Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » ma mar 30, 2015 12:10 pm

Nee, de huidige is vooralsnog heel slecht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » ma mar 30, 2015 12:45 pm

beelzebub schreef:Aaah. De verlosser Clasie mag het morgen ook niet laten zien tegen Spanje. Hij is geblesseerd. Dan maar z'n broertje Klaassen. :ajaxsmiley.gif:
Het zit Hiddink ook niet mee. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma mar 30, 2015 12:57 pm

Raymon schreef:Maar volgens mij was dat met nagenoeg dezelfde groep als waar Hiddink nu mee faalt.
Nou, Robben en een 2 jaar jongere en toen nog scorende MPP in de spits, Stootman op het middenveld vind ik toch anders maar Lowietje ging als een speer door de kwalificatie, met iets van 9 gewonnen 1 gelijk, eerlijk is eerlijk.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » ma mar 30, 2015 1:53 pm

Peter schreef:
GangstaRiB schreef:
Peter schreef:
Een heel elftal in dienst van Robben, met een Berlijnse muur voor de goal en met wat meer geluk dan wijsheid kom je een heel eind.
Wat een onzin.
Ja tegen je zere been natuurlijk. Excuus daarvoor.
Nee je argument slaat natuurlijk nergens op. Derde worden op een WK en het afdoen als geluk, dan vind ik dat je niet alleen de coach maar ook de spelers tekort doet. LvG deed het met een Eredivisie verdediging terwijl ie daarvoor door iedereen voor gek was versleten. Maar goed, dat is voorbij. Guus kloot lekker aan en terwijl de sfeer in de groep uiteraard opperbest is en iedereen voor Guus aan het werk is, laten ze em keihard vallen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » ma mar 30, 2015 9:25 pm

Ho, ho. Dat maak jij er van. Het concept 5-3-2 was erg slim, de saamhorigheid was top en er was (eindelijk) eens het besef dat ze in dienst van een groter doel speelden (en in dienst van de Maestro Robben). En ja, de factor geluk speelde ook mee. Ik dacht dat we het daar allemaal wel over eens waren, maar blijkbaar moet ik zelfs dit nog nuanceren en waren zelfs de overwinningen op Mexico en Costa Rica fabelachtig.

Vervolgens moet je de brug naar Hiddink maken en concluderen dat het nu een grote puinzooi is. Het systeem (met dit materiaal) is van de zotte, de invulling is armetierig en de uitvoering evenzo. Ik geef alleen nog wel even aan dat je zonder Robben ook gewoon een nog slechter elftal hebt. Het resultaat tegen die Turken viel me dan eerlijk gezegd nog mee.

Louis van Gaal had in het kwalificatieduel tegen die Turken een stuk meer geluk bijvoorbeeld. Haha, nee zonder al te flauw doen, maar Augusto mag hopen dat Robben heel blijft, want zonder hem wordt het helemaal niks. Daar waar van Gaal koos voor een passende formatie en zijn tactiek aanpaste op de kwaliteiten van de spelersgroep is Hiddink het helemaal kwijt. Die heeft iets voor ogen wat er niet is en wat er ook niet gaat komen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » di mar 31, 2015 8:55 am

Waarom spelen ze eigenlijk uberhaupt die wedstrijd tegen Spanje? Het antwoord zal wel simpel zijn: inkomsten voor de KNVB.

Maar verder kan ik eigenlijk niet verzinnen waarom je nu vriendschappelijk tegen Spanje zou willen spelen. Laat spelers gewoon lekker terugkeren naar hun club. Daar liggen hun belangen. Hiddink zal er nu ook niet blij mee zijn want ook tegen Spanje B ligt een pak slaag natuurlijk op de loer. En dat kan hij er nu even niet bij hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » di mar 31, 2015 2:48 pm

Opstelling Nederland tegen Spanje van vanavond.
Opstelling Oranje: Vermeer; Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Willems; Klaassen, Blind, Sneijder; Narsingh, Huntelaar, Depay.
Ik weet nog niet wat maar ik weet zeker dat ik veel betere dingen vanavond te doen heb dan te kijken naar dit zooitje. :excited.gif:
YNWA

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Chris » di mar 31, 2015 4:11 pm

InnerHarbour schreef:Opstelling Nederland tegen Spanje van vanavond.
Opstelling Oranje: Vermeer; Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Willems; Klaassen, Blind, Sneijder; Narsingh, Huntelaar, Depay.
Ik weet nog niet wat maar ik weet zeker dat ik veel betere dingen vanavond te doen heb dan te kijken naar dit zooitje. :excited.gif:
Wordt een afslachting. Ik kan geen reden bedenk waarom hij nu ineens Vermeer erin wil zetten? Laat staan Narsingh.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » di mar 31, 2015 4:12 pm

Dat heet 'jezelf indekken'. Nu kan hij fijn zeggen dat hij niet met z'n sterkste elftal speelde en dat verlies dan altijd mogelijk is. Als hij er in z'n sterkste opstelling af gaat tegen een Spanje B (nog steeds een sterk elftal trouwens) dan zijn de rapen echt gaar.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door elliquido » di mar 31, 2015 5:46 pm

InnerHarbour schreef:Opstelling Nederland tegen Spanje van vanavond.
Opstelling Oranje: Vermeer; Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Willems; Klaassen, Blind, Sneijder; Narsingh, Huntelaar, Depay.
Ik weet nog niet wat maar ik weet zeker dat ik veel betere dingen vanavond te doen heb dan te kijken naar dit zooitje. :excited.gif:
israel - belgie bijvoorbeeld ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di mar 31, 2015 6:00 pm

Raymon schreef:Dat heet 'jezelf indekken'. Nu kan hij fijn zeggen dat hij niet met z'n sterkste elftal speelde en dat verlies dan altijd mogelijk is. Als hij er in z'n sterkste opstelling af gaat tegen een Spanje B (nog steeds een sterk elftal trouwens) dan zijn de rapen echt gaar.
Een beetje meedenken met het AD, een beetje met de Telegraaf, een beetje met de Lampengazet, en heel erg met Nike, dan moet de kritiek wel verstommen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » di mar 31, 2015 8:04 pm

Niemand die kijkt? 2-0 na ruim een kwartier, Davy met z'n eerste interlandgoal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di mar 31, 2015 8:36 pm

Klaassen sowieso een van de besten tot nu toe.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » di mar 31, 2015 8:41 pm

Wel een tikje geflatteerd, trouwens, maar goed.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo apr 01, 2015 6:17 am

elliquido schreef:israel - belgie bijvoorbeeld ?
Nee, het is Italie-Engeland geworden, live op ITV. Leuke wedstrijd, mannenvoetbal. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » wo apr 01, 2015 7:54 am

Hiddink: 'Blind moet kapitein op ons middenveld worden'

Guus Hiddink vond Daley Blind de grote uitblinker bij Oranje tegen Spanje. De bondscoach ziet in de linkspoot van Manchester United een toekomstig steunpilaar.

Blind kreeg tegen Spanje (2-0) de kans als controlerende middenvelder, terwijl hij zaterdag tegen Turkije als linksback fungeerde. 'Ik vind hem op beide posities heel goed', aldus Hiddink na afloop op de persconferentie. 'Hij ontwikkelt zich tot leider. Dat heb ik hem ook verteld. Hij moet langzaam de kapitein op ons middenveld worden.'

Volgens Hiddink is Blind dit seizoen een veel completere speler geworden. 'In de Premier League speel je intense wedstrijden en dat betaalt zich bij hem positief uit. Hij is er veel korter op gaan zitten.'

De Vrij
Hiddink had Blind tegen Spanje na het vervangen van Wesley Sneijder eigenlijk aanvoerder willen maken. 'Maar het plan was om hem in de tweede helft ook te wisselen. Daarom heb ik voor Stefan de Vrij gekozen. Stefan heeft de robuustheid van een ouderwetse aanvoerder.'
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo apr 01, 2015 8:06 am

1 april
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » wo apr 01, 2015 8:14 am

Het is inderdaad 1 april vandaag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door columbus » wo apr 01, 2015 8:32 am

Neemt niet weg dat hij gewoon een prima pot speelde. Net als Klaassen en Sneijder overigens...

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo apr 01, 2015 9:19 am

columbus schreef:Neemt niet weg dat hij gewoon een prima pot speelde. Net als Klaassen en Sneijder overigens...
Ik vind het voor Hiddink wel leuk.

Alleen hoef je er weinig waarde aan te hechten. Toen Spanje top was, trokken ze via vrijwel onophoudelijk balbezit als een wurgslang langzaam maar zeker de lucht uit hun tegenstanders. Maar Spanje geeft nu eenmaal ook veel ruimte weg. Je zag tijdens het WK dat het veld te lang werd en dat the grand old men het op het middenveld niet meer klein konden houden.

Gisteren een zeer goede Depay, Sneijder, Klaassen. Spelers die goed met ruimte om kunnen gaan. Voor hen is het lekker ballen tegen Spanje, dat gaat ze beter af dan tegen een ploeg die zich ingraaft, zoals bijv. Turkije.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » wo apr 01, 2015 10:31 am

Merkwaardig fenomeen die Hiddink. De ene keer lijkt die volledig de weg kwijt, het andere moment vinden de spelers elkaar heel makkelijk, lijkt iedereen precies te weten wat die moet doen en wat zijn teamgenoten doen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » wo apr 01, 2015 11:01 am

Wedstrijd tegen spanje niet gezien, maar zou dit het verschil kunnen zijn tussen stug verdedigende ploeg (turkije) en open spelend (spanje)?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » wo apr 01, 2015 11:10 am

Le T. schreef:Merkwaardig fenomeen die Hiddink. De ene keer lijkt die volledig de weg kwijt, het andere moment vinden de spelers elkaar heel makkelijk, lijkt iedereen precies te weten wat die moet doen en wat zijn teamgenoten doen.
Komt vooral door Huntelaar vind ik.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo apr 01, 2015 11:13 am

zeux schreef:Wedstrijd tegen spanje niet gezien, maar zou dit het verschil kunnen zijn tussen stug verdedigende ploeg (turkije) en open spelend (spanje)?
En een Spanje dat er geen zin in had. Die gasten spelen allemaal Europees, doen bovenin mee. Die zaten niet te wachten op deze interland.

Cazorla was de beste middenvelder tijdens Arsenal-City maar had geen zin om gisteren mee te wandelen met Klaassen tijdens de 2-0.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » wo apr 01, 2015 12:02 pm

Raymon schreef:
Le T. schreef:Merkwaardig fenomeen die Hiddink. De ene keer lijkt die volledig de weg kwijt, het andere moment vinden de spelers elkaar heel makkelijk, lijkt iedereen precies te weten wat die moet doen en wat zijn teamgenoten doen.
Komt vooral door Huntelaar vind ik.
Ik las dat hij als aanspeelpunt zijn mannetje stond inderdaad, maar het ontbrak weer aan voorzetten vanaf de zijkant.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie