Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door bryan » do sep 08, 2011 12:34 am

tjesus wat een gezeik en geen ene puntverlies.
Blij? Laten we zeggen: tevreden.
ik vraag me idd af of dit soort supporters uberhaupt ooit blij zijn. misschien is tevreden het hoogst mogelijke streven

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Zuidema » do sep 08, 2011 6:34 am

bryan schreef: ik vraag me idd af of dit soort supporters uberhaupt ooit blij zijn. misschien is tevreden het hoogst mogelijke streven
Ik vind het ieder geval wel plezierig dat Bert de teugels strak houdt en gemakzucht (hoe menselijk soms ook) niet accepteert. Voor hetzelfde geld hadden we met die gemakzucht tegen een zeperd aan kunnen lopen. Gelukkig was Finland daar te zwak voor en NL in de basis veel te goed. De ondergrens bij de huidige ploeg is blijkbaar behoorlijk hoog. Houen zo.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Le T. » do sep 08, 2011 7:26 am

Zuidema schreef:
Le T. schreef: Dat is dus een kwaliteit, 3 punten pakken als de 1e twee kansen er meteen invliegen is makkelijk, dat is geen blijk van kracht.
Toch 3 punten pakken terwijl je de eerste 2 kansen er niet inknalt is inderdaad een blijk van vooral mentale kracht. Het creeren van een rijtje kansen geeft immers al aan dat het veldspel op zich in ieder geval dik in orde is. Prima, wat mij betreft. Die eerste 2 kansen wel onmiddellijk afmaken vind ik echter een blijk van superieure efficiency en effectiviteit. En dan zijn we (bij sommige ploegen) vaak al hard op weg naar een veilige 3-0 en een geweldige voetbalshow. Spreekt me toch aanmerkelijk meer aan.
Uiteraard, maar geweldige voetbalshows zijn geweldig omdat ze geen schering en inslag zijn, anders zouden ze ook niet meer geweldig zijn. Zo heeft iedereen het het liefst, maar het is voetbal en daar zit ook een grote toevalsfactor in, en het wedstrijdverloop zelf beinvloedt ook weer de vorm en de overtuiging bij de tegenstander en de spelers zelf. Dat er stroeve wedstrijden waarin het allemaal niet gaat zoals je wilt erbij zullen zitten is een gegeven, als je die dan ook wint dan is juist dat meer een blijk van kracht dan wedstrijden waarin het allemaal zo lekker gaat.
Ik vraag me af wat die man misdaan heeft
Wat mij betreft niets. Maar in de wedstrijd tegen Finland vond ik Van Persie als de klasbak die hij kan zijn teleurstellend presteren. Zoals trouwens wel vaker in NL, om voor mij nog onduidelijke redenen. Misschien een verkeerde rol, verkeerde taktiek, verkeerde spelers om hem heen?
Er is wel een opvallende samenloop met of VdV speelt, ongeacht of dat samen met Sneijder of zonder Sneijder is, als VdV maar op het middenveld speelt. Dat geldt eigenlijk voor het hele elftal, met VdV zit er gewoon meer voetbal in. Die laatste en op een na laatste pass beheerst Sneijder wel, maar met spel wat daar aan vooraf gaat is met VdV veel beter, meer combinatievoetbal, sneller en verder vooruit denken, meer spelers betrokken in de aanvalsopzet, minder lopen met de bal, één keer raken. Dat is het voetbal dat juist Van Persie het beste ligt.
Heel incidenteel zag je woensdag een glimpje van zijn klasse, maar voor de rest was het flink onder het niveau dat je van hem mag verwachten.

En dat je met die kwaliteiten eigenlijk ook van hem mag verlangen. Zoals ik hem bezig zag tegen een beslist niet bijzondere tegenstander vermoed ik dat het vooral mentaal niet goed zat bij hem. Misschien hebben een 8-2 afdroger tegen een Europese topclub en een 11-0 recordwinst tegen een tegenstander van niveautje amateurs 2e klasse binnen amper een week hem niet onberoerd gelaten.
Ik kan me wel voorstellen dat de situatie rond het Nederlands elftal hem niet bevalt, zijn positie wordt van buiten op nogal oneigenlijke manier onder druk gezet, dan speelt hij op een andere dan zijn eigen positie en naast dat hij een echte teamspeler blijft en niet in de verleiding komt voor eigen succes te gaan schiet hij er ook nog een boel in, en dan is de waardering nulkommanul. Hij had wat teveel balverlies, maar het wordt natuurlijk wel wat vervelend als de lat voor jou telkens weer hoger wordt gelegd dan voor anderen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Zuidema » do sep 08, 2011 7:43 am

