EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 23, 2007 10:03 pm

Babel versierde die tweede gele kaart zelf. Babel ging goed spelen toen hij zich een keer echt voorin mocht melden. Toen Rigters eraf ging was hij helemaal niet meer te houden. Pure verwennerij.

Aristides

Bericht door Aristides » za jun 23, 2007 10:03 pm

LucaS schreef:De Ridder was de man van de wedstrijd
Zeker weten, was het niet vlaar?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 23, 2007 10:04 pm

Jöhnk schreef:3 assists voor De Ridder. Zegt iets over het niveau van dit toernooi: bagger.
Dat is waar. Servië viel mij erg tegen.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 23, 2007 10:04 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Dat vond ik dus ook. Babel was absoluut onzichtbaar tot de rode kaart
Tja, als je het niet wilt zien... Babel speelde ook een prima eerste helft. Niets mis mee. Maar pas in de tweede helft mocht hij verder naar voren spelen.
Ach zullen we dat dan maar een selffullfulling prophecy noemen? De Babelfans vinden het al geweldig als hij twee van zijn draafacties tot een goed einde brengt!
Weet je wie goed speelde? Maduro, maar die observatie zal hier waarschijnlijk een stuk minder in de goede aarde vallen.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 23, 2007 10:06 pm

Overigens hadden Beerens en die Serviër natuurlijk allebei rood moeten hebben.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 23, 2007 10:07 pm

Bertje schreef:Babel versierde die tweede gele kaart zelf. Babel ging goed spelen toen hij zich een keer echt voorin mocht melden. Toen Rigters eraf ging was hij helemaal niet meer te houden. Pure verwennerij.
Babel ging goed spelen toen hij alle ruimte kreeg van een tot tien man gereduceerde, gedesillusioneerde tegenstander.

En het is maar goed dat hij de beslissende penalty in de halve finale niet durfde te nemen
Laatst gewijzigd door LucaS op za jun 23, 2007 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jun 23, 2007 10:07 pm

Jöhnk schreef:3 assists voor De Ridder. Zegt iets over het niveau van dit toernooi: bagger.
Het gehele toernooi was matig maar ik vond Nederland op het moment dat het er toe deed, in de finale geweldig spelen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za jun 23, 2007 10:13 pm

LucaS schreef: Ach zullen we dat dan maar een selffullfulling prophecy noemen? De Babelfans vinden het al geweldig als hij twee van zijn draafacties tot een goed einde brengt!
Weet je wie goed speelde? Maduro, maar die observatie zal hier waarschijnlijk een stuk minder in de goede aarde vallen.
Inderdaad, dat laatste viel me ook op. Maar hoe moet je dit alles inschatten tov de normale nationale en internationale competities? Zoals Jöhnk al relativerend opmerkte was zelfs De Ridder soms prima op dreef. Hoe relatief is het allemaal temidden van leeftijdgenoten?

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 23, 2007 10:13 pm

Demosthenes schreef:
Zeker weten, was het niet vlaar?
Die deed niet mee! Nu begrijp ik waarom je Babel zo overduidelijk de beste vond, je bent zo verblind dat je de andere spelers niet ziet.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jun 23, 2007 10:13 pm

De Serven vielen misschien een beetje tegen (vooral de backs waren drama, maar verder best een goed team) maar Oranje was vandaag ook gewoon heel goed. En Babel was weergaloos. Ok, het is maar een jeugd-EK. Maar als je zo redeneert kan hij het nooit goed doen.

Ik weet zeker dat Donk en Babel bovenaan de scoutingslijstjes staan en Drenthe en Rigters toch wel hoogstens op bladzijde 10 van het lijstje. Drenthe wordt gehyped, leverde vandaag een paar prima voorzetten af maar speelde verder vrij matig. Op het hele EK heeft Drenthe maar anderhalve goede wedstrijd gespeeld. Voor een middenvelder vind ik dat best weinig.
Ajax!

Beloki

Bericht door Beloki » za jun 23, 2007 10:15 pm

LucaS schreef: Ach zullen we dat dan maar een selffullfulling prophecy noemen? De Babelfans vinden het al geweldig als hij twee van zijn draafacties tot een goed einde brengt!
Je Babel-haat zit wel vreselijk diep, zeg. Hij scoorde en gaf een assist, versierde een penalty. Maar jij praat over twee te ver doorgevoerde acties. Fucking hell.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 23, 2007 10:15 pm

brigade zuid schreef:
Het gehele toernooi was matig maar ik vond Nederland op het moment dat het er toe deed, in de finale geweldig spelen.
Klopt, maar de ruimtes waren ook wel erg groot. Typerend voor jeugdvoetbal.

Verder is Nederland idd. de terechte kampioen. Dat had ik niet verwacht.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 23, 2007 10:17 pm

Zuidema schreef:
Inderdaad, dat laatste viel me ook op. Maar hoe moet je dit alles inschatten tov de normale nationale en internationale competities? Zoals Jöhnk al relativerend opmerkte was zelfs De Ridder soms prima op dreef. Hoe relatief is het allemaal temidden van leeftijdgenoten?
Waarschijnlijk zegt het dat de Nederlandse jonge spelers wat verder zijn dan hun leeftijdsgenoten uit andere landen. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet ingehaald worden, maar zo'n prutser als velen hier denken is de ridder natuurlijk ook weer niet

Zuidema

Bericht door Zuidema » za jun 23, 2007 10:24 pm

LucaS schreef:
Waarschijnlijk zegt het dat de Nederlandse jonge spelers wat verder zijn dan hun leeftijdsgenoten uit andere landen. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet ingehaald worden, maar zo'n prutser als velen hier denken is de ridder natuurlijk ook weer niet
Ik vond De Ridder overigens verrassend goed. Hij speelde veel gepolijster dan in zijn Ajax-jaren. Niet al die overbodige franje meer, veel directer. Blijft voor mij alleen wel de vraag wat daar van overblijft als ie weer met heel weinig ruimte en met veel fysiek wordt geconfronteerd in de grotemensenvoetbalwereld. Een vraag, die bij je enkele anderen ook kunt stellen. Wel is voor zulke jongens in ontwikkeling zo'n titel en zo'n toernooi natuurlijk een geweldige opsteker. Reken maar dat zo'n Drenthe als een ander mens strakkies de Kuip binnen komt wandelen.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za jun 23, 2007 10:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jun 23, 2007 10:26 pm

De Ridder had de mazzel dat hij tegen de zwakste schakel van die Serven kon spelen. De Backs van de Serven zijn slecht, was vooraf al bekend. Doet niets af aan de prestatie van de rest van het team want die andere 9 Serven waren echt geen koekenbakkers. Na 2-0 lieten ze het wel een beetje lopen maar die 2-0 dwong Nederland dan ook zelf af.
brigade zuid schreef:Toch diep respect hoor, gewoon 2 jaar achter mekaar europees kampioen en deze keer met totaal andere spelers dan vorig jaar. Het is ook nog nooit eerder gebeurd dat het gastland het EK won.
Dat maakt het extra knap ja. En op De Ridder na allemaal jongens uit de Eredivisie. Geeft toch wel iets aan over de kwaliteit in de breedte van het Nederlandse voetbal. Goed voor de Eredivisie en dus goed voor Ajax.
Ajax!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jun 23, 2007 10:27 pm

Zuidema schreef:Wel is voor zulke jongens in ontwikkeling zo'n titel en zo'n toernooi natuurlijk een geweldige opsteker. Reken maar dat zo'n Drenthe als een ander mens strakkies de Kuip binnen komt wandelen.
Net als Tiendalli bedoel je? :drecul.gif:
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 10:28 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik ben best gecharmeerd van Boulahrouz, jammer dat hij zo blessuregevoelig is. Anders had hij basisspeler bij Chelsea kunnen zijn.
Boulahrouz heeft aangetoond zwaar tekort te komen voor Chelsea.

Wat Donk betreft ben ik het met je eens dat het een groot talent is, maar er mag nog wel wat verbeteren voor hij de top aankan hoor. Door de lucht is hij bijvoorbeeld verre van onklopbaar, omdat hij nog te vaak op het verkeerde moment positie kiest voor z'n man. Daarnaast zie ik hem niet zo snel aan uitstraling winnen. Opmerkingen als 'hij wordt beter dan Stam' zijn wat mij betreft dan ook nog wat voorbarig. Maar die jongen komt wel op een hoog niveau te spelen, dat zeker.
Bertje schreef:Ja, Foppe, laat je Babel een helftje voor de gein in de aanval spelen en dan krijg je dit: een assist, een doelpunt en een penalty versierd (die hij jammergenoeg mist). Een lust voor het oog.
Je vergeet de rode kaart die hij uitlokte en nog twee assists op Rigters die niet afgemaakt werden. Daarnaast zette hij de keeper goed onder druk waardoor hij die kans schepte. In een keer op goal was goed, jammer dat hij iets te zacht was.
Bakkal is een mooie speler, maar wat heeft die jongen een slechte eindpass zeg.

Geweldige diepgang. Hij deed me vandaag wel een beetje aan Lucas denken. In die zin dat hij af en toe de bal veroverde en meteen over z'n man heen denderde.
Verder Maduro goed. Steeds één keer raken, altijd zuiver en steeds de opening. Pieters speelde goed, maar moet echt aan zijn pass werken.
Maduro was een van de redenen dat het tempo ongekend hoog bleef. Daarnaast heeft hij goed meeverdedigd en een aantal ballen veroverd. Die krijgt een contractverlenging. No doubt about it.
brigade zuid schreef:Toch diep respect hoor, gewoon 2 jaar achter mekaar europees kampioen en deze keer met totaal andere spelers dan vorig jaar. Het is ook nog nooit eerder gebeurd dat het gastland het EK won.
Zeker een knappe prestatie. Volgens mij wordt er zelden gesproken over een gouden generatie op een jeugdtoernooi -alleen het Portugal van Figo en Rui Costa schiet me te binnen- en zover wil ook zeker niet gaan, maar Nederland heeft met Vlaar, Donk, Drenthe, Maduro, Babel, Aissati en eventueel Pieters en Bruins een aantal hele talentvolle spelers.
LucaS schreef:Babel grandioos? Ach, het zal wel. Volgens mij riep zelfs jan mulder dat het overwicht van Servie in het begin van de tweede helft, de schuld van babel was.
Toch wel fijn dat je even bewijst dat je wat Babel betreft niet meer serieus te nemen bent. :aai.gif:

Daarnaast vind ik het wel grappig dat je nu kritiek op Babel hebt omdat hij naast z'n 6 a 7 hele goede acties zogenaamd onzichtbaar was. Statistiekjes, die haalde je altijd aan in de discussie over Rosenberg, terwijl die gemiddeld veel meer echt fout deed dan Babel in deze wedstrijd.
Z'n eerste en laatste assist waren geweldig, maar daarnaast maakte hij veel verkeerde keuzes: te lang treuzelen met die laatste pass, balletje tekort op Zuiverloon en gewoon zonder om te kijken weglopen, etc.
Zuidema schreef:Inderdaad, dat laatste viel me ook op. Maar hoe moet je dit alles inschatten tov de normale nationale en internationale competities? Zoals Jöhnk al relativerend opmerkte was zelfs De Ridder soms prima op dreef. Hoe relatief is het allemaal temidden van leeftijdgenoten?
Het niveau was over het algemeen niet best, maar de centrumverdedigers van Servië waren prima. Die Tosic zie ik ook wel een goede worden.

Jankovic vond ik ook wederom sterk. Vergeten in m'n elftal van het toernooi. Bij deze.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za jun 23, 2007 10:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 23, 2007 10:28 pm

Giacomo Puccini schreef:De Ridder had de mazzel dat hij tegen de zwakste schakel van die Serven kon spelen. De Backs van de Serven zijn slecht, was vooraf al bekend. Doet niets af aan de prestatie van de rest van het team want die andere 9 Serven waren echt geen koekenbakkers. Na 2-0 lieten ze het wel een beetje lopen maar die 2-0 dwong Nederland dan ook zelf af.
Dat maakt het extra knap ja. En op De Ridder na allemaal jongens uit de Eredivisie. Geeft toch wel iets aan over de kwaliteit in de breedte van het Nederlandse voetbal. Goed voor de Eredivisie en dus goed voor Ajax.
Die Mrdja die scoorde is bankzitter bij Zulte/Waregem. Gewoon een koekenbakker hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 23, 2007 10:37 pm

Zal Celta de Vigo op basis van dit toernooi de optie op De Ridder lichten en die één miljoen euro voor De Ridder aan Ajax overmaken? Ik denk het niet.
Ik vond Nederland vooral fitter dan de tegenstanders. Typisch een team van Foppe de Haan. Fit. Voetbaltechnisch kon het spel van Nederland me minder bekoren.
Wat Babel betreft: iedereen lette op hem, dus kreeg Rigters de ruimte. Dat Babel dat geen probleem vond, kenmerkt hem. Nog steeds zo bescheiden.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jun 23, 2007 10:38 pm

Thomas over Ryan Donk schreef: Daarnaast zie ik hem niet zo snel aan uitstraling winnen.
Ik kan moeilijk inschatten wat je met uitstraling bedoelt maar ik vind de uitstraling van Donk perfect, niets meer aan doen. Tis geen Jaap Stam, hij roep niet iedere minuut een oerkreet uit en zit niet onder de tatoeages. Hoeft ook niet. Hij is stoïcijns, je ziet dat hij in opperste concentratie is. Dat is intimiderder dan wat dan ook. Vlaar, díe moet es wat gaan doen aan z'n ideale-schoonzoon-uitstraling.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 10:38 pm

Dit was inderdaad de eerste bijzonder goede wedstrijd van Jong Oranje.

Wat vond Frank vandaag trouwens van Babel? :hypocrite.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 10:39 pm

Giacomo Puccini schreef:
Thomas over Ryan Donk schreef: Daarnaast zie ik hem niet zo snel aan uitstraling winnen.
Ik kan moeilijk inschatten wat je met uitstraling bedoelt maar ik vind de uitstraling van Donk perfect, niets meer aan doen. Tis geen Jaap Stam, hij roep niet iedere minuut een oerkreet uit en zit niet onder de tatoeages. Hoeft ook niet. Hij is stoïcijns, je ziet dat hij in opperste concentratie is. Dat is intimiderder dan wat dan ook. Vlaar, díe moet es wat gaan doen aan z'n ideale-schoonzoon-uitstraling.
Grappig, ik vind Donk dus ook veel te lief ogen. Een beetje schlemielig zelfs.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 23, 2007 10:43 pm

Ja, ik ook. En hij maakt elke wedstrijd lullige foutjes. Hij is nog jong, maar de vergelijking met Stam zou ik niet aandurven. Daarvoor zal hij bijvoorbeeld zijn lichaam beter moeten leren gebruiken.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jun 23, 2007 10:46 pm

Thomas schreef:
Giacomo Puccini schreef:
Grappig, ik vind Donk dus ook veel te lief ogen. Een beetje schlemielig zelfs.
Daar verkijk je je op. Hij heeft nog een beetje een jongensachtig gezicht, maar dat komt ook gewoon door zijn leeftijd. Donk speelt niet lief, verdedigt juist veel mannelijker dan Vlaar. Is af en toe gemeen als het moet. Hij heeft het op dit EK alleen niet echt nodig gehad, daarvoor ging alles hem te makkelijk af.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 23, 2007 10:50 pm

Natuurlijk is hij nog jong en kan hij er niets aan doen dat hij er zo uitziet. Maar een goede kop heb je of heb je niet en dat helpt wel degelijk mee aan je uitstraling.

Vlaar kan voor geen meter puur in de mandekking spelen en is inderdaad nog te lief, maar ik heb Donk dit toernooi net zoveel fout zien doen als Vlaar. Tot de wedstrijd tegen Engeland vond ik Vlaar een vrijwel foutloos toernooi spelen.

Plaats reactie