Kwalificatie WK 2010

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door joey » do nov 19, 2009 10:45 pm

Beloki schreef:|Je zegt nu dus dat er sprake is van een complot. Dit was een bewuste fout van de scheids. Dat vind ik nogal een uitspraak.
Ik ook, en ik geloof er geen pest van. Dit was gewoon een fout van de scheidsrechter. Die man gaat zijn carrière niet ruïneren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Pride of Amsterdam » vr nov 20, 2009 10:13 am

bryan schreef:En omdat het te veel wedstrijden zijn, niet en thuis en uit spelen, net als bij de UEFA Cup groepsfase tegenwoordig.
Euh... in de UEFA Cup groepsfase van tegenwoordig (Europa League) speelt iedereen gewoon uit én thuis hoor.

Maar ik snap je idee. Ik zou me er wel in kunnen vinden. Hoewel ze ook met die groepsindelingen een beschermde loting zullen toepassen voor enkele landen zodat die elkaar niet kunnen treffen. Dus ipv een poule van 6 waar er 2 doorgaan (met 2 'toplanden' erin) heb je een poule van 10 met gem. 3 'toplanden' erin. Vrije loting zullen ze nooit gaan toepassen in Europa denk ik.

Ze zijn zo bang dat er geen 'toplanden' op het WK staan, maar de smaakmakers op de toernooien zijn zelden die landen, maar juist de outsiders. (Zuid-Korea, Australië, Griekenland) Dus waar maken ze zich eigenlijk druk over denk je dan.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door beelzebub » vr nov 20, 2009 10:34 am

Onderstaand gedichtje kwam ik tegen op het internet, originele bron helaas onbekend. Misschien kan Guus nu lekker door Ajax heen knuppelen. :ajaxsmiley.gif:
En toen was het ineens over met Guus zijn eeuwige geluk,
Woensdag liepen de Russen zich op de Slovenen stuk.

Onze sportieve Guus gaf de Sloveense trainer zelfs geen hand,
Wat een “geweldige” vertegenwoordiger van ons land.

Guusje, ga jij naar de WK?
Guusje, ga jij straks naar Zuid-Afrika?

“Nee, daar mag ik helaas niet heen,
Nee, de Rus verslikte zich in de Sloveen”

2 jaar geleden versloeg hij nog zijn eigen land,
En daarna opzichtig juichen en huppelen, zo genant.

Natuurlijk ben je blij maar blijf een gentleman met kloten,
Niet opzichtig juichen voor het oog van al je landgenoten

Guusje, ga jij naar de WK?
Guusje, ga jij straks naar Zuid-Afrika?

“Nee, daar mag ik helaas niet heen,
Nee, de Rus verslikte zich in de Sloveen”

Ooit stak hij zijn hoofd in de reet van Danny Blind,
Was hij in Korea de held van iedere volwassene en ieder kind.

Down Under had hij het met veel geluk ook goed voor elkaar,
Maar straks blijft hij “thuis”, met Poetin en Medvedev aan de vodka en kaviaar.

Guusje, ga jij naar de WK?
Guusje, ga jij straks naar Zuid-Afrika?

“Nee, daar mag ik helaas niet heen,
Nee, de Rus verslikte zich in de Sloveen”

Onze Guus wil in de toekomst wellicht iets gaan doen voor onze Godenzonen,
In dat geval zal hij toch echt ander gedrag moeten tonen…..

……willen wij hem liefdevol in onze armen sluiten,
Net als Stam, Huntelaar en Aissati, zijn voormalige PSV-kornuiten.

Guusje, ga jij naar de WK?
Guusje, ga jij straks naar Zuid-Afrika?

“Nee, daar mag ik helaas niet heen,
Nee, de Rus verslikte zich in de Sloveen”
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Duke » vr nov 20, 2009 11:08 am

De Fifa zal geen verder onderzoek doen naar de handsbal van Henry. Zaak gesloten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Pride of Amsterdam » vr nov 20, 2009 11:30 am

Ja, want "De beslissing van een scheidsrechter is heilig". Maar dan zijn ze door dit zo te stellen toch enorm ongeloofwaardig. Want waarom was die beslissing van de scheidsrechter in 2005 dan niet heilig in de overgespeelde wedstrijd van toen?
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Toppie » vr nov 20, 2009 12:40 pm

Dus schoppen na dat de scheidsrechters dit niet hebben gezien mogen achteraf wel worden bestraft het lijkt Denhaag wel meten met twee maten dus is het ook weer zeer suggestief

Blatter oprotten en die Franse homo ook

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Beloki » vr nov 20, 2009 12:44 pm

Toppie schreef:Dus schoppen na dat de scheidsrechters dit niet hebben gezien mogen achteraf wel worden bestraft het lijkt Denhaag wel meten met twee maten dus is het ook weer zeer suggestief

Blatter oprotten en die Franse homo ook
Wat staat hier in hemelsnaam? En wie is ´die Franse homo´? En wat moet er dan met hem gebeuren? Vragen, vragen...
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Toppie » vr nov 20, 2009 12:50 pm

Beloki schreef:
Toppie schreef:Dus schoppen na dat de scheidsrechters dit niet hebben gezien mogen achteraf wel worden bestraft het lijkt Denhaag wel meten met twee maten dus is het ook weer zeer suggestief

Blatter oprotten en die Franse homo ook
Wat staat hier in hemelsnaam? En wie is ´die Franse homo´? En wat moet er dan met hem gebeuren? Vragen, vragen...
Dat Voetballen met de hand ook mag ,vragen vragen en vragen echt een politiek antwoord

Die franse Homo , tsja , de hand van Platini :1evil.gif:

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door martijn401 » vr nov 20, 2009 3:47 pm

Roy Keane haalt uit naar Ierse bond
Voormalig Iers international Roy Keane. FOTO EPA

IPSWICH - Roy Keane heeft vrijdag forse kritiek geuit op de Ierse voetbalbond. De voormalig aanvoerder van de Ierse nationale ploeg vindt het hypocriet dat de bond de FIFA verzocht om een replay van het duel tegen Frankrijk.
De wereldvoetbalbond wees het verzoek vrijdag af. De Ieren wilden de wedstrijd van woensdag laten overspelen wegens een duidelijke handsbal van Thierry Henry. De handsbal ontging de scheidsrechter die William Gallas vervolgens op aangeven van Henry de Fransen naar het WK zag koppen.

,,De supporters, trainer en meeste spelers verdienen beter, maar ik denk dat de bond niet beter verdient'', aldus de huidige coach van het Engelse Ipswich Town over de afwijzing van de FIFA. ,,Maar het is de gebruikelijke reactie van de Ierse bond: 'We zijn bestolen, de eerlijkheid van het spel...''

Keane verwees in zijn relaas naar een omstreden penalty die Ierland versierde bij de 2-1-zege op Georgië voor de WK-kwalificatie in februari. ,,Ik kan me niet herinneren dat de bond toen zei dat we Georgië een replay moesten aanbieden. Dan kun je erop wachten dat het nu ook niet gebeurt.''

Keane adviseerde de bond om zich te concentreren op de fouten van de Ierse defensie. ,,Ik zou me meer storen aan mijn verdedigers en mijn keeper. Hoe kun je de bal laten stuiteren in het vijfmetergebied? En waar was in hemelsnaam de keeper?'' (ANP/AFP)

20/11/09 14u55
AD

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Beloki » vr nov 20, 2009 3:55 pm

Amen. Kansloos gejank van die Ieren.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door LucaS » vr nov 20, 2009 3:59 pm

Ajax heeft er ook wel eens om gevraagd meen ik. In een wedstrijd waar een naastgeschoten bal door de scheids tot doelpunt werd gepromoveerd. Zuidema weet wel welke wedstrijd ik bedoel.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Jöhnk » vr nov 20, 2009 4:07 pm

Henry wil wedstrijd tegen Ierland overspelen

De handsbal van Thierry Henry voorafgaand aan het doelpunt. FOTO AFP
LONDEN - De Franse voetballer Thierry Henry heeft vrijdag verklaard dat het overspelen van de wedstrijd tegen Ierland de eerlijkste oplossing is. De aanvoerder van de Franse nationale ploeg raakte in opspraak nadat zijn handsbal van woensdag Frankrijk naar het WK leidde ten koste van Ierland.

De Ierse bond verzocht de FIFA om een replay van het duel met Frankrijk, maar de wereldvoetbalbond wees het voorstel vrijdag af.

''Natuurlijk is de meest eerlijke oplossing om de wedstrijd opnieuw te spelen, maar daar ga ik niet over'', luidde de verklaring van Henry. ''Uiteraard schaam ik me voor de manier waarop we wonnen en spijt het me heel erg voor de Ieren die het absoluut verdienen om erbij te zijn in Zuid-Afrika.''