Le T. schreef: Uiteraard, maar geweldige voetbalshows zijn geweldig omdat ze geen schering en inslag zijn, anders zouden ze ook niet meer geweldig zijn.
Mwah, ik kan er in ieder geval geen genoeg van krijgen. Een superieure voetbalmachine die een tegenstander compleet aan flarden speelt? Wow, echt kicken! :headbang.gif:

Zolang die tegenstander maar niet Ajax is, maar dat is logisch. :666.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Le T. » do sep 08, 2011 8:21 am

Maar als voetbal alleen maar om krachtsverhoudingen zou gaan die slechts uitgedrukt hoeven worden door geconcentreerd spel zou de beste ploeg alles winnen. Toch zien we zelden een elftal kampioen worden met het volle aantal punten, en zonder nederlaag is al heel bijzonder. Dat geeft wel aan dat de moeilijke wedstrijden er gewoon bijhoren, voor elk elftal, hoe goed ook.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door wimpey » do sep 08, 2011 6:34 pm

Zuidema schreef: De ondergrens bij de huidige ploeg is blijkbaar behoorlijk hoog. Houen zo.
Ik tel een man of 4 bij Oranje die komend seizoen CL spelen. Dat is wel erg weinig. In een seizoen voor een eindtoernooi heb je wedstrijden op het allerhoogste niveau nodig, lijkt me.

Verder is de defensie kwetsbaar. Wanneer er iemand uitvalt, moet je een beroep doen op Boula. Of - godbetert - Bruma. :excited.gif:

Qua breedte en aantal spelers in de CL zijn Duitsland en Spanje beter bezet. Dus ik zie die ploegen als dé favorieten. Daarna Oranje.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door InnerHarbour » do sep 08, 2011 7:14 pm

Op zich waar maar je kan net zo goed een argument maken dat de rest niet zo’n zwaar seizoen in de benen hebben en dus meer uitgerust aan het toernooi beginnen. Voor allebei is wat te zeggen. Defensief zijn we kwetsbaar, die Vlaar zit volgens van Marwijk tegen het Nederlandse elftal aan. Je moet er niet aan denken dat die moet meedoen tegen een behoorlijke tegenstander. Veel te traag en de wendbaarheid van een Leopard tank.

Verder wordt ik helemaal gek van het opstellen van die blinde draver Kuyt, voegt aanvallend helemaal niets toe aan het elftal.
YNWA

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Zuidema » do sep 08, 2011 7:38 pm

wimpey schreef:
Zuidema schreef: De ondergrens bij de huidige ploeg is blijkbaar behoorlijk hoog. Houen zo.
Ik tel een man of 4 bij Oranje die komend seizoen CL spelen. Dat is wel erg weinig. In een seizoen voor een eindtoernooi heb je wedstrijden op het allerhoogste niveau nodig, lijkt me.
Dat is inderdaad wat magertjes. Aan de andere kant spelen de meeste jongens in Europese topcompetities, bij niet de minste clubs. Waar ze vrijwel elke week weer flink op de proef worden gesteld. Lijkt me toch wel een vrij goede compensatie om scherp en op niveau te blijven.
Verder is de defensie kwetsbaar. Wanneer er iemand uitvalt, moet je een beroep doen op Boula. Of - godbetert - Bruma. :excited.gif:
Qua breedte en aantal spelers in de CL zijn Duitsland en Spanje beter bezet. Dus ik zie die ploegen als dé favorieten. Daarna Oranje.
Klopt. Die achterste lijn blijft een zorgenkindje en dat kan ons nog wel eens gaan opbreken. In de basis vrij redelijke verdedigers, maar ook niet meer dan dat. Een erg matige back-up inderdaad. En opbouwend ben ik er ook niet erg enthousiast over. Gelukkig zijn de middenlinie en aanval wel van absolute topklasse, daar zullen de tegenstanders nog last genoeg van hebben. En dat scheelt toch wel wat voor de achterste lijn.

Toch, en daar doel ik met name op bij mijn opmerking over de hoge ondergrens: er staat inmiddels wel een TEAM. Een hele fraaie mix van creatievelingen en werkers op een goed tot zeer goed niveau, gepokt en gemazeld, die bereid zijn voor elkaar door het vuur te gaan. En waar de spelers zelfs heel erg graag voor willen spelen. Misschien zelfs wel meer dan voor hun eigen clubs, alhoewel ze dat nooit zullen toegeven. Dat hebben we wel eens anders meegemaakt. Dit team blaas je volgens mij niet zo gemakkelijk meer weg, ook niet op een slechte dag. Juist door al die kwaliteiten, door die mix, door de speelwijze. En anders fluit Bert ze wel terug, mochten ze toch wat teveel verzaken. Goede ontwikkeling. En daardoor, ondanks wat minpuntjes, wat mij betreft toch een zeer serieuse titelkandidaat voor de EK.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door DelToro » vr sep 09, 2011 1:39 am

Sneijder
Afellay
Van der wiel
Robben
Van Persie
Van Bommel
De Jong

Het zijn er inderdaad niet veel, maar in ieder geval wel 7, waarvan er 6 erg belangrijk zijn voor de club (die over t algemeen ook tot de favorieten behoren). Das toch bijna 2 keer zo veel als wimpey telde.

Daarnaast vraag ik me af of het een voordeel is om naast een loodzware competitie ook nog eens veel wedstrijden in de Champions League te spelen. Gezien het verleden, met telkens erg teleurstellende optredens van Rooney, Cristiano Ronaldo en Messi zou je ook haast geloven dat je beter wat rust kan hebben voor een groot toernooi.

Verder zie ik Nederland niet als de topfavoriet, maar wel als favoriet samen met Duitsland en Spanje. Spanje is weer kandidaat nummer één, met Duitsland en Nederland als gezamenlijke nummer twee (voor mij). Nederland is gewoon heel erg degelijk, een echt team en heeft twee aanvallende wereldtoppers (Robben en Sneijder) die je nodog hebt om een toernooi te winnen. Mocht Nederland t niet worden, dan hoop ik dat Duitsland met dit fantastische team wint.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Bert » vr sep 09, 2011 10:53 am

Maar als je Europa League speelt heb je toch ook geen rust?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door DelToro » vr sep 09, 2011 11:15 am

Dat klopt, daarom vraag ik me dus ook af of het een voordeel is om - met met zicht op het EK - in Europese competities te spelen. Dat geldt voor de Champions League, maar uiteraard ook voor de Europa League. Misschien in iets mindere mate voor de Europa League, omdat deze competitie minder zwaar is.

Overigens spelen niet veel van de beoogde basisspelers in de Europa League dit jaar, dus dat scheelt. Alleen Van der Vaart (als hij een basisplaats krijgt) en Pieters.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Lionel » vr sep 09, 2011 3:23 pm

wimpey schreef:
Zuidema schreef: De ondergrens bij de huidige ploeg is blijkbaar behoorlijk hoog. Houen zo.
Ik tel een man of 4 bij Oranje die komend seizoen CL spelen. Dat is wel erg weinig. In een seizoen voor een eindtoernooi heb je wedstrijden op het allerhoogste niveau nodig, lijkt me.

Verder is de defensie kwetsbaar. Wanneer er iemand uitvalt, moet je een beroep doen op Boula. Of - godbetert - Bruma. :excited.gif:

Qua breedte en aantal spelers in de CL zijn Duitsland en Spanje beter bezet. Dus ik zie die ploegen als dé favorieten. Daarna Oranje.
Ik durf dit te betwijfelen.

Dit Nederlands elftal is een soort van machine. Geven vrij weinig weg, de organisatie staat als een huis en daarnaast heeft Nederland een paar spelers die uit het niets een wedstrijd kunnen beslissen.

Van de Duitsers moet ik nog maar zien of Low erin slaagt om Gotze, Ozil en noem maar op allemaal op te stellen. De Spanjaarden hebben genoeg problemen onderling. Ik ben benieuwd. Zie Nederland als DE favoriet eerlijk gezegd. En niet omdat ze San Marino met 11-0 geslacht hebben maar puur omdat dit team nog sterker is dan een jaar geleden. En juist omdat er zo weinig spelers bij de echte topclubs spelen en geen loodzwaar (hoe je het wilt zien) seizoen tegemoet gaan zie ik het positief in.

Een Arsenal doet vanaf januari nergens meer om mee. Kan RVP lekker uitrusten. Want die bakt er nu weinig van. Bayern is er ook sterker op geworden dus hoeven ze met Robben niet te forceren. Ik heb er zin in!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Rachid » ma okt 10, 2011 11:45 am

Rishi schreef:De Spanjaarden hebben genoeg problemen onderling.
Welke problemen zijn dat? Ik heb namelijk niets gehoord of gelezen hierover.

Rishi schreef:
Een Arsenal doet vanaf januari nergens meer om mee. Kan RVP lekker uitrusten. Want die bakt er nu weinig van. Bayern is er ook sterker op geworden dus hoeven ze met Robben niet te forceren. Ik heb er zin in!
Voor het WK van vorig jaar was hij ook zogenaamd uitgerust.

Beetje ver gezocht je argumenten om Nederland als DE favoriet aan te wijzen. Gevalletje wishful thinking.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Le T. » ma okt 10, 2011 1:00 pm

Ik vind Nederland een stuk beter voetballen dan op het WK, toen werd er namelijk niet gecombineerd en probeerde Sneijder telkens alleen beslissend te zijn. Ik heb sindsdien wedstrijden gezien waarbij Van der Vaart het spel maakte en Sneijder er met een goede actie tussenzat. Dan werkt het wel met Sneijder, die sowieso zijn spelinzicht lijkt te ontwikkelen en minder egomaan wordt.

Met Robben en Elia of Affelay op de vleugels heeft Nederland veruit de beste aanval van het EK. Alleen moeten ze deze keer wel gaan combineren. Leuk dat de Spanjaarden en Duitsers het Nederlandse voetbal hebben afgekeken en dat zelfs een tijd beter hebben uitgevoerd, het blijft toch Nederlands voetbal en het zit meer in de Nederlandse voetbalcultuur dan in die van hen. Nederland op zijn best is toch net wat creatiever, avontuurlijker, speelser, met combinaties over meer schijven, meer oog voor de ander en de ander daar weer achter, en met spelers die gewoon echt een man opzoeken om een actie te maken.

Maar ja, de vorige keer zag de kwalificatie er ook heel goed uit, en was het op de eindronde een stuk minder swingend. Maar als Van Marwijk daarvan geleerd heeft en VdV opstelt op het middenveld en Sneijder in toom houdt, kunnen ze daar echt heel erg goed voetballen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Feest » ma okt 10, 2011 1:23 pm

VdV kan geen zes wedstrijden van hoog niveau in korte tijd aan. Heeft-ie de inhoud en dynamiek niet voor.

Met VdV ligt NL er weer vrij snel uit. Zonder VdV halen 'we' de finale. Tegen Duitsland, uiteraard.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Lionel » ma okt 10, 2011 1:36 pm

Spanje, Steef ?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Jöhnk » ma okt 10, 2011 1:39 pm

Le T. schreef:Met Robben en Elia of Affelay op de vleugels heeft Nederland veruit de beste aanval van het EK. Alleen moeten ze deze keer wel gaan combineren.
Dat kun je gevoegelijk vergeten. Dirkie Kuyt staat bij Bertje als tweede op het wedstrijdformulier.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Feest » ma okt 10, 2011 1:41 pm

Rishi schreef:Spanje, Steef ?
Nee. Echte honger is daar weg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Jöhnk » ma okt 10, 2011 1:47 pm

Beetje een rare voorspelling. Een en ander hangt nogal van de loting af.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » ma okt 10, 2011 1:53 pm

Jöhnk schreef:
Le T. schreef:Met Robben en Elia of Affelay op de vleugels heeft Nederland veruit de beste aanval van het EK. Alleen moeten ze deze keer wel gaan combineren.
Dat kun je gevoegelijk vergeten. Dirkie Kuyt staat bij Bertje als tweede op het wedstrijdformulier.
Elia hoort natuurlijk ook niet in de basis. Presteert al jaren niets en zit nu ook gewoon het bankje warm te houden bij Juventus.

Nederland hoort tot de favorieten, maar ik ben er helemaal niet zo zeker van dat we wel eventjes die finale halen. Ik zie een land als Portugal het ons ook weer erg lastig maken. Geen pretje voor de zwakke Pieters en vdWiel om tegen Nani en Ronaldo te spelen bijvoorbeeld. Frankrijk, Italië, Engeland zullen voor minder problemen zorgen, al vind ik ook dat we tegen dergelijke landen niet per definitie huizenhoog favoriet zijn. Overschatting ligt op de loer vind ik.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » ma okt 10, 2011 1:55 pm

Jöhnk schreef:Beetje een rare voorspelling. Een en ander hangt nogal van de loting af.
Exact.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Duke » ma okt 10, 2011 2:15 pm

Ik blijf het gevoel hebben dat we boven onze stand leven, en dat we tegen echte toplanden tekort komen. Al moet je je afvragen wat de echte top dan is momenteel. Duitsland, Spanje?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Thijs » ma okt 10, 2011 2:17 pm

Heb ik ook. Kan me gewoon niet voorstellen dat we Europees kampioen worden, op de een of andere manier.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Ride » ma okt 10, 2011 2:33 pm

Thijs schreef:Heb ik ook. Kan me gewoon niet voorstellen dat we Europees kampioen worden, op de een of andere manier.
Kan me juist niet voorstellen dat we geen Europees Kampioen worden.

Duitsland en Spanje zijn de enige concurrenten.
Portugal is een gevaarlijke killer
Italië en Frankrijk blijven gevaarlijk.
Rest is in normale doen gewoon te pakken.
Maar een Nederland in topvorm zoals de thuiswedstrijd tegen Zweden vorig jaar

http://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen ... nd-zweden/

Prachtwedstrijd was dat.. ik zat echt te genieten thuis voor de buis.

http://www.youtube.com/watch?v=pLQ9Gp5b-20
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Duke » ma okt 10, 2011 3:02 pm

Dat zijn wel 5 landen waar je van zou kunnen verliezen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie