De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door peter » za jul 07, 2012 9:47 am

Snap niet dat van Gaal zijn handen hier nog een keer aan brandt. Matige selectie, weinig kans op echt succes. Vorige keer gigantisch op zijn bek en kwaliteiten die vooral bij een club van pas komen. Dat is absoluut geen succesformule, hoor. Ik ben er dan ook heel bang voor dat hij gigantisch op zijn muil gaat en dat zou heel zonde zijn.

Jonker zal wel balen. Net te vroeg met het accepteren van een baan als assistent bij Wolfsburg. Gelukkig had Blind de handen nog vrij.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » za jul 07, 2012 9:51 am

Ik vind het een moedige keuze. Het is een keuze voor het WK ipv voor de kwalificatie, het is een keuze voor ambitie ipv behagen van pers en publiek, het is een keuze voor de rechte rug ipv de pers invloed geven op de opstelling, het is een keuze voor de hork ipv de allemansvriend. Het is een keuze voor het team ipv de individuen, voor discipline ipv sterrengedrag, voor de vakman ipv de populaire jongen, voor voetbal ipv het randgebeuren, voor voetbal ipv commercie, voor aanvallend voetbal en de Hollandse school ipv halfslachtige compromissen, voor het naar de kroon steken van Spanje ipv hopen dat je geluk hebt.

Wat Spanje heeft laten zien is dat Nederland hoog moet mikken, dan kun je falen inderdaad, en het kan een tranentrekkende kwalificatie worden. Ironisch genoeg is het een breuk met het beleid wat juist ná Van Gaal is ingezet en waarbij de stemming rond het NL elftal vooral goed moest zijn om lekker veel geld binnen te harken met de kwalficatie en oefenwedstrijden.

LucaS schreef:Ja, echt een integer journalist die Derksen. Ik vraag me af wie meer mensen heeft gekwetst en afgeblaft, Derksen of van Gaal.
Ik zou eigenlijk zo 1-2-3 niet weten wie Van Gaal gekwetst heeft. Een enkele journalist misschien, maar toch zeker niet in diens beroepseer.
mattie schreef:Zo zomer 2014 kan ik rustig op vakantie.. LvG gaat ten onder.. Je denkt toch niet dat o.a. Sneijder de trainingen en zijn methode accepteert
Ik denk het wel hoor, ik zal Sneijder niet snel van winnaarsmentaliteit beschuldigen, maar de wil om te winnen heeft hij zeker. Nu kan hij mooi even leren hoe, want vooralsnog heeft hij nog maar één goed jaar gehad aan het handje van Mourinho. En zo niet dan kan het NL elftal best zonder een regelmatige invaller van de nummer zoveel van de serie A die van eigen helft op goal pleegt te schieten en die het moet hebben van 2 gelukte scherpte passes in een wedstrijd. VdV heeft in één wedstrijd al meer tweebenigheid laten zien dan Sneijder in 3 en kan wel het spel maken, bovendien zit Maher er aan te komen. Maar ik denk dat Van Gaal Sneijder zijn kwaliteiten goed gaat gebruiken en hem dus niet als spelmaker probeert te laten spelen.

Ik zal niet ontkennen dat Van Gaal een behoorlijke hork kan zijn, maar journalisten hebben aanzienlijk meer problemen met hem dan spelers. Zeker teamspelers werken doorgaans heel prettig met hem samen. Journalisten die zelf niet tegen kritiek kunnen en hun werk niet serieus nemen zijn degenen die moeite met hem hebben, en die gaan dan doen alsof het heel belangrijk is dat een trainer heel leuk in de omgang met journalisten is. Dat is het niet, dat is zelfverbeelding van een beroepsgroep die nooit gecorrigeerd wordt. Beetje sneu dat het grote publiek zich dat dan allemaal voor laat kauwen.

