Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 9:15 pm

Jöhnk schreef:Waarom heeft Ajax Janssen niet in Almere opgehaald? Had Fred Grim kauwgom in zijn ogen? Kreek, de man met een visie? Of werd er niet naar deze mensen geluisterd?
Leek me onmogelijk om te voorspellen dat Janssen het zo goed zou gaan doen.

Zeer waarschijnlijk zou de route direct via Ajax ook niet gewerkt hebben. Om te beginnen zou groot licht Frank de Boer hem waarschijnlijk niet eens opstellen.

Ook bij AZ dachten ze met Mounir El Hamdaou, kennen we hem nog? :smallgrin.gif: in de spits beter voor de dag te komen. Gelukkig voor AZ vertrok El Ham voor de poen naar de woestijn.


De eerste 5 maanden scoorde Janssen vrijwel niet. Vanaf december 2015 of eigenlijk januari 2016 ging het lopen als een tierelier. De goalscorer die Hiddink en Blind in de kwalificatiereeks gemist hebben. Nu scoort hij vandaag tegen Oostenrijk de 0-1, eerder deze week tegen Polen ook de 0-1.

Bij zijn debuut op Wembley nam hij eerst de 1-1 voor zijn rekening, geeft daarna de assist voor de 1-2 score die als eindstand op het bord terecht kwam.

Nu zal die gozer tussen de 8,5 miljoen en 10,5 miljoen gaan kosten. So be it. Ajax is één van de weinige clubs in Europa zonder schulden en met een flink eigen vermogen, die poen hebben we wel op de plank liggen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » za jun 04, 2016 9:18 pm

Jöhnk schreef:Waarom heeft Ajax Janssen niet in Almere opgehaald? Had Fred Grim kauwgom in zijn ogen? Kreek, de man met een visie? Of werd er niet naar deze mensen geluisterd?
Ik begrijp dat je Janssen wel een aardige speler vindt?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 11:30 pm

Duke schreef:Wat een vreemd doelpunt van Janssen. En wat is die Arnautovic een mafkees, nep-Zlatan.
Viel toch wel mee met vreemd doelpunt? Vind het juist wel attent dat een spits bij een bal die zo lang in de lucht blijft hangen zorgt dat hij op de juiste plek staat en hem vervolgens inkopt.

Arnautovic is inderdaad een irritante pipo. Hoogst storend dat de voetbalwereld qua financiën zo op hol is geslagen dat zo'n schertsfiguur veelvoudig miljonair is waar hij eigenlijk werkloos Tellsell kijkend thuis zou moeten zitten.

Terug naar dat doelpunt. Belangrijk dat een spits juist bij dit soort momenten oplet. 1 Zo'n speler maakt het verschil tussen je ten koste van een AS Monaco plaatsen voor de CL of in de voorronde al op je bek gaan tegen Rapid Wien.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » zo jun 05, 2016 9:22 am

Ik had in eerste instantie niet gezien dat de voorzet aangeraakt was, en Janssen schampte de bal meer dan dat hij hem kopte. Maar wel een teken van scherpte dat ie inderdaad op de juiste plaats staat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » zo jun 05, 2016 9:53 am

Duke schreef:Ik had in eerste instantie niet gezien dat de voorzet aangeraakt was, en Janssen schampte de bal meer dan dat hij hem kopte. Maar wel een teken van scherpte dat ie inderdaad op de juiste plaats staat.
Janssen zag het wel meteen en reageerde meteen, verdediger en keeper stonden er niet goed op, maar het lijkt me ook gewoon een kwaliteit van Janssen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10319
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door WP_Legend » ma jun 06, 2016 6:32 am

We moeten die jongen niet teveel ophemelen. Hij wordt hier neergezet als de nieuwe verlosser!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » di jun 07, 2016 6:58 pm

In het land van de (Danny) blind(en) is éénoog koning, of zoiets? Janssen heeft leuke dingen laten zien, maar het is relatief pril allemaal en nog niet bij een topclub. Ik blijf mijn gezonde twijfel houden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » wo jun 08, 2016 9:54 am

De uitslagen van oefenwedstrijden de afgelopen week zeggen genoeg: niets dus.

