Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » wo okt 14, 2015 11:46 am

Raymon schreef:Niets aan toe te voegen.
Yopi vat het prima samen: gebrek aan topsportmentaliteit / slappe leiding. Vis - kop - stinkt.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Jinne » wo okt 14, 2015 11:53 am

Er is inderdaad geen fatsoenlijk excuus voor de 4e plek in deze poule. Dat is echt zelfde als Ajax dat in het rechterrijtje van huidige Eredivisie zou eindigen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » wo okt 14, 2015 11:56 am

wimpey schreef:
Jöhnk schreef: Want laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk misgegaan bij het aanstellen van paard van Troje Blind als assistent cq bondscoach in opleiding.
Hiddink wilde zo graag, dat ie Blind op de koop toe nam. Dat zal ie inmiddels als vele malen berouwd hebben. De hetze door het AD en die 'evaluatie' door Oostveen e.c. kwam niet uit de lucht vallen natuurlijk...
Nee, Hiddink die zowel een zelfingenomen als een dementerende indruk maakte gaf daar alle aanleiding toe.
Jöhnk schreef:
InnerHarbour schreef:De eerste verdedigingslijn voor Blind is in het AD vast opgetrokken, iedereens naam wordt als schuldige genoemd behalve die van Blind of van Oostveen. Je verwacht het niet hè. :smallgrin.gif:

Sjoerd Mossou
Ik had het al gelezen, ja. Je moet het in de eerste plaats maar verzinnen om deze draai eraan te geven (eigenlijk is zo'n uitschakeling best mooi). En dat zonder de naam van Blind te noemen, heel knap.

Want laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk misgegaan bij het aanstellen van paard van Troje Blind als assistent cq bondscoach in opleiding.

Ik las ergens dat Blind zoveel kritiek krijgt in vergelijking met Hiddink, maar het tegenovergestelde is waar. Waar Hiddink na zijn eerste nederlaag direct belaagd werd door (de overigens zeer rancuneuze) Van Gelder wordt Blind na nederlaag numero drie met fluwelen handschoentjes aangepakt door de reporter ter plaatse en mag hij ongestoord zijn onzinanalyses en excuses oplepelen. En waar Hiddink na de eerste nederlaag direct op her matje moest komen bij Van Oostveen, krijgt Blind het onvoorwaardelijke vertrouwen van Van Oostveen. Leg dat maar eens uit.

Is de column van de 'onafhankelijk denker' trouwens al uit?
Ik vind dit niet zo'n heel sterk voorbeeld, het is immers een column en eentje die het vanuit een andere hoek wil benaderen, maar het raakt wel de kern van het probleem. Dit Nederlands elftal is het product van de Nederlandse voetbalcultuur van de laatste 20 jaar. Daarin gaat het er alleen maar om wie vriendje is van wie, wie commercieel belang heeft bij wie, wie wie leuk vindt. Pers, publiek, sponsors, clubs en de bond, ze doen daar allemaal aan mee. De relatie tussen waarderen en presteren is compleet weg, al jaren, en dan gaan we nu verbaasd doen dat er niet gepresteerd wordt, terwijl 'we' daar nooit een fuck om gegeven hebben. De media hebben gekregen waar ze jaren naar toegewerkt hebben.

Van Gaal was de uitzondering, een laatste oprisping van een prestatiecultuur uit het verleden met bijbehorende teamgeest.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » wo okt 14, 2015 12:04 pm

Ik gok dat De T. wel zal gaan lobbyen voor vertrek Blind/Oostveen.

Wat vinden ze aan tafel bij Gijpie en Johan? Die zullen ook hun energie er wel aan geven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door wimpey » wo okt 14, 2015 12:25 pm

zeux schreef:Ik gok dat De T. wel zal gaan lobbyen voor vertrek Blind/Oostveen.
Standpunt AD is duidelijk. Dan moet De T. contrair. In deze volstrekt logisch.

Ik hoop dat er een sterke persoon opstaat, die het in Zeist voor het zeggen krijgt. Een onafhankelijk denker, onbesmet door enig kamp. Die - niet zoals de heren gisteravond - betrokkenheid en verantwoordelijkheid op zich neemt. Die met kennis van zaken open en eerlijk toegeeft dat het NL voetbal jaren in zelfverliefdheid heeft gezwolgen en de boot heeft gemist. Die beseft dat in de ons omringende landen hervormingen zijn doorgevoerd die hun vruchten hebben afgeworpen, waarvan men in NL veel kan leren. Je moet het probleem aan de basis aanpakken.