Gunstig bij-effect is misschien dat de rioolratten dan allemaal los kunnen op de technische staf en de spelers uit de wind blijven. Misschien is Kluivert een goede tweede assistent, niet alleen om die reden maar ook omdat Van Gaal en Blind niet de grootste grappenmakers zijn, en Kluivert lekker losjes in de omgang is. Bovendien weet die als geen ander hoe je in grote wedstrijden presteert en hoe je in teambelang speelt. Bij oud beleid van de KNVB zou hij al in aanmerking gekomen zijn om zelf bondscoach te worden nu hij met een jeugdelftal kampioen is geworden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door roelf » za jul 07, 2012 10:02 am

Tegenvaller voor Gullit zeg... heeft ie al getweet?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Jöhnk » za jul 07, 2012 10:06 am

Dat Van Gaal opnieuw bondscoach wordt is tot daar aan toe, maar het ergste wat er nu kan gaan gebeuren is dat hij weer zo'n masterplan schrijft waarmee het Nederlands voetbal vijftig jaar terug in de tijd wordt geworpen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » za jul 07, 2012 10:23 am

Ik zie jan en alleman reageren op de aanstelling in de media, behalve de spelers die er toe doen. Hoe zo dat nu komen, zouden ze soms niet zo blij zijn met de aanstelling van die bewezen onbeschofte- en achterbakse hork.........
YNWA

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » za jul 07, 2012 10:39 am

Weinig kans dat Jansma mag blijven. :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door InnerHarbour » za jul 07, 2012 10:52 am

Yep Jansma is een vriend van Derksen.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » za jul 07, 2012 11:20 am

Jansma was ook aan een nieuwe uitdaging toe, en die heeft die nu.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door beelzebub » za jul 07, 2012 1:14 pm

Binnenkort op TV, maar ik heb de kladversie van Louis alvast gekregen:

Vrienden van de pers, gefeliciteerd.

Kom maar over de brug,
want Lowie is terug.

Pers, spelers en ik, we beginnen allemaal met een schone lei.
Vrienden en sterallures heb ik niet nodig, wel frisse jongens in voetbalwei.

Lang hoefde ik niet na te denken,
Dit is de manier om weer vertrouwen te tanken.

Truus zei tegen me; Kom op verman je,
geef nog een keer alles voor Oranje.

We streven in Brazilie naar een plek de laatste vier,
met goed voetbal en spelplezier

Maar u kent mij: attractief voetbal met franje,
Wij worden de opvolger van Spanje

De cirkel is nu echt rond,
ik ben terug bij de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » za jul 07, 2012 1:15 pm

:biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » za jul 07, 2012 1:47 pm

Roept idd een hoop vraagtekens op. Snap sowieso niet goed dat ze iemand aanstellen waar ruim de helft van het land op voorhand al een bloedhekel aan heeft. Als het dan even tegen zit dan kunnen ze nog voor de kerst alweer op zoek naar een opvolger. Maar goed, we hopen er maar het beste van.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » za jul 07, 2012 2:08 pm

Dubbel schreef:Roept idd een hoop vraagtekens op. Snap sowieso niet goed dat ze iemand aanstellen waar ruim de helft van het land op voorhand al een bloedhekel aan heeft.
En waarom is dat eigenlijk belangrijk?
Als het dan even tegen zit dan kunnen ze nog voor de kerst alweer op zoek naar een opvolger. Maar goed, we hopen er maar het beste van.
Ik neem aan dat als de KNVB voor Van Gaal kiest dat dat dan ook de keuze behelst om niet meer naar de pijpen van de pers en dus het publiek te dansen, maar om op het wk te willen presteren.

Vooral daarom ben ik er blij mee, de populariteitsverkiezing die de KNVB na Van Gaal van het NL elftal gemaakt heeft, heeft ons 4 sportief en 5 voetballend teleurstellende toernooien opgeleverd. Wat natuurlijk niet gek is, als je andere dingen dan presteren belangrijk maakt lever je vanzelf in op het presteren.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » za jul 07, 2012 2:13 pm

De prestaties onder Louis op het WK 2002 waren uitstekend voor mijn nachtrust.
IK GELOOF!!!!!!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door M.. » za jul 07, 2012 2:49 pm

Le T. schreef:
Dubbel schreef:Roept idd een hoop vraagtekens op. Snap sowieso niet goed dat ze iemand aanstellen waar ruim de helft van het land op voorhand al een bloedhekel aan heeft.
En waarom is dat eigenlijk belangrijk?
Als het dan even tegen zit dan kunnen ze nog voor de kerst alweer op zoek naar een opvolger. Maar goed, we hopen er maar het beste van.
Ik neem aan dat als de KNVB voor Van Gaal kiest dat dat dan ook de keuze behelst om niet meer naar de pijpen van de pers en dus het publiek te dansen, maar om op het wk te willen presteren.

