Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Cruijff » ma nov 14, 2011 2:25 pm

Rishi schreef:Denk dat KJH meer prijzen gewonnen heeft dan RVP....
2 KNVB Bekers met Ajax (2006, 2007) en 1 met Schalke (2011). Van Persie 1 UEFA Cup en 1 FA Cup volgens mij. Kan iemand nog alle prijzen die Dirk Kuijt in zijn carriere gewonnen heeft opsommen?

Ik zal het zelf wel even doen: 1 KNVB Beker met FC Utrecht in 2003. That's all.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Le T. » ma nov 14, 2011 3:06 pm

bryan schreef:
Dat klopt allemaal wel, maar wat Wouters, Davids, De Boer en Rijkaard klassespelers maakt is hun voetballend vermogen bovenop verdedigende kwaliteiten. Waar een land als Italie als topverdediger dan een moordenaar heeft die foutloos alles eruit haalt en dan de bal inlevert bij een voetballer, hebben wij als we topverdedigers hebben verdedigers die geroemd worden om hun pass, of het inschuiven, of het opkomen.
Kijk, je haalt hier elke door de Nederlandse media gecreëerde mythe uit de kast. Italiaanse verdedigers zijn moordenaars, Nederlandse verdedigers kunnen naast het verdedigen ook "voetballen." Alsof verdedigen niet een vorm van voetbal zou zijn.

Sinds Euro88 verkoopt de Nederlandse media een mythe dat alles gaat om het aanvallen en dat verdedigen dus anti-voetbal zou zijn. Maar verdedigen is een kunst, en dan heb ik het niet over hard zijn, maar over tactisch sterk zijn. Op het juiste moment op de juiste plaats zijn, subtiel de bal onderscheppen zonder een flinke tackle te moeten inzetten en snel omschakelen van verdediging naar aanval. Dat soort subtiele verdedigers kent Italië wel hoor: Paolo Maldini, Franco Baresi, Alessandro Nesta, Billy Costacurta. Die gasten konden echt voetballen. En zo waren ook Stam, Neeskens, Rijkaard, De Boer, etc.

Maar de laatste 20 jaar is men bezig in Nederland de geschiedenis te herschrijven. Het gevolg is een generatie tactisch zwak verdedigers. Heitinga, Mathijssen, Van der Wiel, Vlaar, Hofland. Staan allemaal steeds verkeerd opgesteld. En wie is de laatste echte topverdediger uit de Ajaxjeugd? De Boer? Lang geleden inmiddels.

Spanje heeft toch Puyol gehad, die jongen kan aardig verdedigen. En Spanje tikt de bal wel aardig rond, maar Xavi en Iniesta zijn ook heel goed in het terugwinnen van de bal. Ook Messi is tactisch sterk bij Barca, hoe vaak heb ik die jongen de bal zien heroveren in zijn eigen helft (en daarom is hij toch een klasse beter dan Ronaldo).

Verdedigen is ook voetballen.
Dat ben ik wel met je eens, sterker nog, ik ga zelfs een stap verder en beweerde dat je balbezit houden door rondtikken ook als verdedigend sterk kunt zien. Maar ik zie niet wat dat eraan afdoet dat Nederland het best is in aanvallend combinatievoetbal en door dat te doen zich kan meten met de allerbesten. Zoals het op het WK ging kan dat eigenlijk niet en dan komt het aan op mazzel en is het uiteindelijk en logischerwijs toch te weinig.
Rishi schreef:Denk dat KJH meer prijzen gewonnen heeft dan RVP....
Over mythes gesproken, dan heb je aan KJH en RvN twee spelers over wie aldoor onzin wordt verspreid en die wordt maar wat graag geslikt. Ik zat gisteren nog Studio Voetbal te kijken, met een itempje over het Nederlands Elftal van 2016, stond De Jong daar in de spits. Komt Van Gelder met het verhaal aanzetten van waarom niet Huntelaar, die is immers nog 'hartstikke jong'. Die man is 28, precies 6 dagen jonger dan Van Persie, een half jaar jonger dan Van der Vaart, een jaar ouder dan Sneijder. Waar komt die onzin toch vandaan?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Lionel » ma nov 14, 2011 3:07 pm

