Oefenwedstrijden

Ploeterend of oogstrelend

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » zo sep 07, 2008 9:48 am

Raymon schreef:Van Marwijk had natuurlijk gewoon Heitinga eraf moeten halen en Huntelaar laten staan. Zeker in een oefen wedstrijd kun je dat best eens proberen.

En hoe minder van die wanhopige verdedigers er in het veld staan des te beter.
Typisch gedrag van de laffe coach die van Marwijk altijd al geweest is, je speelt tegen fucking Australie, niet tegen Italie en het gaat nergens om. Schijtcoach die Lothar von Bommel weer teruggehaald heeft, hoop dat ze geen wedstrijd winnen.

Mr. Ajax
Berichten: 14588
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 07, 2008 11:51 am

Dat gaat wat ver man, maar hij is inderdaad een laffe coach die totaal niet bij Oranje past. Jammer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » ma sep 08, 2008 2:56 am

v. Marwijk heeft het toendertijd met Fortuna toch wel prima gedaan; en laten we ook even vaststellen dat ware het niet voor v. Bommel er in Oranje helemaal geen 'cojones' meer te bekennen zoiuden zijn.

Het is overigens wel waarschijnlijk, dat als er inderdaad op deze wereld geen verdedigers rondlopen met een Nederlands paspoort op zak, die betere verdedigers zijn dan Heitinga, Mathijsen en Oijer, er heel wat mis is met de jeugd opleiding v.w.b. nadruk en talent vervolging. Mischien willen jeugdspelers allemaal direct nieuwe Cruyffjes en Bergkampjes worden.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma sep 08, 2008 6:44 am

Marcellis is beter dan Mathijsen en over niet al te lange tijd ook beter dan Heitinga, Ooijer is nog goed maar hij wordt er niet jonger op zogezegd.

PS: Ik begrijp overigens niet waarom Mathijsen nog steeds de voorkeur krijgt boven Bouma. Hoe vaak mag Mathijsen dezelfde stomme fouten blijven maken ?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma sep 08, 2008 7:30 am

Bouma is nu nog geblesseerd, dus dan is het vrij makkelijk om erin te blijven staan als Mathijsen zijnde.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma sep 08, 2008 8:02 am

De verdediging is een zorgenkindje, maar wat denk je van de keeper?
‘Bij rood sta ik niet lang stil’
Door SJOERD MOSSOU

EINDHOVEN - De verwarring zoemde opmerkelijk lang door het Philips-stadion. Was Maarten Stekelenburg nou wel, niet of misschien geschorst voor het kwalificatieduel met Macedonië van woensdag?

Bij de KNVB wisten ze het zo gauw ook niet, direct nadat de Oranje-doelman van het veld was gestuurd tegen Australië. Driftig telefonerend legde de voetbalbond contact met Zürich, op zoek naar het definitieve antwoord van de FIFA.

Pas toen Stekelenburg zelf al uitgebreid was gedoucht kwam er eindelijk duidelijkheid: de keeper kan woensdag in Skopje gewoon spelen. Zijn rode kaart leverde hem weliswaar een wedstrijd schorsing op, die geldt slechts voor vriendschappelijke duels.

Niettemin wierp de lichte paniek zaterdagavond in Eindhoven een interessante vraag op.

Want wie had bondscoach Bert van Marwijk opgeroepen als Stekelenburg was afgevallen? De 37-jarige Sander Boschker misschien? Jong Oranje-keeper Kenneth Vermeer, de derde doelman van Ajax? Of toch een jonge onervaren eredivisiekeeper, zoals Michel Vorm of Piet Velthuizen?

De leegte die Edwin van der Sar achterliet was deze zomer voor iedereen helder, maar met Stekelenburg stond er in elk geval een logische opvolger klaar. De Ajax-keeper mag dan nog zijn mindere dagen kennen, Stekelenburg heeft de potentie om uit te groeien tot een volwaardige, betrouwbare international. ,,Zijn optreden straalde echt wat uit,’’ vond Van Marwijk na de oefeninterland tegen Rusland in Moskou.

Achter de 25-jarige keeper is het gat echter enorm. Henk Timmer, die Stekelenburg zaterdag verving na diens rode kaart, is niet bepaald onomstreden in het Oranje-doel.

De 36-jarige Feyenoorder heeft prima reflexen, maar schiet buiten zijn doelgebied tekort voor de internationale top. Richting het EK was het nog twijfelachtig of Timmer geschikt werd bevonden als derde doelman, na een dramatisch optreden tegen Oostenrijk.

De eredivisie telt met Velthuizen, Vorm en Vermeer een handvol talenten, maar geen van drieën is een vaste waarde in de top of subtop. PSV doet het al een paar jaar met buitenlanders, SC Heerenveen vertrouwt op Belgen en bij AZ knokken een Argentijn en een Australiër om een plek in het doel. Internationaal is Van der Sar de enige Nederlandse keeper die wekelijks op niveau speelt.

Woensdag wordt Stekelenburg definitief gekroond tot opvolger van de Manchester United-doelman, in een duel dat er toe doet. De Haarlemmer is met veertien interlands geen groentje meer, maar de laatste jaren mocht hij rustig groeien in de schaduw van recordinternational Van der Sar. ,,Ik heb alle vertrouwen in woensdag,’’ zei Stekelenburg zaterdagavond.

Zijn ongelukkige moment tegen Australië neemt hij niet mee in het vliegtuig naar Macedonië, beloofde de keeper. ,,Want zoiets kan gewoon gebeuren,’’ aldus Stekelenburg. ,,Het heeft geen zin daar heel lang bij stil te staan. Macedonië-uit is een totaal andere wedstrijd, met andere belangen. Verliezen is vervelend, maar dat speelt echt niet door in het duel van woensdag.’’

Schlemiel van de avond was zaterdag niet zozeer Stekelenburg, maar vooral John Heitinga. Het was de verdediger die in de 44ste minuut te kort terugspeelde op de keeper, in de loop van Josh Kennedy. Stekelenburg kwam een fractie te laat en torpedeerde de Australische spits, met een rode kaart en een strafschop tot gevolg.

,,Ik ging vol voor de bal,’’ aldus Stekelenburg. ,,Op het moment dat ik hem raakte, wist ik al wel wat de gevolgen zouden zijn.’’

,,Mijn fout, simpel,’’ aldus Heitinga na afloop. ,,Ik bood me zelf aan, maar raakte de bal helemaal verkeerd. Gewoon slecht, daar ga ik niet omheen draaien. En heel lullig voor Maarten natuurlijk.’’

Doelpuntenmaker Klaas Jan Huntelaar werd gewisseld als gevolg van de rode kaart, ten faveure van reservedoelman Timmer. ,,Jammer,’’ vond de spits. ,,Het is logisch dat de trainer er een aanvaller afhaalt, maar leuk is het niet. Ik had graag de 90 minuten vol gemaakt.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma sep 08, 2008 9:45 am

Jinne schreef:Bouma is nu nog geblesseerd, dus dan is het vrij makkelijk om erin te blijven staan als Mathijsen zijnde.
Verrek, dat was ik alweer helemaal vergeten :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 08, 2008 12:33 pm

Baseman schreef:Marcellis is beter dan Mathijsen en over niet al te lange tijd ook beter dan Heitinga, Ooijer is nog goed maar hij wordt er niet jonger op zogezegd.

PS: Ik begrijp overigens niet waarom Mathijsen nog steeds de voorkeur krijgt boven Bouma. Hoe vaak mag Mathijsen dezelfde stomme fouten blijven maken ?
Laten we hopen dat Marcellis gaat doorbreken. Het Nederlands voetbal kan wel een topverdediger gebruiken.

Mr. Ajax
Berichten: 14588
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 08, 2008 12:50 pm

Ik zie niet n waarin Marcellis beter kan worden dan Heitinga.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 08, 2008 12:51 pm

Verdedigen? Daar kan Heitinga namelijk vrij weinig van.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma sep 08, 2008 5:16 pm

Maar je bent nog lang geen topverdediger als je beter kan verdedigen dan Heitinga... Denk dat we in de jeugd van Ajax zelfs aanvallers moeten leren om beter te verdedigen dan Heitinga! Dat moet de maatstaf worden voor onze aanvallers...
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 08, 2008 7:33 pm

Dirk Kuyt haalt uit: 'Ik móét er gewoon instaan' Tell-a-Friend print nieuwsartikel


--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws > WK voetbalnieuws - Datum: 8-sep-2008 16:42

Dirk Kuyt (foto, 2e van links) deed altijd alles voor de ploeg. Ook als dat ten koste ging van hemzelf. Maar nu is alles anders. De ideale schoonzoon van Oranje schudt in een uitgebreid interview in de nieuwe Sportweek, waaruit hieronder een aantal passages, stevig aan de boom. De spits slaat hard op tafel, ook tot verbijstering van onze verslaggever.

Je verbaast me echt. Zo uitgesproken was je nog nooit.
“Ja klopt, maar ik besef meteen dat je met roepen alleen niet ver komt."

Door Edwin Struis

Niveau Oranje
“Ik moet mensen altijd weer overtuigen. Dat lukt wel, het is alleen jammer dat er veel tijd overheen gaat. Ik moet altijd knokken voor m’n plaats, nooit gaan de dingen vanzelf. Maar als je die scepsis eenmaal hebt overwonnen, geeft dat wel veel voldoening.”
Maar, dat geeft hij ook toe, het past niet bij de status van een gelouterde, 28-jarige sterspeler van Liverpool. “Mijn rol bij Liverpool is veranderd, ik speel momenteel bijna alles. Als je een vaste waarde bent bij Liverpool, moet je bij Oranje soms wel even slikken. Ook omdat het niveau vaak minder is. Tijdens het EK zijn we tegen Italië en Frankrijk boven onszelf uitgestegen, maar dat waren uitschieters. Dat niveau hebben we in de jaren ervoor nooit gehaald. Europese topteams zijn sowieso beter dan landenploegen, de spelers zijn veel beter op elkaar ingespeeld. Bij Liverpool heb ik een bepaald niveau bereikt dat ik graag wil doorontwikkelen bij Oranje, maar daar word je dan in afgeremd.”

Basisplaats
“Ik móét er gewoon instaan. Ik wil gewoon spelen en ik vind ook dat ik moet spelen. En ik ga ervoor zorgen dat ik speel. Ik schik me niet in m’n lot, zal me nooit neerleggen bij een rol als twaalfde man. Een reserverol vind ik onacceptabel. Het wordt waarschijnlijk mijn laatste WK, daar wil ik gewoon bij zijn. Zo beter?”

sportweek

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma sep 08, 2008 7:35 pm

Kuyt in de basis? No way. Er zijn zoveel betere alternatieven. Kuyt is gewoon een beperkte voetballer.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di sep 09, 2008 6:18 am

Ach, Kuyt kan hier nu eenmaal weinig goed doen...ik vind hem overigens ook een beperkte speler, maar wel eentje die erg waardevol kan zijn voor het team. Tijdens het afgelopen EK was hij een belangrijke speler.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 09, 2008 8:51 am

Ik haakte af na dit stukje: " status van een gelouterde, 28-jarige sterspeler van Liverpool".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di sep 09, 2008 8:55 am

We zoeken nog een goede rechtsback, misschien wil Dirk dat doen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di sep 09, 2008 10:12 am

Baseman schreef:Ach, Kuyt kan hier nu eenmaal weinig goed doen...ik vind hem overigens ook een beperkte speler, maar wel eentje die erg waardevol kan zijn voor het team. Tijdens het afgelopen EK was hij een belangrijke speler.
Als Spits komt hij gewoon net als Huntelaar btw voetballend te kort. Alleen is Huntelaar wel net een stukje beter en scherper voor het doel. Daarnaast is hij ook niet zo blind als Kuijt als hij moet uitwijken naar de zijkant. Kuijt denkt een man te kunnen passeren door er dwars doorheen te lopen.

Kuijt moet gewoon zijn plek kennen en dat is gewoon op de bank!

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Oefenwedstrijden

Bericht door Kilroy » di mar 02, 2010 4:46 am

NL v. USA, Wednesday 3/3/10, will be shown on ESPN2 in HD (Direct-TV Ch. 209), starting 11:30 PST. Best to watch with the sound off: insufferable commentators.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Oefenwedstrijden

Bericht door Dubbel » di mar 02, 2010 7:05 pm

O, leuk! Als het maar niet net zo'n vertoning wordt als onlangs het schaatsen. :blush.gif:

Hier een overzichtje van wat USA het laatste jaar heeft gedaan. De wedstrijden met een @ ervoor zijn buitenshuis gespeeld. Zoals je ziet wordt er in uitwedstrijden niet veel gewonnen, behalve dan van pipo landen.

vs. Sweden 3-2 W Kljestan (3)
vs. Mexico 2-0 W Bradley (2)
@ El Salvador 2-2 T Altidore, Hejduk
vs. Trinidad & Tobago 3-0 W Altidore (3)
@ Costa Rica 1-3 L Donovan
vs. Honduras 2-1 W Donovan, Bocanegra
@ Pretoria, SAF vs. Italy 1-3 L Donovan
@ Pretoria, SAF vs. Brazil 0-3 L
@ Rustenburg, SAF vs. Egypt 3-0 W
@ Bloemfontein, SAF vs. Spain 2-0 W Altidore, Dempsey
@ Johannesburg, SAF vs. Brazil 2-3 L Dempsey, Donovan
vs. Grenada 4-0 W Adu, Holden, Rogers, Davies
vs. Honduras 2-0 W Quaranta, Ching
vs. Haiti 2-2 T Arnaud, Holden
vs. Panama 2-1 W (OT) Beckerman, Cooper
vs. Honduras 2-0 W Goodson, Cooper
vs. Mexico 0-5 L
@ Mexico 1-2 L Davies
vs. El Salvador 2-1 W Dempsey, Altidore
@ Trinidad & Tobago 1-0 W Clark
@ Honduras 3-2 W Casey (2), Donovan
vs. Costa Rica 2-2 T Bradley, Bornstein
@ Slovakia 0-1 L
@ Denmark 1-3 L Cunningham

Doen er nog Ajacieden mee morgen?
:wk.gif:

Gebruikersavatar
aveslacker
Berichten: 2925
Lid geworden op: do feb 03, 2005 4:33 pm
Locatie: Hong Kong!

Re: Oefenwedstrijden

Bericht door aveslacker » wo mar 03, 2010 2:29 pm

John O'Brien? :headbang.gif:
AFC Ajax
Landskampioen
2013-2014

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenwedstrijden

Bericht door Lionel » wo mar 03, 2010 2:33 pm

Weet iemand waar ik Duitsland-Argentinie kan zien? Hoelaat begint die wedstrijd?
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oefenwedstrijden

Bericht door Thijs » wo mar 03, 2010 8:12 pm

Pantelic gescoord voor Servië.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Oefenwedstrijden

Bericht door Frank » wo mar 03, 2010 8:18 pm

Rishi schreef:Weet iemand waar ik Duitsland-Argentinie kan zien? Hoelaat begint die wedstrijd?
Wedstrijd begint om 20:45, of die ergens te zien is weet ik niet.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Oefenwedstrijden

Bericht door Duke » wo mar 03, 2010 8:29 pm

Ik neem aan dat het op de ARD of het ZDF te zien zal zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Oefenwedstrijden

Bericht door FlaFlu » wo mar 03, 2010 8:48 pm

Ik vergeet die Duitse zenders altijd. Bedankt voor de herinnering, Duke. Ik pak zeker Duitsland-Argentinië. :biggthumpup.gif:

Plaats reactie