De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48011
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » wo mar 05, 2014 10:37 pm

Vind je? De afgelopen jaren zat er een maffe bondscoach en 11 eilandjes. Totaal geen respect voor elkaar.

Ik zie nu wel iets van een team. Weet niet hoe hun groep eruit ziet, maar dit marcheert aardig.

Ben benieuwd welke conclusies LvG trekt.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » wo mar 05, 2014 10:42 pm

Het staat wel goed. Balbezitpercentage is ook relatief goed. Maar het klasseverschil tussen de spelers is te groot.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2014 10:58 pm

Jabu schreef:Schaars en Clasie hopelijk ook.
Waarom stelt hij die mensen überhaupt op? Begrijp jij dat nou? :confused.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » wo mar 05, 2014 11:01 pm

Zoveel alternatieven zijn er niet

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 11:13 pm

Van Gaal is fan van Schaars. Dat weet je toch, Jöhnk? Desondanks, die speelt niet in Brazilië, hoor. En Clasie ook niet. De Jong zal met een grijs van oor tot oor achter de televisie hebben gezeten, vanavond.
Peter schreef:Middenveld en verdediging krijgen voetballes.
Hoezo? Heeft Van Gaal ze in drie dagen niet kunnen leren hoe ze Benzema moeten verdedigen? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » wo mar 05, 2014 11:22 pm

Nee dat gaat Cruijff in zeven jaar tijd doen, vast, wellicht, misschien, eventueel, ooit...
Peter schreef:Vind je? De afgelopen jaren zat er een maffe bondscoach en 11 eilandjes. Totaal geen respect voor elkaar.

Ik zie nu wel iets van een team. Weet niet hoe hun groep eruit ziet, maar dit marcheert aardig.
Het blijft nietszeggend vriendschappelijk voetbal. Ik denk dat Frankrijk weer geen potten gaat breken. Op papier zijn ze altijd veelbelovend.
Jöhnk schreef:
Jabu schreef:Schaars en Clasie hopelijk ook.
Waarom stelt hij die mensen überhaupt op? Begrijp jij dat nou? :confused.gif:
Nee en ja. Nee omdat hij nooit wat met die jongens gaat worden, ja omdat er ook niet echt veel betere alternatieven zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » wo mar 05, 2014 11:46 pm

Je vindt De Jong geen beter alternatief?

Ik heb eens goed op Clasie gelet in de afgelopen wedstrijden. Die komt zelfs in de eredivisie tekort, zowel technisch als conditioneel. Van Gaal had hem nooit mogen selecteren.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 11:47 pm

Mwah, Van Gaal ziet het helemaal zitten in Clasie:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... Gaal.dhtml

En Schaars kent hij goed van AZ. Was daar zijn aanvoerder en verlengstuk in het veld.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » do mar 06, 2014 12:00 am

0-2. Het experiment met het witte logo op het shirt is dus mislukt. Oranje/wit... doet me denken aan Ben Wijnstekers, Dick Schoenaker, Michel vd Korput, dacht dat we daar juist vanaf waren. Oranje met zwart maakt toch veel meer indruk?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » do mar 06, 2014 5:32 am

Jöhnk schreef:Je vindt De Jong geen beter alternatief?
Jawel, al vind ik De Jong op het middenveld ook niet al te sterk. Sowieso zit De Jong momenteel in een enorme vorm dip. Het houdt niet echt over qua mogelijkheden. Dat is als je het over Siem de Jong hebt. Nigel zou ik altijd meenemen maar dat gaat Van Gaal natuurlijk ook wel doen. Dat wordt een zekerheidje.

Ik zou - naast Van Persie, Robben en Strootman - zeker jongens met ervaring als Nigel de Jong, Emanuelson, Lens en KJH meenemen. Van de categorie Vd Vaart, Sneijder en Kuyt zou ik alleen iemand meenemen als die ineens wel weer in vorm komt. Verder dan maar keuzes maken uit spelers als Klaassen/Vilhena en Boetius/Depay. Categorie Clasie, Schaars en Schaken is niets en wordt niets.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33721
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » do mar 06, 2014 8:14 am

Het perspectief voor Van Gaal is al niet zo vrolijk met een spelerspotentieel dat in kwaliteit achteruit loopt, voor Hiddink is het ronduit somber. Jongens als Sneijder, vd Vaart en Huntelaar lopen op hun laatste benen. Ik zie Robben en Van Persie ook niet eeuwig top zijn en wat daar achter zit is gewoon minder dan we gewend zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

De Dominee
Berichten: 5983
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door De Dominee » do mar 06, 2014 8:39 am

Gelukkig heeft Holle Bolle Guus over het algemeen een gouden pik, dus we zullen hoe dan ook wel boven verwachting presteren.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33975
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » do mar 06, 2014 8:43 am

Guus zal niet aan een kansloze missie beginnen, hij zal dus wel perspectief zien.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » do mar 06, 2014 8:49 am

Ik denk dat Van Gaal hier moed uit put. Er was wel een behoorlijk niveauverschil, maar spelers als Vlaar, Schaars en Boetius konden toch aanklampen terwijl Depay gewoon meekon op dat niveau. Nederland werd niet weggespeeld, en van de zwakke schakels zakte er niemand door het ijs. Paar kansen weggegeven, maar de goals kwamen van een uistekende aanval die prachtig werd afgemaakt, en een heel goed schot dat niettemin gestopt had mogen worden.

Nederland kon ook heel behoorlijk het balbezit houden en onder de druk uit voetballen. Alleen in balbezit werd het spel niet gemaakt. De creativiteit om van balbezit op de helft van de tegenstander tot een kans te komen was er niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » do mar 06, 2014 8:55 am

Zeux schreef:Het perspectief voor Van Gaal is al niet zo vrolijk met een spelerspotentieel dat in kwaliteit achteruit loopt, voor Hiddink is het ronduit somber. Jongens als Sneijder, vd Vaart en Huntelaar lopen op hun laatste benen. Ik zie Robben en Van Persie ook niet eeuwig top zijn en wat daar achter zit is gewoon minder dan we gewend zijn.
Het probleem van van Gaal is dat hij wil kunnen zeggen, die had ik al geselecteerd, zoals hij ook nog steeds de credits denkt te kunnen nemen voor de successen van het hedendaagse Barcelona en Bayern München, met gevolg de echte mannen niet geselecteerd worden maar wel de ideale schoonzonen. Wordt een kansloze missie daar in Brazilië dankzij van Gaal.

Spanje en Chili, die weer een prima wedstrijd speelden gisteren in en tegen Duitsland, door.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33721
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » do mar 06, 2014 9:04 am

Mooi moment voor jou IH om hier jouw selectie van 24 neer te zetten. Kunnen we inschatten of die wel potten zal kunnen breken tegen Spanje en Chili.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door jabu » do mar 06, 2014 9:14 am

Le T. schreef:Ik denk dat Van Gaal hier moed uit put. Er was wel een behoorlijk niveauverschil, maar spelers als Vlaar, Schaars en Boetius konden toch aanklampen terwijl Depay gewoon meekon op dat niveau.
Volgens mij hebben wij een andere wedstrijd gekeken (nee, een heel betoog over jouw geweldige spelinzicht en het slaafs volgen van de rest van de wereld van de domme media is niet nodig). Vlaar en met name Schaars kon en kan dus echt niet. Boetius is jong en debutant dus die valt nog niet echt te beoordelen.

Aanklampen is overigens een goed gekozen werkwoord dat de lading prima dekt.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » do mar 06, 2014 9:38 am

Jabu schreef:
Le T. schreef:Ik denk dat Van Gaal hier moed uit put. Er was wel een behoorlijk niveauverschil, maar spelers als Vlaar, Schaars en Boetius konden toch aanklampen terwijl Depay gewoon meekon op dat niveau.
Volgens mij hebben wij een andere wedstrijd gekeken (nee, een heel betoog over jouw geweldige spelinzicht en het slaafs volgen van de rest van de wereld van de domme media is niet nodig). Vlaar en met name Schaars kon en kan dus echt niet. Boetius is jong en debutant dus die valt nog niet echt te beoordelen.

Aanklampen is overigens een goed gekozen werkwoord dat de lading prima dekt.
Dan ontgaat mij wat je punt is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48011
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » do mar 06, 2014 9:47 am

Boetius had één actie in het begin en kwam voor de rest (veel) te kort qua fysiek. Vlaar was aan het zwemmen en Schaars is altijd pseudo aanwezig. Depay is een bluffer, maar er gaat toch wel erg veel mis. Opportunisme pur sang.

Overigens viel het mij vooral tegen hoe hoe jongens als Blind en van der Wiel zich lieten gelden. Nu zal dat ook samenhangen met het ontbreken van enige verdedigende impulsen van Boetius en Promes en de onkunde in het centrum, maar toch. Blind en van der Wiel zijn voor mij zekerheidjes in dit elftal en dan is het des te erger dat ze door de mand vallen.

Strootman moet dit elftal gaan dragen. Is de enige die in staat is om het spel te dirigeren en te zorgen dat Robben en van Persie worden bediend.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » do mar 06, 2014 9:54 am

Zeux schreef:Mooi moment voor jou IH om hier jouw selectie van 24 neer te zetten. Kunnen we inschatten of die wel potten zal kunnen breken tegen Spanje en Chili.
Heb al diversen malen opgeschreven welke keepers en verdedigers ik zou selecteren, je moet wel blijven lezen hoor Zeux. :smile-ajax.gif:

Maar goed ik zou zo spelen;

Stekelenburg

vd Wiel Douglas Vlaar Pieters

N. de Jong Sneijdertje Fer Strootman

Robben van Persie.

Geen spectaculair team maar wel degelijk, eentje waarmee je verder dan de eerste ronde kan komen.
YNWA

De Dominee
Berichten: 5983
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door De Dominee » do mar 06, 2014 10:20 am

Stekelenburg
Cilessen
Wiel
Janmaat
Veltman
Vlaar
Rekik
Van Dijk
Blind
Urby
Sneijder
Siem
Nigel
Anita
Strootman
Vaart
Robben
Lens
Van Persie
KJH
Depay
Boetius

Daar zou ik het mee doen denk ik.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33721
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » do mar 06, 2014 10:24 am

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Mooi moment voor jou IH om hier jouw selectie van 24 neer te zetten. Kunnen we inschatten of die wel potten zal kunnen breken tegen Spanje en Chili.
Heb al diversen malen opgeschreven welke keepers en verdedigers ik zou selecteren, je moet wel blijven lezen hoor Zeux. :smile-ajax.gif:

Maar goed ik zou zo spelen;

Stekelenburg

vd Wiel Douglas Vlaar Pieters

N. de Jong Sneijdertje Fer Strootman

Robben van Persie.

Geen spectaculair team maar wel degelijk, eentje waarmee je verder dan de eerste ronde kan komen.
Ja, de verdedigers had ik wel langs zien komen.

Geen Ajacieden. :666.gif:

Ik hoor best negatieve verhalen over Stekelenburg de laatste tijd. Heeft hij 'het' nog?

Douglas, Fer en Pieters heb ik geen idee van. Zijn dat zekerheidjes bij hun eigen team?

Sneijder kun je nauwelijks omheen, maar krijg het idee dat het bij hem per wedstrijd vriezen of dooien is. Hopelijk krijgt Van Gaal hem scherp.

Voor de rest lijken het mij spelers die ook bij de selectie zullen zitten straks, dus waar jouw elftal nu wezenlijk verschilt van Van Gaal? (op Fer, Douglas en Pieters misschien na, maar zijn dat dan de 'changemakers' voor wel of geen succes?)

En hoe is het eigenlijk met Anita? De revelatie van Ajax in zijn laatste seizoen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door raymon » do mar 06, 2014 10:54 am

Een zekerheidje bij Villa, Norwich en Stoke.. tja.. Er is een reden dat ze op plaats 11, 13 en 15 staan in de league.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33721
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » do mar 06, 2014 11:07 am

Raymon schreef:Een zekerheidje bij Villa, Norwich en Stoke.. tja.. Er is een reden dat ze op plaats 11, 13 en 15 staan in de league.
Voor IH is Engels voetbal de Hemel, dus ook al speelt iemand in de Tweede Divisie, dan nog staat hij boven de spelers in de Eredivisie. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » do mar 06, 2014 11:08 am

Zeux schreef:
Ik hoor best negatieve verhalen over Stekelenburg de laatste tijd. Heeft hij 'het' nog?
Nog wel vaak geblesseerd geweest en hij speelt in een klote elftal naar is de meest ervaren keeper, heb je nodig op een groot toernooi, een goede ervaren keeper.
Douglas, Fer en Pieters heb ik geen idee van. Zijn dat zekerheidjes bij hun eigen team?
Ja ook Douglas speelt elke wedstrijd bij Dinamo Moskou.
Sneijder kun je nauwelijks omheen, maar krijg het idee dat het bij hem per wedstrijd vriezen of dooien is. Hopelijk krijgt Van Gaal hem scherp.
Het enige waar van Gaal me bezig is, is redenen te vinden om hem thuis te laten. Van Gaal wil zoveel mogelijk spelers mee die denken dat hij over water kan lopen, Sneijdertje hoort daar niet bij.
Voor de rest lijken het mij spelers die ook bij de selectie zullen zitten straks, dus waar jouw elftal nu wezenlijk verschilt van Van Gaal? (op Fer, Douglas en Pieters misschien na, maar zijn dat dan de 'changemakers' voor wel of geen succes?
Wat ik nu opstel doet van Gaal nooit. Er zitten altijd wel een paar van die speeltuinvoetballers bij verder speelt hij altijd met 3 aanvallers en 3 middenvelders, volkomen onrealistisch op zo’n toernooi. Van Gaal wil weer aan de wereld laten zien hoe goed hij wel niet is. Die gaat die gasten de boel laten afjagen in 35 graden hitte. Compact spelen met voldoende middenvelders achter de bal, dan kom je daar het verst.
En hoe is het eigenlijk met Anita? De revelatie van Ajax in zijn laatste seizoen?
Ik zie Newcastle niet zo vaak spelen maar Anita doet bijna altijd mee. Van Gaal ziet liever Clasie uit de oersterke vaderlandse competitie als controlerende middenvelder blijkbaar. :hypocrite.gif:
YNWA

Plaats reactie