Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Zuidema » di sep 06, 2011 6:52 pm

Benji schreef:Er is maar één man belangrijk bij dit elftal en dat is Sneijder. Zonder hem zouden ze geen kans creëren. Voorhoede faalt volledig.
Inderdaad zeg. Huntelaar bewijst weer eens dat je bitter weinig aan hem hebt als je niet regelmatig in de 16 opduikt. Hij verprutste trouwens ook een kans door een slechte balaanname uit een andere geweldige dieptepass van Sneijder, die onmiskenbaar in topvorm is. Van Persie zit kennelijk op een wolkje na zijn 4 goals. Daar heb ik afgezien van een klein dolpartijtje met 3 passeeracties achtermekaar op rechts nog amper iets van gezien. En Kuyt ploegt en ploetert zoals gewoonlijk zonder veel raffinement. NL vind ik over het geheel genomen bij lange na niet zo gretig spelen als tegen San Marino. Eerder een tikkie plichtmatig, zelfs wat hooghartig soms. Maar nog altijd degelijk genoeg om bar weinig last van Finland te hebben.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Kilroy » di sep 06, 2011 6:55 pm

Zien jullie niet dat v.d. "Balletjeterug": Wiel's vertragen Oranje constant op breekt?
Zodra Orane de bal bemachtigt inde buurt van hum panalty area, rennen de Finnen terug om direct met 10 man diep om hun helft te verdedigen, Dat zou geen probleem moeten zijn want Oranje kan ook tempo maken, ware het niet dat vdW steeds maar weer vertraagd. Ong de 43 minuut was een prachtig voorbeeld. vdW kreeg de bal niet ver van de middelijn, had geen mens voor zich en legde de bal prompt af naar achteren. Waarom ziet van Marwijk dat niet? De ene keer dat hij inderdaad op kwam was zijn voorzet weer puin. Ik zou Ronnie Stam daar wel eens willen zien maar ken nem niet goed genoeg.
Hulde aan Strootman voor zijn moed om nieuwe man die volley in een keer te nemen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Zuidema » di sep 06, 2011 7:02 pm

Kilroy schreef:Zien jullie niet dat v.d. "Balletjeterug": Wiel's vertragen Oranje constant op breekt?
Lijkt me niet alleen een probleem van Vd Wiel. Teveel spelers leggen de bal bijna gedachtenloos terug. Zonder enige intentie iets naar voren te willen doen. De Hollandsche ziekte wat mij betreft.
Hulde aan Strootman voor zijn moed om nieuwe man die volley in een keer te nemen.
Ik denk dat ie er zelf wel van opkeek dat die bal er zo mooi inging. Maar het was zeker moedig.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Rooie » di sep 06, 2011 7:07 pm

Zuidema schreef:
Kilroy schreef: Hulde aan Strootman voor zijn moed om nieuwe man die volley in een keer te nemen.
Ik denk dat ie er zelf wel van opkeek dat die bal er zo mooi inging. Maar het was zeker moedig.
Kwam 'ie trouwens net terug het veld in? Sprintte vanaf de zijlijn zo zonder enige tegenstand op. Mooi ingeschoten.

Sneijder is echt heel belangrijk. Knap hoe elke pass goed is, ook onder druk.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » di sep 06, 2011 7:17 pm

Opmerkelijke rode kaart wel. Vond dit geen echte schwalbe.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Rooie » di sep 06, 2011 7:31 pm

Peter schreef:Opmerkelijke rode kaart wel. Vond dit geen echte schwalbe.
Moment net gemist.

Matige 2e helft, Finland komt er met z'n tienen af en toe nog goed uit. Enige waar Elia en De Jong mee opvallen zijn hun schoenen (en op het moment dat ik dit zeg ook nog allebei met een grote misser...).

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » di sep 06, 2011 7:40 pm

Wordt een kwelling deze avond, want ik ga ook met een schuin oog naar Italië kijken haha.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Rooie » di sep 06, 2011 7:42 pm

Peter schreef:Wordt een kwelling deze avond, want ik ga ook met een schuin oog naar Italië kijken haha.
Bij Denemarken kan je lachen. Kjaer die domme overtredingen maakt en Rommedahl die volledig naast de bal maait en z'n eigen benen onder zich vandaan schopt...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » di sep 06, 2011 7:42 pm

Buffon, Cassani, Ranocchia, Chiellini, Balzaretti, Thiago Motta, Pirlo, de Rossi, Montolivo, Rossi en Cassano. Kijken of het weer zo goed kan draaien als tegen Spanje.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Zuidema » di sep 06, 2011 7:56 pm

Nou ja, laten we het maar op een regelmatige 2-0 overwinning houden. Gelukkig in de 2e helft wat meer snelheid en drive naar voren, met nu wel een aantal opgelegde kansen (Van Persie, pffff... hoe kan je ze missen?) en een mooi slotakkoord tussen Sneijder (?), Elia en Luuk. Verbazingwekkend eigenlijk dat je zelfs in zo'n wedstrijd die je volledig onder controle hebt, toch nog een keer op de doellijn moet redden.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33999
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Duke » di sep 06, 2011 8:25 pm

Benji schreef:
Zuidema schreef:
Kilroy schreef: Hulde aan Strootman voor zijn moed om nieuwe man die volley in een keer te nemen.
Ik denk dat ie er zelf wel van opkeek dat die bal er zo mooi inging. Maar het was zeker moedig.
Kwam 'ie trouwens net terug het veld in? Sprintte vanaf de zijlijn zo zonder enige tegenstand op. Mooi ingeschoten.

Sneijder is echt heel belangrijk. Knap hoe elke pass goed is, ook onder druk.
Klopt, Sneijder is het draaipunt van deze ploeg. Van Persie valt mij elke keer als ik hem zie weer tegen. Maar toch, je mist Robben en Van der Vaart. En die versnelling en pass van Elia was prachtig, prima afgemaakt ook.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door bryan » di sep 06, 2011 8:28 pm

Thiago Motta speelt nu voor Italie? Serieus? What the fuck.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » di sep 06, 2011 8:50 pm

bryan schreef:Thiago Motta speelt nu voor Italie? Serieus? What the fuck.
Vind dat ook belachelijk. Verder vind ik het ook niet echt nodig om zo'n jongen te naturaliseren.

Italië speelt aardig, maar ook Slovenië krijgt wat kansjes. De Rossi speelt erg goed.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door bryan » di sep 06, 2011 9:09 pm

Ik heb gelezen en het schijnt dat ie al een Italiaanse paspoort had voordat ie in Italie was komen voetballen. Al zijn grootouders zijn Italianen. Vandaar dat ie Motta heet waarschijnlijk. Dus eigenlijk is het niet zo erg als ik dacht. Minder erg dan bijvoorbeeld een Deco of een Marcos Senna.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Rooie » di sep 06, 2011 9:09 pm

Slowakije - Armenië 0 - 4 :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » di sep 06, 2011 9:14 pm

bryan schreef:Ik heb gelezen en het schijnt dat ie al een Italiaanse paspoort had voordat ie in Italie was komen voetballen. Al zijn grootouders zijn Italianen. Vandaar dat ie Motta heet waarschijnlijk. Dus eigenlijk is het niet zo erg als ik dacht. Minder erg dan bijvoorbeeld een Deco of een Marcos Senna.
Dat is het verhaal inderdaad. Het aparte alleen is dat hij al wedstrijden heeft gespeeld voor Brazilië tijdens de Gold cup. Tsja..

Tweede helft is heul slecht. Montolivo speelt bedroevend. Ha hij wordt uit z'n lijden verlost. Mario Balotelli mag het proberen. Kan niet slechter gaan.

84e minuut 1-0 Pazzini. Balotelli brengt wel wat extra's. Sterker nog, hij mag maar 15 minuten meedoen, maar hij is de absolute smaakmaker.

Italië kwalificeert zich voor het EK.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Thijs » di sep 06, 2011 9:27 pm

EN WE HEBBEN ONS OFFICIEEL GEKWALIFICEERD VOOR HET EK!

Yeeeyyyyyyyyyy :headbang.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door bryan » di sep 06, 2011 9:43 pm

Benji schreef:Slowakije - Armenië 0 - 4 :smallgrin.gif:
Ja, Slowakije wilt gewoon echt vrij volgend jaar zomer. Hadden nu gewoon Nr. 1 kunnen staan, maar dachten fuck het maar, lekker naar het strand.

Ineens is Ierland weer favoriet voor de playoffs.

Maar ik zie Ierland het wel verneuken thuis tegen Armenie. Dit Ierland elftal is een van de slechtste die ik ooit heb gezien. Ze kregen 90 minuten lang een nieuwe gat geboord door Rusland. 26 schoten op doel tegen 1, 15 hoekshoppen tegen 1, 65% balbezit Rusland. Ik heb ze nooit zo gedomineerd zien worden. Zelfs als ik die playoff tegen Nederland in Liverpool uit 1995 meeneem. Maar we hadden de inmiddels wat oudere toppers Given en Dunne achterin staan en die wisten alles tegen te houden tegen Rusland, met zelfs Duff die vaak stond te verdedigen. Ik weet nog steeds niet hoe het in 0-0 is geëindigd. Over nagels hebben kan ik niet meer spreken.

Die McCarthy van Wigan moeten ze op het middenveld zetten, die kan ten minstens een beetje vooruit voetballen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Le T. » wo sep 07, 2011 12:16 pm

Zuidema schreef:Nou ja, laten we het maar op een regelmatige 2-0 overwinning houden. Gelukkig in de 2e helft wat meer snelheid en drive naar voren, met nu wel een aantal opgelegde kansen (Van Persie, pffff... hoe kan je ze missen?) en een mooi slotakkoord tussen Sneijder (?), Elia en Luuk. Verbazingwekkend eigenlijk dat je zelfs in zo'n wedstrijd die je volledig onder controle hebt, toch nog een keer op de doellijn moet redden.
Van Persie? Die kopbal had hij wel wat meer richting en kracht mogen meegeven, al vraag ik me af of hij er maar net bij kon, het schot uit een moeilijke hoek creeert hij helemaal zelf met een fraaie aanname, en met de rebound moet je een beetje geluk hebben.

Verder vind ik het niet zo verbazingwekkend, de maat van dominant voetbal is wat je afdwingt, ook als de ballen er een keer niet snel in gaan. Dan moet je wel eens een keer 10 kansen uitspelen om er 2 te maken, dat geldt ook voor Ajax. Als het dan ook lukt om in een stroeve wedstrijd voldoende uit te spelen vind ik dat een pluspunt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Zuidema » wo sep 07, 2011 6:15 pm

Le T. schreef: Van Persie? Die kopbal had hij wel wat meer richting en kracht mogen meegeven, al vraag ik me af of hij er maar net bij kon, ...
Hij kon er afgaande op de beelden volgens mij voluit bij. Gewoon niet goed afgemaakt wat mij betreft.
...het schot uit een moeilijke hoek creeert hij helemaal zelf met een fraaie aanname...
Dat vond ik verder ook prima, die kan je missen vanuit die hoek. Net als Elia van de andere kant 2 keer.
... en met de rebound moet je een beetje geluk hebben.
Hij zal het niet expres doen, maar een rebound over de grond hoog over het doel bijna het stadion uitknallen duidt wat mij betreft op een gebrek aan concentratie. En daar leek ie de hele wedstrijd last van te hebben. Bert wisselde hem ook niet voor niets.
Verder vind ik het niet zo verbazingwekkend, de maat van dominant voetbal is wat je afdwingt, ook als de ballen er een keer niet snel in gaan. Dan moet je wel eens een keer 10 kansen uitspelen om er 2 te maken, dat geldt ook voor Ajax. Als het dan ook lukt om in een stroeve wedstrijd voldoende uit te spelen vind ik dat een pluspunt.
True, maar daar ging het mij niet om. Wat mij verbaast (of liever elke keer weer verrast) is dat er altijd wel een moment in een wedstrijd voor komt (door een misverstandje of wat dan ook) dat een tegenstander een opgelegde kans krijgt. Hoezeer je de wedstrijd en de tegenstander verder eigenlijk ook onder controle hebt. Het blijft natuurlijk mensenwerk, iedereen maakt fouten, kan gebeuren. Cruijff noemde dat al eens: eerst ervoor zorgen dat je met 3-0 voor komt te staan met zakelijk en efficient spel zonder frivoliteiten. Dan heb je een veilige marge en vanaf 3-0 kan je er een show van maken. "Vanaf 3-0 gaan we genieten."

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Lionel » wo sep 07, 2011 6:36 pm

Van Versie was echt een drama. Probeert de spelverdeler uit te hangen maar leed echt ongelooflijk veel balverlies op het middenveld.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Le T. » wo sep 07, 2011 8:04 pm

Zuidema schreef:
Le T. schreef: Van Persie? Die kopbal had hij wel wat meer richting en kracht mogen meegeven, al vraag ik me af of hij er maar net bij kon, ...
Hij kon er afgaande op de beelden volgens mij voluit bij. Gewoon niet goed afgemaakt wat mij betreft.
Hij moest zich wel strekken, maar als hij er goed bij kon dan is het gewoon een gemiste kopkans. Ook niet meer dan dat.
...het schot uit een moeilijke hoek creeert hij helemaal zelf met een fraaie aanname...
Dat vond ik verder ook prima, die kan je missen vanuit die hoek. Net als Elia van de andere kant 2 keer.
Elia heeft de bal gewoon op de grond en onder controle. Dan heb je het over een kans. Van Persie maakte er een kans van door de aanname en in een beweging door te volleren. Dan is het zijn verdienste dat de keeper nog moet redden.
... en met de rebound moet je een beetje geluk hebben.
Hij zal het niet expres doen, maar een rebound over de grond hoog over het doel bijna het stadion uitknallen duidt wat mij betreft op een gebrek aan concentratie.
Die bal komt hard terug en hij moet snel de bal raken voor de verdediger er nog aankomt. Die bal had er daarvoor natuurlijk al ingemoeten, want dat was een echte kans.
En daar leek ie de hele wedstrijd last van te hebben. Bert wisselde hem ook niet voor niets.


Hij had wat veel balverlies, zeker voor zijn doen, maar er waren wel voordehandliggender kandidaten voor een wissel leek me.
Verder vind ik het niet zo verbazingwekkend, de maat van dominant voetbal is wat je afdwingt, ook als de ballen er een keer niet snel in gaan. Dan moet je wel eens een keer 10 kansen uitspelen om er 2 te maken, dat geldt ook voor Ajax. Als het dan ook lukt om in een stroeve wedstrijd voldoende uit te spelen vind ik dat een pluspunt.
True, maar daar ging het mij niet om. Wat mij verbaast (of liever elke keer weer verrast) is dat er altijd wel een moment in een wedstrijd voor komt (door een misverstandje of wat dan ook) dat een tegenstander een opgelegde kans krijgt. Hoezeer je de wedstrijd en de tegenstander verder eigenlijk ook onder controle hebt. Het blijft natuurlijk mensenwerk, iedereen maakt fouten, kan gebeuren. Cruijff noemde dat al eens: eerst ervoor zorgen dat je met 3-0 voor komt te staan met zakelijk en efficient spel zonder frivoliteiten. Dan heb je een veilige marge en vanaf 3-0 kan je er een show van maken. "Vanaf 3-0 gaan we genieten."
Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar het is wel voetbal en daarin kun je pech hebben, kan de bal er gewoon niet in willen en kun je altijd een treffer tegen krijgen. Daarom is 3 punten afdwingen dan ook altijd een kwestie van veel kansen creeeren. "Het had wel 5-0 kunnen zijn" hoort nou eenmaal bij dominant spelen, een kans weggeven ook. De ene keer is het 5-0, de andere keer niet, als je maar genoeg creeert dan haal je ook 3 punten als de bal er niet makkelijk en snel in vliegt. Dat is dus een kwaliteit, 3 punten pakken als de 1e twee kansen er meteen invliegen is makkelijk, dat is geen blijk van kracht.

Je speelt altijd meer uit dan je goals maakt, alleen als Van Persie dan een keer mist dan wordt gedaan alsof anderen niet missen. Ik vraag me af wat die man misdaan heeft, zaterdag ook, 4 goals en beslissende vaak prachtige vooracties voor nog minstens 3 andere goals en een aantal kansen, en 1 goal onterecht afgekeurd, en het gaat alleen maar over Sneijder die een kromme bal geeft en Van Persie werd de eerste helft nog uitgefloten ook. Ik weet ook wel dat het Oranjepubliek achterlijk is, helemaal alleen staan ze daarin ook weer niet. Sneijder was ook goed hoor, en sowieso deze kwalificatiereeks oneindig veel beter dan op het wk, maar ik krijg er toch wat Kluivert flashbacks van.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Zuidema » wo sep 07, 2011 9:10 pm

Le T. schreef: Dat is dus een kwaliteit, 3 punten pakken als de 1e twee kansen er meteen invliegen is makkelijk, dat is geen blijk van kracht.
Toch 3 punten pakken terwijl je de eerste 2 kansen er niet inknalt is inderdaad een blijk van vooral mentale kracht. Het creeren van een rijtje kansen geeft immers al aan dat het veldspel op zich in ieder geval dik in orde is. Prima, wat mij betreft. Die eerste 2 kansen wel onmiddellijk afmaken vind ik echter een blijk van superieure efficiency en effectiviteit. En dan zijn we (bij sommige ploegen) vaak al hard op weg naar een veilige 3-0 en een geweldige voetbalshow. Spreekt me toch aanmerkelijk meer aan.

Ik vraag me af wat die man misdaan heeft
Wat mij betreft niets. Maar in de wedstrijd tegen Finland vond ik Van Persie als de klasbak die hij kan zijn teleurstellend presteren. Zoals trouwens wel vaker in NL, om voor mij nog onduidelijke redenen. Misschien een verkeerde rol, verkeerde taktiek, verkeerde spelers om hem heen? Heel incidenteel zag je woensdag een glimpje van zijn klasse, maar voor de rest was het flink onder het niveau dat je van hem mag verwachten. En dat je met die kwaliteiten eigenlijk ook van hem mag verlangen. Zoals ik hem bezig zag tegen een beslist niet bijzondere tegenstander vermoed ik dat het vooral mentaal niet goed zat bij hem. Misschien hebben een 8-2 afdroger tegen een Europese topclub en een 11-0 recordwinst tegen een tegenstander van niveautje amateurs 2e klasse binnen amper een week hem niet onberoerd gelaten.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door bryan » wo sep 07, 2011 9:35 pm

Misschien zien de spelers het meer als een soort oefenwedstrijd. Ik bedoel, zo goed als door, ff de drie punten pakken, niet al te veel inspanning leveren en kwalificeren.

Of moeten ze nou Finland van de mat spelen om iedereen blij te houden?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Zuidema » wo sep 07, 2011 10:59 pm

bryan schreef:Misschien zien de spelers het meer als een soort oefenwedstrijd. Ik bedoel, zo goed als door, ff de drie punten pakken, niet al te veel inspanning leveren en kwalificeren.
Dat lijkt me voor sommige spelers zeker een goede verklaring voor een aanmerkelijk minder gretig potje voetbal.

Of moeten ze nou Finland van de mat spelen om iedereen blij te houden?
Blij? Laten we zeggen: tevreden. In ieder geval gold dat voor Bert:
Van Marwijk moppert op gemakzuchtig Oranje

Bondscoach Bert van Marwijk kon zich vanavond na de zege van het Nederlands elftal op Finland (2-0) niet meer herinneren wanneer hij zo vaak schreeuwend langs de zijlijn had staan.

Dat kwam doordat ik niet helemaal tevreden was', legde hij uit. We werden te gemakzuchtig. Dat mag natuurlijk niet. Dit is een wedstrijd die we met 5-0 of 6-0 kunnen winnen. We maken echter dat tweede doelpunt niet. En dan kan er zo maar een gelijkmaker vallen.'

Van Marwijk was niet tevreden over zijn spitsen Klaas-Jan Huntelaar en Robin van Persie. 'Daarom heb ik ze ook gewisseld', zei hij. 'Ik wilde met Elia en De Jong meer agressiviteit in het spel brengen. Ik vond het ook wel jammer dat Finland helemaal niet wilde voetballen. Ze waren alleen maar aan het verdedigen, terwijl ze nergens meer voor speelden. Zo veel respect hebben ze voor ons. Misschien is het ook angst.' (ANP/Redactie)

Plaats reactie