EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 20, 2007 8:24 pm

Dank je BZ, ik heb meteen overgeschakeld.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 20, 2007 8:26 pm

Eigenlijk zou zo'n Donk gewoon de eerste moeten nemen. De enige manier om er doorheen te komen. Of Foppe dat leuk zou vinden is natuurlijk een ander verhaal maar als je het blijft ontlopen leer je het natuurlijk nooit.
Nil volentibus arduum

Frank

Bericht door Frank » wo jun 20, 2007 8:26 pm

joey schreef:
Baseman schreef:Volgens mij is te vroeg vooruit stappen het enige wat Waterman doet...maar hij pakt wel een pingel.
Inderdaad, die bal had overgenomen moeten worden.
Waterman deed het veel vaker. Er hadden een heleboel penalties van Engeland overgenomen moeten worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 20, 2007 8:27 pm

Nou, ik mag toch hopen dat De Haan niet Van Basten gaat adviseren. Je beste aanvaller als centrale middenvelder laten spelen. Hoe verzin je het, demente Fries.

Frank

Bericht door Frank » wo jun 20, 2007 8:28 pm

huh, Rigters speelde toch rechtsbuiten?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 20, 2007 8:28 pm

Frank schreef:
joey schreef:
Baseman schreef:Volgens mij is te vroeg vooruit stappen het enige wat Waterman doet...maar hij pakt wel een pingel.
Waterman deed het veel vaker. Er hadden een heleboel penalties van Engeland overgenomen moeten worden.
Dat gebeurd bijna altijd en er is haast geen scheidsrechter die er iets tegen doet. Vreemd want het is natuurlijk een enorm voordeel als je naar voren stapt.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jun 20, 2007 8:30 pm

Donk en Babel staken er met kop en schouders bovenuit. Wat een geweldenaren. Donk absoluut een waardige opvolger van Stam in Oranje.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 20, 2007 8:31 pm

Frank schreef:
joey schreef:
Akkoord, maar ik kan er niet mee zitten. Nederland heeft dit al zo vaak tegen gehad.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo jun 20, 2007 8:31 pm

WP_LeGeNd schreef:zelfs de penalties van wiges zijn traag...
:drecul.gif:
Ajax!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo jun 20, 2007 8:38 pm

Woohoooooo! Dat was spannend zeg! Ondanks de rollertjes van Oranje, toch fantastisch gedaan.

En de hele buurt heeft van mijn oerkreten genoten :hypocrite.gif:

:wk.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Frank

Bericht door Frank » wo jun 20, 2007 8:40 pm

Ben ik de enige die van mening is dat Babel veel te vaak zijn acties te ver doorvoert en te vaak voor eigen succes gaat?

Een voorbeeldje van vlak voor de gelijkmaker: hij maakt een actie, voert deze veel te ver door zonder ook maar naar zijn teamgenoten te kijken en verliest de bal. Nu kwam er geen gevaar uit, omdat Zuiverloon de bal kon onderscheppen maar toch.

Ik heb bij Babel eigelijk hetzelfde als bij Sneijder. Te vaak voor eigen actie gaan. Sneijder heeft dan vaak 'de mazzel' dat zijn acties in een doelpunt uitmonden, Babel heeft dat veel en veel minder.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 20, 2007 8:42 pm

Wellicht helpt het als Foppe Babel niet op Sneijders positie opstelt? Werkelijk niet te geloven. Hoe verzin je het? Stel dan Bruins op om Babel te ondersteunen in plaats van je lievelingetje De Ridder. Nu moet Babel constant daar waar de ruimtes het kleinst zijn opboksen tegen drie man. Foppe mag blij zijn dat Babel zich nog helemaal kapot loopt voor het team, maar het is zonde van zijn talent.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 20, 2007 8:49 pm

Frank schreef:Ben ik de enige die van mening is dat Babel veel te vaak zijn acties te ver doorvoert en te vaak voor eigen succes gaat?
Nee, je bent niet de enige!

Wat een laf optreden van Babel trouwens, hij heeft 1 penalty genomen. Precies degene waar het allerminste druk op stond.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 20, 2007 8:50 pm

Babel moest juist voor eigen succes gaan van Foppe.

Op de site van de BBC is het gejammer over het 'bedrog' van Waterman niet van de lucht. De Engelsen hebben er wéér een penalty-trauma bij. :smallgrin.gif:

SHOOT-OUT WOE FOR ENGLAND

Holland ended brave England's European Championship hopes with a dramatic 13-12 sudden death penalty shoot-out victory in Heerenveen.

Gianni Zuiverloon scored the crucial winning penalty in the 16th round of spot-kicks to send the hosts and holders into the final after Anton Ferdinand had seen his penalty come back off the crossbar.

Maceo Rigters' last-gasp goal cancelled out Leroy Lita's first half opener to force the game into extra-time and the marathon shoot-out.

Dutch full-back Gianni Zuiverloon had the first shot on goal after 18 minutes when he latched onto Daniel de Ridder's pass and drove his shot over the crossbar.

