FIFA Confederations Cup 2013

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Jöhnk » ma jul 01, 2013 4:01 pm

Duke schreef:En hoe deed Kuipers het?
Heb alleen de eerste helft gezien, en vond hem daarin beroerd. Probeerde weer van alles 'met persoonlijkheid op te lossen', zoals hij dat zelf noemt. Met andere woorden, hij was de hele tijd bezig met slappe compromisjes. Durfde Spanje ook duidelijk geen rode kaart te geven.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Le T. » ma jul 01, 2013 5:17 pm

Jinne schreef:Verrassend dat Brazilie zo dik gewonnen heeft. Zo goed zijn ze toch niet? Vooral aanvallend is het toch magertjes dat ze met Europa flops Fred en Jo op de proppen moeten komen.
Misschien is Spanje niet zo goed als velen het vaak doen voorkomen? Het Barcelona-effect zullen we maar zeggen?

Ik denk dat er inmiddels aardig wat trainers zijn die een antwoord hebben op dat type spel. Terwijl dat spel steeds meer evolueert richting rondtikken om het rondtikken. Ik denk dat op het WK de ploegen die met een spits, vleugels die de actie opzoeken en de bereidheid om de bal te verliezen de boventoon gaan voeren. Net als in de CL. Of de Spanjaarden voelen zich wat slapjes sinds Fuentes geen praktijk meer houdt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Yopi » ma jul 01, 2013 7:41 pm

Nee, ze kunnen er geen reet van. Vandaar dat ze achter elkaar het EK, het WK en nog eens het EK hebben gewonnen. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door 999 » ma jul 01, 2013 7:49 pm

:smallgrin.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Dubbel » ma jul 01, 2013 8:51 pm

Le T. schreef:Of de Spanjaarden voelen zich wat slapjes sinds Fuentes geen praktijk meer houdt.
:biggthumpup.gif:

Brazilie speelde gisteren veel compacter dan de Spanjaarden en daardoor veel zekerder achterin. Bij Spaans balbezit zag je direct de middenvelders tegen hun eigen verdedigers aanleunen, terwijl ook de aanvallers, weliswaar op een sukkeldrafje, meededen met verdedigen. Keer op keer onstond zo een enorme squeeze waarin de Spanjaarden na een paar tikkies de bal alweer kwijt waren. Brazilie had in feite geen kind aan ze. Ik vond dat al een groot verschil en dan heb je nog het kwaliteitsverschil voorin. Spanje gaat eerder op het eigen continent worden ingehaald dan dat het opnieuw de wereld gaat veroveren. Tijdperk voorbij? Ik dacht van wel.
Laatst gewijzigd door Dubbel op ma jul 01, 2013 9:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51686
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door wimpey » ma jul 01, 2013 9:05 pm

Le T. schreef: Misschien is Spanje niet zo goed als velen het vaak doen voorkomen? Het Barcelona-effect zullen we maar zeggen?
Leg ons dan toch maar eens uit hoe Spanje de laatste 3 eindtoernooien kon winnen, als ze niet zo goed zijn...

Confed Cup, who cares? Wake up call voor Spanje. Ze hebben topmateriaal, top jeugd en een toptrainer. Isco, Carvajal en Thiago zijn 'effe' wat verder dan Maher, Janmaat en De Guzman.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door jabu » ma jul 01, 2013 9:18 pm

Nu wordt Maher al genoemd als voorbeeld van 'mindere' jeugdspelers...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door 999 » ma jul 01, 2013 9:20 pm

:smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Yopi » ma jul 01, 2013 9:43 pm

wimpey schreef:Confed Cup, who cares?
Voor Brazilië dé gelegenheid om zich te presenteren aan het thuispubliek, voor Spanje een verplicht nummer.

Spanje heeft geweldige spelers.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Dubbel » ma jul 01, 2013 10:12 pm

Yopi schreef:Voor Brazilië dé gelegenheid om zich te presenteren aan het thuispubliek, voor Spanje een verplicht nummer.

Spanje heeft geweldige spelers.
Wat vond je van de speelwijze van Brazilie? Niet onaantrekkelijk maar toch heel degelijk.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Lionel » ma jul 01, 2013 11:12 pm

Jabu schreef:Nu wordt Maher al genoemd als voorbeeld van 'mindere' jeugdspelers...
:excited.gif:

Je hebt Isco en je hebt Maher. Wereldtop en een groot talent. 4 klassen verschil. Maar Isco is volgend jaar waarschijnlijk basisspeler bij Spanje en Maher niet bij Oranje.

Voor Spanje is het inderdaad een wake-up call. Maar die was wel nodig.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51686
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door wimpey » di jul 02, 2013 5:59 am

Jabu schreef:Nu wordt Maher al genoemd als voorbeeld van 'mindere' jeugdspelers...
Isco is verder dan Maher. Doet niets af aan de klasse van Maher.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Le T. » di jul 02, 2013 3:15 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Misschien is Spanje niet zo goed als velen het vaak doen voorkomen? Het Barcelona-effect zullen we maar zeggen?
Leg ons dan toch maar eens uit hoe Spanje de laatste 3 eindtoernooien kon winnen, als ze niet zo goed zijn...
Door de beste te zijn. Alleen niet met een ruime marge, ongenaakbaar waren ze zeker niet als je je niet laat verblinden door balbezit. Daarnaast zien we dus dat steeds meer trainers een tactisch antwoord op het tikkietakka weten te bedenken, terwijl ook dat tikkietakka steeds verder afdrijft van de Hollandse school en daarmee zwakker wordt.
Confed Cup, who cares?
Klopt, maar Brazilie heeft nou ook niet echt een wereldelftal en dan is 3-0 wel veel.
Wake up call voor Spanje. Ze hebben topmateriaal, top jeugd en een toptrainer. Isco, Carvajal en Thiago zijn 'effe' wat verder dan Maher, Janmaat en De Guzman.
Het is zeker een voetbalgrootmacht en dat zullen ze ook nog wel even blijven. Alleen als die Isco ook alleen maar het veld breed mag staan houden en geen actie mag maken omdat dan de balbezitpercentages in gevaar komen en er ook geen spits is om aan te spelen dan gaat die het verschil ook niet maken.

Dus of ze een hele bijzondere prestatie gaan verrichten, 4 keer op rij, hangt er vanaf of ze daadwerkelijk wakker geworden zijn en meer als Bayern gaan spelen en minder als Barcelona.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51686
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door wimpey » wo jul 03, 2013 3:16 pm

Rishi schreef: Je hebt Isco en je hebt Maher. Wereldtop en een groot talent. 4 klassen verschil. Maar Isco is volgend jaar waarschijnlijk basisspeler bij Spanje en Maher niet bij Oranje.
Dat bedoel ik dus. LVG wil er van Sneyder - Maher en Siem - VDV beiden 1 meenemen, zei ie laatst.

Laat Unibet daar eens een leuke quote op zetten. Dan leg ik een rug neer op Sneyder en De Jong.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door jabu » zo jul 07, 2013 3:32 pm

Peter schreef:
wimpey schreef:Neymar viel me niet op. Die Paulinho daarentegen... :biggthumpup.gif:

Heeft in Polen en Litauen gespeeld. En gaat nu naar de Spurs.
Is nog niet zeker. Volgens GdS zou het het eerste cadeautje voor Ancelotti zijn.
Toch naar de Spurs voor 20 miljoen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Sandro » zo jun 18, 2017 7:22 pm

Live te volgen bij de NOS. Het zou mij verbazen als er een hond naar kijkt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Le T. » zo jun 18, 2017 8:26 pm

Nou hebben die NOS-jongens meer dan een decennium lopen zeiken om camerahulp, in de categorie 'dan bekijk je de beelden toch gewoon even' en dan gebeurt dat op dit toernooi en dan gaan ze zeiken dat de videoref het beter ziet dan zij...
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door InnerHarbour » do jun 22, 2017 8:49 am

IK heb gister de eerste helft van Portugal-Rusland gekeken. En weer scoorde het fenomeen.
Die gozer moet toch gewoon een echte liefhebber zijn dat hij vrolijk na zo'n seizoen nog een toernooi om de katzekut speelt. :biggthumpup.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Lionel » do jun 22, 2017 12:44 pm

Gouden bal hè.

En die krijgt straks genoeg rust. Doet die Zidane wel echt goed.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Le T. » do jun 22, 2017 1:30 pm

Het heeft er alle schijn van dat Ronaldo zich ooit als jochie heeft voorgenomen om alles uit zijn carriere te halen, en dat hij daar nooit van afgeweken is of een moment van zwakte heeft gekend. Ik kan daar alleen maar bewondering voor hebben.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door beelzebub » do jun 22, 2017 2:45 pm

Zou goed kunnen. Heb zijn documentaire niet gezien, maar zou dat het moment kunnen zijn dat zijn alcoholistische vader is overleden?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door brigade zuid » do jun 22, 2017 3:30 pm

Le T. schreef:Nou hebben die NOS-jongens meer dan een decennium lopen zeiken om camerahulp, in de categorie 'dan bekijk je de beelden toch gewoon even' en dan gebeurt dat op dit toernooi en dan gaan ze zeiken dat de videoref het beter ziet dan zij...
Ik ben voorstander van video refs maar ook met video refs blijft het interpretatie en loop je het risico dat er zo'n wijsneus achter de monitor zit die eens even lekker zijn stempel op het geheel wil drukken. Als je alleen dit toernooi al neemt zijn er door de video refs beslissingen genomen die vrij dubieus zijn. Dat doelpunt van Portugal werd afgekeurd omdat er buitenspel aan vooraf ging, dat was echter wel een situatie die zich een minuut voor het doelpunt afspeelde.. kortom hoe ver ga je terug kijken? Dan was er ook nog een doelpunt van Australië die wat mij betreft wel afgekeurd had mogen worden wegens hands en daar doen ze dan helemaal niks mee.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Sandro » zo jun 25, 2017 5:24 pm

Heeft iemand net gezien wat er allemaal mis ging bij de videoref? Sjongejonge...

De verkeerde Kameroener kreeg geel. Videoref erbij. Dan denk je natuurlijk dat de goede speler geel krijgt, maar nee, de verkeerde speler krijgt rood :biggrin.gif: Voor een overtreding die toch echt geen rood was. Weer consternatie. Toen werd de rode kaart dan toch nog uitgedeeld aan de speler die de overtreding maakte. Dat alles duurde een minuut of vijf.

Mooi dat ze dit even testen!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door Arthur » ma jun 26, 2017 4:24 pm

Ik verdoe mijn tijd niet aan dit toernooi, maar het klinkt eerder alsof ze het systeem saboteren dan dat ze het testen. Ze zitten natuurlijk niet echt op de videoscheidsrechter te wachten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FIFA Confederations Cup 2013

Bericht door InnerHarbour » wo jun 28, 2017 7:30 pm

Chili-Portugal is overigens een leuke pot met kansen over en weer
YNWA

Plaats reactie