk sorteert Van Gaal daar op voor, door over 5-3-2 te praten. Met een centrale verdediging De Ligt - Van Dijk - De Vrij komen ook toplanden er niet zo makkelijk door en met de tandem op het middenveld (met Frenkie als spil) en Depay voorin als Robben tijdens het WK 2014 worden we denk ik bij kwalificatie geen wereldkampioen, maar is Nederland wel een vervelende tegenstander.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 08, 2021 11:42 am

Andriy Demchenko schreef:
wo sep 08, 2021 8:31 am
Danny Blind danwel Frank De Boer zou het gewoon verpesten hoor in deze poule.
Pcs. Een paar maanden geleden werd Oranje nog zoek gespeeld door Burak de Doerak e.c. Gisteren 180 graden anders. Men maakt mij niet wijs dat dat los staat van de coach. Hij heeft het in no-time weer op de rails gezet. Erg knap.

Ik snap ook wel dat ie naar 5-3-2 toe wil, want het aanbod qua buitenspelers is niet geweldig. 4-3-3 is nu, bij z'n instap, makkelijker. Dat zijn de spelers gewend. Maar hij heeft bewezen dat ie 5-3-2 erin kan rammen en dat ze dan moeilijk te verslaan zijn.

Verschil tussen hem en door jou genoemde 'coaches' is immens. Ieder mens heeft vrij snel door of z'n leider een leider of een lulletje rozenwater is. Dat bepaalt het verschil tussen presteren en falen.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » wo sep 08, 2021 12:01 pm

wimpey schreef:
wo sep 08, 2021 11:42 am
Andriy Demchenko schreef:
wo sep 08, 2021 8:31 am
Danny Blind danwel Frank De Boer zou het gewoon verpesten hoor in deze poule.
Pcs. Een paar maanden geleden werd Oranje nog zoek gespeeld door Burak de Doerak e.c. Gisteren 180 graden anders. Men maakt mij niet wijs dat dat los staat van de coach. Hij heeft het in no-time weer op de rails gezet. Erg knap.

Ik snap ook wel dat ie naar 5-3-2 toe wil, want het aanbod qua buitenspelers is niet geweldig. 4-3-3 is nu, bij z'n instap, makkelijker. Dat zijn de spelers gewend. Maar hij heeft bewezen dat ie 5-3-2 erin kan rammen en dat ze dan moeilijk te verslaan zijn.

Verschil tussen hem en door jou genoemde 'coaches' is immens. Ieder mens heeft vrij snel door of z'n leider een leider of een lulletje rozenwater is. Dat bepaalt het verschil tussen presteren en falen.
Sja die dynamiek werkt niet anders dan hoe het is op een leraar van een middelbare school. Iedereen kent ze wel, je had een leraar die heel streng en autoritair was - je mocht hem niet, maar je waagde het niet afwezig te zijn of je huiswerk niet te doen -, dan had je de leraar die heel begeisterd was van zijn vak die je op een goed moment echt wel kon inspireren er wat voor te doen. Dan deed je wel eens je huiswerk niet maar dan voelde je je lullig. Dan had je een hele hoop grijze muizen die zich puur vanwege het gekaderde systeem van leraar zijn en de autoriteit die je dan hebt kon handhaven en dat had je altijd eentje waarvan je wist daar kunnen we overheen lopen. Die was te toegeeflijk/verstrooid/chaotisch/passief om in te grijpen als je te ver ging. Daar maakte je dan misbruik van.

Bij De Boer krijg je toch ook wel het idee dat hij met zijn verstrooidheid en gebrek aan visie, begeisterung- zie alleen de persconferenties; Quincy Menig :excited.gif: of de speelminuten van Van De Beek en meer van dat soort flaters een reflecctie waren van hoe hij ook intern als bondscoach was.
Feijenoord is een zeer zwakke club. U niet zonder aarzeling een goed seizoen toegewenst.

Godfried Bomans, 1969

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 13, 2021 4:14 pm

Onder Koeman ging het ook best aardig.

De Boer en Blind zijn trainers van niets, die door vriendjespolitiek zijn komen bovendrijven.

Daarbij zijn de spelers ook geschrokken van het EK, denk ik. Van Gaal gaf het al aan, de heren hadden er toen weinig zin in.

Tot slot, Turkije was een van de dissonanten tijdens het EK, een technisch maar vooral mentaal zwak team. Het is een schande dat Oranje daar eerder in de kwalificatie van verloren heeft.

Vergelijk je Oranje daarentegen met de toplanden, dan zijn er wel betere teams. Toch zegt dat niet alles, hebben we tijdens het EK aan Frankrijk kunnen zien. Met veel strijdlust kun je een eind komen, vooral als het ook nog meezit met de loting.

Plaats reactie