EK onder 21

De laatste loodjes voor het hoogst haalbare

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 10:43 am

LucaS schreef:Zei ik wat anders? Volgens mij niet
Je zei:

'Nationalistisch gedoe; bah!'

en

'Ik erger me ook aan het zwaaien met de Nederlandse vlag.'

Hieruit trok ik de (vreemde?) conclusie dat je het vlaggenzwaaien wilde verbieden omdat het jou zelf niet zint. Pas later stelde je dat nationalistische uitingen niet op een sportevenement thuishoren.
Ik vind het smal om een Nederlandse vlag wel toe te staan en een Surinaamse niet. Daarmee zeg je dus in feite dat een echte Hollander zoiets niet zou of hoort te doen.
De enige die het over verbieden heeft ben jij.

Ik vind alles goed, maar dan moet er ook niet gezeurd worden als er wat kritiek komt. Zie mijn voorbeeld zojuist. Sommige dingen vallen slecht bij de achterban.

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di jun 26, 2007 10:44 am

Bertje schreef:Oh, maar ik wil ook helemaal niet zeggen dat Rigters voor zijn doen (voor zover ik dat kan beoordelen, want veel heb ik Rigters hiervoor niet zien spelen) goed heeft gespeeld, maar als ik kijk welke spelers het beste zijn kijk ik niet wie het opvallendst heeft gepresteerd, maar gewoon wie het best heeft gepresteerd. Babel vond ik beter dan Rigters, maar Rigters heeft gewoon goed gepresteerd. Die jongen krijgt vast ergens een mooi contract.
Rigters speelde dit toernooi sinds lange tijd weer eens op zíjn positie: diepste spits in een 4-4-2. Verder was het dit jaar huilen met de pet op bij Meesjow.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:47 am

Jöhnk schreef:Ik vind alles goed, maar dan moet er ook niet gezeurd worden als er wat kritiek komt. Zie mijn voorbeeld zojuist. Sommige dingen vallen slecht bij de achterban.
Dat van die achterban weet je, dat kun je als speler meteen naast je neerleggen. Lekker laten lullen. Maar dat iemand als Kesler ook zo reageert, nou, nou, nou... :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 10:49 am

Jöhnk schreef:De enige die het over verbieden heeft ben jij.
Nee hoor, ik reageerde op Kessler, die het over maatregelen bij een volgende 'overtreding' heeft.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:53 am

Die Kesler denkt gewoon aan de poen. Populariteit = geld. Of de spelers a.u.b. maar even het kunstje willen opvoeren dat de massa wil zien. Wat een gelul zeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jun 26, 2007 10:54 am

Doen we het de volgende EK en WK zo: Alle namen van de spelers van de landen in een grote pot, trekken er per club 20 namen uit, noemen die Club 1 t/m 8 enz. Als het dan toch niks meer uit maakt onder welke vlag je staat te voetballen ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 10:55 am

Even iets anders: vinden jullie het ook niet zo vreemd dat een Nederlandse trainer Rusland mag coachen? Dat vind ik eigenlijk een interessanter vraagstuk dan de vlaggendiscussie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:59 am

Ik denk dat er twee werelden bestaan: die van de supporters en die van spelers en coaches. De supporters bekijken toernooien als EK en WK vanuit een chauvinistisch standpunt, spelers en coaches willen een zo goed mogelijke prestatie (persoonlijk en als team) neerzetten, die willen hun naam vestigen. Vanuit dat laatste perspectief bezien is het geen probleem dat Rusland of Polen een Nederlandse coach heeft, net zo min als dat bij clubs een probleem is.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jun 26, 2007 11:04 am

Ik vind het geen probleem, maar wel wat vreemd. Waarom moet de keeper van Polen Pools zijn maar de trainer niet?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 11:07 am

Ik ben het wel met Jöhnk eens, hoor. Voor mijn gevoel bestaat het interlandvoetbal om te laten zien welk land verder is. Op het moment dat je dan trainers van buiten gaat halen heeft het nog maar weinig met het desbetreffende land te maken.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jun 26, 2007 1:10 pm

LucaS schreef: Een sportwedstrijd is geen etalage voor nationalistische gevoelens.
Dan kun je EK´s en WK´s wel afschaffen dus... Neem toch aan dat jij ook hoopte dat Oranje en niet Servie zou winnen?!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jun 26, 2007 1:21 pm

Nationale teams zijn toch niet persé uiting van nationalisme? Het rondlopen met vlaggen, het op de tribune constant zingen van het volkslied, dat vind ik nationalistische uitingen. Het is overigens niet zo dat ik altijd voor Nederlandse atleten of nationale ploegen ben. :blush.gif:
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jun 26, 2007 1:31 pm

LucaS schreef:Nationale teams zijn toch niet persé uiting van nationalisme? Het rondlopen met vlaggen, het op de tribune constant zingen van het volkslied, dat vind ik nationalistische uitingen.
Dat vind ik onschuldig vermaak. Niet mijn ding om m'n haar oranje te verven en op klompen rond te sjouwen, maar als anderen dat willen doen, ze gaan hun gang maar.

Bij nationalisme denk ik aan iets heel anders, aan jezelf afzetten tegen invloeden van buitenaf. Bijv. plussen en minnen uitdelen op basis van iemand´s paspoort(en), da's i.m.o. het begin van iets dat op nationalisme begint te lijken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 26, 2007 2:28 pm

Zlatan Son of God schreef:De Ridder, was een van de beste spelers op die positie van het toernooi. Hij heeft de meeste assists op zijn naam weten te zetten en was betrokken in veel aanvallen.
Donk speelde in de voorbereiding tegen Polen ook op het middenveld en deed dit geweldig. Dus het was niet zo maar een domme ingeving!
Ik vond De Ridder helemaal niet zo geweldig. Hij speelde in de finale goed tegen een prutback en had wat leuke acties en aardige voorzetten, maar qua keuzes was het niet geweldig wat De Ridder liet zien. In verdedigend opzicht was hij ook bijzonder matig.

Dat van Donk vind ik moeilijk om te geloven. De Haan zei na afloop van de wedstrijd namelijk dat hij had moeten zien dat Donk daar niet zou kunnen spelen. Hoe dan ook, op het EK was het dramatisch, wat Donk op het middenveld liet zien.
LucaS schreef:Nationale teams zijn toch niet persé uiting van nationalisme? Het rondlopen met vlaggen, het op de tribune constant zingen van het volkslied, dat vind ik nationalistische uitingen. Het is overigens niet zo dat ik altijd voor Nederlandse atleten of nationale ploegen ben. :blush.gif:
Ik heb veel meer moeite met al die mensen die opeens zo nodig naar voetbal moeten kijken. Mensen die totaal geen interesse in voetbal hebben maar tijdens een WK of EK ineens wel omdat ze dan hun gezicht in mogen schminken en een grote Oranje voetbal op hun hoofd mogen zetten.

Mr. Ajax
Berichten: 14576
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di jun 26, 2007 3:16 pm

Waar heb je daar moeite mee? Ben verveeld ofzo? Een EK of een WK zijn gewoon grote evenmenten, ook voor mensen die het voetbal constant volgen. En ze zien er een leuke mogelijkheid om hun land te steunen, op een leuke manier. Als je daar moeite mee hebt dan heb je wel een goede leven...


Verder ben ik altijd tegen het aanstellen van een buitenlandse bondscoach. Slaat nergens op, het is toch een nationale team??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 26, 2007 3:20 pm

Mr. Ajax schreef:Waar heb je daar moeite mee? Ben verveeld ofzo? Een EK of een WK zijn gewoon grote evenmenten, ook voor mensen die het voetbal constant volgen. En ze zien er een leuke mogelijkheid om hun land te steunen, op een leuke manier. Als je daar moeite mee hebt dan heb je wel een goede leven...
Dat is jouw interpretatie. Ik krijg over het algemeen de indruk dat het veel mensen meer gaat om het bier drinken en gek mogen doen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jun 26, 2007 8:13 pm

So ?
Daarom is carnaval ook zo leuk :alc.gif: :cheer.gif: :icon_biggrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:25 pm

Dat chauvinisme moet wel leuk blijven en geen Wilders-achtige vormen aannemen. Het Vaderland is echt niet in gevaar omdat een speler met een Surinaamse vlag zwaait.

Maar op het toernooi terugkomend: het viel me bitter tegen. Nederland heeft gewonnen en dat met een bepaald niet bovenmatig getalenteerde ploeg. Doodzonde dat landen als Spanje, Frankrijk en Denemarken niet meededen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jun 26, 2007 10:28 pm

Thomas schreef:
Zlatan Son of God schreef:De Ridder, was een van de beste spelers op die positie van het toernooi. Hij heeft de meeste assists op zijn naam weten te zetten en was betrokken in veel aanvallen.
Donk speelde in de voorbereiding tegen Polen ook op het middenveld en deed dit geweldig. Dus het was niet zo maar een domme ingeving!
Ik vond De Ridder helemaal niet zo geweldig. Hij speelde in de finale goed tegen een prutback en had wat leuke acties en aardige voorzetten, maar qua keuzes was het niet geweldig wat De Ridder liet zien. In verdedigend opzicht was hij ook bijzonder matig.

Dat van Donk vind ik moeilijk om te geloven. De Haan zei na afloop van de wedstrijd namelijk dat hij had moeten zien dat Donk daar niet zou kunnen spelen. Hoe dan ook, op het EK was het dramatisch, wat Donk op het middenveld liet zien.
Verschil in het volgen van een wedstrijd in het stadion ipv achter de tv.. Ik heb de ridder bergen met werk zien verrichten ook in verdedigend opzicht. Deze jongen is heel erg gegroeid. Durft meer acties te maken, is sneller geworden. zijn passing is heel sterk verbeterd (harder, strakker, zuiverder) daarna heeft hij ene prima voorzet!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:29 pm

Hoezo is hij gegroeid? Hij heeft amper gespeeld bij Celta.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jun 26, 2007 11:11 pm

joey schreef:Hoezo is hij gegroeid? Hij heeft amper gespeeld bij Celta.
Ja en?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 27, 2007 3:52 am

Zlatan Son of God schreef:Verschil in het volgen van een wedstrijd in het stadion ipv achter de tv.. Ik heb de ridder bergen met werk zien verrichten ook in verdedigend opzicht. Deze jongen is heel erg gegroeid. Durft meer acties te maken, is sneller geworden. zijn passing is heel sterk verbeterd (harder, strakker, zuiverder) daarna heeft hij ene prima voorzet!
In het stadion zie je een en ander wat beter, maar het verschil is echt niet zo groot dat ik De Ridder wel bijzonder sterk had gevonden als ik hem in het stadion had zien spelen hoor. Ik heb een prima oordeel kunnen vellen via de televisie.

Ik vind het maar een slappe hap.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jun 27, 2007 8:31 am

Thomas schreef:
Zlatan Son of God schreef:Verschil in het volgen van een wedstrijd in het stadion ipv achter de tv.. Ik heb de ridder bergen met werk zien verrichten ook in verdedigend opzicht. Deze jongen is heel erg gegroeid. Durft meer acties te maken, is sneller geworden. zijn passing is heel sterk verbeterd (harder, strakker, zuiverder) daarna heeft hij ene prima voorzet!
In het stadion zie je een en ander wat beter, maar het verschil is echt niet zo groot dat ik De Ridder wel bijzonder sterk had gevonden als ik hem in het stadion had zien spelen hoor. Ik heb een prima oordeel kunnen vellen via de televisie.

Ik vind het maar een slappe hap.
Ik ga met Zlatan mee; in het stadion zie je veel meer dan wanneer je op tv kijkt.

Kijk ik op zondagavond naar een samenvatting dan zie ik vaak een andere wedstrijd dan ik in de Arena heb gezien. Een samenvatting is anders, ook dat weet ik, maar een beeld dat wordt gevormd door tv-kijken wordt mede gevormd door die samenvattingen.

Voor mijn werk heb ik ver terug in de vorige eeuw iets met presentaties en beeld gedaan. Twee groepen volwassenen kregen dezelfde beelden, maar met ander (tegenstrijdig!) commentaar. Na afloop waren er een paar vragen gesteld OVER WAT ZE GEZIEN HADDEN en beide groepen hadden iets totaal anders gezien!!!!!!!

In het stadion heb je hoogstens het commentaar van je buurman, niet dat van commentator, tan, mulder en gullit.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13441
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo jun 27, 2007 8:37 am

Aangezien men op tv vrij lovend was over De Ridder lijkt me dit geen verklaring voor het feit dat Thomas hem niet veel vond.

Mr. Ajax
Berichten: 14576
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 27, 2007 9:13 am

Thomas schreef:
Mr. Ajax schreef:Waar heb je daar moeite mee? Ben verveeld ofzo? Een EK of een WK zijn gewoon grote evenmenten, ook voor mensen die het voetbal constant volgen. En ze zien er een leuke mogelijkheid om hun land te steunen, op een leuke manier. Als je daar moeite mee hebt dan heb je wel een goede leven...
Dat is jouw interpretatie. Ik krijg over het algemeen de indruk dat het veel mensen meer gaat om het bier drinken en gek mogen doen.
Dan nog, wat kan het jouw schelen?? Ze vinden het leuk...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie