Kwalificatie EK 2008

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 18, 2007 5:29 pm

Engeland kan de volgende verdediging opstellen:

Cole-Ferdinand-Terry-Richards.

Enough said.

En als McLaren het niet verneukt had had hij Carragher nog op kunnen stellen ook.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 18, 2007 5:51 pm

Thomas schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom de tweede goal van die Italianen afgekeurd werd? En waarom dat doelpunt van Schotland goedgekeurd werd?

Maar ja, de Italianen zullen zoals altijd wel weer vreselijk defensief gespeeld hebben en alleen maar mazzel hebben gehaad. Gaap.
Withete McLeish: 'Italië was een lucky team'
18/11/2007 17:09

Alex McLeish was witheet na de 2-1 nederlaag van Schotland tegen Italië, waardoor de Schotten werden uitgeschakeld voor deelname aan het EK van 2008. Scheidsrechter Enrique Mejuto Gonzalez moest het ontgelden.

In blessuretijd kopte Christian Panucci de winnende treffer binnen na een vrije trap van Andrea Pirlo. Maar die vrije trap had nooit gegeven mogen woorden, oordeelde McLeish. 'Het was een ongelooflijke beslissing', mopperde de bondscoach.

'Alan Hutton controleerde de bal en hun speler (Giorgio Chiellini, red.) torpedeerde hem. Hoe kan Italië dan een vrije trap krijgen', vroeg McLeish zich terecht af.

'We hebben het niet verdiend deze wedstrijd te verliezen. We beukten hun murw in de tweede helft en in de slotfase wankelden ze over het veld. Maar alle fifty-fifty beslissingen vielen in hun voordeel uit. Dat hadden we ook verwacht', bendrukte McLeish het voordeel dat de wereldkampioen genoot ten faveure van underdog Schotland.

'Ik ben zo trots op deze spelers. We creëerden kansen, toonden creativiteit, maar helaas viel het niet goed voor ons. De Italianen weten dat zij een lucky team waren dat ze Hampden Park met een zege verlieten.'
vi.nl

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » zo nov 18, 2007 6:16 pm

Thomas schreef:Engeland kan de volgende verdediging opstellen:

Cole-Ferdinand-Terry-Richards.

Enough said.
Oh, dit zijn allemaal wereld-sterren volgens jou? Laat me niet lachen . . . Terry okay zoals ik al zei.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 18, 2007 6:19 pm

Ashley Cole was bij Arsenal de beste linksback van het moment. Richards presteert al anderhalf jaar uitstekend bij Manchester City en gaat de stap naar de top zeker nog wel maken. Terry en Ferdinand (ben bij Man U meer een Vidic-fan, maar ok) hebben genoeg merits om het predikaat top te verdienen, ja. Eigenlijk kan in Europa alleen Italië qua individuele kracht tippen aan deze vier.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo nov 18, 2007 6:57 pm

Ik denk dat zowel Italie en Schotland benadeeld waren door de arbitrage in die wedstrijd.

Doelpunt van Italie was niet buitenspel. Doelpunt van Schotland was net wel/net niet buitenspel (daar valt er over te praten). En de vrije trap waaruit Italie de 1-2 maakte was de meest belachelijke beslissing van de hele wedstrijd. Beukt de Italiaanse speler de Schotse linksback keihard, en krijgen de Italianen zelf de vrije trap. Apart.
Neville was gewoon altijd een schoffie cum houthakker
Neville heeft een hele goede voorzet in huis.

Probleem met Engeland zit nog altijd in de organisatie en de mentaliteit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 18, 2007 8:45 pm

Zou Beenhakker al een bos bloemen en een E-card als bedankje naar Vertonghen hebben gestuurd? :aai.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 18, 2007 11:08 pm

Thomas schreef:Ashley Cole was bij Arsenal de beste linksback van het moment. Richards presteert al anderhalf jaar uitstekend bij Manchester City en gaat de stap naar de top zeker nog wel maken. Terry en Ferdinand (ben bij Man U meer een Vidic-fan, maar ok) hebben genoeg merits om het predikaat top te verdienen, ja. Eigenlijk kan in Europa alleen Italië qua individuele kracht tippen aan deze vier.
Het is te veel van hetzelfde. Uitstekende spelers hoor, maar ik gruwel bij de gedachte aan een verdedigingshart bestaande uit Terry en Ferdinand.

Voor het middenveld geldt hetzelfde. Op zich hele goede spelers, maar ik mis de finesse. Het geniale. Eén type VDV zou Engeland al stukken gevaarlijker maken.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo nov 18, 2007 11:24 pm

VDV zou niks toevoegen.

Verschil tussen Engeland en Italie is dat Italie naast goede verdedigers ook nog eens over een verdedigende middenvelder en doelman allebei van absolute wereldklasse beschikt.

Engeland moet het doen met Carrick of Hargreaves als verdedigende middenvelder en Robinson of Carson als doelman. Da's een stuk minder allemaal.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma nov 19, 2007 1:51 pm

Engeland kan de volgende verdediging opstellen:

Cole-Ferdinand-Terry-Richards.

Enough said.

En als McLaren het niet verneukt had had hij Carragher nog op kunnen stellen ook.
McLaren is een aanfluiting, maar ja, wie moet hem opvolgen. Engeland heeft altijd moeite een geschikte bondscoach te vinden.

Ik vind de Engelse verdediging ook indrukwekkend al ben ik totaal niet gecharmeerd van Rio Ferdinand, een onhandige houten plank met verkeerde libero pretenties. Die speelt altijd aardig 'naast' een echte superkiller (Vidic, Tery, Campbell etc.) maar verdwaalt in z'n eentje. De backs zijn inderdaad prima. Jöhnk heeft wel een punt natuurlijk dat het opbouwend niet echt lekker zit.

Ik mis bij Engeland ook wat creativiteit (al vind ik VDV niet echt de ideale oplossing). Lampard en Gerrard zijn grote, soms briljante spelers maar zware underperformers in de Engelse ploeg die altijd uit balans lijkt te staan. Dat McLaren de stoere jongen uit wilde hangen door Beckham (de enige die nog wat presteeerde op het WK en berokken bij meer dan 50% van de goals) te lozen was ook een kansloze missie. Engeland teert veel te veel op de rechtervoet van Beckham en de grillen van Rooney. Lastige ploeg om te verslaan maar mist vooralsnog finesse voor grote overwinningen. En een goede coach zou ook een stuk schelen.

Dat Rooney steeds beter begint te spelen is wel een belangrijke factor natuurlijk. Altijd een getalenteerde jongen geweest natuurlijk maar vroeger was het vooral een egoïstische solist die niemand zag staan en die op belangrijke momenten Engeland nog wel eens met zijn rare acties benadeelde. Laatste 12 maanden speelt hij echter veel beter en volwassener. Meer een teamplayer ook. Van deze Rooney verwacht ik dat hij meer voor Engeland kan doen.
Bryan schreef:
Neville was gewoon altijd een schoffie cum houthakker
Neville heeft een hele goede voorzet in huis.
Klopt, onderschatte speler. Uitstekende opkomende rechtsback en verdedigend behoorlijk solide.

Ben het ook met je eens over Schotland. prima ploeg en leuk publiek, hadden niet mistaan op een EK.

Spanje deklasseerde overigens een ongemotiveerd Zweden met 3-0. Ze zijn prima bezig de laatste tijd maar dat is typisch iets voor Spanje om te pieken in de kwalificatie. Aragonés stopt waarschijnlijk na het EK en dat lijkt me prima. Die heeft Spanje ook weinig verder geholpen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 21, 2007 6:24 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef: McLaren is een aanfluiting, maar ja, wie moet hem opvolgen. Engeland heeft altijd moeite een geschikte bondscoach te vinden.
Vind je het gek? In Engeland denken ze dat de beker klaarstaat, die hoeft alleen nog even in de achterbak te worden gegooid. De Engelse supporters overschatten hun team (hun teams) structureel en aan die arrogantie komt maar geen einde. En als het niet lukt, ligt het steevast aan de bondscoach. Die heeft Engeland te schande gemaakt. Gevolg: toptrainers hebben er geen zin in.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 21, 2007 9:04 pm

Gaan jullie ook nog even zitten voor Engeland-Kroatië? Gezien de opstellingen kan het nog best leuk worden hoor. Geen Ashley Cole, geen Terry, geen Beckham, geen Rooney, geen Owen, geen Carrick.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 21, 2007 9:10 pm

Zet die buis aan, jongens. 1-0 voor de Kroaten na een ontzettende blunder van Scott Carson op een schot van Kranjcar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo nov 21, 2007 9:12 pm

Pupillen nivo.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo nov 21, 2007 9:14 pm

En dat is 0 - 2.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 21, 2007 9:14 pm

0-2 Olic. Hahahaha. :biggrin.gif: :drecul.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo nov 21, 2007 9:14 pm

WTF, wat gebeurt er?! :biggrin.gif: 0-2

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo nov 21, 2007 9:16 pm

Thomas schreef:0-2 Olic. Hahahaha. :biggrin.gif: :drecul.gif:
Even wachten met :biggrin.gif: Thomas, de 1 - 2 mag niet al te snel vallen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo nov 21, 2007 9:17 pm

Olic, dat is toch die draver van HSV?

Andorra-Rusland nog 0-0. Come on Russia! Hopelijk verprutst Hiddink het geen tweede keer.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 21, 2007 9:19 pm

Ja, Olic is die draver van HSV.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo nov 21, 2007 9:23 pm

De Kroatische Dirk Kuyt. :smallgrin.gif:

Wat heeft die Hiddink weer een geluk aan z'n bolle reet hangen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 21, 2007 9:29 pm

Ik weet niet of Jabu nog langs komt, maar speelt Kroatië altijd zo of hebben ze wat dingen aangepast speciaal voor deze wedstrijd? Het ziet er namelijk uitstekend uit.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo nov 21, 2007 9:42 pm

Sychev met de 0-1.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo nov 21, 2007 9:45 pm

Kerzhakov mist een pienaltie.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo nov 21, 2007 9:47 pm

Thomas schreef:Ik weet niet of Jabu nog langs komt, maar speelt Kroatië altijd zo of hebben ze wat dingen aangepast speciaal voor deze wedstrijd? Het ziet er namelijk uitstekend uit.
Ik denk dat Abamovic de premies heeft aangepast voor Kroatie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo nov 21, 2007 9:49 pm

Die kans is niet onbestaande inderdaad.

Plaats reactie