De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » ma dec 16, 2013 12:38 pm

Hoeveel scouts heb je nodig? Jonker is al nummer vier. Ik neem aan dat Van Gaal en zijn assistenten zelf ook de wedstrijden bekijken.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door M.. » ma dec 16, 2013 12:44 pm

Yopi schreef:Hoeveel scouts heb je nodig? Jonker is al nummer vier. Ik neem aan dat Van Gaal en zijn assistenten zelf ook de wedstrijden bekijken.
Daarover een leuk AD.nl stukje van een paar weken terug:
Scouts WK-tegenstanders Oranje smullen van 'onze' rode kaarten

Ver weg van alle opwinding in De Kuip regeerde in het Duitse Keulen gisteravond de tevredenheid. Daar, op de campus van de plaatselijke Hochschule, huist het omvangrijke spionagenetwerk van het Duitse nationale voetbalteam. Dat netwerk draait al op volle toeren in aanloop naar het komende WK, en de teamleden die specifiek op het Nederlands elftal zitten, (Voor het EK in 2012 waren dat er 43!) hebben een topweek achter de rug.

Ga maar na: een beetje druk en spanning tijdens wedstrijden en het resultaat? Alleen al drie rode kaarten voor centrale verdedigers uit de potentiële WK-selectie van Oranje. Voordat Jeffrey Bruma gisteren kon inrukken tijdens Feyenoord - PSV overkwam hem donderdagavond hetzelfde in de Europa League in Sofia. En twee dagen voor Bruma was Ajacied Joël Veltman de klos. Die ging met rood het veld af tegen FC Barcelona.

Van die laatste wedstrijd onthouden we nog iets interessants: dat Ajax alweer zijn derde penaltygoal incasseerde in amper vijf Champions Leagueduels.

In de Kuip kreeg Phillip Cocu gisteren de vraag of hij ook vond dat PSV het onheil over zichzelf afriep door het nogal wild verdedigen? De geplaagde PSV-trainer wuifde die kritiek weg, maar toch was het geen gekke constatering. Binnen 45 minuten waren de beide centrale verdedigers van PSV, Bruma en Karim Rekik, bijvoorbeeld al op geel getrakteerd.

Binnen nu en een halfjaar staan de grootste bloedzuigers van het internationale voetbal Oranje op te wachten in Brazilië. Nederland kreeg onlangs al een voorproefje van wat het kan verwachten tijdens de oefeninterland tegen Colombia. De rode kaart waarmee Jeremain Lens zich toen van het veld liet provoceren, kan meteen de sportieve doodsteek zijn op een WK.

Natuurlijk kun je ook anders kijken naar drie penalty's tegen in vijf CL-wedstrijden en naar drie rode kaarten voor centrumverdedigers in één week: het kunnen straks gouden leermomenten zijn geweest. 'In mijn tijd wist je als verdediger: een spits die dreigt door te breken moet altijd nog langs Van der Sar', zei Frank de Boer na Ajax - Barcelona. 'Als het goed is weet Jöel Veltman in het vervolg nu ook: er is altijd nog een keeper die kan corrigeren.'

Bij Feyenoord verdedigde gisteren in het hart van het elftal ook Joris Mathijsen. De routinier speelde een sterke wedstrijd. Het is aardig om nog eens terug te kijken hoeveel kaarten Mathijsen eigenlijk pakte in het seizoen voorafgaand aan het laatste WK: dat waren er slechts 6 in alle verschillende competities bij zijn toenmalige club Hamburger SV.

Van zijn jonge opvolgers die nu in beeld zijn bij het Nederlands elftal, scoorden Bruma en Rekik dit seizoen samen al 15 kaarten. Tel daar de prenten van de Feyenoorders De Vrij en Martins Indi bij op en de totale kaartenlast voor deze vier mannen bedraagt 21 stuks. En dat terwijl De Vrij en Martins Indi niet eens Europees voetbal spelen. En Rekik bij PSV de helft van alle wedstrijden geblesseerd ontbrak.

http://www.ad.nl/ad/nl/1049/Oranje/arti ... rten.dhtml
Zal het NL elftal ook zo'n netwerk hebben zitten?

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » ma dec 16, 2013 12:46 pm

M schreef: Zal het NL elftal ook zo'n netwerk hebben zitten?
Gerard vd Lem anyone?! :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » ma dec 16, 2013 12:49 pm

Een netwerk? Daar zet je toch gewoon een paar studenten op?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door M.. » ma dec 16, 2013 1:13 pm

Yopi schreef:Een netwerk? Daar zet je toch gewoon een paar studenten op?
Een netwerk van studenten dan....

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » ma dec 16, 2013 4:41 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef:Jij vond ervaring toch zo belangrijk? Jonker heeft geen ervaring als scout.
Maar wel als vriend van Van Gaal. Kijkend naar de rest van z'n staf lijkt dat belangrijker te zijn dan enige vorm van merites.
Ze hebben eerder samengewerkt, dat is Van Gaal kennelijk niet alleen goed bevallen, het is ook een heel praktisch voordeel. Hij weet wat hij aan hem heeft en hoe zijn inzichten moet duiden. Daarnaast gaat de vergelijking met Van Bastens kaartvriendjes mank. Jonker heeft als trainer van Willem II al meer gepresteerd dan Van Basten zelf als trainer of Van 't Schip, en over Witschge hoeven we het helemaal niet te hebben.

Ook lijkt me niet dat Van Gaal contractbreuk gaat plegen, en zijn vriendjes dan achterlaat op de loonlijst voor 5 ton per jaar waarmee die dan hun clubliefde laten zien.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » ma dec 16, 2013 4:46 pm

Trainer van Willem ll! Nee, maar! :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma dec 16, 2013 4:50 pm

Ach jee moest de opperlikker Jos Jonker ook weer een baantje hebben. Help Jos de zomer door. :excited.gif:
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » ma dec 16, 2013 5:02 pm

Andries.

Jos kon aardig voetballen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » ma dec 16, 2013 5:08 pm

Je hebt gelijk. :blush.gif:

Help Andries de zomer door. :hypocrite.gif:
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » ma dec 16, 2013 5:09 pm

Le T. schreef:Hij weet wat hij aan hem heeft en hoe zijn inzichten moet duiden.
Grappig dat dit nu opeens tóch een argument is. :smallgrin.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di dec 17, 2013 12:25 pm

Jöhnk schreef:
Le T. schreef:Hij weet wat hij aan hem heeft en hoe zijn inzichten moet duiden.
Grappig dat dit nu opeens tóch een argument is. :smallgrin.gif:
Het is altijd een argument. Ik heb nooit iets anders beweerd dan dat de hoofdtrainer zelf maar moet uitzoeken wie hem het beste kunnen assisteren. Een hoofdtrainer waarvan gezegd wordt dat die andere assistenten had moeten nemen is zelf incompetent. Dat geldt ook voor scouts. De hoofdverantwoordelijke is verantwoordelijk, en dus hoort daar de beslisruimte bij.

Zo reken ik Van Basten ook het resultaat aan, niet het feit dat hij zelf zijn kaartvriendjes heeft uitgezocht. Als hij daarmee fatsoenlijk voetbal van een competent getraind elftal had laten zien dan was dat ook zijn verantwoordelijkheid geweest. Wat ik hem kwalijk neem is dat hij zijn contract heeft verbroken, en vervolgens Ajax heeft laten zitten met die twee klaplopers van half miljoen per jaar.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di dec 17, 2013 12:39 pm

Waarom? Ajax heeft die 'klaplopers' zelf een contract gegeven. Een werknemer heeft het recht om zijn contract uit te dienen.
Laatst gewijzigd door Yopi op di dec 17, 2013 1:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » di dec 17, 2013 1:14 pm

Le T. schreef: Wat ik hem kwalijk neem is dat hij zijn contract heeft verbroken, en vervolgens Ajax heeft laten zitten met die twee klaplopers van half miljoen per jaar.
Dit gaat toch nergens over... :excited.gif:

Jol scheept Ajax op met een klaploper als Atouba, voor 1.4 M per seizoen. Jol lichtte volgens Boog z'n hoed en Ajax blijft op Atouba zitten. Atouba had geen contract met Jol, maar met Ajax. En dus heeft Atouba alle recht dat contract uit te zitten. End of: Ajax had Jol maar af moeten remmen toen die met Atouba op de proppen kwam.

