Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Baseman » do okt 14, 2010 1:05 pm

Hiddink heeft zich populair gemaakt in Turkije:
Turken eisen ontslag 'luie grootverdiener' Hiddink

ISTANBUL - Guus Hiddink heeft het in de Turkse sportpers gedaan na de 1-0 nederlaag van het land uit de uitwedstrijd tegen Azerbeidzjan van dinsdag. Het journaille acht de Achterhoeker verantwoordelijk voor de 'schande' tegen het kleinste land in de EK-kwalificatiegroep en verwijt de coach zijn huiswerk niet gedaan te hebben.

Elke krant spreekt over Hiddinks salaris. ,,Hij heeft zeven miljoen euro binnengehaald en dan krijgen we dit! Met óns geld maakt hij ons ten schande", schrijft Milliyet. De sportkrant Gol kiest woensdag voor een paginagrote foto van Hiddink, met als kop: 'Schaam je'.

In de commentaren wordt zelfs regelmatig tot het ontslag van Hiddink geëist. ,,Vertrek binnen twee minuten!" is de scheeuwende kop van dagblad Aksam. Concurrent Gunes doet nog een duit in het zakje: ,,Hiddink heeft geen carrière meer na deze wanvertoning."

,,Er moeten nu harde maatregelen genomen worden", schrijft Ahmed Çakar in Sabah. ,,De eerste is Hiddink. Contract of geen contract, doorgaan met hem betekent meer schande voor het Turkse voetbal."

Een kwalificatie voor het EK 2012 is voor Turkije, twee verloren uit vier wedstrijden, alleen nog maar een droom, vindt de journalist van Zama. ,,Hiddink is verantwoordelijk. Hij naam de baan niet serieus, werkt niet hard genoeg. Die luiheid leidde tot deze schande."

Door Fotomaç, een sportkrant, wordt Hiddink te weinig betrokkenheid bij het elftal verweten. ,,Leid ons niet om de tuin, Hiddink", schrijft de tabloid. ,,Als je echt een team voor de toekomst wil creëren, werk dan niet met de lijst van Oguz Çetin (assistent-trainer van Hiddink, red.)."

Ook tv-commentator Ridvan Dilmen bekritiseert Hiddink op zijn huiswerk. ,,Hij weet te weinig over de mogelijkheden van de spelers die hij opstelt. Daarom kiest hij voor de verkeerde mensen en maakt hij verkeerde tactische keuzes. Tegen Azerbeidzjan was er sprake van een totale chaos op het veld aan Turkse zijde."

www.ad.nl

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Thijs » do okt 14, 2010 1:26 pm

Hahaha, mooi die emotie wel van die Turken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Jöhnk » do okt 14, 2010 2:31 pm

Toch zit er denk ik wel wat in die commentaren. Hiddink is meer in Amsterdam te vinden dan in Turkije. Bij Rusland gaf hij er ook blijk van de boel niet al te serieus te nemen, want hij nam er rustig een baantje naast.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door wimpey » do okt 14, 2010 3:06 pm

SylvievdVaart schreef:Ik heb wel genoten van Ibi, eigenlijk. Alhoewel mijn man naast me op de bank me soms raar aankeek als ik iets positiefs over Afellay zei :smallgrin.gif:
Ibi was geweldig. Prima buitenspeler. :biggthumpup.gif:

De overige PSV'ers op het veld varieerden van redelijk (Pieters), tot slecht (Lens), tot bedroevend (Toivonen).

En KJH moet standaard de voorkeur krijgen boven die Persie. Hopelijk heeft nu zelfs BvM door dat VdV in een centrale rol beter tot z'n recht komt dan ergens in no man's land op links. :excited.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Bert » do okt 14, 2010 3:36 pm

Heitinga had geluk dat Lens meedeed. De enige die slechter was dan hij.

Kan De Jong niet op de positie van Heitinga? Is ondanks z'n gebrek aan lengte een prima kopper en een véél betere verdediger dan Heitinga.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Lionel » do okt 14, 2010 4:47 pm

Ik hoop ook dat De Jong in de verdediging komt te spelen nu Bert eigenlijk niet om VDV heen kan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Duke » do okt 14, 2010 5:59 pm

De Jong was toch de nieuwe linksback?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Jöhnk » do okt 14, 2010 6:01 pm

En Theo Janssen de nieuwe linker controlerende middenvelder. Die vd Vaart kan het schudden. :hypocrite.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Baseman » vr okt 15, 2010 6:49 am

wimpey schreef:Hopelijk heeft nu zelfs BvM door dat VdV in een centrale rol beter tot z'n recht komt dan ergens in no man's land op links.
Alsof Van Marwijk dit niet wist...

Ik betwijfel of Vd Vaart net zo goed kan spelen tegen een echt goede tegenstander, ik verwacht dat hij dan overlopen wordt en verdedigend tekort komt. Maar ik heb er geen enkel probleem mee als hij mijn ongelijk aantoont :biggthumpup.gif:

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door wimpey » zo okt 17, 2010 7:32 pm

Baseman schreef:
wimpey schreef:Hopelijk heeft nu zelfs BvM door dat VdV in een centrale rol beter tot z'n recht komt dan ergens in no man's land op links.
Alsof Van Marwijk dit niet wist...
Blijkbaar niet. In pappen en nathouden is ie goed, maar op tactische vaardigheden is ie niet te betrappen.

Van Bommel en de Jong denken zelfs bij balbezit defensief. Tikkie breed, tikkie terug. Da's lekker voor de tegenstander, want die heeft alle tijd om zich te reorganiseren. Gevolg is dat Oranje's creatieve spelers de bal niet of te laat krijgen. En daardoor krijg je dat trage, stroperige spel als tijdens het WK.

VDV denkt en handelt sneller en offensiever en hij heeft iets telepatisch met Sneyder. Oranje was onherkenbaar, met een voetballer tussen defensie en aanval. Maar ja, hij deelt geen doodschoppen uit, provoceert geen tegenstanders, dus ik vrees dat ie de volgende keer gewoon weer op links staat of op de bank zit. BvM heeft niets met VDV, dat moge duidelijk zijn. Jammer voor Oranje en jammer voor degenen die van mooi voetbal houden.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Baseman » di okt 19, 2010 6:27 am

Vd Vaart is verdedigend nogal kwetsbaar, waarbij Sneijder dezelfde zwakte heeft.
Tegen een goede tegenstander kan dit je opbreken, vandaar dat ik begrijp dat Van Marwijk liever 2 verdedigende middenvelders opstelt.

Maar Vd Vaart is natuurlijk wel een uitstekende middenvelder en hopelijk kan hij laten zien verdedigend goed genoeg te zijn, zodat Van Marwijk hem laat staan. Het zal Oranje zeker ten goede komen bij balbezit.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Daily Blind » di okt 19, 2010 9:23 am

Baseman schreef:Vd Vaart is verdedigend nogal kwetsbaar, waarbij Sneijder dezelfde zwakte heeft.
Tegen een goede tegenstander kan dit je opbreken, vandaar dat ik begrijp dat Van Marwijk liever 2 verdedigende middenvelders opstelt.

Maar Vd Vaart is natuurlijk wel een uitstekende middenvelder en hopelijk kan hij laten zien verdedigend goed genoeg te zijn, zodat Van Marwijk hem laat staan. Het zal Oranje zeker ten goede komen bij balbezit.
VD Vaart won alle duels als VM tegen Zweden.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Baseman » di okt 19, 2010 10:10 am

Ik heb het dan ook niet voor niets over een goede tegenstander, daar valt Zweden niet onder.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Rijkaard » di okt 19, 2010 11:24 am

Moeten we ons niet afvragen hoeveel echt sterke tegenstanders er zijn waar VdV niet kan als 1 van de 2 middenvelders??

Ik vind het onzin hoor dat het niet zou kunnen. Speel je eigen spel, ga uit van je eigen kracht. Er zijn sowieso niet zoveel landenteams die dominant (willen) spelen tegen Nederland. En mocht het eens verkeerd uitpakken dan kan je altijd nog een defensieve wissel toepassen i.p.v de van Marwijk variant om defensief te starten en eventueel een aanvallende wissel toe te passen. Of zou Borst mij nu ook een romanticus noemen?

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Lionel » di okt 19, 2010 11:55 am

Je zou ook eventueel met De Jong ipv Van Bommel kunnen spelen als je een tegenstander wilt uitschakelen. En dan bedoel ik geen doodschop.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door wimpey » di okt 19, 2010 6:45 pm

Baseman schreef:Ik heb het dan ook niet voor niets over een goede tegenstander, daar valt Zweden niet onder.
Denemarken, Japan, Slowakije enzo waren ook niet veel soeps.

Spanje doet het met Xavi Alonso / Busquets, Duitsland met Schweinsteiger / Ballack of Khedira. Niet voor niets spelen die ploegen beter voetbal, doordat Oranje met Van Bommel / de Jong speelt.

VDV doet defensief niets onder voor die 2 van Spanje. Het is maar waar je als trainer de nadruk op legt. Del Bosque kiest voor voetbal vóór de defensie, Van Marwijk kiest voor 2 slopers.

Jammer voor het voetbal.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Lionel » wo okt 20, 2010 12:20 am

De Duitsers waren kansloos tegen Spanje. Nederland had kunnen winnen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Daily Blind » wo okt 20, 2010 10:53 am

Baseman schreef:Ik heb het dan ook niet voor niets over een goede tegenstander, daar valt Zweden niet onder.
Goede tegenstander in de vorm van Zlatan. Hij won meerdere duels van een spits van wereldformaat!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Daily Blind » wo okt 20, 2010 10:54 am

Rijkaard schreef:Moeten we ons niet afvragen hoeveel echt sterke tegenstanders er zijn waar VdV niet kan als 1 van de 2 middenvelders??

Ik vind het onzin hoor dat het niet zou kunnen. Speel je eigen spel, ga uit van je eigen kracht. Er zijn sowieso niet zoveel landenteams die dominant (willen) spelen tegen Nederland. En mocht het eens verkeerd uitpakken dan kan je altijd nog een defensieve wissel toepassen i.p.v de van Marwijk variant om defensief te starten en eventueel een aanvallende wissel toe te passen. Of zou Borst mij nu ook een romanticus noemen?
Amen!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door wimpey » wo okt 20, 2010 7:28 pm

Rishi schreef:De Duitsers waren kansloos tegen Spanje. Nederland had kunnen winnen.
Duitsland kreeg bij 0-0 een enorme kans via Kroos. Oranje via Robben. Voor de rest was Spanje oppermachtig.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Ramona » vr mar 25, 2011 6:00 am

Oranje met Afellay tegen Hongarije
Uitgegeven: 24 maart 2011 21:20
Laatst gewijzigd: 24 maart 2011 21:20

BOEDAPEST - Met Ibrahim Afellay op de linkerflank begint het Nederlands elftal vrijdagavond aan de uitwedstrijd in de EK-kwalificatie tegen Hongarije. De middenvelder van Barcelona krijgt hoogstwaarschijnlijk de voorkeur boven Eljero Elia.


Afellay staat voor zijn 33e interland met het Nederlands elftal. Hij maakte elf keer eerder deel uit van de basisformatie en scoorde tweemaal.

Oranje is koploper in groep E van de EK-kwalificatie en verdedigt in het Ferenc Puskas-stadion van Boedapest een voorsprong van drie punten op naaste concurrent Hongarije, dat dinsdag te gast is in de ArenA.

Als Van Marwijk geen verrassingen in petto heeft, start Oranje in Boedapest met elf spelers die bij elf verschillende clubs hun brood verdienen.

Vermoedelijke opstelling Nederland: Vorm; Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen en Pieters; De Jong en Van der Vaart; Kuijt, Sneijder en Afellay; Van Persie.
© ANP

Nu.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door Jöhnk » vr mar 25, 2011 9:22 pm

Mooi om de joggingbroek weer een keer in actie te zien. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » vr mar 25, 2011 9:24 pm

Kiraly. Die kerel is nu nog maar 34. Voor mijn gevoel loopt die vent al mee sinds ik een kind was.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » vr mar 25, 2011 9:54 pm

Sterk elftal dat Hongarije...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kwalificatie EK 2012 (Oekraine en Polen)

Bericht door peter » vr mar 25, 2011 10:44 pm

Die Sneijder is overigens wel een absolute wereldtopper. Wat een klasse.

Plaats reactie