De Ridder had a sight of goal on 23 minutes, but the winger dragged his shot well wide of the target.

Ryan Babel wasted a great chance to score three minutes later when strike partner Mace Rigters teed him up on the edge of the box, but the Ajax ace curled his shot straight into the arms of Scott Carson.

Babel looked the man most likely for Holland when he cut past three challenges and exchanged passes with De Ridder only to clip his shot harmlessly over the top.

England broke the deadlock on 39 minutes with Lita netting his third goal of the tournament.

David Nugent flicked on a long punt upfield from Carson to Lita who cleverly turned Ron Vlaar inside the box before volleying his effort past Boy Waterman at his near post.

Holland tried to hit back before the break, but Hedwiges Maduro and De Ridder failed to trouble Carson with their shots from the edge of the box.

Leighton Baines failed to return for the second half because of injury and Liam Rosenior replaced him at left-back.

England were unlucky not to double their lead on 50 minutes when Lita smashed a free-kick on the edge of the box against the post after Ashley Young was felled by Vlaar.

Holland threw more and more men forward in search of an equaliser and Maduro fired in a long-range effort which Carson parried away and from the rebound Steven Taylor got a vital block on Rigters's effort.

England suffered a blow 15 minutes from time when Mark Noble picked up a booking to rule him out of the final. Things got worse for England five minutes later when skipper Nigel Reo-Coker picked up a costly booking to also rule him out of the showpiece final after chopping down Roy Beerens.

England had a lucky escape on 85 minutes when Babel got down the right and flashed a dangerous cross right across the face of goal which Steven Taylor just about managed to clear.

Holland drew level a minute from time with a controversial strike from Rigters.

With Taylor down injured inside the box the home side refused to kick the ball out of play and Ryan Donk headed a ball back across goal for Rigters to acrobatically volley home from close-range.

Babel almost won it for Holland in the dying seconds when he flashed a fierce free-kick just inches over the crossbar, but the game was forced into extra-time to decide who would reach the final.

England's problems increased in the first period of extra-time with Nedum Onuoha being forced off with a groin injury leaving Stuart Pearce's men to play with the remainder of extra-time with just ten men having already used all their allocated substitutes.

Six minutes from the end of extra-time James Milner picked up a booking to see him suspended for the final.

Despite their numerical disadvantage England battled manfully to keep out Holland and force the game into a dreaded penalty shoot-out.

Arnold Kruiswijk missed the chance to win the game for Holland when he fired his penalty over the top after Reo-Coker missed his effort in sudden death.

The tenth penalty sparked controversy as the injured Taylor appeared to be excused from taking a penalty, but after complaints from Holland coach Foppe De Haan the referee changed his mind and the Newcastle defender was forced to take his penalty and he kept his cool to score.

Holland fluffed a second chance to win the game when De Ridder saw his effort saved by Scott Carson after Matt Derbyshire had seen his spot-kick saved by Waterman.

Ferdinand missed England's 16th penalty allowing Zuiverloon the chance to score the crucial spot-kick to send Holland into the final.

Holland U21 Team Statistics England U21
1 Goals 1
0 1st Half Goals 1
4 Shots on Target 1
15 Shots off Target 2
13 Blocked Shots 2
10 Corners 1
21 Fouls 22
2 Offsides 3
1 Yellow Cards 4
0 Red Cards 0
83.6 Passing Success 63.5
28 Tackles 21
85.7 Tackles Success 81
70.2 Possession 29.8
61.4 Territorial Advantage 38.6

Match facts Holland U21 England U21
Maceo Rigters 89 1-1 Leroy Lita 39
Venue: Abe Lenstra Stadion
17:15, Wednesday, 20th June 2007
European Under-21 Championship

Attendence: 23467
Referee: Knut Kircher

Starting
1 Boy Waterman
2 Gianni Zuiverloon
3 Ron Vlaar
18 Ryan Donk
5 Erik Pieters
11 Daniel De Ridder
6 Hedwiges Maduro
8 Royston Drenthe
22 Otman Bakkal
13 Maceo Rigters
9 Ryan Babel
Starting
1 Scott Carson
2 Justin Hoyte
4 Steven Taylor
20 Nedum Onuoha
3 Leighton Baines
15 James Milner
7 Nigel Reo-Coker
18 Mark Noble
11 Ashley Young
10 David Nugent
16 Leroy Lita

Subs
16 Kenneth Vermeer
23 Tim Krul
4 Arnold Kruiswijk
19 Jong-a-Pin
21 Frank van der Struijk
12 Luigi Bruins
17 Haris Medunjanin
7 Julian Jenner
14 Roy Beerens
15 Robbert Schilder
20 Tim Janssen
Subs
13 Joe Hart
22 Ben Alnwick
5 Anton Ferdinand
6 Gary Cahill
14 Liam Rosenior
23 Peter Whittingham
9 Kieran Richardson
12 Wayne Routledge
19 Matt Derbyshire
21 James Vaughan

Sky Sports
Het stinkt aan alle kanten!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo jun 20, 2007 9:04 pm

Bertje schreef:Nou, ik mag toch hopen dat De Haan niet Van Basten gaat adviseren. Je beste aanvaller als centrale middenvelder laten spelen. Hoe verzin je het, demente Fries.
Doe is normaal man,een beetje meer respect voor zo'n ervaren trainer lijkt me wel op z'n plaats.Dat je het niet met hem eens bent kan,maar dan kun je dat ook op een normale manier zeggen.

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » wo jun 20, 2007 9:15 pm

Prima prestatie van Jong Nederland ... (Alhoewel ze het in de verlenging hadden moeten afmaken) :koe.gif:

Servie - Belgie is trouwens ook heel leuk om naar te kijken ...

En, inderdaad, Bertje moet niet zo zeuren, geniet toch eens van voetbal man, geniet eens van een overwinning ... :pepsi.gif: :aai.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Alexander

Bericht door Alexander » wo jun 20, 2007 9:16 pm

Laat Babel op de positie van Rigters spelen en Bruins daarachter, dan staat het al een stuk beter!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 20, 2007 9:16 pm

Ik vind Foppe een prima trainer, van mij mag ie het over nemen van Bassie als die er mee stopt. Bijzonder sympathieke man ook.

Beloki

Bericht door Beloki » wo jun 20, 2007 9:24 pm

Het verschil tussen Donk en Taylor zat hem erin dat Donk zich niet melde voor de pingels, maar geblesseerd met ijs aan de kant bleef. Taylor meldde zich wel, maar toen hij aan de beurt was wilde hij opeens niet meer, en liep weg. Dat kan niet. Bovendien moest Nederland zijn rijtje afmaken en moest Kruiswijk ipv Maduro terwijl de Engelsen dat niet deden en Young weer wilde gebruiken ipv de nog niet gebruikte Taylor.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

generaal

Bericht door generaal » wo jun 20, 2007 9:25 pm

De opmerking van Westerman over die Polen net :drecul.gif: .

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 9:25 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:
Baseman schreef: Yeah right, een bruikbare voorzet vanaf 30 meter ?
Dan is ook Janssen kansloos tegen die grote Engelsen die alle tijd hebben om zich goed op te stellen.
Jij je zin. Drenthe heeft vandaag niet z'n geweldige traptechniek geëtaleerd.
Jawel, maar zijn voorzetten waren ook vrij makkelijk te verdedigen omdat ze van te ver kwamen.
Klopt, foutje van Foppe om Drenthe helemaal achterin te zetten. Toch was ik onder de indruk van z'n trap hoor. Drenthe kan ze heel geplaatst neerleggen. Dat zag je ook aan z'n crospasses op De Ridder, die constant aankwamen.
Frank schreef:Ben ik de enige die van mening is dat Babel veel te vaak zijn acties te ver doorvoert en te vaak voor eigen succes gaat?
Bij Ajax was hij dit seizoen vaak te zelfzuchtig, maar dat heb ik dit toernooi niet terug gezien. Babel werkt keihard voor het team en speelt veel af. Vandaag legde hij op een gegeven moment weer een bal af zoals hij eerder deed op Rigters, maar z'n medespeler anticipeerde slecht.
Een voorbeeldje van vlak voor de gelijkmaker: hij maakt een actie, voert deze veel te ver door zonder ook maar naar zijn teamgenoten te kijken en verliest de bal. Nu kwam er geen gevaar uit, omdat Zuiverloon de bal kon onderscheppen maar toch.
Ik denk dat ik weet welk moment je bedoelt en dat was werkelijk het enige moment dat Babel op een lastige positie de bal kwijtraakte. Sowieso mag Foppe er op aan gekeken worden dat Babel op zo'n rare plek komt te staan. Ik vind dat Babel er goed werk van heeft gemaakt. Hij brengt als middenvelder niet wat er geëist wordt maar hij trekt wel gaten, is altijd aanspeelbaar en gewoon erg actief.
Frank schreef:huh, Rigters speelde toch rechtsbuiten?
Maar dit zegt eigenlijk al genoeg. Rigters beter achten dan Babel. :drecul.gif:
Giacomo Puccini schreef:Donk en Babel staken er met kop en schouders bovenuit. Wat een geweldenaren. Donk absoluut een waardige opvolger van Stam in Oranje.
Donk deed het inderdaad prima. Gelukkig komt hij nooit maar dan ook nooit meer op het middenveld te spelen. Wat een farce was dat.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 20, 2007 9:28 pm

Servië in de finale, 2-0.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 20, 2007 9:29 pm

Jippie 2-0 voor Servie. Bye bye Belgica. Een dag met een gouden randje hoor.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 20, 2007 9:29 pm

Wat heb jij tegen België, BZ?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Frank

Bericht door Frank » wo jun 20, 2007 9:30 pm

Thomas schreef:Maar dit zegt eigenlijk al genoeg. Rigters beter achten dan Babel. :drecul.gif:
Je kunt me uitlachen wat je wil, maar zonder Rigters had Nederland nu niet in de finale gestaan.

Dat kun je van Babel niet zeggen...

Plaats reactie