Nederlandse teams voetballen best aardig zonder druk.

wimpey
Berichten: 52075
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » wo jun 08, 2016 12:38 pm

Sandro_Calaaabro schreef:In het land van de (Danny) blind(en) is éénoog koning, of zoiets? Janssen heeft leuke dingen laten zien, maar het is relatief pril allemaal en nog niet bij een topclub. Ik blijf mijn gezonde twijfel houden.
Hij is nu hot, hij lijkt me niet dom: nu toeslaan dus. Lees dat Spurs 'm wil. Prima omgeving lijkt me dat, met een prima manager.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » wo jun 08, 2016 1:20 pm

Voor de status die Vincent Janssen op dit moment (nog) heeft, kan Ajax prima met de Spurs concurreren. Deze zomerpauze in ieder geval nog wel.

Als hij daar niet meteen doelpunten scoort, staat hij er meteen naast. Wat dat betreft heeft Ajax een beter verhaal. Ik sluit overigens niet uit dat Janssen wél slaagt bij Tottenham. Daarom zou het oerdom zijn om hem te laten lopen, puur omdat Huntelaar (die ons straks misschien alsnog dist) eventueel 'gratis' lijkt. :blush.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » do jun 09, 2016 2:08 pm

Een EK moet gaan om de kwaliteit en niet om de kwantiteit, stelt Blind in het Algemeen Dagblad. “Daarbij: je haalt in mijn ogen ook de magie een beetje weg. Los van ons eigen falen nu met Oranje; hoe bijzonder is het nog als bijna heel Europa voortaan naar het EK gaat?”, vraagt de keuzeheer zich af.
Voor jou heel bijzonder, Danny. Jij gaat niet. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » do jun 09, 2016 4:05 pm

Laat het los, Yopi. :aai.gif:

Ach, ik vind het wel lekker, een EK zonder Oranje. Spelers kunnen lekker op vakantie, je kunt tv kijken zonder overal Oranje en voetbal te zien, prima hoor.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » do jun 09, 2016 6:03 pm

Wat een zuur gehuil van Danny Blind. Ik heb juist extra veel zin in het EK nu er zoveel landen meedoen. Lekker veel wedstrijden om te bekijken, en zowat elk land dat deelneemt kan een behoorlijke ploeg op de been brengen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door brigade zuid » do jun 09, 2016 6:19 pm

Straks komen er aanslagen en dan ben je blij dat je er niet bij bent. Bij het minste of geringste gaan ze wedstrijden zonder publiek spelen, kan nog best een kut toernooi worden hoor,

wimpey
Berichten: 52075
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » vr jun 10, 2016 8:33 am

Bijna heel Europa, Danny. :aai.gif:

Zou een B-EK niet wat zijn? Voor de overige 24... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33697
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » vr jun 10, 2016 9:14 am

Danny heeft natuurlijk gelijk.
Maar het accentueert meteen waarom het niet-plaatsen zo'n gigantische faal is. En dan had dus zijn eigen 'Hiddink-regel' in werking moeten treden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door peter » vr jun 10, 2016 10:14 am

Dus het draait nu om kwantiteit en niet om kwaliteit? En Oranje is er dus met die gedachte nog steeds niet bij? :confused.gif:
Blijkbaar trek je dan als bondscoach nog niet je conclusie. Zelfs niet als je niet mee doet aan een EK waar het niet draait om kwaliteit maar om kwantiteit...

Overigens vind ik het ook wel leuk, hoor. Veel van die landen zijn namelijk beter dan de gemiddelde WK-ganger. Je ziet toch liever Zwitserland dan Zuid Korea.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door LucaS » vr jun 10, 2016 10:27 am

Die man mag echt niets meer zeggen. Ongelooflijk, hij moet toch een hoop meer hebben misdaan dan een aantal slechte prestaties om deze enthousiate haat te verdienen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » vr jun 10, 2016 10:33 am

Hij heeft gefaald, en dus moet hij zijn mond houden, de rest van zijn leven. Dat zal hem leren!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » vr jun 10, 2016 10:42 am

Peter schreef:Overigens vind ik het ook wel leuk, hoor. Veel van die landen zijn namelijk beter dan de gemiddelde WK-ganger. Je ziet toch liever Zwitserland dan Zuid Korea.
Vandaag en dit weekend al een paar wedstrijden om naar uit te kijken. Frankrijk - Roemenië en Engeland - Rusland bijvoorbeeld.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 52075
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » vr jun 10, 2016 10:43 am

Duke schreef:Hij heeft gefaald, en dus moet hij zijn mond houden, de rest van zijn leven. Dat zal hem leren!
Hij faalt al sinds ie z'n kicksen ophing. Maar hij verkoopt zich goed en hengelt ondanks een belabberd CV steeds weer een mooi baantje binnen.

De afkeer van Blind (bij mij tenminste) heeft te doen heeft met z'n inconsequentie, bijv. in casu Hiddink. Wat voor Hiddink gold volgens Blind, is volgens Blind blijkbaar niet op Blind van toepassing. Hij komt (op mij) dus onbetrouwbaar over.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr jun 10, 2016 11:16 am

Sandro_Calaaabro schreef:Vandaag en dit weekend al een paar wedstrijden om naar uit te kijken. Frankrijk - Roemenië en Engeland - Rusland bijvoorbeeld.
Morgen eerst 18 holes golfen daarna de 19de doen in OC bij Wales. Ik ben bang dat de lampjes dan langzaam uitgaan en dat ik Engeland niet haal. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door peter » vr jun 10, 2016 11:40 am

wimpey schreef:
Duke schreef:Hij heeft gefaald, en dus moet hij zijn mond houden, de rest van zijn leven. Dat zal hem leren!
Hij faalt al sinds ie z'n kicksen ophing. Maar hij verkoopt zich goed en hengelt ondanks een belabberd CV steeds weer een mooi baantje binnen.

De afkeer van Blind (bij mij tenminste) heeft te doen heeft met z'n inconsequentie, bijv. in casu Hiddink. Wat voor Hiddink gold volgens Blind, is volgens Blind blijkbaar niet op Blind van toepassing. Hij komt (op mij) dus onbetrouwbaar over.
Bij mij is het eigenlijk met heel veel dingen. Dan roeptoetert hij dat de huidige generatie niet leeft voor de sport en geen topsportmentaliteit heeft. Als je dat soort dingen roept en zelf in het verleden een vrouw en haar kind bijna van het leven beroofd door dronken achter het stuur plaats te nemen, dan vind ik dat je wat vaker je plek moet kennen en je mond moet dichthouden. Dat soort dingen doen het bij mij niet zo goed....

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » vr jun 10, 2016 11:59 am

Brutale vent, een kerel zonder zelfkritiek.

Ongelooflijk dat hij niet is opgestapt. Dan ben je geen kerel.

Je ziet wat er nu gebeurt: hij heeft anderen nodig om zijn onvermogen te camoufleren. Maak gewoon Advocaat bondscoach, zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door raymon » zo jun 12, 2016 6:51 am

Peter schreef:
wimpey schreef:
Duke schreef:Hij heeft gefaald, en dus moet hij zijn mond houden, de rest van zijn leven. Dat zal hem leren!
Hij faalt al sinds ie z'n kicksen ophing. Maar hij verkoopt zich goed en hengelt ondanks een belabberd CV steeds weer een mooi baantje binnen.

De afkeer van Blind (bij mij tenminste) heeft te doen heeft met z'n inconsequentie, bijv. in casu Hiddink. Wat voor Hiddink gold volgens Blind, is volgens Blind blijkbaar niet op Blind van toepassing. Hij komt (op mij) dus onbetrouwbaar over.
Bij mij is het eigenlijk met heel veel dingen. Dan roeptoetert hij dat de huidige generatie niet leeft voor de sport en geen topsportmentaliteit heeft. Als je dat soort dingen roept en zelf in het verleden een vrouw en haar kind bijna van het leven beroofd door dronken achter het stuur plaats te nemen, dan vind ik dat je wat vaker je plek moet kennen en je mond moet dichthouden. Dat soort dingen doen het bij mij niet zo goed....
Maar dat zijn toch 2 verschillende dingen? En ook nog eens gebeurd na z'n actieve voetbal loopbaan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie