Hiddink de nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo sep 10, 2014 12:21 pm

Van Persie lijkt me enigszins passé... Sowieso is er nooit helemaal uitgekomen wat men vermoedde dat er in zou zitten. De man mist het explosieve dat de echte topspitsen kenmerkt.

Ik neem aan dat Van Gaal niet zomaar Falcao haalt. Hij probeerde het tijdens het WK met de snelste weg richting Persie en Robben. Dat was met Persie geen onverdeeld succes.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Mano » wo sep 10, 2014 12:28 pm

Le T. schreef:Je kunt het braindead noemen, je kunt het ook jong en onervaren noemen. Ja, die hebben een hands-on aanpak nodig, wat ze aan ervaring missen moet je ze voorkauwen. Hoe meer beslissingen je ze al vantevoren uit handen kan nemen hoe beter.

Ik heb Hiddink altijd beschouwd als vakman, en hoewel er best wat af te dingen is op zijn successen met Korea, Australie en Rusland, waren dat wel teams die goed stonden en boven hun eigenlijke niveau speelden. Hij kan dat best. Het lijkt me echter dat hij had bedacht binnen te komen als de grote meneer die het met zijn relaxte aanpak allemaal wel eventjes zou doen, en dat de behoeft om zich af te zetten tegen Van Gaal die hij niet zo mag overheerste en hem de verkeerde keuzes deed maken.
Die onervarenheid zullen ze heel snel moeten omturnen in ervarenheid want de meeste spelen nu in het buitenland en daar wordt meer verwacht anders beland je op de bank.
zo en zo verwacht ik: de Vrij en BMI binnenkort niet meer in de basis bij hun werkgever.(zgn WK aankopen)

Met Robben, Vlaar en Hunt wel meer power dus komt goed
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » wo sep 10, 2014 1:22 pm

wimpey schreef:Van Persie lijkt me enigszins passé... Sowieso is er nooit helemaal uitgekomen wat men vermoedde dat er in zou zitten. De man mist het explosieve dat de echte topspitsen kenmerkt.
Hij is volgens mij iets te zwaar opgetraind en is daardoor wat lichtvoetigheid kwijt. Bij het Nederlands elftal is de tunnelvisie van Sneijder zijn grootste probleem. De wedstrijden dat NL met Sneijder als de spelmaker goed speelde zijn op de vingers van een hand te tellen. Verder mist hij de handigheid om populair te worden waardoor zijn positie altijd onder druk wordt gezet, hij trekt zich dat aan, ook omdat bondscoaches de neiging hebben daarvoor te zwichten.
Ik neem aan dat Van Gaal niet zomaar Falcao haalt. Hij probeerde het tijdens het WK met de snelste weg richting Persie en Robben. Dat was met Persie geen onverdeeld succes.
Toen Sneijder geblesseerd was kon hij ook weer via het middenveld combinerend de aanvallers bereiken, en ging het wel goed met Van Persie, kreeg hij meer passes dan van Sneijder in het hele toernooi bij elkaar (3 geloof ik).
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo sep 10, 2014 1:57 pm

Door Sneijder staat RVP ook zo een 10x per wedstrijd buitenspel?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo sep 10, 2014 2:15 pm

Lionel schreef:Door Sneijder staat RVP ook zo een 10x per wedstrijd buitenspel?
Le T.'s Sneijder-haat wordt steeds rabiater. Bij Man U loopt het met Persie, zonder Sneijder, ook niet bepaald op rolletjes.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » wo sep 10, 2014 2:28 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Door Sneijder staat RVP ook zo een 10x per wedstrijd buitenspel?
Le T.'s Sneijder-haat wordt steeds rabiater. Bij Man U loopt het met Persie, zonder Sneijder, ook niet bepaald op rolletjes.
Speelt vdVaart bij ManU? :hypocrite.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo sep 10, 2014 6:35 pm

wimpey schreef:Van Persie lijkt me enigszins passé... Sowieso is er nooit helemaal uitgekomen wat men vermoedde dat er in zou zitten. De man mist het explosieve dat de echte topspitsen kenmerkt.
Goede speler, maar hij zat niet voor niets al die tijd bij Arsenal.

Wat de wedstrijd betreft, Hiddink moest het stellen zonder Robben. Dan krijg je dit dus.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door gaizka » wo sep 10, 2014 6:40 pm

Lionel schreef:Door Sneijder staat RVP ook zo een 10x per wedstrijd buitenspel?
Het een heeft wel met het ander te maken, RVP maakt loopacties in de hoop/verwachting dat hij een goede pass ontvangt op het juiste moment, deze passes moeten normaal gesproken van Sneijder komen. Als deze pass te laat komt staat RVP buitenspel. Fabregas had een perfecte wisselwerking met RVP, die bediende hem altijd op het juiste moment.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo sep 10, 2014 8:04 pm

gaizka schreef: Als deze pass te laat komt staat RVP buitenspel.
Of RVP zet z'n loopactie te vroeg in.

