EK onder 21
Moderator: mods
Ben het er mee eens dat Babel te veel naar achteren speelde. Hij leek wel een halve middenvelder. Bovendien werd hij nooit eens 1 op 1 gezet, hij moest telkens een hele kluit Engelsen te lijf. Dt kwam, zoals ik al eerder heb gezegd, door de zwakke passing.
Ik vind dit Jong Oranje eerlijk gezegd maar een matig team. Zonder de helpende hand van de arbitrage (tegen Portugal, tegen Engeland weer) was het vast niet zo ver gekomen.
Ik vind dit Jong Oranje eerlijk gezegd maar een matig team. Zonder de helpende hand van de arbitrage (tegen Portugal, tegen Engeland weer) was het vast niet zo ver gekomen.
Het stinkt aan alle kanten!
Nou, ik vind toch dat De Haan op voetbaltechnisch en -tactisch vlak niet bepaald imponeert. Hij heeft er een handje van om de verkeerde spelers op de verkeerde plek te zetten. De opstellingen van Bassie zijn veel logischer.Rishi schreef:Nee hoor. Hij maakt er helemaal geen zooitje van. Het Ned. elftal speelde precies zoals je een team hoort te omsingelen. Genoeg variatie. Ene keer een korte combinatie, dan een voorzet. Engeland was gewoon helemaal machteloos. Dat de individuele kwaliteit van de spelers niet heel hoog is kan Foppe niks aan doen. Maar met de tactiek is niks in orde. Waarom moet Babel in de 16 blijven als hij toch niet kan koppen? Laat hem dan maar liever buiten de 16 blijven en met zijn kracht en snelheid én aanvallen vroegtijdig onderscheppen en acties maken.
Het moment dat hij de bal hard voor het goal schoot was bijna een doelpunt. Zo had hij nog een keer moeten schieten maar dat deed hij niet.
Beerens en De Ridder switchten lekker van kant zo nu en dan. Drenthe speelde het ene moment centraal, dan weer op links. Genoeg variatie dus.
Kan MVB een voorbeeld aan nemen!!!!!
Engeland machteloos? Ik vond Nederland juist machteloos. Geen ene uitgespeelde aanval gezien. Dus die loftrompet is wat overdreven, al is dit ook geen bijzondere groep. Een bevlieging van nb. de huis, tuin en keukenspits van Nac moest de bevrijding brengen.
De kwaliteiten van De Haan liggen op het gebied van teambuilding en PR, daarin is hij echt een kanjer, maar verder stelt het niet zo veel voor vind ik.
Foppe heeft een geweldige PR. En hij kan goed met mensen omgaan. Hij is nog gehaaid ook. Dat zijn eigenschappen waarmee je een eind komt. Maar als tacticus vind ik hem toch een stuk zwakker. Die Rigters weet bijvoorbeeld totaal niet hoe hij gaten moet trekken, hij loopt alle ruimtes dicht. Daardoor komt Babel voor het doel niet uit de verf. Nu lijkt het wel alsof Babel voor Rigters moet werken, dat is de omgekeerde wereld.
Ik begrijp ook niet waarom hij die beperkte draaitol De Ridder steeds opstelt. En van Maduro verwachten dat hij het spel verdeelt, pffff....Maduro is Tommie ll, hij speelt alleen maar breed.
Ik begrijp ook niet waarom hij die beperkte draaitol De Ridder steeds opstelt. En van Maduro verwachten dat hij het spel verdeelt, pffff....Maduro is Tommie ll, hij speelt alleen maar breed.
Grotendeels met je eens, joey, maar Maduro doet het gewoon prima. Hij zou alleen meer ondersteuning moeten krijgen op het gebied van het verdelen van het spel. Als hij zoals gisteren constant twee Engelsen in zijn rug heeft kan hij nooit opendraaien. Dan moet er iemand anders op het middenveld zich aanbieden. Dat had Aissati moeten zijn, maar die kan dus niet meer meedoen. Dus moet Bruins sowieso spelen.
Ik geef gewoon m'n mening. En dan zonder poespas. Ik dacht dat men op een gegeven moment wel door zou hebben dat het niet mijn bedoeling is om mensen te beledigen maar dat ik er gewoon van houd om stellig te reageren.Baseman schreef:Dat doe ik zelf ook regelmatig, alleen kun jij soms wat betweterig en respectloos richting anderen reageren. Misschien niet zo bedoeld, maar zo kan het wel overkomen.Thomas schreef:Ik post hier dan ook op een bepaalde manier om discussie en reacties uit te lokken.
Vandaar de woorden van Frank.
Ik ben het met je eens dat dit team niet zo geweldig is (als het kan zijn) en vooral excelleert vanwege het algemeen ondermaatse niveau. Maar waar hielp de arbitrage dan zo opzichtig mee in de wedstrijd van gisteren?joey schreef:Ik vind dit Jong Oranje eerlijk gezegd maar een matig team. Zonder de helpende hand van de arbitrage (tegen Portugal, tegen Engeland weer) was het vast niet zo ver gekomen.