Vooral daarom ben ik er blij mee, de populariteitsverkiezing die de KNVB na Van Gaal van het NL elftal gemaakt heeft, heeft ons 4 sportief en 5 voetballend teleurstellende toernooien opgeleverd. Wat natuurlijk niet gek is, als je andere dingen dan presteren belangrijk maakt lever je vanzelf in op het presteren.
Als ik jouw poezie hier zo lees dan is het publiek er om te betalen en verder vooral zijn bek te houden ook de pers moet zijn mening (zolang die niet gelijk is aan de jouwe) gewoon lekker voor zich houden.
Ik denk nog steeds dat zonder publiek er geen dik betaalde voetballers zouden zijn. Zonder publiek zouden de heren op de fiets naad de lokale club moeten en daar voor familie en vrienden tegen een balletje gaan trappen of te gaan coachen. Dat geeft het publiek recht om zijn en haar bek open te trekken als ze het ergens niet mee eens zijn. Je kan dat als bond negeren, maar dan gaat het publiek zich van je vervreemden en krijg je dus minder centjes binnen om zowel met je vrouw als met je minares op vakantie te gaan.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Dubbel » za jul 07, 2012 2:54 pm

Le T. schreef:
Dubbel schreef:Roept idd een hoop vraagtekens op. Snap sowieso niet goed dat ze iemand aanstellen waar ruim de helft van het land op voorhand al een bloedhekel aan heeft.
En waarom is dat eigenlijk belangrijk?
Als het dan even tegen zit dan kunnen ze nog voor de kerst alweer op zoek naar een opvolger. Maar goed, we hopen er maar het beste van.
Ik neem aan dat als de KNVB voor Van Gaal kiest dat dat dan ook de keuze behelst om niet meer naar de pijpen van de pers en dus het publiek te dansen, maar om op het wk te willen presteren.

Vooral daarom ben ik er blij mee, de populariteitsverkiezing die de KNVB na Van Gaal van het NL elftal gemaakt heeft, heeft ons 4 sportief en 5 voetballend teleurstellende toernooien opgeleverd. Wat natuurlijk niet gek is, als je andere dingen dan presteren belangrijk maakt lever je vanzelf in op het presteren.
Als het onder Lowie tegen zit, ic er wordt over 2 maanden niet gewonnen van Turkije, dan is eigenlijk direct ieder draagvlak weg en kom je in een maelstroom van cynisme terecht. Lijkt me een reeele angst. En als er wel wordt gewonnen dan houd je het feit dat velen zitten te hopen op het moment dat het fout gaat. Hoe dan ook moet het wel heel erg meezitten wil er een goede sfeer rondom het team ontstaan. Misschien niet eens noodzakelijk om uiteindelijk Wereldkampioen 2014 (?) te worden maar een goede sfeer maakt het wel zo aantrekkelijk om te volgen voor publiek en sponsoren.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » za jul 07, 2012 4:42 pm

M schreef:
Le T. schreef:
Dubbel schreef:Roept idd een hoop vraagtekens op. Snap sowieso niet goed dat ze iemand aanstellen waar ruim de helft van het land op voorhand al een bloedhekel aan heeft.
En waarom is dat eigenlijk belangrijk?
Als het dan even tegen zit dan kunnen ze nog voor de kerst alweer op zoek naar een opvolger. Maar goed, we hopen er maar het beste van.
Ik neem aan dat als de KNVB voor Van Gaal kiest dat dat dan ook de keuze behelst om niet meer naar de pijpen van de pers en dus het publiek te dansen, maar om op het wk te willen presteren.

Vooral daarom ben ik er blij mee, de populariteitsverkiezing die de KNVB na Van Gaal van het NL elftal gemaakt heeft, heeft ons 4 sportief en 5 voetballend teleurstellende toernooien opgeleverd. Wat natuurlijk niet gek is, als je andere dingen dan presteren belangrijk maakt lever je vanzelf in op het presteren.
Als ik jouw poezie hier zo lees dan is het publiek er om te betalen en verder vooral zijn bek te houden ook de pers moet zijn mening (zolang die niet gelijk is aan de jouwe) gewoon lekker voor zich houden.
Ik denk nog steeds dat zonder publiek er geen dik betaalde voetballers zouden zijn. Zonder publiek zouden de heren op de fiets naad de lokale club moeten en daar voor familie en vrienden tegen een balletje gaan trappen of te gaan coachen. Dat geeft het publiek recht om zijn en haar bek open te trekken als ze het ergens niet mee eens zijn. Je kan dat als bond negeren, maar dan gaat het publiek zich van je vervreemden en krijg je dus minder centjes binnen om zowel met je vrouw als met je minares op vakantie te gaan.
Ten eerste is het gros van het publiek een kennelijk willoos slachtoffer van de pers en die kunnen lekker met hun minnares op vakantie van het stoken, van de hetzes, van de hypes en van de relletjes. Ten tweede is de mening van de mensen die elke twee jaar weer even heel deskundig worden niet zo belangrijk als die van de voetballiefhebber. Ja, die mogen ook hun bek opentrekken, nee, daar hoef je niet naar te luisteren.

Ten derde is natuurlijk het belangrijkst dat er op het wk gepresteerd wordt. De kans daarop wordt nou niet echt vergroot als zowel de trainer als de opstelling wordt bepaald door de uitslag van een populariteitsverkiezing. Populariteit en kwaliteiten hebben immers maar weinig met elkaar te maken. En als er op dat WK wordt gepresteerd, dan heeft dat publiek gekregen wat ze het liefste wilden omdat ze het zelf niet hebben kunnen verstoren. Dus ik keer me niet tegen het belang van het publiek, ik heb hetzelfde belang, maar tegen het idee dat dat publiek zelf zijn eigen belang kan dienen.
Dubbel schreef:Als het onder Lowie tegen zit, ic er wordt over 2 maanden niet gewonnen van Turkije, dan is eigenlijk direct ieder draagvlak weg en kom je in een maelstroom van cynisme terecht. Lijkt me een reeele angst. En als er wel wordt gewonnen dan houd je het feit dat velen zitten te hopen op het moment dat het fout gaat.
Het draagvlak moet er zijn bij diegenen die erover beslissen. Bewegen die niet mee dan is er niks aan de hand, sterker nog, als ergens helemaal geen beweging in zit houden mensen vanzelf op met duwen. Daarom stel ik ook dat met de keuze voor Van Gaal ook de keus gemaakt moet zijn om niet meer te proberen de pers te behagen. De reden dat bijvoorbeeld de pers nu maar bleef drammen om Huntelaar op te stellen is omdat ze voelden dat Van Marwijk daar gevoelig voor was zoals is gebleken. Een paar jaar geleden was dat ook al zo, Van Nistelrooij liep naar de pers omdat hij er naast was gezet en die pers begon een campagne voor zijn basisplek omdat het kansrijk was. Het duo Jansma & Van Basten zat er immers om het Nederlands elftal weer populair te maken, dus is het hun taak om daar gevoelig voor te zijn.

Vergelijk dat eens met De Boer afgelopen jaar. Eerlijk gezegd maakte hij er een potje van en was het voetbal lang niet om aan te zien. Maar dan is er niemand om hem te ontslaan en niemand om hem te vervangen, en dan zit er dus geen beweging in, en wordt er ook niet geduwd.
Hoe dan ook moet het wel heel erg meezitten wil er een goede sfeer rondom het team ontstaan. Misschien niet eens noodzakelijk om uiteindelijk Wereldkampioen 2014 (?) te worden maar een goede sfeer maakt het wel zo aantrekkelijk om te volgen voor publiek en sponsoren.
De KNVB neemt ook zeker een risico met de inkomsten uit de kwalificatie, maar misschien zijn die contracten al helemaal rond en is dat afgedekt. Voor het presteren van het elftal is vooral de sfeer binnen de selectie belangrijk, en een trainer die voor zijn spelers gaat staan en alle wind vangt zal alleen maar helpen.