'Meevoetballend' brengt ie trouwens weinig. Tijdens het WK zeker. Goede spits. Niveau Arsenal. De CL win je niet met hem.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » wo sep 10, 2014 8:45 pm

Maakte hij nu wel een fitte indruk? Op het WK was daar in mijn ogen geen sprake van. En dan laat ik even in het midden of hij meer moeite met de hitte had of andere problemen had. Dat kan ik niet beoordelen. Maar hij kwam toen niet bijzonder energiek over.

Zijn eerste jaar bij United was geweldig. Daarna is hij toch wat op de sukkel geraakt. Dat ligt niet aan één of twee spelers achter hem.

Ik zag net overigens de interviews na afloop. Maar die Hiddink was echt witheet. Ik moet zeggen dat het in mijn ogen niet sterk is als je als ervaren trainer zo staat te koken (notabene bijna een uur na de wedstrijd). Het maakte op mij een beetje de indruk dat Guus met z'n elftal wint maar dat het elftal zonder Guus verliest.

Enige voordeel voor de lange termijn zou kunnen zijn dat de boel nu is wakkergeschud. Zowel de trainer als de spelers. Hiddink kwam wel heel erg op zijn gemak binnen en de spelers zijn na die derde plaats misschien wel gaan geloven dat ze wat beter zijn dan in werkelijkheid het geval is. In dat kader waren het misschien twee gunstige wedstrijden.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo sep 10, 2014 8:50 pm

Guus is een achterbakse ouwe lul. Zelden zo een hypocriet gezien die ook nog eens zo loopt te acteren op tv.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » wo sep 10, 2014 9:01 pm

Z'n ego is te groot voor twee van dit soort nederlagen. Die man is al jaren niet meer tegengesproken. Dat kun je merken wanneer iemand nu kritiek heeft.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo sep 10, 2014 9:13 pm

Hij moest even afkoelen... een half uurtje. Echt een walgelijke vertoning.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Giacomo Puccini » wo sep 10, 2014 9:40 pm

Hiddink is passe. Kan echt niet meer, bij VI hadden ze gelijk.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » wo sep 10, 2014 10:56 pm

Hiddink speelde vooral weer de coach die een half uur moest afkoelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » wo sep 10, 2014 11:17 pm

Ik had juist het idee dat hij wat uit zijn rol viel en dat die woede wel echt was. Veroorzaakt doordat hij nu pas inziet dat hij het zaakje heeft onderschat en dat hij daardoor nu te maken krijgt met kritiek die hij helemaal niet gewend is. Dat trekt zijn ego niet en daardoor slaan de stoppen door.

Wel grappig dit hoor. Vooraf hoor je allemaal verhalen over de gemoedelijke en charmante Hiddink die wel even voor een goede sfeer komt zorgen na de periode onder grote boze Louis. En vervolgens zien we Hiddink in de eerste week al bozer dan Van Gaal ooit is geweest. :biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » wo sep 10, 2014 11:30 pm

Ja wellicht, heb persoonlijk zoveel scepsis bij hem dat ik alles in twijfel trek.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » wo sep 10, 2014 11:34 pm

Ik ben ook geen fan. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo sep 10, 2014 11:48 pm

Toch kan Hiddink best een team neerzetten. Dat lukt hem nog als hij tachtig is.

Het is een mentale kwestie, lijkt me. De spelers van Oranje denken nu dat ze heel wat zijn. Derde op het WK, blabla... En dan tegen het kleine Tsjechië - big deal.

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » do sep 11, 2014 8:59 am

Giacomo Puccini schreef:Hiddink is passe. Kan echt niet meer, bij VI hadden ze gelijk.
VI kraakt alles af, dus de kans dat ze een keer goed zitten is altijd aanwezig.

Dat gezegd hebbende: ik verbaas me over de hele tendens in de media na Italie en Tsjechië. Er worden zelfs psychologen aangevoerd om op TV te vertellen wat er aan de hand is. We zijn een beetje doorgedraaid volgens mij.

Aan de andere kant onderschat Hiddink wellicht zijn selectie en past zijn aanpak niet bij dit Oranje. Sneijder voert wel weer de algehele boventoon. Ik denk altijd dat ie precies herhaalt wat een coach in de kleedkamer roept. "We moeten harde woorden durven zeggen", "We beginnen weer op nul", "Het WK is geweest" en nog meer van dat soort one-liners.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door Baseman » do sep 11, 2014 9:54 am

Hiddink viel me ook tegen moet ik zeggen.
Eerst zo hard mogelijk in de pers roepen dat 5-3-2 geen optie is, om vervolgens tegen Tsjechië te beginnen met een 5-3-2 opstelling :excited.gif:

En dan nog falen ook, al was het spelbeeld op zich geen verrassing.
Het WK had al bezwezen dat 5-3-2 vooral kan werken tegen een betere tegenstander, wat Tsjechië dus niet is.
Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat Hiddink desondanks zo begon, om na ruim een half uur zijn blunder in te zien en over te stappen naar een 4-3-3. Daarna liep het een stuk minder slecht en wordt alleen door een gigantische blunder van Janmaat (is Vd Wiel nog geblesseerd?) een punt verspeeld.

Dom, dom, dom.
Le T. schreef: Gisteren ook, het was niet sprankelend, maar volgens mij heeft hij geen balverlies geleden
Jezus, jij bent echt blind als het bepaalde spelers betreft...zowel positief (Van Persie) als negatief (Sneijder).
Van Persie speelde een erg zwakke wedstrijd, waarbij hij juist ontzettend veel balverlies heeft geleden. Als aanspeelpunt was hij waardeloos, waardoor Sneijder en Wijnaldum niet bij konden sluiten en de buitenspelers moesten wachten met de actie. Af en toe in balbezit liet hij iets moois zien, maar dat was veel te weinig om ook maar in de buurt te komen van een voldoende.

Het lijkt wel alsof Van Persie al een tijd niet 100% fit is.
Ik zie namelijk weinig meer terug van zijn regelmatig briljante voetballen bij Arsenal en zijn 1e jaar bij ManU.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » do sep 11, 2014 10:50 am

Baseman schreef: Af en toe in balbezit liet hij iets moois zien, maar dat was veel te weinig om ook maar in de buurt te komen van een voldoende.

Het lijkt wel alsof Van Persie al een tijd niet 100% fit is.
Ik zie namelijk weinig meer terug van zijn regelmatig briljante voetballen bij Arsenal en zijn 1e jaar bij ManU.
Trekt gewoon de lijn van het WK door. Daar had ie één briljant moment. Daarna werd het van wedstrijd tot wedstrijd minder, met Argentinie als absoluut dieptepunt. Hij kon het team niet helpen door als balvast aanspeelpunt te fungeren.

Verder moet Hiddink natuurlijk niet doorborduren op dat maffe systeem. Het succes van het WK was niét het succes van dat 3-5-2 of 5-3-2. Oranje kwam enkel en alleen zover door de unieke individuele kwaliteiten van Robben. Helemaal wanneer je zonder Robben speelt, moet je dan met een goede veldbezetting komen, zodat de spelers houvast hebben.

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » do sep 11, 2014 11:59 am

Robben was één van de factoren van een goed WK. De rest (bijvoorbeeld de complete Feyenoord-verdediging) wisten precies wat ze moesten doen. Ik heb de afgelopen wedstrijden van Hiddink niet gezien, want ik zat in een heerlijk zonnig Zuid-Frankrijk, maar afgaande op de commentaren laat Hiddink de teugels los en weten sommige spelers daar zich geen raad mee. De verwachting dat ie een 'uitgenaste' selectie heeft waarbij ie alleen de vriendelijke oom moet spelen, komt niet uit. Hij moet er echt wat van maken. Behoudens Robben en RvP speelt er geen enkele topper bij Oranje. Die moeten dus begeleid worden en vastigheden ontwikkelen in een maf systeem.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » do sep 11, 2014 1:53 pm

GangstaRiB schreef:Robben was één van de factoren van een goed WK.
:drecul.gif:

De rest (bijvoorbeeld de complete Feyenoord-verdediging) wisten precies wat ze moesten doen.
Vlaar speelde een sterk WK. De Vrij, Janmaat, BMI stuntelden er geregeld op los. De Vrij tegen Spanje en de Ozzies bijv.
Behoudens Robben en RvP speelt er geen enkele topper bij Oranje.
Wat is dat toch met die verheerlijking van die Persie? Wordt hij als evangaalist geclassificeerd en speelt zodoende altijd prima ook al bakt ie er niets van?

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hiddink de nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » do sep 11, 2014 2:10 pm

Die kortzichtige kwalificatie 'Evangaalist' kun je wel een keertje opbergen hoor. Het doet je verhaal niet sterker maken.

Okay, jij je zin. Het was Robben all-over (hoe was ook alweer je tegeltjeswijsheid? There is no I in team). Hij maakte de 1-1 tegen Spanje waardoor NL er weer in ging geloven etc etc. :excited.gif: En inderdaad, de verdediging stuntelde zich naar een halve en troost finale WK.

Jij maakt echt een karikatuur van zaken die je niet gezind zijn. Jammer.

Plaats reactie