Verder is het natuurlijk van de gekken om te doen alsof Foppe een of andere meestertacticus is. Hij kan goed werken met deze groep en is niet bang om rigoureuze veranderingen aan te richten, maar z'n opstellingen en wissels blijven apart.
Hiermee geef je dan ook meteen aan van wat een bedroevend nivo deze EK is.Jöhnk schreef:Nou, ik vind toch dat De Haan op voetbaltechnisch en -tactisch vlak niet bepaald imponeert. Hij heeft er een handje van om de verkeerde spelers op de verkeerde plek te zetten. De opstellingen van Bassie zijn veel logischer.Rishi schreef:Nee hoor. Hij maakt er helemaal geen zooitje van. Het Ned. elftal speelde precies zoals je een team hoort te omsingelen. Genoeg variatie. Ene keer een korte combinatie, dan een voorzet. Engeland was gewoon helemaal machteloos. Dat de individuele kwaliteit van de spelers niet heel hoog is kan Foppe niks aan doen. Maar met de tactiek is niks in orde. Waarom moet Babel in de 16 blijven als hij toch niet kan koppen? Laat hem dan maar liever buiten de 16 blijven en met zijn kracht en snelheid én aanvallen vroegtijdig onderscheppen en acties maken.
Het moment dat hij de bal hard voor het goal schoot was bijna een doelpunt. Zo had hij nog een keer moeten schieten maar dat deed hij niet.
Beerens en De Ridder switchten lekker van kant zo nu en dan. Drenthe speelde het ene moment centraal, dan weer op links. Genoeg variatie dus.
Kan MVB een voorbeeld aan nemen!!!!!
Engeland machteloos? Ik vond Nederland juist machteloos. Geen ene uitgespeelde aanval gezien. Dus die loftrompet is wat overdreven, al is dit ook geen bijzondere groep. Een bevlieging van nb. de huis, tuin en keukenspits van Nac moest de bevrijding brengen.
De kwaliteiten van De Haan liggen op het gebied van teambuilding en PR, daarin is hij echt een kanjer, maar verder stelt het niet zo veel voor vind ik.
Blij met de punten ...
Ja.joey schreef:Dat klopt toch ook? Servië is het enige land dat bij herhaling indruk heeft gemaakt, vind ik. Dat speelt heel volwassen.
De tegenvallers zijn natuurlijk Italië en Portugal. Die hebben meer kwaliteit in huis dan Nederland of Engeland maar het kwam er totaal niet uit.
Blij met de punten ...
Mwah, bij dit soort landen zie je vaak dat na het behalen van de finale het door de een of andere reden een stuk minder wordt.Ik verwacht een saaie finale waar beide clubs zich beperken tot het minimale en loeren op een kansje.Jöhnk schreef:Nederland gaat er kansloos af tegen Servie.
Blij met de punten ...
Servië heb ik één helft o.i.d. tegen Engeland gezien, maar dat was het reserve-elftal, m.a.w. ik heb er geen oordeel over.Voetske schreef:Ja.joey schreef:Dat klopt toch ook? Servië is het enige land dat bij herhaling indruk heeft gemaakt, vind ik. Dat speelt heel volwassen.
De tegenvallers zijn natuurlijk Italië en Portugal. Die hebben meer kwaliteit in huis dan Nederland of Engeland maar het kwam er totaal niet uit.
Nederland gisteren was bedroevend, zo'n gebrek aan ideeën, vooral bij de middenvelders en het centrum van de verdediging.
Bekijk het (prachtige) doelpunt, twee spitsen (Jansen en Rigters) die vlak voor doel op dezelfde hoogte staan, omringd door Engelsen. Waarom doet er niet één een paar stappen terug? Moet er minimaal één Engelsman meegaan. De omhaal was prachtig, maar er zijn eenvoudiger manieren.
Nu kregen we tientallen voorzetten waar de Engelsen alleen maar hun hoofd tegenaan hoefden te zetten. Ik lees dat Chelsea Drenthe wil hebben, zal De Visser hem gescout hebben (Piet zit altijd in het buitenland en weet niet wat er rondloopt), slim, want 1 1/2 jaar geleden in de A1 blonk hij al uit en had hij nog geen contract.
Beerens gaf zijn voorzetten direct aan de keeper, De Ridder had nog de beste voorzet, maar weer niet van de achterlijn. Droefenis, maar wie weet is er tegen Servië ineens een ander elftal.
Ik zat wel op het puntje van mijn stoel, maar dat kwam door de spanning, eerst tot minuut 89, erna door de strafschoppen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
Het was zeer slecht. Temeer omdat Engeland na de 0-1 tot aan de penalty's, niet in de buurt van Waterman is geweest. Komt bij dat Engeland de gehele verlenging met 9 1/2 man speelde. Die ene Onuaho ging er geblesseerd af en Taylor kon niet meer rennen. Met een beetje meer slimheid rol je die gasten op. Maar Nederland bleeft maar voorzetten afleveren waar de Engelsen pap van lusten. En daar komt nog bij dat Nederland geen enkele goede kopper heeft. Rigters is te klein en Babel heb ik nog nooit een goede kopbal zien afleveren.
Het was dom trechtervoetbal. Beerens en De Ridder probeerden het wel breed te houden, maar deden dat niet consequent. De wisselwerking met de buitenspelers en backs was ook bedroevend. Bij Ajax zie je af en toe een geweldige wisselwerking tussen Babel en Urby, en dit zou ook moeten kunnen met Beerens en Drenthe bijvoorbeeld. Zo kom je veel dichter bij het doel dan die kansloze voorzetten.
Het was dom trechtervoetbal. Beerens en De Ridder probeerden het wel breed te houden, maar deden dat niet consequent. De wisselwerking met de buitenspelers en backs was ook bedroevend. Bij Ajax zie je af en toe een geweldige wisselwerking tussen Babel en Urby, en dit zou ook moeten kunnen met Beerens en Drenthe bijvoorbeeld. Zo kom je veel dichter bij het doel dan die kansloze voorzetten.
Als je reëel naar dit Jong Oranje kijkt, is het gewoon een matige ploeg. Het feit dat Drenthe uitblinkt moet al genoeg zeggen. Dat ze de finale halen is al heel mooi, en was ook nooit gelukt als het EK niet in eigen land had plaatsgevonden.
De finale zal geen spektakel worden, denk ik. Eerder een optisch overwicht van Jong Oranje, en Servië dat op een kansje loert.
De finale zal geen spektakel worden, denk ik. Eerder een optisch overwicht van Jong Oranje, en Servië dat op een kansje loert.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Tim Jansen is m.i. niet klein, hij zou de kopper moeten zijn? Donk bij standaardsituaties in de spits (zie het doelpunt).En daar komt nog bij dat Nederland geen enkele goede kopper heeft. Rigters is te klein en Babel heb ik nog nooit een goede kopbal zien afleveren.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
Jansen is een aardige kopper, maar is wel degelijk aan de kleine kant. Donk is in standaardsituaties altijd goed, maar gisteren werden bijna alle ballen in het strafschopgebied gepompt, terwijl Donk rond de middenlijn stond.Demosthenes schreef:Tim Jansen is m.i. niet klein, hij zou de kopper moeten zijn? Donk bij standaardsituaties in de spits (zie het doelpunt).En daar komt nog bij dat Nederland geen enkele goede kopper heeft. Rigters is te klein en Babel heb ik nog nooit een goede kopbal zien afleveren.
Iets anders: mij valt op dat de Nederlandse jeugdploegen de laatste jaren opvallend fit zijn. Jong Oranje was gisteren zelfs fitter dan Engeland, terwijl ze in Engeland op fysiek selecteren. Daarmee is volgens mij meteen verklaard waarom onze jeugdploegen beter presteren. ´We´ worden er niet meer afgekegeld. Mijn vraag: is dit een goede ontwikkeling? Ik betwijfel dat namelijk. De resultaten verbloemen dat de spelers technisch en tactisch nogal matig zijn. In Denemarken heeft zich deze ontwikkeling na de tachtiger jaren ook voorgedaan en inmiddels brengt Denemarken niet meer de spectaculaire voetballers voort van weleer. Zijn we niet op de verkeerde weg?
Ik heb het even opgezocht en Janssen is 1,88. Niet echt een kleine jongen.GangstaRiB schreef:Jansen is een aardige kopper, maar is wel degelijk aan de kleine kant. Donk is in standaardsituaties altijd goed, maar gisteren werden bijna alle ballen in het strafschopgebied gepompt, terwijl Donk rond de middenlijn stond.Demosthenes schreef:Tim Jansen is m.i. niet klein, hij zou de kopper moeten zijn? Donk bij standaardsituaties in de spits (zie het doelpunt).En daar komt nog bij dat Nederland geen enkele goede kopper heeft. Rigters is te klein en Babel heb ik nog nooit een goede kopbal zien afleveren.
-
Mmm dan lijkt hij gewoon een beetje iel. In ieder geval, de verdediging had weinig te duchten van de Nederlandse voorhoede. Zeker niet in de lucht.Bertje schreef:Ik heb het even opgezocht en Janssen is 1,88. Niet echt een kleine jongen.GangstaRiB schreef:Jansen is een aardige kopper, maar is wel degelijk aan de kleine kant. Donk is in standaardsituaties altijd goed, maar gisteren werden bijna alle ballen in het strafschopgebied gepompt, terwijl Donk rond de middenlijn stond.Demosthenes schreef: Tim Jansen is m.i. niet klein, hij zou de kopper moeten zijn? Donk bij standaardsituaties in de spits (zie het doelpunt).
Lijkt me niet, of is iedereen bijv. de 1e helft tegen de Belgen alweer vergeten ?Jöhnk schreef:Nederland gaat er kansloos af tegen Servie.
Dit Jong Oranje mist momenteel teveel spelers om echt goed te zijn, maar kansloos zijn ze zelden. Als ze spelen zoals tegen de Belgen zijn ze erg moeilijk te kloppen.
Dus als we verliezen is het niet goed, maar als we winnen ook niet ?joey schreef:Zijn we niet op de verkeerde weg?