Henry nam de bal in de verlenging duidelijk met de hand mee en stelde William Gallas in staat de gelijkmaker (1-1) aan te tekenen. Na de 0-1-zege voor de Fransen zaterdag in Dublin betekende de treffer dat Henry met zijn ploeg naar het WK gaat. (ANP)

20/11/09 15u14
AD

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door beelzebub » vr nov 20, 2009 4:11 pm

Henry had meteen z'n mond moeten opentrekken, zoals die Italiaan afgelopen zaterdag.

In Engeland heeft Arsenal een paar jaar geleden vrijwillig een wedstrijd overgespeeld toen Kanu en/of Overmars een beetje valsspeelden door de bal na een blessurebehandeling niet terug te gooien, maar ermee vandoor te gaan en te scoren toch?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door martijn401 » vr nov 20, 2009 4:15 pm

Iedereen die genaaid wordt mag van mij klagen en zeker tegen de FIFA. Maar klagen en er complot theorieën erbij halen ( grote landen moeten op het WK Spelen etc) helpt natuurlijk niks. Nationale bonden moeten gewoon tegen de FIFA zeggen we kappen ermee zolang je geen technische hulpmiddelen toestaat.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Pride of Amsterdam » vr nov 20, 2009 4:19 pm

Jöhnk schreef:
Henry wil wedstrijd tegen Ierland overspelen

De handsbal van Thierry Henry voorafgaand aan het doelpunt. FOTO AFP
LONDEN - De Franse voetballer Thierry Henry heeft vrijdag verklaard dat het overspelen van de wedstrijd tegen Ierland de eerlijkste oplossing is. De aanvoerder van de Franse nationale ploeg raakte in opspraak nadat zijn handsbal van woensdag Frankrijk naar het WK leidde ten koste van Ierland.

De Ierse bond verzocht de FIFA om een replay van het duel met Frankrijk, maar de wereldvoetbalbond wees het voorstel vrijdag af.

''Natuurlijk is de meest eerlijke oplossing om de wedstrijd opnieuw te spelen, maar daar ga ik niet over'', luidde de verklaring van Henry. ''Uiteraard schaam ik me voor de manier waarop we wonnen en spijt het me heel erg voor de Ieren die het absoluut verdienen om erbij te zijn in Zuid-Afrika.''

Henry nam de bal in de verlenging duidelijk met de hand mee en stelde William Gallas in staat de gelijkmaker (1-1) aan te tekenen. Na de 0-1-zege voor de Fransen zaterdag in Dublin betekende de treffer dat Henry met zijn ploeg naar het WK gaat. (ANP)

20/11/09 15u14
AD
Tuurlijk zegt hij dat... het besluit dat de wedstrijd NIET over wordt gespeeld is immers al genomen. Net als dat hij toegaf dat hij hands had gemaakt.... NADAT de wedstrijd was afgelopen. Als hij echt zo 'eerlijk' is, dan had hij het meteen moeten zeggen.

Ach, Ierland is genaaid, maar Frankrijk staat straks op het WK. Geen (Franse) haan die er dan nog naar kraait.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » vr nov 20, 2009 5:35 pm

Ze zijn zo bang dat er geen 'toplanden' op het WK staan, maar de smaakmakers op de toernooien zijn zelden die landen, maar juist de outsiders. (Zuid-Korea, Australië, Griekenland) Dus waar maken ze zich eigenlijk druk over denk je dan.
65 miljoen potentiele TV kijkers in Frankrijk tegen 4 miljoen in Ierland. Daar maken ze zich druk om.

TV geld in armoedige Zuid-Amerika levert geen flikker op voor FIFA dus daar hebben ze gewoon een eerlijke kwalificatie.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Thijs » vr nov 20, 2009 5:59 pm

Wat een gluiperd die Henry. Heeft bij mij ook helemaal afgedaan zeg.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door brigade zuid » vr nov 20, 2009 7:06 pm

beelzebub schreef:Henry had meteen z'n mond moeten opentrekken, zoals die Italiaan afgelopen zaterdag.
Hij zal wel bedreigd worden, vandaar dat ie nu opeens zn waffel open doet.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door wimpey » vr nov 20, 2009 8:07 pm

joey schreef: Ik ook, en ik geloof er geen pest van.
On-joey achtig naief!

Frankrijk is een van de belangrijkste landen binnen de FIFA, Platini een van de 'main men' in het wereldvoetbal. Een WK zonder Ribéry en Henry zou de FIFA van 2 van z'n belangrijkste blikvangers beroven. De harde cash (tv-rechten, sponsorgelden, commercials etc.) die WK-deelname van Frankrijk genereert kan de FIFA eenvoudigweg niet missen.

Algerije kwalificeerde zich eerder op de avond voor het WK. Hét troetelkind van de Fransen en een van de beste voetballers aller tijden is van Algerijnse afkomst. Ondenkbaar dat de Algerijnen wél en het (voetbal)land van ZiZou niét op het WK te bewonderen zou zijn geweest.

Dat WK in Zuid-Afrika wordt geen vetpot zoals het laatste WK, daar moet geld bij. Geld dat deelname van Frankrijk genereert en deelname van Ierland niet. Ierland is voor de FIFA niet interessant. Qua status niet, qua cash niet, qua blikvangers niet.

De Ieren hebben minutenlang op de scheidsrechter ingepraat om Henry te vragen of het hands was. Hij weigerde. Een dergelijke volleybal-goal van de Ieren zou zeker zijn afgekeurd. De FIFA zou Henry kunnen schorsen wegens bedrog en het in diskrediet brengen van het voetbal. Maar dat zal niet gebeuren. De FIFA heeft het uithangbord Henry tijdens het WK nodig.

De cash cows worden bevoordeeld. Er wordt in hun voordeel gemanipuleerd. Loting van het laatste WK: Lothar Matthäus had een 'verkeerd' balletje gepakt. Liet het vallen en pakte het 'juiste' balletje. Tegenstander van de Duitsers in de groepsfase was ineens Polen i.p.v. een sterk land.

Politiek, status en geld spelen een doorslaggevende rol. Eerst moet het juiste deelnemersveld van 32 ploegen tot stand komen, daarna moet het toernooi zodanig verlopen dat minimaal 2 grote landen ver komen.

Kijk de WK-historie er maar op na: gastland, Brazilie, Duitsland of Italie maken 4-jaarlijks de dienst uit. Ja, ze hebben doorgaans de beste ploegen. Bovendien hebben ze de meeste status en ze genereren voor de FIFA het meeste geld. Bij twijfel volgt doorgaans dan ook een 'correctie'.

In 2002 werd Italie gepakt door de arbitrage (gastland Korea moest ver komen want gastland Japan lag er vroeg uit). In 2006 (tegen Australie) werd Italie 'dus' geholpen. In 1998 had Oranje een pingel verdiend, maar Zidane v Ronaldo was commercieel gezien een beter affiche.

In 1986 moest dé mondiale voetbalster het toernooi winnen, desnoods via vuistbal. In 1982 mocht de Duitse keeper ongestraft een tegenstander ernstig mishandelen. In 1978 won het gastland ineens met enorme cijfers om in het toernooi te blijven. In 1974 en 1990 kreeg Duitsland in de finale een dubieuze penalty mee. In 1966 besliste dhr. Bahramov de finale in het voordeel van het gastland.

In 2010 zal Brazilie, Duitsland of Italie het WK winnen. Het lijkt me dat Duitsland aan de beurt is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door peter » vr nov 20, 2009 8:14 pm

2002 was voor mij de enige keer dat ik echt twijfelde. Zuid Korea had alle scheidsrechters op hun hand. Italië en Spanje werden echt gruwelijk genaaid toen.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » vr nov 20, 2009 8:39 pm

In 1988 scoorde Nederland met buitenspel tegen Ierland.

Oh wat zeg ik nou... ;)

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door Khraa » vr nov 20, 2009 8:41 pm

Dat was niet hinderlijk buitenspel (of is die regel niet met terugwerkende kracht ingevoerd?) :blush.gif:
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » vr nov 20, 2009 8:54 pm

nee niet met terugwerkende kracht hehehe :ajaxsmiley.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door brigade zuid » vr nov 20, 2009 9:03 pm

Peter schreef:2002 was voor mij de enige keer dat ik echt twijfelde. Zuid Korea had alle scheidsrechters op hun hand. Italië en Spanje werden echt gruwelijk genaaid toen.
Die loting deugd ook van geen kanten joh.. Duitsland heeft altijd een makkelijke poule.. kijk voor de gein nog eens terug wie Duitsland allemaal tegenkwam tot aan de finale in 2002.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie WK 2010

Bericht door bryan » vr nov 20, 2009 9:37 pm

Oh ja, ik heb meerdere keren gekeken... want als die clown Mick McCarthy nou Roy Keane niet naar huis had gestuurd dan is het realistisch om te denken dat Ierland de poule had gewonnen i.p.v. Duitsland. En van Paraguay, de VS en Zuid-Korea zie ik die Ierland met Roy Keane ook winnen. En plots sta je dan in de finale tegenover Brazilie... Oh, ik heb vaak daarover nagedacht!!!!

Plaats reactie