Net zoals LVG's werkgever LVG maar moet afremmen wanneer ie weer eens een bevriend lichtgewicht een baantje wil toeschuiven. Oostveen ziet blijkbaar gen probleem in een staf met de 6e assistent van Wolfsburg, vml. trainer van het 2e van Twente en iemand die binnen Ajax overal rokende puinhopen achter liet. Maar dan ook niet zeiken wanneer het WK met een sisser afloopt...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » di dec 17, 2013 3:16 pm

Guus Hiddink zal het moeten doen met de 'klaplopers' van LVG, meldt de VI. Pas als een van hen opstapt, mag hij zijn eigen assistenten kiezen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » wo dec 18, 2013 9:27 am

Yopi schreef:Waarom? Ajax heeft die 'klaplopers' zelf een contract gegeven. Een werknemer heeft het recht om zijn contract uit te dienen.
De plicht zelfs. Maar nadat Van Basten de volledige technische macht had opgeeist en 40 miljoen om zijn oog voor talent mee te illustreren, kwam hij jammeren dat hij er eigenlijk toch helemaal niks van kon en dat hij dan maar mee ophield. Neem dan die kaartvriendjes ook weer mee. Anders moet Ajax namelijk schadevergoeding voor de contractbreuk gaan eisen, dat middelt elkaar wel ongeveer uit want Van Basten verdiende ongeveer net zoveel als die twee assistenten samen. Maar zover wil niemand het laten komen, dus dan hou je de eer aan jezelf, als technische staf. Van Basten kreeg daarvoor zoveel lof toegezwaaid toen hij eindelijk dat toegaf wat iedereen zonder stront in zijn ogen al lang had kunnen zien: hij kon er helemaal niets van. Maar feitelijk was dat niet wat hij deed, dan had hij zijn assistenten ook mee moeten nemen, maar zoveel eergevoel was er dan weer niet.
wimpey schreef:
Le T. schreef: Wat ik hem kwalijk neem is dat hij zijn contract heeft verbroken, en vervolgens Ajax heeft laten zitten met die twee klaplopers van half miljoen per jaar.
wimpey schreef:Net zoals LVG's werkgever LVG maar moet afremmen wanneer ie weer eens een bevriend lichtgewicht een baantje wil toeschuiven. Oostveen ziet blijkbaar gen probleem in een staf met de 6e assistent van Wolfsburg, vml. trainer van het 2e van Twente en iemand die binnen Ajax overal rokende puinhopen achter liet. Maar dan ook niet zeiken wanneer het WK met een sisser afloopt...
Volgens mij gaat Van Gaal gewoon zijn contract uitdienen zoals een man van zijn woord betaamt. Ik neem aan dat de KNVB met diens assistenten een contract heeft van dezelfde duur, tenzij ze er eentje per se voor de KNVB zouden willen behouden. Ik geloof niet dat Van Gaal tot het EK van 2020 getekend heeft en er na een kwart van die periode aankloten al geen zin meer heeft.

Ik lees trouwens dat Van Gaal ook al de schuld krijgt van het feit dat Koeman wordt gepasseerd als bondscoach. Kennelijk is het normaal dat een trainer zonder internationaal succes en met wisselend nationaal succes het bondscoachschap kan claimen. Waar haalt die generatie 88 toch het lef vandaan? Hebben ze niet door dat er een nieuwe wind waait en Van Oostveen itt Kesler niet bij Cruijff op schoot kruipt en niet uit alle macht probeert de pers te behagen? Het gaat weer om prestaties en vakmanschap, niet meer om populariteit.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo dec 18, 2013 10:08 am

Le T. schreef:
Volgens mij gaat Van Gaal gewoon zijn contract uitdienen zoals een man van zijn woord betaamt.[/quote]

Van Gaal heeft zelden zijn contract uitgediend. Bij Ajax een keer, maar verder?

Ik neem aan dat de KNVB met diens assistenten een contract heeft van dezelfde duur, tenzij ze er eentje per se voor de KNVB zouden willen behouden.[/quote]

Volgens de VI (blad) hebben ze nog een contract na dit EK. Heeft Van Gaal mooi voor ze geregeld.

Je kritiek op Van Basten deel ik wel, hoor. Alleen moet je dan wel dezelfde maatstaf aanleggen voor Van Gaal.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo dec 18, 2013 10:10 am

Le T. schreef: Neem dan die kaartvriendjes ook weer mee.
Laten we werknemers met een contract vogelvrij gaan verklaren wanneer hun baas z'n hoed licht! :excited.gif:

Nam Jol eigenlijk die vd Dussen mee toen ie bij Ajax "opstapte"? En die rits aan losers uit de stal van Raiola, waaraan hij zich op kosten van Ajax verrijkte? Atouba bleef post-Jol gewoon zitten. Kan 'm geen ongelijk geven...

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » wo dec 18, 2013 10:20 am

Yopi schreef: Je kritiek op Van Basten deel ik wel, hoor. Alleen moet je dan wel dezelfde maatstaf aanleggen voor Van Gaal.
Zo werkt het natuurlijk niet. Bassie moet Ajax van Schip verlossen.

Maar Jonker mag vrolijk Bayern in de weg blijven zitten op het moment dat LVG werd ontslagen. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Duke » wo dec 18, 2013 10:30 am

Ik neem toch aan dat de KNVB goed nadenkt over de lengte van een contract als ze dat overeenkomen met een medewerker? En (ervan uitgaande dat VI gelijk heeft) als ervoor gekozen is om de assistenten langer vast te leggen dan de bondscoach zal daar wel een goede reden voor zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » wo dec 18, 2013 10:41 am

Yopi schreef:Volgens de VI (blad) hebben ze nog een contract na dit EK. Heeft Van Gaal mooi voor ze geregeld.

Je kritiek op Van Basten deel ik wel, hoor. Alleen moet je dan wel dezelfde maatstaf aanleggen voor Van Gaal.
Dat doe ik ook. Als Van Gaal een contract tot 2020 had getekend en dan na een kwart besluit dat hij er geen meer in heeft omdat hij het niet kan en hij alleen maar smoesjes heeft verzonnen om zijn gebrek aan vakmanschap te maskeren, dan lijkt me dat hij dat dan met de KNVB en zijn assistenten moet regelen. Je kunt niet gewoon contractbreuk plegen en de club of bond dan maar met de schade laten zitten.
wimpey schreef:
Yopi schreef: Je kritiek op Van Basten deel ik wel, hoor. Alleen moet je dan wel dezelfde maatstaf aanleggen voor Van Gaal.
Zo werkt het natuurlijk niet. Bassie moet Ajax van Schip verlossen.

Maar Jonker mag vrolijk Bayern in de weg blijven zitten op het moment dat LVG werd ontslagen. :biggthumpup.gif:
Je ziet het verschil tussen de situatie dat de trainer het contract wil verbreken en de situatie dat de club het contract wil verbreken?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » wo dec 18, 2013 10:57 am

OFFICIËLE BERICHTEN KNVB
VAN OOSTVEEN OVER BERICHTGEVING BONDSCOACH

UITGEGEVEN: WOENSDAG, 18 DECEMBER 2013 10:45 LAATST GEWIJZIGD: WOENSDAG, 18 DECEMBER 2013 11:18

Naar aanleiding van de berichtgeving van de afgelopen dagen rondom de aanstaande aanstelling van de nieuwe bondscoach, laat directeur betaald voetbal Bert van Oostveen vanmorgen het volgende weten:

“Zoals inmiddels meerdere malen toegelicht, is de KNVB op dit moment niet in de positie om inhoudelijk te reageren. We bewandelen de Koninklijke route en zullen in dit traject de gepaste zorgvuldigheid in acht nemen. De nieuwe bondscoach en staf worden gepresenteerd zodra het plaatje compleet is, net zoals wij dit de afgelopen jaren gedaan hebben. De afgelopen dagen zie ik allerlei complottheorieën en feitelijke onjuistheden voorbij komen in verschillende media. De gesuggereerde theorieën vind ik bijzonder hinderlijk en verbazen mij ten zeerste.

Laat ik helder zijn: het beeld zoals nu geschetst is absoluut onjuist. De KNVB heeft nimmer het initiatief genomen met Ronald Koeman of zijn zaakwaarnemer over een eventueel bondscoachschap te praten. Voor de komende periode focussen wij ons op het aanstellen van de nieuwe bondscoach en staf.
Deze woordkeuze zal toch wel niet toevallig zijn. Nooit het initiatief genomen wil niet zeggen dat je nooit met hem erover gesproken hebt.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Yopi » wo dec 18, 2013 11:18 am

Heeft Koe dan het initiatief genomen? Dat er contact is geweest, lijkt me wel duidelijk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Marillion » wo dec 18, 2013 11:59 am

Het zit duidelijk niet helemaal lekker tussen de KNVB en Koeman. Want je kan als bond ook gewoon je mond houden en verder gaan met die vervelende Hiddink. Hij hoeft Koeman helemaal niet te noemen als hij al aangeeft dat ze pas naar buiten treden met informatie als het plaatje compleet is.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » wo dec 18, 2013 12:02 pm

Koeman moet niet zo huilen. Als Barca was langsgekomen was hij weggeweest.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie