Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

wimpey

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door wimpey » wo okt 12, 2011 5:09 pm

Zeux schreef: Staan 1ste op de wereldranglijst, hebben in lange tijd niet zo weinig verliespunten in zo'n lange reeks gehad, maar ja hoor, één miskleun en het is meteen niks meer. :drecul.gif:
Niks meer is natuurlijk overdreven... Maar leg onze basis (en zeker de nummers 12 - 23) eens naast de selecties van Duitsland en Spanje. Dan moet je nuchter concluderen dat het EK winnen met dit Oranje zeer waarschijnlijk niet gaat gebeuren.

En als ik de spelers, coach, media en vele Oranje-fans moet geloven, gaat dat wél lukken. Ik zie het er dus niet van komen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 12, 2011 5:13 pm

bryan schreef: Vorm
Van der Wiel - Bruma - Mathijsen - Pieters
Op basis waarvan die Bruma in Oranje speelt? Die gast kan er geen klote van.

Jongens als Virgil van Dijk en Gouweleeuw maken op mij een veel betere indruk. Maar bankdrukken bij Chelsea en HSV doet blijkbaar wonderen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 12, 2011 5:58 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: Staan 1ste op de wereldranglijst, hebben in lange tijd niet zo weinig verliespunten in zo'n lange reeks gehad, maar ja hoor, één miskleun en het is meteen niks meer. :drecul.gif:
Niks meer is natuurlijk overdreven... Maar leg onze basis (en zeker de nummers 12 - 23) eens naast de selecties van Duitsland en Spanje. Dan moet je nuchter concluderen dat het EK winnen met dit Oranje zeer waarschijnlijk niet gaat gebeuren.

En als ik de spelers, coach, media en vele Oranje-fans moet geloven, gaat dat wél lukken. Ik zie het er dus niet van komen.
Het gaat om het elftal, Wimpey.

Op het WK had Brazilie ook betere spelers dan het Nederlands elftal. En toch waren de Brazilianen eind juni ofzo op de Copacabana.

Spanje is de favoriet maar de Duitsers kunnen me nog niet echt imponeren. Ze hebben een paar wereldtoppers maar ook een paar spelers voor dezelfde positie. Kijken of het Low lukt om bijvoorbeeld Gotze en Ozil in 1 elftal op te stellen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 12, 2011 6:27 pm

Rishi schreef: Spanje is de favoriet maar de Duitsers kunnen me nog niet echt imponeren.
Bekijk eens een wedstrijd van ze, zou ik zeggen. :excited.gif: Vlg. maand heb je een goede gelegenheid, dan spelen ze tegen Oranje. Met Oranje, ben ik bang.
Ze hebben een paar wereldtoppers maar ook een paar spelers voor dezelfde positie. Kijken of het Low lukt om bijvoorbeeld Gotze en Ozil in 1 elftal op te stellen.
Dat zal niet gebeuren. Zo ver is Götze nog niet. En mer Müller - Özil - Podolski achter Gomez kun je sowieso wel voor de dag komen, he.

Maar ik durf wel te stellen dat Duitsland boven Oranje eindigt tijdens het EK. Beter elftal, bredere selectie. Spelers van het niveau VDW, Pieters treft je bij Duitsland niet aan. En bankdrukkers van het niveau Bruma, Vorm, Lens ook niet.

Neuer - Steek
Boateng - VDW
Mertesacker - Heitinga
Badstuber - Mathijsen
Lahm - Pieters
Khedira - Van Bommel
Schweini - Strootman
Müller - Robben
Özil - Sneyder
Podolski - Kuyt
Gomez - KJH

Lijkt mij zo klaar als een klontje. Over de bank maar te zwijgen. Oranje heeft Vorm, Boula en Bruma. Duitsland heeft Wiese, Höwedes, Hummels. BvM heet enkel met VDV, Nigel en Afellay spelers achter de hand die het niveau niet omlaag halen. Daarvan heeft Duitsland er veel meer.

En wat voor Duitsland geldt, geldt natuurlijk helemaal voor Spanje. Zowel in de diepte als de breedte veel beter dan Oranje.

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 12, 2011 6:29 pm

Dus Nederland staat eigenlijk toevallig al jaaaaaaaaaaaaaaaren in de top 3 van de wereld?
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 12, 2011 6:36 pm

Stekelenburg maakt minder fouten dan Neuer.
Van der Wiel is aanvallend beter dan Boateng.
Mathijsen is beter dan Badstuber.
Van Bommel is beter dan Khedira.
Op de plek van Strootman komt op het WK VDV of Nigel de Jong.
Robben is beter dan Muller.
Sneijder beter dan Ozil.
Kuijt beter dan Podolski.
Gomez vind ik als voetballer beter dan KJH maar als killer niet.

En verder heb je geen 20 spelers nodig op een WK of EK.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 12, 2011 6:46 pm

LucaS schreef:Dus Nederland staat eigenlijk toevallig al jaaaaaaaaaaaaaaaren in de top 3 van de wereld?
Nee, natuurlijk niet. Maar we leven wel een tikkie boven onze stand, vind ik. Oranje hangt wel heel erg aan Sneyder en Robben.
Rishi schreef:Stekelenburg maakt minder fouten dan Neuer.
Van der Wiel is aanvallend beter dan Boateng.
Mathijsen is beter dan Badstuber.
Van Bommel is beter dan Khedira.
Op de plek van Strootman komt op het WK VDV of Nigel de Jong.
Robben is beter dan Muller.
Sneijder beter dan Ozil.
Kuijt beter dan Podolski.
Gomez vind ik als voetballer beter dan KJH maar als killer niet.
Ik kan hier wel tegenin gaan, maar dat heeft geen zin. Je vergeet trouwens dat Pieters beter is dan Lahm! Wellicht voelen anderen zich geroepen...
En verder heb je geen 20 spelers nodig op een WK of EK.
Hopelijk niet. Stel je voor dat Oranje ineens Vorm, Lens of Bruma nodig heeft... Vorig jaar moest Braafheid ineens aan de bak...

Jesse

Bericht door Jesse » wo okt 12, 2011 11:10 pm

Ik deel de mening van Wimpey: Oranje gaat niet heel ver komen dit EK. Eerlijk gezegd was ik ook niet echt onder de indruk van Oranje tijdens het WK. Eigenlijk niet echt een goede wedstrijd van ons gezien. Vooral teren op Sneijder en Robben. De wedstrijd tegen Brazilië was natuurlijk mooi om mee te maken, maar echt goed vond ik het niet. Nee, ik denk dat we er dit EK bij de eerste goede tegenstander uitvliegen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

bryan

Bericht door bryan » wo okt 12, 2011 11:26 pm

Verschil is dat Duistland heeft en Schweinsteiger en Özil en Khedeira en Muller en Kroos. Dat is een selectie met vijf toppers in het middenveld. Ze missen alleen nog een goede spits. Klose is te oud geworden.

LucaS

Bericht door LucaS » do okt 13, 2011 5:39 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:Dus Nederland staat eigenlijk toevallig al jaaaaaaaaaaaaaaaren in de top 3 van de wereld?
Nee, natuurlijk niet. Maar we leven wel een tikkie boven onze stand, vind ik. Oranje hangt wel heel erg aan Sneyder en Robben.
Dat is zeker waar. En dat de top in Nederland een stuk smaller is lijkt me logisch, dat is alleen al vanwege het enorme verschil in inwonersaantal zo. Maar als iedereen fit is, heeft Nederland een prima elftal dat, ondanks de matige verdediging, lastig te verslaan is.
I think I lost my fucking headache

jabu

Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door jabu » do okt 13, 2011 6:24 am

Le T. schreef:
LucaS schreef:
Jabu schreef:Als je op een plaatje gaat staan heb je aan de zijkant van je scherm zo'n balkje waarmee je het plaatje kan vergroten.... Met een touchscreen kan je dat zelfs doen door met twee vingers je scherm aan te raken en dan je vingers te spreiden!
Als die voet de lijn al niet raakt, dan scheelt het echt een fractie. Het hele lijf van de speler is in de 16. Persoonlijk heb ik niet zo'n moeite met het geven van een pingel in zo'n situatie (behalve als het tegen Ajax of RKC is natuurlijk.
Het gaat natuurlijk niet om waar de voet staat maar waar de overtreding wordt gemaakt, het punt van contact dus. Dat is bovenaan de kuit van de Fransman, en dat is er ruim binnen.
Ik wil niet vervelend doen maar heb je al besloten aan welke kant van de lijn de 16 is?

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 13, 2011 6:53 am

Le T. schreef:Jij wil beweren dat bepaalde spelers níet gepromoot worden door media?
En dit zeg ik waar?
Ik geef alleen aan dat jouw complottheorie over Vd Vaart echt onzin is.
Kennelijk ontgaat het voetbalspel je op momentjes en statistieken van goals en assists na, dat komt meer voor.
Het is inderdaad wel heel vreemd om een aanvallende middenvelder mede te beoordelen op het aantal doelpunten en assists achter zijn naam :excited.gif:
Wanneer speelde Nederland goed zonder Van der Vaart?
:drecul.gif:
Nu begin je echt wartaal uit te slaan...kom op zeg, dit gaat nergens over.

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 13, 2011 7:46 am

Baseman schreef:
Le T. schreef:Jij wil beweren dat bepaalde spelers níet gepromoot worden door media?
En dit zeg ik waar?
Ik geef alleen aan dat jouw complottheorie over Vd Vaart echt onzin is.
Dat doe je dan niet erg beargumenteerd. Het waren concurrenten, waarbij de een wat gepresteerd had en de ander vooral talent liet zien. En plotseling zou die positie vergeven zijn aan de laatste en was er geen discussie mogelijk, terwijl er in de media toch tamelijk veel over voetbal gediscussieerd wordt. Niet toen het hele wk het spel niet gemaakt werd en er een goede spelmaker op de bank zat. Daarna werd het helemaal genant, ik kijk wel eens een studio voetbal en daarin werd het onderwerp een paar keer aangesneden, wat om de een of andere reden heel omfloerst moest gebeuren, waarna er snel overheen geluld moest worden. Dan is dat kennelijk een taboe, en dat vind ik vreemd.
Kennelijk ontgaat het voetbalspel je op momentjes en statistieken van goals en assists na, dat komt meer voor.
Het is inderdaad wel heel vreemd om een aanvallende middenvelder mede te beoordelen op het aantal doelpunten en assists achter zijn naam :excited.gif:
Maar dat kan de grootste mongool met voorbindtieten uit het oranje legioen ook. Het beoordelen van de spelmaker in het licht van het spel dat niet gemaakt is uiteraard te hoog gegrepen voor de carnavaleske gelegenheidsliefhebber, maar dat lijkt mij niet de norm voor beoordeling van een speler.
Wanneer speelde Nederland goed zonder Van der Vaart?
:drecul.gif:
Nu begin je echt wartaal uit te slaan...kom op zeg, dit gaat nergens over.
Het is een hele concrete vraag. Ik vind dat Sneijder het laatste jaar goed tot zijn recht komt wanneer VdV op linkshalf staat. Maar als Sneijder het spel moet maken dan gaat het bij mijn weten altijd stroef en wordt er niet lekker gecombineerd. Maar misschien kun jij een wedstrijd noemen waarin hij wel laat zien dat hij dat beheerst en meer is dan een momentenvoetballer of een countervoetballer die een regisseur nodig heeft om iets met een hoog balbezitpercentage te doen.
Jabu schreef:
Le T. schreef: Het gaat natuurlijk niet om waar de voet staat maar waar de overtreding wordt gemaakt, het punt van contact dus. Dat is bovenaan de kuit van de Fransman, en dat is er ruim binnen.
Ik wil niet vervelend doen maar heb je al besloten aan welke kant van de lijn de 16 is?
Volgens mij links, de zestien begint rechts van de plek ter hoogte waarvan de ene speler met zijn rechtervoet de linkerkuit van de ander raakt en loopt helemaal door naar links waar de goal zich bevindt, of niet?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do okt 13, 2011 10:47 am

Jesse schreef:Ik deel de mening van Wimpey: Oranje gaat niet heel ver komen dit EK. Eerlijk gezegd was ik ook niet echt onder de indruk van Oranje tijdens het WK. Eigenlijk niet echt een goede wedstrijd van ons gezien. Vooral teren op Sneijder en Robben. De wedstrijd tegen Brazilië was natuurlijk mooi om mee te maken, maar echt goed vond ik het niet. Nee, ik denk dat we er dit EK bij de eerste goede tegenstander uitvliegen.
Welke landen kwalificeer jij dan onder goed?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 13, 2011 10:48 am

Le T. schreef:Het waren concurrenten, waarbij de een wat gepresteerd had en de ander vooral talent liet zien. En plotseling zou die positie vergeven zijn aan de laatste en was er geen discussie mogelijk, terwijl er in de media toch tamelijk veel over voetbal gediscussieerd wordt.
Jij leeft echt in je eigen wereld...Vd Vaart was wisselspeler bij zijn club en Sneijder de beste speler van Cl winnaar Inter, als je daar het verschil niet tussen ziet.
Het beoordelen van de spelmaker in het licht van het spel dat niet gemaakt is uiteraard te hoog gegrepen voor de carnavaleske gelegenheidsliefhebber, maar dat lijkt mij niet de norm voor beoordeling van een speler.
Het komt er eigenlijk op neer dat jij een andere beoordeling hebt van een speler dan de rest van de wereld.
Ik vind dat Sneijder het laatste jaar goed tot zijn recht komt wanneer VdV op linkshalf staat. Maar als Sneijder het spel moet maken dan gaat het bij mijn weten altijd stroef en wordt er niet lekker gecombineerd. Maar misschien kun jij een wedstrijd noemen waarin hij wel laat zien dat hij dat beheerst en meer is dan een momentenvoetballer of een countervoetballer die een regisseur nodig heeft om iets met een hoog balbezitpercentage te doen.
Dit wordt mij echt te onzinnig.
Ik zou zeggen: veel plezier in je eigen wereld waar Vd Vaart blijkbaar een of andere god is, dan hou ik me wel weer bezig met de realiteit.

Jesse

Bericht door Jesse » do okt 13, 2011 11:12 am

Jinne schreef:Welke landen kwalificeer jij dan onder goed?
Spanje en Duitsland bijvoorbeeld. Die vond ik tijdens het WK ook echt goed.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 13, 2011 11:36 am

Die schat ik op voorhand inderdaad hoger in dan Oranje. Maar dat deed ik met Brazilië tijdens het WK ook. En Spanje komen we op z'n vroegst in de halve finale tegen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 13, 2011 12:01 pm

bryan schreef:Verschil is dat Duistland heeft en Schweinsteiger en Özil en Khedeira en Muller en Kroos. Dat is een selectie met vijf toppers in het middenveld. Ze missen alleen nog een goede spits. Klose is te oud geworden.
Hmm, ik vind Gomez wel een topspits hoor.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do okt 13, 2011 12:15 pm

Turkije - Kroatie
Estland - Ierland (leuk voor bryan! :biggthumpup.gif: moet kunnen!)
Tsjechie - Montenegro
Bosnie - Portugal
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do okt 13, 2011 12:19 pm

Thijs schreef:Turkije - Kroatie
Estland - Ierland (leuk voor bryan! :biggthumpup.gif: moet kunnen!)
Tsjechie - Montenegro
Bosnie - Portugal
Kunnen de Turken en Portugezen aan de bak.
Tsjechie moet het kunnen halen gok ik en Ierland.. kom op zeg.. Estland.. :neutral.gif:
Vakkie 129

Jesse

Bericht door Jesse » do okt 13, 2011 12:20 pm

Hup Bosnië! :headbang.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do okt 13, 2011 12:20 pm

Zal je net zien dat Ierland nat gaat. Voor de rest is Kroatie - Turkije een herhaling van die bizarre laatste minuut op het vorige EK en Bosnie tegen Portugal hadden we voor het WK volgens mij ook al.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 13, 2011 12:42 pm

Baseman schreef:
Le T. schreef:Het waren concurrenten, waarbij de een wat gepresteerd had en de ander vooral talent liet zien. En plotseling zou die positie vergeven zijn aan de laatste en was er geen discussie mogelijk, terwijl er in de media toch tamelijk veel over voetbal gediscussieerd wordt.
Jij leeft echt in je eigen wereld...Vd Vaart was wisselspeler bij zijn club en Sneijder de beste speler van Cl winnaar Inter, als je daar het verschil niet tussen ziet.
VdV was wisselspeler bij de club waar Sneijder zo faalde dat hij weg moest. Ik zie ook het verschil tussen een counterploeg als Inter en hoe Nederland moet voetballen om succes te halen. En ik zie het verschil tussen Mourinho die Sneijder in toom weet te houden en de eigengeiler die Sneijder op het WK was. En zo goed was hij nou ook weer niet, één helft met een paar uitstekende passjes tegen Chelsea, wat momentjes tegen een of ander Russische club, en in de finale had hij rood moeten hebben en speelde hij niet denderend. Maar kennelijk werkt het aanstekelijk als de media op hem klaarkomen.
Het beoordelen van de spelmaker in het licht van het spel dat niet gemaakt is uiteraard te hoog gegrepen voor de carnavaleske gelegenheidsliefhebber, maar dat lijkt mij niet de norm voor beoordeling van een speler.
Het komt er eigenlijk op neer dat jij een andere beoordeling hebt van een speler dan de rest van de wereld.
Dat zou best kunnen, het is namelijk mijn eigen beoordeling en ik praat niemand na. Maar volgens mij waren veel mensen het erover eens dat Nederland niet heel goed speelde op het WK. Het swingde niet, er werd weinig gecreeerd, en werd niet goed gecombineerd, weinig ideeen. Zag de rest van de wereld dat niet? Volgens mij wel maar om een of andere vage reden was de vraag of de spelmaker iets te maken had met het gebrek aan het maken van het spel taboe.
Ik vind dat Sneijder het laatste jaar goed tot zijn recht komt wanneer VdV op linkshalf staat. Maar als Sneijder het spel moet maken dan gaat het bij mijn weten altijd stroef en wordt er niet lekker gecombineerd. Maar misschien kun jij een wedstrijd noemen waarin hij wel laat zien dat hij dat beheerst en meer is dan een momentenvoetballer of een countervoetballer die een regisseur nodig heeft om iets met een hoog balbezitpercentage te doen.
Dit wordt mij echt te onzinnig.
Ik zou zeggen: veel plezier in je eigen wereld waar Vd Vaart blijkbaar een of andere god is, dan hou ik me wel weer bezig met de realiteit.
Je gaat er inhoudelijk weer niet op in en verzint er maar wat bij. Dan begin ik zo langzamerhand te concluderen dat je inderdaad niet kritischer naar het Nederlands elftal kunt kijken dan die carnavalsvierders op de tribune.
Wollt ihr den totalen Mensch?

bryan

Bericht door bryan » do okt 13, 2011 1:46 pm

Estland moet kunnen. Tallinn lijkt me ook een leuke uitwedstrijd.

Jari heeft immers zijn vrouw in Estland gevonden.

Feest

Bericht door Feest » do okt 13, 2011 2:00 pm

Jari heeft wel meerdere vrouwen gevonden. Dat weet iedereen. Vooral hele jonge meisjes.

Plaats reactie