De pers vindt zichzelf heel belangrijk, en vinden het dus ook heel belangrijk dat een trainer aardig is voor de pers. Maar dat is het eigenlijk niet, dat zien we aan Ferguson, Mourinho, Bielsa, Rehhagel en vast nog wel een paar. Het wordt pas belangrijk als de verantwoordelijken, een positie die iedereen van de pers volledig vreemd is, het belangrijk maken. Het kan nog steeds, dat de pers verslag doet of stemming maakt, maar dat ze gewoon geen factor zijn omdat ze niks te vertellen hebben, net als vroeger. Het heuglijke nieuws was voor mij dan ook niet zozeer dat Van Gaal het werd, want daar had ik een dubbel gevoel bij, maar dat de KNVB in mijn optiek daarmee ook heeft gekozen om de vinger van de pers uit de pap te halen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door wimpey » za jul 07, 2012 6:11 pm

Peter schreef:Snap niet dat van Gaal zijn handen hier nog een keer aan brandt.
Zelfoverschatting.

Maar alles is beter dan die oerorthodoxe Marwijk en die Herdgang-clan van 'm. Zelfs Danny Blind. :smallgrin.gif:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Feest » za jul 07, 2012 7:12 pm

En geen Alfred Schreuder. Hoezee.

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » zo jul 08, 2012 8:53 am

InnerHarbour schreef:Ik zie jan en alleman reageren op de aanstelling in de media, behalve de spelers die er toe doen. Hoe zo dat nu komen, zouden ze soms niet zo blij zijn met de aanstelling van die bewezen onbeschofte- en achterbakse hork.........
Ja inderdaad! Jij hebt het helemaal bij het rechte eind. Ze hebben nu al een hekel aan Van Gaal, daarom twitteren ze niet over zijn aanstelling.... :excited.gif:

Jij zal niet rusten voordat Van Gaal helemaal zwart gemaakt is he, IH?

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » zo jul 08, 2012 10:03 am

Ik denk ook niet dat veel spelers staan te juichen hoor.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door GangstaRiB » zo jul 08, 2012 11:12 am

Rishi schreef:Ik denk ook niet dat veel spelers staan te juichen hoor.
Ik ken weinig spelers die veel problemen met Van Gaal hebben gehad. Als manager/coach is staat hij boven alle twijfel. Hij staat altijd voor z'n ploeg, hij neemt ze in bescherming. Als speler kom je echt in een topsportklimaat.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Bert » zo jul 08, 2012 11:15 am

Van Bommel, Lucio, Ribery, Rivaldo...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

De nieuwe Bondscoach

Bericht door Iniesta » zo jul 08, 2012 11:28 am

Groot risico inderdaad, maar weinig aantrekkelijke alternatieven.
Daarnaast keren we in elk geval terug naar de Nederlandse voetbalwaarden. Zal het voor de zogenaamde vedettes een kwestie zijn van slikken of stikken. Bij een groep succesvolle spelers is de sfeer wellicht het belangrijkst in het nationale team. Dat is bij ons momenteel zeker niet het geval. Wij moeten weer terug naar een basis van topsport, daarin is gezelligheid niet de belangrijkste peiler.
Grootste voordeel wellicht: geen tenenkrommende beelden van spelers met vrouw en kind op het trainingsveld.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door zeux » zo jul 08, 2012 11:38 am

Rishi schreef:Ik denk ook niet dat veel spelers staan te juichen hoor.
Is dat belangrijk?

Typisch Nederlands dat de spelers de coach leuk moeten vinden.

Juist dat dansen naar de pijpen van de 'vedettes' brak NL volgens mij op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » zo jul 08, 2012 11:38 am

GangstaRiB schreef:
Rishi schreef:Ik denk ook niet dat veel spelers staan te juichen hoor.
Ik ken weinig spelers die veel problemen met Van Gaal hebben gehad. Als manager/coach is staat hij boven alle twijfel. Hij staat altijd voor z'n ploeg, hij neemt ze in bescherming. Als speler kom je echt in een topsportklimaat.
Sterker nog, als je criteria gaat aanleggen als omgang met de pers, gezelligheid, uitstraling, aardig, uithangbord, sympathiek etc. dan is er per definitie al geen topsportklimaat meer. In een topsportklimaat draait alles om presteren, dat is wat het tot topsportklimaat maakt en is er daar dus helemaal geen plek voor.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie