Kwalificatie WK 2014
Moderator: mods
Re: Kwalificatie WK 2014
Zeven punten voor op nummer 2, vier wedstrijden te gaan, Estland, Andorra, Hongarije (thuis), Turkije. Zes gespeeld, 2 doelpunten tegen, 22 voor (als ik me niet vergis).
Mooie prestatie.
Mooie prestatie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
20 voor, niet 22.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Jasses, zag je dat? Van Gaal, Kluivert en Blind juichen alledrie synchroon, met gebogen rechterarm en met de rechtervuist omhoog. Zou dat in opdracht van Van Gaal zijn? Je als 1 front presenteren?
Ik denk het wel! Het publiek had ook al van die Oranje attributen mee!
Hè bah! En juichte het publiek ook met gekromde rechterarm en de rechtervuist omhoog? Of is dat een privilege van Von Gaal en zijn trawanten?
- Jinne
- Site Admin
De nummer 4 van het afgelopen WK Uruguay loopt te kutten in Zuid-Amerika btw. Terwijl we er dan wel een land als Ecuador bij krijgen het komende WK.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Zuidema schreef:Jasses, zag je dat? Van Gaal, Kluivert en Blind juichen alledrie synchroon, met gebogen rechterarm en met de rechtervuist omhoog. Zou dat in opdracht van Van Gaal zijn? Je als 1 front presenteren?
Nu je het zegt... Best eng, eigenlijk.

De Guzman deed het gisteren overigens heel behoorlijk. Een stuk beter dan Strootman, die wel erg veel moeite heeft met het opbrengen van de vereiste handelingssnelheid.
Ik ben benieuwd hoelang Van Gaal blijft vasthouden aan Sneijder/Vaart. De aanval staat en bij gebrek aan beter doet de verdediging het heel behoorlijk, maar het middenveld zal een stuk beter moeten om op het WK potten te kunnen breken. Van der Vaart kon gisteren enkele malen redelijk het spel verleggen, maar op het hoogste niveau is hij te veel (statische) spits om echt wat toe te voegen. Sneijder creëert meer, maar brengt in de opbouw helemaal niets. Allebei zijn ze bij balverlies vrijwel niets waard. Het zou me daarom niets verbazen als ze uiteindelijk allebei pas op de plaats moeten maken, ten gunste van een middenveld met één controleur en twee halfspelers die verdedigend en opbouwend wat brengen. Met Clasie, Strootman, De Guzman, Maher en eventueel Vilhena is best wat mogelijk.
Ik ben benieuwd hoelang Van Gaal blijft vasthouden aan Sneijder/Vaart. De aanval staat en bij gebrek aan beter doet de verdediging het heel behoorlijk, maar het middenveld zal een stuk beter moeten om op het WK potten te kunnen breken. Van der Vaart kon gisteren enkele malen redelijk het spel verleggen, maar op het hoogste niveau is hij te veel (statische) spits om echt wat toe te voegen. Sneijder creëert meer, maar brengt in de opbouw helemaal niets. Allebei zijn ze bij balverlies vrijwel niets waard. Het zou me daarom niets verbazen als ze uiteindelijk allebei pas op de plaats moeten maken, ten gunste van een middenveld met één controleur en twee halfspelers die verdedigend en opbouwend wat brengen. Met Clasie, Strootman, De Guzman, Maher en eventueel Vilhena is best wat mogelijk.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
Ik denk dat Sneijder of VDV prima te handhaven zijn, als je maar wat meer voetballend vermogen hebt op de plaats van Strootman. Die gozer viel me echt behoorlijk tegen. Ik weet niet wie Van Gaal ziet als verbindingsman en balafpakker, maar op dit moment zijn Stroot en De Guzman meer aan het recupereren, dan dat ze de aanval ondersteunen. En dat komt mede omdat ze beide grossierden in balverlies.
Whitey on the moon.
Ik heb alleen de pot tegen Estland gezien. Daar viel me in de 1e helft idd ook op wat je vaststelt. Guzman die de opbouw moest verzorgen als VM. En dat hij en Strootman niet verder kwamen dan wat obligaat rondschuiven. M.n. van Strootman had ik veel meer verwacht. Je mag ook meer verwachten van een captain van Oranje.GangstaRiB schreef:Ik denk dat Sneijder of VDV prima te handhaven zijn, als je maar wat meer voetballend vermogen hebt op de plaats van Strootman. Die gozer viel me echt behoorlijk tegen. Ik weet niet wie Van Gaal ziet als verbindingsman en balafpakker, maar op dit moment zijn Stroot en De Guzman meer aan het recupereren, dan dat ze de aanval ondersteunen. En dat komt mede omdat ze beide grossierden in balverlies.
Van Gaal had dat blijkbaar ook vastgesteld, want in de 2e helft speelde Oranje tegen Estland anders. Strootman en Guzman als controleurs. VDV diep, ter hoogte van RVP. Om zo'n verkapt 4-2-3-1 dan wel 4-2-4 komt ie sowieso niet heen, wanneer ie Sneyder of VDV wil opstellen.
In een 4-3-3 met VM én een van die 2 als middenvelder wordt Oranje geslacht. Sneyder en VDV zijn natuurlijk geen moderne, dynamische middenvelders. Denk dat Bert gelijk heeft: die staan bij het WK niet meer in de basis.
Het lijkt me onzin om VdV en Sneijder over één kam te scheren. VdV loopt juist teveel omdat hij telkens weer ziet waar iemand moet gaan lopen om een nieuw driehoekje met perspectief te maken, en dat doet hij dan zelf maar. Dat moet echter wel gebeuren. Misschien kan Maher dat ook, misschien hoeft VdV er minder meters voor te maken en het minder vaak zelf te doen als het team beter draait of er een halfspeler is met wat meer creativiteit en het vermogen om zich met een actietje onder druk uit te voetballen.
Sneijder is in mijn optiek alleen van meerwaarde naast een speler die op bovenstaande wijze zorgt dat er richting de goal gecombineerd kan worden, en dan is het loopvermogen van beide wel een probleem, want ook VdV heeft niet de longen van Kuijt en is geen Nedved.
Sneijder is in mijn optiek alleen van meerwaarde naast een speler die op bovenstaande wijze zorgt dat er richting de goal gecombineerd kan worden, en dan is het loopvermogen van beide wel een probleem, want ook VdV heeft niet de longen van Kuijt en is geen Nedved.
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
Zou zo maar kunnen. Ik denk dat je met Clasie ipv De Guzman al een hoop meer voetbal in de ploeg hebt. Maher op de plaats van VDV/Sneijder? Hj zou alleen wat steviger moeten worden, dan zou het prima werken.wimpey schreef:Ik heb alleen de pot tegen Estland gezien. Daar viel me in de 1e helft idd ook op wat je vaststelt. Guzman die de opbouw moest verzorgen als VM. En dat hij en Strootman niet verder kwamen dan wat obligaat rondschuiven. M.n. van Strootman had ik veel meer verwacht. Je mag ook meer verwachten van een captain van Oranje.GangstaRiB schreef:Ik denk dat Sneijder of VDV prima te handhaven zijn, als je maar wat meer voetballend vermogen hebt op de plaats van Strootman. Die gozer viel me echt behoorlijk tegen. Ik weet niet wie Van Gaal ziet als verbindingsman en balafpakker, maar op dit moment zijn Stroot en De Guzman meer aan het recupereren, dan dat ze de aanval ondersteunen. En dat komt mede omdat ze beide grossierden in balverlies.
Van Gaal had dat blijkbaar ook vastgesteld, want in de 2e helft speelde Oranje tegen Estland anders. Strootman en Guzman als controleurs. VDV diep, ter hoogte van RVP. Om zo'n verkapt 4-2-3-1 dan wel 4-2-4 komt ie sowieso niet heen, wanneer ie Sneyder of VDV wil opstellen.
In een 4-3-3 met VM én een van die 2 als middenvelder wordt Oranje geslacht. Sneyder en VDV zijn natuurlijk geen moderne, dynamische middenvelders. Denk dat Bert gelijk heeft: die staan bij het WK niet meer in de basis.
Whitey on the moon.
Ik heb dermate weinig met dit elftal dat het me echt niet kan boeien of het wint of verliest maar 4-0 is een prachtige uitslag en ik vind het leuk voor hen die het nog wel volgen. 

Met Guzman als VM en Strootman plus VDV of Sneyder is het veel te statisch. Amper beweging / diepgang zonder bal. Tempo bij Guzman en Strootman moet ook hoger om op een WK potten te kunnen breken.GangstaRiB schreef: Zou zo maar kunnen. Ik denk dat je met Clasie ipv De Guzman al een hoop meer voetbal in de ploeg hebt. Maher op de plaats van VDV/Sneijder? Hj zou alleen wat steviger moeten worden, dan zou het prima werken.
Ik had meer ontwikkeling bij Strootman verwacht. In November 2011 ging die jongen er hard af tegen Duitsland, door gebrek aan handelingssnelheid. Dat probleem is nog niet verholpen. Hij is (nog?) niet klaar voor een grote club. Zijn positie lijkt me die van VM, voor een meer offensieve plek is hij m.i. te weinig variabel.
Maher moet als dynamische middenvelder VDV / Sneyder er tussen nu en het WK uit kunnen spelen. Dat zijn inmiddels one-trick ponies. Raffie kan op topniveau enkel nog in en rond de 16 mee. Kort wegdraaien en de trekker overhalen. Sneyder heeft z'n traptechniek en af en toe die geniale passing, zo uit het niets. Maar op een 3-mans middenveld verzuipen ze compleet. Van Gaal stelde tactisch niet voor niets om. Je kunt VDV en Sneyder niet als halfspeler inzetten. Dan zijn ze in de Braziliaanse zomer tegen een topploeg na 10 minuten rijp voor een wissel.
En ik zou Siem toch ook wel eens als halfspeler in Oranje willen zien. RVP trekt vaak uit de spits weg. Ideaal voor een lopende middenvelder als Siem om dan in dat gat te duiken.
Zet Sneijder er nog naast en je hebt met Maher en Clasie een middenveld van gemiddeld 1.50 meter en in totaal ook zo'n 150 kg (waarvan 80 van Sneijder). Daar zal IH wel gelukkig van wordenGangstaRiB schreef:Ik denk dat je met Clasie ipv De Guzman al een hoop meer voetbal in de ploeg hebt. Maher op de plaats van VDV/Sneijder? Hj zou alleen wat steviger moeten worden, dan zou het prima werken.

-
In principe zou Strootman voor de body kunnen zorgen, maar zoals hij zich nu ontwikkelt is ie gewoon niet goed genoeg. Je ziet em spartelen op het middenveld.Jabu schreef:Zet Sneijder er nog naast en je hebt met Maher en Clasie een middenveld van gemiddeld 1.50 meter en in totaal ook zo'n 150 kg (waarvan 80 van Sneijder). Daar zal IH wel gelukkig van wordenGangstaRiB schreef:Ik denk dat je met Clasie ipv De Guzman al een hoop meer voetbal in de ploeg hebt. Maher op de plaats van VDV/Sneijder? Hj zou alleen wat steviger moeten worden, dan zou het prima werken.
Whitey on the moon.
- InnerHarbour
Wordt totaal overlopen door pakweg Duitsland in een duel waar het echt ergens overgaat.Jabu schreef:Zet Sneijder er nog naast en je hebt met Maher en Clasie een middenveld van gemiddeld 1.50 meter en in totaal ook zo'n 150 kg (waarvan 80 van Sneijder). Daar zal IH wel gelukkig van wordenGangstaRiB schreef:Ik denk dat je met Clasie ipv De Guzman al een hoop meer voetbal in de ploeg hebt. Maher op de plaats van VDV/Sneijder? Hj zou alleen wat steviger moeten worden, dan zou het prima werken.
YNWA
Utrecht - Ajax 3-0, FdB was net trainer van Ajax geworden. Strootman was net bij Utrecht en bereidde de 1-0 en 2-0 grandioos voor. Die jongen kan echt geweldig voetballen. Toen deed ie nog normaal en was nog niet besmet met het Van Bommel / Nigel "I'm football's hard man" virus.GangstaRiB schreef: In principe zou Strootman voor de body kunnen zorgen, maar zoals hij zich nu ontwikkelt is ie gewoon niet goed genoeg. Je ziet em spartelen op het middenveld.
-
Maar gaat ie dat niveau weer halen of was dat een eenmalig hoogtepunt? Tobias Sana begon ook hoopvol, weet je.wimpey schreef:Utrecht - Ajax 3-0, FdB was net trainer van Ajax geworden. Strootman was net bij Utrecht en bereidde de 1-0 en 2-0 grandioos voor. Die jongen kan echt geweldig voetballen. Toen deed ie nog normaal en was nog niet besmet met het Van Bommel / Nigel "I'm football's hard man" virus.GangstaRiB schreef: In principe zou Strootman voor de body kunnen zorgen, maar zoals hij zich nu ontwikkelt is ie gewoon niet goed genoeg. Je ziet em spartelen op het middenveld.

Whitey on the moon.
Strootman is een uitstekende voetballer en dit seizoen veruit de beste speler van PSV, al heeft hij momenteel niet de topvorm.
Hij heeft geen fantastische techniek en enorm hoge handelingssnelheid, maar hij heeft wel agressie, kracht, loopvermogen, inzicht en een hele goede pass/trap. Daarbij is hij een speler die bijna altijd wel een voldoende haalt.
De afgelopen 2 wedstrijden met Oranje verloor hij meer duels dan normaal, maar verder waren zijn cijfers heel aardig.
Hij speelde wel veel behoudender dan bij PSV, ik weet niet of hij die opdracht had meegekregen of dat hij dit een eigen beslissing was.
Hij heeft geen fantastische techniek en enorm hoge handelingssnelheid, maar hij heeft wel agressie, kracht, loopvermogen, inzicht en een hele goede pass/trap. Daarbij is hij een speler die bijna altijd wel een voldoende haalt.
De afgelopen 2 wedstrijden met Oranje verloor hij meer duels dan normaal, maar verder waren zijn cijfers heel aardig.
Hij speelde wel veel behoudender dan bij PSV, ik weet niet of hij die opdracht had meegekregen of dat hij dit een eigen beslissing was.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Die scheids bij Tsjechie is helemaal de weg kwijt. Geeft Balotelli rood voor een elleboog en dat terwijl die gozer van Tsjechie van niets weet.
Ze houden wel stand. 0-0 in Praag.
Ze houden wel stand. 0-0 in Praag.
De Rode Duivels verslaan Servië met 2-1 terwijl Kroatië verliest van Schotland. Belangrijke stap richting de eindronde. Leuk hoor!
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Wat bij mij stiekem weer wat hoop geeft dat Toby nog een jaartje blijft. Zeker een basisplaats bij Ajax om selectie voor het WK af te dwingen; CL; why not?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Mooie goede stap in de goede richting voor onze zuiderburen alleen er ligt wel een klein gevaar op de loer. Met een voorsprong van 3 punten moet je je niet laten verleiden om te nadrukkelijk op een gelijkspel te spelen tegen Kroatië. Want als je dan verliest sta je in punten gelijk, maar kom je op basis van het onderling resultaat op de 2e plaats te staan.
Maar stel dat Toby blijft, Siem ook en Ajax is een beetje slagvaardig op de transfermarkt... dan valt de puzzel aardig in elkaar hoor!
Maar stel dat Toby blijft, Siem ook en Ajax is een beetje slagvaardig op de transfermarkt... dan valt de puzzel aardig in elkaar hoor!
Heerlijke wedstrijden zijn dit, tussen die op zich goede ploegen maar voor wie kwalificatie geen zekerheidje is. Lekker veel strijd en nog best veel goed voetbal. Genoten van Vertonghen en De Bruyne en Kompany is een echte leider, Fellaini altijd een boel werk voor de tegenstander etc. Alleen die spitsen he, dat is toch een zwak punt. Benteke en Lukaku hebben het uitstekend gedaan in de PL, maar gisteren speelden ze toch steeds weer de bal te ver voor zich uit.
Toch zou Belgie als ze naar de mogelijkheden van de spelers voetballen zo'n wedstrijd ook een keer op het gemak moeten kunnen winnen.
Toch zou Belgie als ze naar de mogelijkheden van de spelers voetballen zo'n wedstrijd ook een keer op het gemak moeten kunnen winnen.
Wollt ihr den totalen Mensch?