Het is toch 3-2 in het voordeel van KJH? :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Cruijff » ma nov 14, 2011 3:27 pm

Oh trouwens nog een 4e prijs van KJH is het jeugd EK onder de vleugels van Foppe. (De 1e keer was hij er geloof ik niet bij, de 2e keer wel).
Le T. schreef:Over mythes gesproken, dan heb je aan KJH en RvN twee spelers over wie aldoor onzin wordt verspreid en die wordt maar wat graag geslikt. Ik zat gisteren nog Studio Voetbal te kijken, met een itempje over het Nederlands Elftal van 2016, stond De Jong daar in de spits. Komt Van Gelder met het verhaal aanzetten van waarom niet Huntelaar, die is immers nog 'hartstikke jong'. Die man is 28, precies 6 dagen jonger dan Van Persie, een half jaar jonger dan Van der Vaart, een jaar ouder dan Sneijder. Waar komt die onzin toch vandaan?
Haha ja dat collectief de daadwerkelijke leeftijd van bepaalde spelers wordt vergeten is een grappig fenomeen. Van der Vaart is op Eredivisie niveau al sinds 2000 van de partij, dus die zal wel veel ouder dan KJH zijn denkt men dan. Dezelfde groep 'voetbalvolgers' gaat er ook vanuit dat Eriksen inmiddels vast al wel een jaartje of 23 zal zijn.
Le T. schreef:Dat ben ik wel met je eens, sterker nog, ik ga zelfs een stap verder en beweerde dat je balbezit houden door rondtikken ook als verdedigend sterk kunt zien. Maar ik zie niet wat dat eraan afdoet dat Nederland het best is in aanvallend combinatievoetbal en door dat te doen zich kan meten met de allerbesten. Zoals het op het WK ging kan dat eigenlijk niet en dan komt het aan op mazzel en is het uiteindelijk en logischerwijs toch te weinig.
Tja de manier waarop Oranje in Zuid-Afrika speelde was niet bepaald dominant, attractief en aanvallend voetbal over de vleugels. Maar toch heel moeilijk af te stoppen. Sneijder liep continu blinde schoten te lossen, ook van afstanden waarvan hij eigenlijk niet zou kunnen scoren. Toch viel het voor bijna alle ploegen niet mee om dit tegen te houden. Hetzelfde gold voor bevliegingen van Robben of de alertheid van de altijd attente Kuijt. Zie je doel maar eens schoon te houden tegen Oranje. Valt echt niet mee.

Heeft er iemand afgelopen zaterdag Engeland - Spanje zitten kijken? Deed pijn aan de ogen, vooral wat die Engelsen lieten zien was niet fraai. Spanje had een aantal malen heel lang balbezit, je zag dan een hoop korte passjes zoals we gewend zijn bij Barcelona. Toch leed men diverse keren balverlies, dan zat er een Engelsman tussen die in één rush zo door kon lopen naar Casillas dan wel Reina, die de 2e helft mocht keepen. Enorm kwetsbaar is de ticki tacka ploeg bij balverlies, want het lijkt wel alsof alle spelers verkeerd opgesteld staan. Vergelijkbaar met die goal van Pato in Camp Nou waar hij met één sprint zo vrij voor het Barca doel komt. Verdedigend zijn Barcelona en het Spaanse elftal nog van een minder niveau dan Oranje.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door bryan » ma nov 14, 2011 4:14 pm

Maar ik zie niet wat dat eraan afdoet dat Nederland het best is in aanvallend combinatievoetbal en door dat te doen zich kan meten met de allerbesten.
Maar de reden dat Nederland niet kon permitteren om al te aanvallend te spelen was dus, paradoxaal genoeg, de slechte verdediging. Dat zag Van Marwijk dus ook. Ik denk toch echt dat ie het niet aders had gekund op het WK om het maximum eruit te halen. Jij zegt gewoon aanvallend spelen en in de kwartfinale eruit vliegen, oke. Maar dat was dan ook gebeurt. Van Marwijk wordt echter als trainer betaald om het maximum uit het elftal te halen. Als ie een jonge Stam en jonge De Boer ter beschikking had dan had ie de team anders opgesteld en ze hadden kunnen permitteren om meer te gaan aanvallen. Dan Van Bommel of De Jong d'r uit gooien en Van der Vaart en Sneijder samen in de team.

En daarom is hij eigenlijk een goede trainer. Hij bedenkt een systeem die het maximum (verlening WK finale) uit zijn beschikbare spelers haalt. Hij is een realist. Cruijff wil dat ze anders gaan spelen, maar iedereen wilt dat ze anders gaan spelen. De vraag is of dat realistisch is met de huidige achterlinie. Cruijff (en de media) vergeet wel eens wat voor klassebakken achter hem stonden bij Ajax en Nederland in de jaren 70.
cruijff schreef:Heeft er iemand afgelopen zaterdag Engeland - Spanje zitten kijken? Deed pijn aan de ogen, vooral wat die Engelsen lieten zien was niet fraai. Spanje had een aantal malen heel lang balbezit, je zag dan een hoop korte passjes zoals we gewend zijn bij Barcelona. Toch leed men diverse keren balverlies, dan zat er een Engelsman tussen die in één rush zo door kon lopen naar Casillas dan wel Reina, die de 2e helft mocht keepen. Enorm kwetsbaar is de ticki tacka ploeg bij balverlies, want het lijkt wel alsof alle spelers verkeerd opgesteld staan. Vergelijkbaar met die goal van Pato in Camp Nou waar hij met één sprint zo vrij voor het Barca doel komt. Verdedigend zijn Barcelona en het Spaanse elftal nog van een minder niveau dan Oranje.
Ja, ik zag de tweede helft. Wat Engeland doet is enorm vermoeiend, nog vermoeiender dan voor de lange bal kiezen. Constante rushes naar voren via de vleugels. Lukt wel in een wedstrijd met zes wisselspelers, maar proberen ze weer op een eindtoernooi zo te spelen dan worden ze weer in een tweede helft van de wedstrijd afgemaakt door Duitsland.

Spanje heeft meerdere vriendschappelijke wedstrijden verloren de laatste paar jaren. Hun speelwijze vraagt om enorme concentratie en motivatie, weet niet of ze dat kunnen opbrengen in vriendschappelijke wedstrijden. Spanje kon, als ze wilden, enorme gaten vinden in de Engelse verdediging.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Le T. » di nov 15, 2011 9:02 am

Cruijff schreef:Oh trouwens nog een 4e prijs van KJH is het jeugd EK onder de vleugels van Foppe. (De 1e keer was hij er geloof ik niet bij, de 2e keer wel).
Gaan we het jeugdvoetbal nu meetellen omdat hij als 23-jarige wat 18-jarigen opzij mocht zetten om qua doelpuntenproductie de grote Maceo Rigters naar de kroon te steken?
Le T. schreef:Over mythes gesproken, dan heb je aan KJH en RvN twee spelers over wie aldoor onzin wordt verspreid en die wordt maar wat graag geslikt. Ik zat gisteren nog Studio Voetbal te kijken, met een itempje over het Nederlands Elftal van 2016, stond De Jong daar in de spits. Komt Van Gelder met het verhaal aanzetten van waarom niet Huntelaar, die is immers nog 'hartstikke jong'. Die man is 28, precies 6 dagen jonger dan Van Persie, een half jaar jonger dan Van der Vaart, een jaar ouder dan Sneijder. Waar komt die onzin toch vandaan?
Haha ja dat collectief de daadwerkelijke leeftijd van bepaalde spelers wordt vergeten is een grappig fenomeen. Van der Vaart is op Eredivisie niveau al sinds 2000 van de partij, dus die zal wel veel ouder dan KJH zijn denkt men dan. Dezelfde groep 'voetbalvolgers' gaat er ook vanuit dat Eriksen inmiddels vast al wel een jaartje of 23 zal zijn.
Nee hoor, de wens is de vader van de gedachte. Iedereen heeft die leeftijden wel eens meegekregen, maar als je doet alsof een speler jonger is dan hij is dan lijken zijn prestaties een stuk beter.
Le T. schreef:Dat ben ik wel met je eens, sterker nog, ik ga zelfs een stap verder en beweerde dat je balbezit houden door rondtikken ook als verdedigend sterk kunt zien. Maar ik zie niet wat dat eraan afdoet dat Nederland het best is in aanvallend combinatievoetbal en door dat te doen zich kan meten met de allerbesten. Zoals het op het WK ging kan dat eigenlijk niet en dan komt het aan op mazzel en is het uiteindelijk en logischerwijs toch te weinig.
Tja de manier waarop Oranje in Zuid-Afrika speelde was niet bepaald dominant, attractief en aanvallend voetbal over de vleugels. Maar toch heel moeilijk af te stoppen. Sneijder liep continu blinde schoten te lossen, ook van afstanden waarvan hij eigenlijk niet zou kunnen scoren. Toch viel het voor bijna alle ploegen niet mee om dit tegen te houden.
Dat was meer ondanks die egotrips van Sneijder.
Hetzelfde gold voor bevliegingen van Robben of de alertheid van de altijd attente Kuijt. Zie je doel maar eens schoon te houden tegen Oranje. Valt echt niet mee.
Dat klopt wel enigzins, maar Brazilie had het ook gewoon af kunnen maken als het mentaal niet weer zo breekbaar zooitje was. Nogmaals, ik heb respect voor de prestatie, maar het was meer 'toch nog de finale weten te halen' dan 'toch geen wk geworden'. Dan is het nu tijd voor de volgende stap en dat is groeien naar voetbal waarmee je het kunt afdwingen ipv voetbal dat sterk genoeg is om mee te doen en waarmee je dus ook mazzel kunt hebben. Dat zag je in de kwalificatie, waarin veel beter gevoetbald werd, maar anderzijds zag het er in de vorige kwalificatie ook goed uit, en toen werd op het WK voetballend een stap terug gedaan. Als je dat weer doet dan kun je er ook zomaar uitvliegen in de 8e finale.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Thijs » di nov 15, 2011 10:13 am

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Marillion » di nov 15, 2011 10:39 am

Haha, heeft wel iets weg van die actie die laatst (als ik me niet vergis in Spanje) werd uitgeroepen tot schwalbe van het jaar. Waarom krijgt hij overigens geen kaart? Die scheidsrechter staat er met z'n neus bovenop!

EDIT

Gevonden! Het was Peter Wisgerhof tegen ons aller Ajax! Filmpje!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Ride » di nov 15, 2011 10:46 am

Marillion schreef:Haha, heeft wel iets weg van die actie die laatst (als ik me niet vergis in Spanje) werd uitgeroepen tot schwalbe van het jaar. Waarom krijgt hij overigens geen kaart? Die scheidsrechter staat er met z'n neus bovenop!

EDIT

Gevonden! Het was Peter Wisgerhof tegen ons aller Ajax! Filmpje!
:drecul.gif:
Vakkie 129

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Cruijff » di nov 15, 2011 11:16 am

Whoehahaha die is inderdaad bizar Thijs. En dan ook nog die verontwaardigde gebaartjes van Altintop richting de scheids. :drecul.gif:

Le T. schreef:
Cruijff schreef:Ja tijdens die kwartfinale in 2008 was het een wonder dat het zo lang duurde voordat Nederland de genadeklap kreeg, toch waren er ook een aantal levensgrote kansen voor Oranje. Met name wanneer VDV een vrije trap scherp aansneed, hoefde v Nistelrooij er maar tegenaan te lopen om op voorsprong te komen. Had nog wel willen zien hoe en of Rusland dan nog terug was gekomen.
Het staat me juist bij als die ene belangrijke wedstrijd waarin Van Nistelrooij wel datgene deed waar hij zo vaak onterecht voor geroemd is.
Uiteindelijk knikte 'Nistelrode' er eentje in, maar hij kreeg die wedstrijd (vooral nog bij een 0-0 stand) veel meer kansen die hij eigenlijk had moeten maken. Ruud toonde in zijn doelpuntenjacht die avond min of meer de 'zwakte' die jij hem (en KJH) regelmatig verwijt.
Le T. schreef:
Cruijff schreef:Stam was in 1998 inderdaad nog niet de kerel die hij later wel werd, Kluivert was nog wat druistig, maar al wel wereldtop.
Dat is wijsheid achteraf, ik ben het ermee eens en vond dat toen ook al, maar feitelijk had je te maken met een bankzitter van Milan wiens veelbelovende carriere in een zodanige dip zat dat het ook wel eens de andere kant op kon gaan. Voor elke topper die het redt heb je namelijk ook een aantal Lentini's, Dani's, etc. En zeker na die rode kaart stond hij hevig ter discussie. Dat goeie WK was voor een aantal spelers juist een moment waarin ze de stap naar de top maakten. Daarvoor verdient de trainer dan ook wel wat krediet, zeker omdat het vaker voorgekomen is. Ook voor spelers als Arshavin, Pavluchenko en Park was het presteren met het nationale team onder Hiddink een carriereboost.
Dat van die carriereboost is waar, overigens is Park wel écht een lekkere speler. Altijd gevaarlijk met zijn snelheid, sterke doelpogingen en goede voorzetten. Maar aan Kluivert (die na het incident met Staelens inderdaad onder druk stond: we speelden zelfs 3 wedstrijden met Cocu in de spits) kon je in elk opzicht zien dat hij echt alles in huis had om een echte wereldtopper te zijn. Goed rechter én linkerbeen, snel, trefzeker, goede kopper, kon zowel passeren, combineren als balvast zijn. Helaas had ook hij weleens last van 'de RvN / KJH ziekte': het missen van een aantal open kansen op een rij.
Le T. schreef:
Cruijff schreef:Wat AC Milan toen uitspookte met die 4 (bijna) gratis Ajacieden, was te belachelijk voor woorden. Nederland was écht heel goed. Ik vond dat er teveel ontzag werd getoond voor Brazilië en zelfs al voor Argentinië. Zoals Neefkens terecht opmerkt werd de discussie gisteren wat flauw, maar Frankrijk was toen echt niet zo heel ongenaakbaar. Ze waren zeker te kloppen geweest!
Op zich wel, maar Brazilië was toen een gigant met een ongenaakbare Ronaldo die eigenlijk niet af te stoppen was. Frank de Boer moest ook echt briljant tacklen vaak, en deed dat ook. Dan speel je ook nog tegen de scheids als je tegen Brazilie speelt. Dat Brazilie uitschakelen was nogal wat, dat lukt dan net niet maar hetzelfde niveau bereiken was al een prestatie op zich.
Dit is wel een interessante stelling van jou. Vrijwel alle wedstrijden van Brazilië (zeker die in de periode dat ze mondiale sterren hadden als Romario en Ronaldo waar zelfs de arbiters tegen op keken) zag je dat de aanvallers van die kanaries worden voorgetrokken door de scheidsrechters. Ronaldo (bizar dat hij met PSV én Barcelona én Inter 0 maal landskampioen is geworden, zeker gezien het aantal landstitels van die clubs de afgelopen 20 jaar) was in zijn gloriedagen wel extreem gevaarlijk. Door zijn snelheid en techniek niet af te stoppen. Ook in de nadagen waarin het met 2 versleten knieën en veel overgewicht eigenlijk geen gezicht meer was, wist hij nog indrukwekkend makkelijk te scoren. Grote klasse. Wel storend dat Brazilianen continu extra opgehemeld werden, puur omdat ze Brazilianen waren. Zo'n Evert ten Napel kwam altijd klaar op die 'tovenaren' en 'geweldenaren', ook op momenten dat Nederland er met Bergkamp, Kluivert en De Boertjes minimaal net zoveel kwaliteit tegenover bracht.
Le T. schreef:Gaan we het jeugdvoetbal nu meetellen omdat hij als 23-jarige wat 18-jarigen opzij mocht zetten om qua doelpuntenproductie de grote Maceo Rigters naar de kroon te steken?
Le T. schreef:
Cruijff schreef:Haha ja dat collectief de daadwerkelijke leeftijd van bepaalde spelers wordt vergeten is een grappig fenomeen. Van der Vaart is op Eredivisie niveau al sinds 2000 van de partij, dus die zal wel veel ouder dan KJH zijn denkt men dan. Dezelfde groep 'voetbalvolgers' gaat er ook vanuit dat Eriksen inmiddels vast al wel een jaartje of 23 zal zijn.
Nee hoor, de wens is de vader van de gedachte. Iedereen heeft die leeftijden wel eens meegekregen, maar als je doet alsof een speler jonger is dan hij is dan lijken zijn prestaties een stuk beter.
Nee dat jeugd EK mogen we lekker vergeten, kijk op welk niveau 70% van de selectie van toen nu voetbalt... dat valt niet mee. Maar ik heb het idee dat een hoop van die 'kenners' er met leeftijden van spelers en andere feiten vaak gewoon echt naast zitten. Het geheugen van Jack van Gelder en consorten is vaak niet al te best.
Le T. schreef:
Cruijff schreef:Tja de manier waarop Oranje in Zuid-Afrika speelde was niet bepaald dominant, attractief en aanvallend voetbal over de vleugels. Maar toch heel moeilijk af te stoppen. Sneijder liep continu blinde schoten te lossen, ook van afstanden waarvan hij eigenlijk niet zou kunnen scoren. Toch viel het voor bijna alle ploegen niet mee om dit tegen te houden.
Dat was meer ondanks die egotrips van Sneijder.
Over Sneijder gaan jij en de rest van het AT forum het niet meer eens worden vermoed ik. Het ventje is altijd beslissend, of het nu is met 'egoistische' schoten, scherpe passes, subliem spel op het middenveld (heenwedstrijd Inter - Barca halve finale CL 2010) of goed genomen corners. Uit zijn ballen vallen vaak de goals die anders niet zouden vallen. Ik durf de stelling wel aan dat Inter zonder hem in 2010 echt noooooit de Champions League zou hebben gewonnen.
Le T. schreef:
Cruijff schreef:Hetzelfde gold voor bevliegingen van Robben of de alertheid van de altijd attente Kuijt. Zie je doel maar eens schoon te houden tegen Oranje. Valt echt niet mee.
Dat klopt wel enigzins, maar Brazilie had het ook gewoon af kunnen maken als het mentaal niet weer zo breekbaar zooitje was. Nogmaals, ik heb respect voor de prestatie, maar het was meer 'toch nog de finale weten te halen' dan 'toch geen wk geworden'. Dan is het nu tijd voor de volgende stap en dat is groeien naar voetbal waarmee je het kunt afdwingen ipv voetbal dat sterk genoeg is om mee te doen en waarmee je dus ook mazzel kunt hebben. Dat zag je in de kwalificatie, waarin veel beter gevoetbald werd, maar anderzijds zag het er in de vorige kwalificatie ook goed uit, en toen werd op het WK voetballend een stap terug gedaan. Als je dat weer doet dan kun je er ook zomaar uitvliegen in de 8e finale.
Dat Brazilië Nederland in één helft voetbal helemaal af had kunnen maken, staat als een paal boven water. Ze konden telkens met een simpele steekpass of één passeerbeweging linea recta door naar Stekelenburg en hadden voor rust 4 maal kunnen / moeten scoren. Tegen het einde van de 1e helft nam ik alvast afscheid van het WK: 'Makkelijk de poule doorgekomen, geen bijzonder voetbal gezien. Geen bijzonder resultaat. Beetje jammer Van Marwijk!" Dat was letterlijk wat ik dacht. In de rust gooide ik er nog wat extra drank in en dacht meteen: "Bizar dat het slechts 1-0 staat, matig gedaan door die Brazilianen. 1 kutgoal en Oranje kantelt gewoon die wedstrijd!" Die 'kutgoal' kwam er via Sneijder. Dat ventje dwingt dit soort situaties in mijn ogen met zijn doen en laten echt af op een wijze die de ook al jarenlang op een voetstuk geplaatste Robben en Van Persie simpelweg niet aan hun kont hebben hangen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » di nov 15, 2011 8:09 pm

Italië speelt vanavond tegen Uruguay. Aardige pot om even in de gaten te houden. Osvaldo en Balotelli spelen in de spits bij Italië met Montolivo erachter. Vaste 4-3-1-2 opstelling dus. Marchisio, Pirlo en De Rossi complementeren het middenveld. Achterin is het weer zoeken, maar Prandelli gaat het nu proberen met Maggio, Ranocchia, Chiellini en Balzaretti. Balzaretti liet de laatste keer een goede indruk achter, dus die keuze is logisch. Van Maggio en Ranocchia ben ik minder kapot.

Als Cassano en Rossi weer fit zijn, dan is dit wel een team om in de gaten te houden, trouwens. Zeker nu Balotelli zich ontpopt tot een echte klasbak.

Suarez overigens er niet bij vanwege een lichte blessure.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Cruijff » di nov 15, 2011 8:36 pm

Jep best interessant. Suarez is wel echt Koning Voetbal aan het worden in Uruguay, maar ook zonder hem is het in mijn ogen nog een behoorlijke sterke ploeg (inmiddels nog een stuk sterker dan vorig jaar op de WK).

Ook Italië vind ik geen kattenpis, sla ik een stuk hoger aan dan Engeland en Frankrijk en nog een aantal ploegen die achter Spanje als 'kanshebber' worden genoemd voor de EK Titel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » di nov 15, 2011 9:17 pm

Ranocchia slaapt en Uruguay leidt met 0-1. Italië drukt wel, maar komt nog niet tot scoren. Ze spelen overigens heel behoorlijk. Balotelli in het bijzonder. Hij wordt met handen en voeten afgestopt en het lijkt erop dat die Uruguayanen er op uit zijn om hem te provoceren. Ze schoppen hem werkelijk waar doormidden. Gevolg is dat de helft van het elftal al op geel staat.

Maar Uruguay wint dus wel met 0-1. Italië heeft legio kansen gekregen, maar dan moet je ze wel maken.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Lionel » di nov 15, 2011 10:23 pm

Gaat Rossi het halen?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Cruijff » di nov 15, 2011 11:19 pm

De Portugezen gaan tegen 10 man geen 3-1 voorsprong weggeven mag ik aannemen, jammer. Die schijtbakken zijn er komende zomer dus ook weer bij.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door jabu » di nov 15, 2011 11:27 pm

3-2.

Portugal is veel beter maar de arbitrage is wel drama. Missen het ene na het andere buitenspelmoment (van beide teams, nu ook de 3-2), missen in het begin een rode kaart van Contrao en geven Lulic om onduidelijke reden (protesteren?) wel rood.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Jöhnk » di nov 15, 2011 11:28 pm

Valt me toch een beetje tegen van Bosnie dat ze zo weinig afdwingen. De verdediging van Portugal werd laatst nog zoek gespeeld door Krohn Dehli.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door jabu » di nov 15, 2011 11:32 pm

4-2.

Dzeko steekt er ook met kop en schouders bovenuit bij Bosnië. Misimovic heeft z'n momenten en verder is het veel middelmaat.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door jabu » di nov 15, 2011 11:39 pm

5-2

Keeper stopt helemaal niets.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door jabu » di nov 15, 2011 11:40 pm

6-2

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door bryan » wo nov 16, 2011 12:48 am

Zoals Neefkens terecht opmerkt werd de discussie gisteren wat flauw, maar Frankrijk was toen echt niet zo heel ongenaakbaar. Ze waren zeker te kloppen geweest!
Nou nou nou nou, die Franse team van 1998-2000 is een van de beste teams die ik ooit heb gezien.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Ride » wo nov 16, 2011 8:08 am

De potten voor de loting:

Pot 1: Polen, Oekraïne, Nederland, Spanje.

Pot 2: Duitsland, Italië, Engeland, Kroatië.

Pot 3: Rusland, Griekenland, Zweden, Portugal.

Pot 4: Denemarken, Frankrijk, Tsjechië, Ierland



Hoppa... lekker hoor :biggrin.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door InnerHarbour » wo nov 16, 2011 8:45 am

:ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Duke » wo nov 16, 2011 9:00 am

Jabu schreef:3-2.

Portugal is veel beter maar de arbitrage is wel drama. Missen het ene na het andere buitenspelmoment (van beide teams, nu ook de 3-2), missen in het begin een rode kaart van Contrao en geven Lulic om onduidelijke reden (protesteren?) wel rood.
Tja, Portugal is natuurlijk een ploeg die de Uefa niet op het eindtoernooi wil missen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4523
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door bryan » wo nov 16, 2011 11:08 am

Heh, Pot 3 is de zwakste Pot, Pot 2 de sterkste en Pot 1 heeft de twee zwakste ploegen.

Wordt een vreemde loting.

Kunnen ze net zo goed random doen.

Plaats reactie