Het vlaggenschip moet presteren (en dat mag op pragmatische wijze natuurlijk) en heeft dus behoefte aan een expert op zijn vakgebied. Je hebt Tete, Hendrix, Kongolo, Riedewald, AEG, Kishna, Bazoer e.c. Daar is wat moois van te maken door een vakman, die oog heeft voor tactiek, samenstelling, het creëren van een goede mix en het mentale aspect. Geef die jongens iemand die hen verder helpt om een realistische kans op het WK 2018 te maken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » wo okt 14, 2015 12:33 pm

http://www.knvb.nl/videos/17197/afsluit ... ugdvoetbal

Wie wind zaait zal storm oogsten.

Wat een zelfgenoegzaamheid spreekt eruit.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » wo okt 14, 2015 12:35 pm

Ik ben ook zeer benieuwd wie iets in Zeist zal kunnen forceren.

Blind/Oostveen moeten weg, dat lijkt volstrekt helder. En dat vindt/denkt ook 95% van voetbalminnend NL, neem ik aan. Dan kunnen de twee heren dat zelf niet willen, maar dan moet er dus iemand zijn die de beslissing voor hen neemt.

En dan is de vraag: wie? Het lijkt mij het vijfmanschap dat officieel over knvb 'waakt'. Alleen: wat als die niet willen handelen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door roelf » wo okt 14, 2015 12:39 pm

Brenden Rodgers nog vrij?

Sent from my SM-P601 using Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » wo okt 14, 2015 12:44 pm

:-)

Ik vroeg al eerder of Klinsmann niet beschikbaar is. Die heeft toch in Duitsland met een jonge ploeg gebouwd? Wimpey?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door beelzebub » wo okt 14, 2015 12:54 pm

Klinnsi heeft er niks van gebakken bij Bayern en het was Low die het zware werk deed als assistent toen ze derde werden op het WK2006. Bij de VS vind ik 'm maar zozo. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » wo okt 14, 2015 12:56 pm

Dan moeten we Low hebben. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » wo okt 14, 2015 12:56 pm

zeux schreef:Ik gok dat De T. wel zal gaan lobbyen voor vertrek Blind/Oostveen.
Valt vooralsnog wel mee. Of je moet het plaatsen van dit filmpje als lobbyen zien:

http://www.telegraaf.nl/tv/telesport/va ... aan__.html

De beelden spreken voor zich. Dodelijk.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » wo okt 14, 2015 1:01 pm

Overigens denk ik dat de werkelijke dreun van de impact van deze uitschakeling nog moet komen.
Tuimelen op ranglijsten, dus ongunstiger lotingen in het verschiet.
Bij knvb heerst nu chaos, waardoor er visie en leiding ontbreekt.
We zitten in transitie naar nieuwe groep met wel enig perspectief, maar toch minder dan de Robben/Van Persie-groep.

Wordt een flinke kluif om daaruit omhoog te klimmen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Arthur » wo okt 14, 2015 1:08 pm

Ik vind het wel een beetje verbijsterend dat 'men' er nu pas achter lijkt te komen hoe groot de problemen van het Nederlandse voetbal zijn. Het resultaatvoetbal van Van Marwijk en Van Gaal heeft blijkbaar een hoop mensen in slaap gesust, terwijl het toch een teken aan de wand was dat resultaatvoetbal nog als enige optie overbleef.

Blind is een bondscoach van niks, maar het diepere probleem is dat we gewoon niet zo goed meer kunnen voetballen. Dat proces is overduidelijk al jaren aan de gang, dus het is volkomen logisch dat we het EK en daarna het WK bij lange na niet halen (hoewel iemand van het kaliber Van Gaal de problemen ongetwijfeld nog iets langer had kunnen rekken).

De enige hoop die ik heb is dat de nieuwe aanpak in de jeugdopleiding van Ajax zijn vruchten afwerpt en we met de generatie-Riedewald en jonger weer mee kunnen komen met de betere voetballanden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » wo okt 14, 2015 1:14 pm

Precies. Dus moet je zoeken naar een coach bij NL die bij zo'n proces past.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » wo okt 14, 2015 1:14 pm

zeux schreef:Ik gok dat De T. wel zal gaan lobbyen voor vertrek Blind/Oostveen.

