Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » di mei 31, 2016 4:10 pm

Ah, Blind dekt zich alvast in voor de komende kwalificatieperiode. Op naar 2020 dan maar. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » di mei 31, 2016 4:14 pm

Jöhnk schreef:Op naar 2020 dan maar. :smallgrin.gif:
Lijkt mij ook. En dat klinkt ver weg, maar dat is over vier jaar al...

Droomscenario: Oranje verliest dit najaar de eerste drie wedstrijden, kansloos voor WK-kwalificatie, er wordt iemand wakker in Zeist, Blind eruit, Oostveen er uit, nieuwe man die iets van kaas heeft gegeten van ontwikkelen van nieuw elftal en dan hopen dat er tegen 2018 een selectie+bondscoach staat waarmee kwalificatie voor 2020 (driekwart van Europa kan daar heen, dus moet lukken) afgedwongen kan worden. En vervolgens hopen dat het fundament goed genoeg is voor '22.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » di mei 31, 2016 10:26 pm

Daar gaan we al. Loser dekt zich in. :biggrin.gif:

Lekker voor de spelers ook. :aai.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » wo jun 01, 2016 9:16 pm

Was Oranje voor rust ook zo enorm slecht? Die Polen spelen met een portie intensiteit en daar kunnen Nederlandse voetballers niet zo goed tegen. Middenveld wordt simpelweg overlopen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » wo jun 01, 2016 10:03 pm

Gewoon terechte overwinning.
Prima prestatie voor dit team, met deze spelers is het gewoon verre vanzelfsprekend een uitwedstrijd tegen Polen te winnen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » wo jun 01, 2016 10:50 pm

Vriendschappelijk voetbal, joh. Stelt niets voor. Of denk je dat Slowakije beter is dan Duitsland? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » do jun 02, 2016 7:19 pm

Ach ja, als je verliest ben je zelf slecht, als je wint doet de tegenstander er niets aan. Zo kennen we Yopi weer! :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Sandro » do jun 02, 2016 9:18 pm

Yopi schreef:Vriendschappelijk voetbal, joh. Stelt niets voor. Of denk je dat Slowakije beter is dan Duitsland? :hypocrite.gif:
Je vindt het kennelijk belangrijk genoeg om de prestatie van NL (Blind) te downplayen. Waarom Yopi?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door peter » vr jun 03, 2016 8:48 am

De hand van Dickie wordt zichtbaar haha.

Nee, leuke prestatie, maar het leed is al geschied natuurlijk. En met dit elftal wordt het in de kwalificatie ook niks. Berghuis was bijzonder zwak bijvoorbeeld.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » vr jun 03, 2016 8:57 am

Ik zit eigenlijk ook aldoor op een zo dramatische wedstrijd te wachten dat er een einde komt aan deze soap waarbij een onervaren bondscoach wordt geasssisteerd door mislukte oud-bondscoaches. Maar ik moet hem nageven dat hij het toch aardig neerzet. De spelers kunnen elkaar behoorijk vinden, de afstanden kloppen, ze maken hun driehoekjes, ze trekken hun sprints voordat de bal bij de passer is. Winnen in Polen en Engeland is ook gewoon meer dan je op basis van de kwaliteit van de spelers zou mogen verwachten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » vr jun 03, 2016 10:41 am

Le T. schreef: Winnen in Polen en Engeland is ook gewoon meer dan je op basis van de kwaliteit van de spelers zou mogen verwachten.
Oranje-A mag toch wel van de B-teams van die landen winnen? Ik zag de 1e helft van de 2e helft. Oranje kreeg geen poot aan de grond. Lewandowski werd gewisseld en die sterke gozer van Sevilla deed helemaal niet mee. Toen heb ik de tv maar uit gedaan. Oranje heeft een aantal PL-spelers en jongens van psv en Ajax. Daarmee kun je van een B-ploeg winnen, die in 'voorbereiding op' sowieso niet voluit gaat.

Voor mij is Blind de man van 'we hebben 80% kans om ons direct te kwalificeren' en 'als je niet van je concurrenten wint kun je ontslagen worden'. Om er vervolgens 3 van de 4 te verliezen en gewoon te blijven zitten. Hij staat symbool voor een compleet gebrek aan topsportmentaliteit. Wanneer je een goede man op dit materiaal zet, kunnen ze het WK halen. Met Blind wordt dat heel moeilijk. Gaat ie weer zuchten en schuld afschuiven als het mis gaat i.p.v. hard voor zichzelf te zijn. Mid-50 en als trainer nog geen reet gepresteerd. Verkeerde man op deze topfunctie.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » vr jun 03, 2016 10:42 am

Peter schreef:De hand van Dickie wordt zichtbaar haha.

Nee, leuke prestatie, maar het leed is al geschied natuurlijk. En met dit elftal wordt het in de kwalificatie ook niks. Berghuis was bijzonder zwak bijvoorbeeld.
Gewonnen van Engeland en Polen, gelijk tegen Ierland, dat is toch niet slecht? :hypocrite.gif:

Ik denk trouwens wel dat Dick een goede aanvulling is voor de technische staf.

Wimpey heeft het over het A-elftal van Oranje, en B-elftal van de tegenstanders. Dat lijkt me wat overdreven. Bij Nederland regende het ook afzeggingen. En dat een land dat over 1,5 week aan het EK moet beginnen met een B-team zou spelen lijkt me ook niet echt logisch.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door InnerHarbour » vr jun 03, 2016 10:59 am

Sorry hoor maar resultaten in oefenwedstrijden mean shite. Toen het eropaan kwam werden ze 4de in een poule met kneuzen, kan je nagaan wie de grootste kneus van die vier is.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » vr jun 03, 2016 11:14 am

wimpey schreef:Wanneer je een goede man op dit materiaal zet, kunnen ze het WK halen.
Dat weet ik dan weer niet, maar dat het beter kan geloof ik wel. De toevoeging van Advocaat is toch wel het bewijs dat Blind het niet in zijn uppie kan. Eerst moest Hiddink boven hem staan, voordat hij het zelf over kon nemen, vervolgens komt hij sneller dan verwacht toch aan de leiding, gaat het mis en moet Dick ingevlogen worden. Kansloos.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » vr jun 03, 2016 12:32 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Winnen in Polen en Engeland is ook gewoon meer dan je op basis van de kwaliteit van de spelers zou mogen verwachten.
Oranje-A mag toch wel van de B-teams van die landen winnen? Ik zag de 1e helft van de 2e helft. Oranje kreeg geen poot aan de grond. Lewandowski werd gewisseld en die sterke gozer van Sevilla deed helemaal niet mee. Toen heb ik de tv maar uit gedaan. Oranje heeft een aantal PL-spelers en jongens van psv en Ajax. Daarmee kun je van een B-ploeg winnen, die in 'voorbereiding op' sowieso niet voluit gaat.
Nederland ging ook niet voluit. Polen is op dit moment best een aardig voetballand en wilde thuis graag winnen, voor een oefenwedstrijd was het ook best pittig, maar Polen kon geen aanspraak maken op de overwinning. Voor Engeland gold eigenlijk hetzelfde terwijl die nog veel betere spelers hebben.
Voor mij is Blind de man van 'we hebben 80% kans om ons direct te kwalificeren' en 'als je niet van je concurrenten wint kun je ontslagen worden'. Om er vervolgens 3 van de 4 te verliezen en gewoon te blijven zitten. Hij staat symbool voor een compleet gebrek aan topsportmentaliteit. Wanneer je een goede man op dit materiaal zet, kunnen ze het WK halen. Met Blind wordt dat heel moeilijk. Gaat ie weer zuchten en schuld afschuiven als het mis gaat i.p.v. hard voor zichzelf te zijn. Mid-50 en als trainer nog geen reet gepresteerd. Verkeerde man op deze topfunctie.
Daarom zag ik ook liever een reeks afgangen die tot een nieuwe bondscoach leidden dan dat het doormodderen wordt. Ik moet alleen vaststellen dat het voetbal doorgaans best aardig is wat betreft het trainersdeel daarvan, beter dan onder Hiddink in ieder geval, dus ik vrees dat het doormodderen blijft.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » vr jun 03, 2016 2:06 pm

zeux schreef: Dat weet ik dan weer niet, maar dat het beter kan geloof ik wel. De toevoeging van Advocaat is toch wel het bewijs dat Blind het niet in zijn uppie kan. Eerst moest Hiddink boven hem staan, voordat hij het zelf over kon nemen, vervolgens komt hij sneller dan verwacht toch aan de leiding, gaat het mis en moet Dick ingevlogen worden. Kansloos.
Het lijkt me de credibility van de bondscoach ten overstaan van de spelers inderdaad geen goed doen. Ik heb van de KNVB begrepen dat ze buiten NL kijken naar normen en waarden binnen het topvoetbal om er in NL weer bovenop te komen. Maar het vlaggenschip blijft o.l.v. een Nederlander die als trainer enkel schipbreuk heeft geleden. Kan ik niet rijmen.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Iniesta » vr jun 03, 2016 7:42 pm

Ben ook verre van fan van Blind, maar het is toch echt flauwekul dat ons A team van een B team van Polen won.mn de eerste helft werd er gewoon prima gevoetbald.
Als Nederland in de voorbereiding tegen een niet geplaatst team speelt, is het argument altijd dat dat team niet meer gefocused is. Nu is geldt het in een keer andersom?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Cruijff » vr jun 03, 2016 8:06 pm

Iniesta schreef:Ben ook verre van fan van Blind, maar het is toch echt flauwekul dat ons A team van een B team van Polen won.mn de eerste helft werd er gewoon prima gevoetbald.
Als Nederland in de voorbereiding tegen een niet geplaatst team speelt, is het argument altijd dat dat team niet meer gefocused is. Nu is geldt het in een keer andersom?
Gasten als Vincent Janssen nemen deze wedstrijden zeer serieus, qua tactiek en qua drive om met resultaten uit deze serie van 3 oefenpotten te komen gaat het hem echt om het echie.

Ik kan er met mijn hoofd dan ook niet bij dat Klaas Jan Huntelaar bij Ajax bovenaan het verlanglijstje staat en niet Janssen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » vr jun 03, 2016 9:45 pm

Iniesta schreef:Ben ook verre van fan van Blind, maar het is toch echt flauwekul dat ons A team van een B team van Polen won.mn de eerste helft werd er gewoon prima gevoetbald.
Als Nederland in de voorbereiding tegen een niet geplaatst team speelt, is het argument altijd dat dat team niet meer gefocused is. Nu is geldt het in een keer andersom?
Eens. Ook nog eens een team zonder Strootman, Blind en Robben, wat je ook van ze mag vinden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Mr. Ajax » za jun 04, 2016 10:13 am

Cruijff schreef:
Iniesta schreef:Ben ook verre van fan van Blind, maar het is toch echt flauwekul dat ons A team van een B team van Polen won.mn de eerste helft werd er gewoon prima gevoetbald.
Als Nederland in de voorbereiding tegen een niet geplaatst team speelt, is het argument altijd dat dat team niet meer gefocused is. Nu is geldt het in een keer andersom?
Gasten als Vincent Janssen nemen deze wedstrijden zeer serieus, qua tactiek en qua drive om met resultaten uit deze serie van 3 oefenpotten te komen gaat het hem echt om het echie.

Ik kan er met mijn hoofd dan ook niet bij dat Klaas Jan Huntelaar bij Ajax bovenaan het verlanglijstje staat en niet Janssen.
Eens, Janssen moet je met beide handen aangrijpen. Gewoon wat geld op tafel leggen. Een tientje voor zo'n jonge, talentvolle, veel scorende spits is niet meer dan normaal, en in de meeste landen juist zeer aan de lage kant. Wil je je verbeteren dan moet je een keertje doorpakken.

Huntelaar staat bovenaan het lijstje door financiele afwegingen, niet vanwege voetbaltechnische. Zoveel is wel duidelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Duke » za jun 04, 2016 8:30 pm

Wat een vreemd doelpunt van Janssen. En wat is die Arnautovic een mafkees, nep-Zlatan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door 999 » za jun 04, 2016 8:30 pm

+1

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » za jun 04, 2016 8:53 pm

Duke schreef:En wat is die Arnautovic een mafkees, nep-Zlatan.
Tete pakt hem goed aan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Jöhnk » za jun 04, 2016 9:01 pm

Waarom heeft Ajax Janssen niet in Almere opgehaald? Had Fred Grim kauwgom in zijn ogen? Kreek, de man met een visie? Of werd er niet naar deze mensen geluisterd?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door brigade zuid » za jun 04, 2016 9:14 pm

Ik schijt op Blind maar ze verliezen geen pot meer.. of gaan ze daar weer mee beginnen in september als het ergens om gaat.

Plaats reactie