Wat vinden ze aan tafel bij Gijpie en Johan? Die zullen ook hun energie er wel aan geven.
Van de mensen die Van Gaal een gestoord figuur vonden die door de spelers niet serieus genomen werd kunnen we inderdaad een interessante analyse vol zelfreflectie verwachten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Yopi » wo okt 14, 2015 1:51 pm

Arthur schreef:Ik vind het wel een beetje verbijsterend dat 'men' er nu pas achter lijkt te komen hoe groot de problemen van het Nederlandse voetbal zijn. Het resultaatvoetbal van Van Marwijk en Van Gaal heeft blijkbaar een hoop mensen in slaap gesust, terwijl het toch een teken aan de wand was dat resultaatvoetbal nog als enige optie overbleef.

Blind is een bondscoach van niks, maar het diepere probleem is dat we gewoon niet zo goed meer kunnen voetballen. Dat proces is overduidelijk al jaren aan de gang, dus het is volkomen logisch dat we het EK en daarna het WK bij lange na niet halen (hoewel iemand van het kaliber Van Gaal de problemen ongetwijfeld nog iets langer had kunnen rekken).
:biggthumpup.gif:

Mensen die deze neergang zagen aankomen, werden uitgelachen. Alles was fantastisch want 'we' waren tweede en toen derde van de wereld.
Bij Ajax hebben we dat ook gezien. Keihard ontkennen dat er iets mis was.

De enige hoop die ik heb is dat de nieuwe aanpak in de jeugdopleiding van Ajax zijn vruchten afwerpt en we met de generatie-Riedewald en jonger weer mee kunnen komen met de betere voetballanden.
En dat de rest volgt.

Maar zelfs dan, doen ze dat uit overtuiging of uit volgzaamheid (trend/meepraten)?
We hebben eigenwijze mensen nodig, mensen met een visie. Geen meelopers of plucheplakkers.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Dubbel » wo okt 14, 2015 1:52 pm

Le T. schreef:
zeux schreef:Ik gok dat De T. wel zal gaan lobbyen voor vertrek Blind/Oostveen.

Wat vinden ze aan tafel bij Gijpie en Johan? Die zullen ook hun energie er wel aan geven.
Van de mensen die Van Gaal een gestoord figuur vonden die door de spelers niet serieus genomen werd kunnen we inderdaad een interessante analyse vol zelfreflectie verwachten.

Ik snap niet dat jullie dit nog durven posten. We hebben deze kwalificatieronde kunnen zien hoe het met Ajax zou zijn gelopen als jullie lijn LVG-Sturk-Blind bij Ajax zou zijn gevolgd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door raymon » wo okt 14, 2015 2:00 pm

Dubbel schreef:
Le T. schreef:
zeux schreef:Ik gok dat De T. wel zal gaan lobbyen voor vertrek Blind/Oostveen.

Wat vinden ze aan tafel bij Gijpie en Johan? Die zullen ook hun energie er wel aan geven.
Van de mensen die Van Gaal een gestoord figuur vonden die door de spelers niet serieus genomen werd kunnen we inderdaad een interessante analyse vol zelfreflectie verwachten.

Ik snap niet dat jullie dit nog durven posten. We hebben deze kwalificatieronde kunnen zien hoe het met Ajax zou zijn gelopen als jullie lijn LVG-Sturk-Blind bij Ajax zou zijn gevolgd.
Hoezo? :confused.gif: Was Blind de beoogde trainer dan?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » wo okt 14, 2015 2:06 pm

Remco van nusport had er zin in:
Al Sahaf

Best knap hoe je zo lang een zelfverzekerde bobo neerzette die vol flair kampioensschalen uit een kofferbak toverde en precies wist wat-ie deed. Maar zeilen met rugwind kan iedereen, een échte kapitein herken je aan de manier waarop hij laveert tijdens storm en tegenwind.

Nou, je hebt de haven eigenlijk nooit in zicht gehad en je kreeg nog wel zo’n prachtig schip tot jouw beschikking in september 2010. Echt een A-merk.

Jouw eerste, grote beslissing die ik niet begreep, was de contractverlenging van Bert van Marwijk in 2011. Klopt, WK-finale. Maar als je je had verdiept in omstandigheden en bemanning had je nooit zijn contract met vijf jaar verlengd. Doodleuk liet je een jaar later na een mislukt EK door de KNVB-communicatie optekenen dat jullie in goed overleg uit elkaar gingen. Wel met een dikke afkoopsom voor Bert, van Bertje.

Je polste Guus Hiddink als nieuwe eerste stuurman, maar de knuffelbeer van medialand had nog geen zin. Je kwam uit bij tegenpool Louis van Gaal. Die merkte door keihard werken en goed analyseren tijdens de WK-kwalificatie dat de beschikbare bemanning ongeschikt was voor de Hollandse school. Tegen zijn principes in koos Van Gaal dapper voor een andere koers (5-3-2), wat hem buitenproportioneel veel hoon en verdacht weinig steun van jou opleverde.

Je liet vervolgens niet na om jouw deel van het uiteindelijke succes op te eisen dat niets te maken had met jouw visie. Wat wel zou hebben getuigd van visie (én durf): als je gedurende de kwalificatiereeks al met Van Gaal een profielschets had gemaakt van zijn opvolger. Wellicht was je dan uitgekomen bij Ronald Koeman, maar nooit bij Hiddink. Je had echter de wijsheid in pacht en kwam met de hoogmoedswaanzinnige constructie waarin Hiddink bondscoach werd en Danny Blind klaarstoomde tot zijn opvolger in 2016. Alsof tegenwind in jouw bestaan nooit bestaat.

De oude, nieuwe eerste stuurman kende het schip en haar bemanning echter helemaal niet, beschikte over gedateerde kennis en begon bij de eerste golven al te zwalken. Na één oefenpotje ging Hiddink geschrokken overstag en koos alsnog voor de koers van Van Gaal die hij daarvoor niet één keer serieus nam. Daar had een echte kapitein ingegrepen, Bert, of na die nederlaag op IJsland waar Hiddink zichzelf in een ongeloofwaardige positie had gemanoeuvreerd. Maar je liet hem zitten, Bertje wist het weer beter.

Om Hiddink alsnog overboord te kieperen toen hij net alle zeilen had bijgezet en met behulp van tweede stuurman Danny het roer eindelijk een beetje in handen had gekregen. Dat akkefietje over ‘het plan van aanpak’ waar jij een keer over sprak, maar dat ontkend werd door Hiddink; dat deed jouw ego geen goed, hè?

Quasi gedecideerd schoof je de tweede stuurman door en nam de volgende vette afkoopregeling voor lief, het is toch jouw geld niet. En daar ging Danny. Blind. Afgezien van de dubbele karaktermoord die je op jouw geweten hebt: daarna heb je écht laten zien uit welk hout kapitein Van Oostveen is gesneden. Terwijl de wind aanzwol tot orkaankracht ging het alleen maar over belgedrag van de nieuwste eerste stuurman, een verwijtende brief van derde stuurman Marco van Basten aan hofleverancier Ajax, over een hoedje en een Vuittonsjaal, over van alles behalve de EK-kwalificatie.

Toen je vlak voor het einde van de horrorwedstrijd tegen Tsjechië de stuurhut in de Arena verliet, dacht ik: Bertje doet een Schettino. Je weet wel, die Italiaanse kapitein die tof weg wilde met een cruisesschip, maar te dicht langs het strand voer, averij opliep, schipbreuk leed en met een smoes als één van de eerste opvarenden in een reddingssloep belandde terwijl mensen om hem heen verdronken. Je was in de aanloop ook al zo bezig met afleiden en indekken, man. In plaats van gelederen sluiten, begon je plots over het Wilhelmus. En je miste Nigel de Jong, die gewoon voor AC Milan speelt.

Je sprak in ieder geval niet als een kapitein, terwijl jij degene bent die hoofdverantwoordelijk is voor de complete chaos, de donkerste periode van het Nederlands elftal sinds mensenheugenis, voor vijf nederlagen in één kwalificatiereeks (net zoveel als in zes kwalificatiereeksen daarvoor) en de gênante schipbreuk met een bemanning waarmee Van Gaal derde werd op een WK.

Je verscheen in beeld. Toch dapper, dacht ik. Een gedachte die plaatsmaakte voor verbijstering toen je begon te praten. Je leek op Al Sahaf, die Irakese propagandachef van Saddam Houssein ('We boeken een glorieuze overwinning op Amerika, dat zijn geen bominslagen, maar vreugdevuurwerk'). Onder het mom fake it till you make it, stak je een zeldzaam lulverhaal af.

"We moeten onze verantwoordelijkheid nemen. Blind blijft zitten omdat we, los van de teleurstelling, aan het bouwen zijn met een jong team. Ik ga mijn verantwoordelijkheid nemen om Blind in dat proces te begeleiden, want als wij vinden dat ik de oorzaak zou zijn geweest van het mislopen van kwalificatie was ik al lang weggeweest. We hebben bewust risico genomen omdat we intern wisten waarmee we bezig zijn. We weten precies wat we doen, ik ga het schip niet verlaten." Je keek even heel stoer toen je zei: "Want if you can’t stand the heat, get out of the kitchen."

Bert. Alsjeblieft. Spring in die sloep.

Remco Regterschot is ook te volgen via Twitter: @remregterschot
Door: NU.nl/Remco Regterschot
Beeld: ANP
Laatst gewijzigd door zeux op wo okt 14, 2015 2:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » wo okt 14, 2015 2:08 pm

Dubbel schreef:
Le T. schreef:
zeux schreef:Ik gok dat De T. wel zal gaan lobbyen voor vertrek Blind/Oostveen.

Wat vinden ze aan tafel bij Gijpie en Johan? Die zullen ook hun energie er wel aan geven.
Van de mensen die Van Gaal een gestoord figuur vonden die door de spelers niet serieus genomen werd kunnen we inderdaad een interessante analyse vol zelfreflectie verwachten.

Ik snap niet dat jullie dit nog durven posten. We hebben deze kwalificatieronde kunnen zien hoe het met Ajax zou zijn gelopen als jullie lijn LVG-Sturk-Blind bij Ajax zou zijn gevolgd.
Jullie?
Liever niet wat Le T. schrijft mij toedichten, omdat hij een quote van mij gebruikt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Dubbel » wo okt 14, 2015 2:10 pm

Raymon schreef:Hoezo? :confused.gif: Was Blind de beoogde trainer dan?
In eerste instantie niet maar dat was hij ook niet bij Oranje.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door raymon » wo okt 14, 2015 2:16 pm

Dubbel schreef:
Raymon schreef:Hoezo? :confused.gif: Was Blind de beoogde trainer dan?
In eerste instantie niet maar dat was hij ook niet bij Oranje.
Volgens mij was hij bij Oranje assistent, iets wat hij bij Ajax volgens mij niet zou worden? Neemt niet weg dat ik blij ben dat hij niet bij Ajax zit, maar ik denk dat er onder leiding van VGaal een veel sterker prestatie model zou zijn gekomen (of hij de juiste man was op de juiste plaats laten we even in het midden).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door zeux » wo okt 14, 2015 2:21 pm

Raymon schreef:
Dubbel schreef:
Raymon schreef:Hoezo? :confused.gif: Was Blind de beoogde trainer dan?
In eerste instantie niet maar dat was hij ook niet bij Oranje.
Volgens mij was hij bij Oranje assistent, iets wat hij bij Ajax volgens mij niet zou worden? Neemt niet weg dat ik blij ben dat hij niet bij Ajax zit, maar ik denk dat er onder leiding van VGaal een veel sterker prestatie model zou zijn gekomen (of hij de juiste man was op de juiste plaats laten we even in het midden).
Koeman was de beste keus geweest denk ik. Dat had nooit gewerkt onder Van Gaal. En ik geloof ook wel dat Van Gaal die benoeming tegengehouden heeft als zijn opvolger. Bad choice. Ook Van Oostveen aan te rekenen. Die had sterker moeten zijn.

Wat dat betreft is column van Regterschot wel pijnlijk helder: een trits van slechte beslissingen. Iemand moet hem daarvoor afstraffen. Zelf zal hij het nooit zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door Le T. » wo okt 14, 2015 2:27 pm

Dubbel schreef:
Le T. schreef:
zeux schreef:Ik gok dat De T. wel zal gaan lobbyen voor vertrek Blind/Oostveen.

Wat vinden ze aan tafel bij Gijpie en Johan? Die zullen ook hun energie er wel aan geven.
Van de mensen die Van Gaal een gestoord figuur vonden die door de spelers niet serieus genomen werd kunnen we inderdaad een interessante analyse vol zelfreflectie verwachten.

Ik snap niet dat jullie dit nog durven posten. We hebben deze kwalificatieronde kunnen zien hoe het met Ajax zou zijn gelopen als jullie lijn LVG-Sturk-Blind bij Ajax zou zijn gevolgd.
Dat is mijn lijn niet eens, laat staan dat het iets te maken zou hebben met de bondscoach. Maar wil je nou impliceren dat een uitslag, bijvoorbeeld een 6-0 (agg) tegen RBS of een vernedering door PEC, met zich meebrengt dat mensen die als blinde kip achter een ontwikkeling aanholden hun mond moeten houden? Of geld het ook voor zaken als een bestuurlijke puinhoop?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie