Jordan Henderson

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jordan Henderson

Bericht door WP_Legend » do jan 18, 2024 12:29 pm

Mano schreef:kan niet wachten.... :smallgrin.gif:
Mwah laatste 6 maanden in SA...
https://youtu.be/zkuI9xBE4Aw?si=YsuHcr9-oLICkZmO

Best aardig zou ik zo zeggen;-)

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Jordan Henderson

Bericht door De Dominee » do jan 18, 2024 12:31 pm

Dat is wel heel selectief shoppen, Mano.

Ik verwacht geen wonderen. Maar wel iemand die de leider zal zijn op- en naast het veld. Die spelers instructies geeft als een verlengstuk van de trainer. Op de flikker geeft als ze hun man laten lopen. Voorop gaat in de strijd en defensief de balans bewaakt.

Daarnaast zou het mooi zijn als hij het topsport klimaat weer terug kan brengen, waar Tadic en Pasveer het over hadden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jordan Henderson

Bericht door Mano » do jan 18, 2024 12:37 pm

Was om te fucken :smallgrin.gif:

Hij kan voetballen maar ik heb er Jaap Stam vibes bij
Iemand die kan voetballen maar echt geen ijzer met handen kan breken. Oftewel de malaise gaat niet stoppen.

Ik weet niet wat Ajax moet gaan overmaken per maand, maar zal niet misselijk zijn
Er is geen AD, TD of coach en daarmee dus geen strategie voor de aankomende jaren.
dan zie ik de meerwaarde niet

ik laat me graag verrassen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door wimpey » do jan 18, 2024 12:41 pm

We haalden ooit Kuffour en Luque. Hopelijk zit Henderson aan de Tadic-kant.

Henderson is geen 6. Meer de allround middenvelder die van alles wat kan. Het is niet dat je een ‘baller’ haalt. Tahirovic blijft dus 6? :excited.gif: Die jongen heeft meer mankementen dan kwaliteiten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Marillion » do jan 18, 2024 12:45 pm

Hij zou ons moeten helpen om een stap in de goede richting te zetten. Mocht de verwachting ergens leven dat hij Ajax zelfstandig uit de problemen gaat helpen dan gaat het tegenvallen, daar ben ik het mee eens.

We moeten geen wonderen verwachten. Maar zijn kwaliteiten sluiten wel aan op onze gebreken.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Yopii » do jan 18, 2024 12:46 pm

Mano schreef:
do jan 18, 2024 12:07 pm
Dit wordt helemaal niets.

De man komt omdat het hem belasting scheelt tov een Engelse club. (wederom geld als motivatie)
Hij is geen spelmaker en we hebben geen spelmaker, dus ook hij rent straks als een kip zonder kop achter de bal aan.
En dat bij een leeftijd van 33 waarbij hij het laatste half jaar niet veel arbeid heeft verricht.
Zou kunnen. Ik zie net die filmpjes, hij loopt op een postzegel te voetballen. De ene na de andere bal uit stand. Heeft ook veel ruimte.

Zijn diepe bal is redelijk, daar kan Brobbey wat aan hebben. Verder is alles nogal voorspelbaar: steeds crosspasses.

Je hebt naast hem in elk geval een speler nodig met een goede dribbel, want die heeft hij zo te zien zelf niet (meer?).

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Duke » do jan 18, 2024 12:48 pm

Mano schreef:
do jan 18, 2024 12:17 pm
kan niet wachten.... :smallgrin.gif:
Ik begrijp dat jij de komst van Henderson wel ziet zitten? :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jordan Henderson

Bericht door Mano » do jan 18, 2024 12:58 pm

Dutch journalist Marcel van der Kraan told Sky Sports that Ajax are "prepared to break the bank" for Henderson.

He said: "Normally £5m is the maximum wages for any player to join Ajax. I've never seen them break the bank before.

"But I understand that looking at the background of the club's form this season, they really need to change something.

"They are prepared to break the bank and pay a much bigger wage then they ever have before."
Hij gaat in een dolend Ajax meer dan 5mio verdienen??
Geen idee of dit waar is...

maar is nogal een bak geld als Ajax geen CL haalt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Yopii » do jan 18, 2024 1:04 pm

Paniek, iets anders kan ik er niet van maken.

Ze zouden toch de salarissen aanpassen? Wat willen ze nou? :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door wimpey » do jan 18, 2024 1:05 pm

De man zal ongetwijfeld een bak geld vangen. In de hoop dat ze Berghuiswijn in de zomer kunnen dumpen, lijkt me...

Hoe je het ook wendt of keert: je zult naar een nieuwe hiërarchie / leidersstructuur toe moeten. Beroepsernst, mentale weerbaarheid. Dat zit bij Henderson wel goed. Bij Berghuiswijn duidelijk niet.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Jordan Henderson

Bericht door Liberty » do jan 18, 2024 1:08 pm

wimpey schreef:
do jan 18, 2024 1:05 pm
De man zal ongetwijfeld een bak geld vangen. In de hoop dat ze Berghuiswijn in de zomer kunnen dumpen, lijkt me...

Hoe je het ook wendt of keert: je zult naar een nieuwe hiërarchie / leidersstructuur toe moeten. Beroepsernst, mentale weerbaarheid. Dat zit bij Henderson wel goed. Bij Berghuiswijn duidelijk niet.
Dat laatste ben ik met je eens. Maar dan zal hij het voetballend ook moeten laten zien. Hij zal er wel bovenuit moeten steken. Want als hij simpelweg alleen maar meevoetbalt dan is zijn status zo weg.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door Marillion » do jan 18, 2024 1:09 pm

Ze zullen op een of andere manier een verrekening doen van het afkopen van zijn contract.

@Yopi: Je moet hem natuurlijk niet gaan beoordelen als spelmaker. Hij is eerder de vervanger van Alvarez. Vraag is of hij de defensieve balans kan herstellen en of hij het team kan leiden en aansturen.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jordan Henderson

Bericht door Mano » do jan 18, 2024 1:11 pm

Er gaan ook geruchten dat hij wel 'klaar' is. Dat zijn tomeloze inzet serieus is afgenomen :confused.gif:

We gaan het ervaren.
Normaliter zou je moeten kunnen zeggen: Ja, maar dat heeft Ajax goed uitgezocht :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door 999 » do jan 18, 2024 1:24 pm

Als je zo veel wedstrijden " belangrijk " bent voor Liverpool ( in een van de beste competities ) moet je wel " iets " kunnen. Hopelijk accepteren ze zijn " persoonlijkheid " en " ervaring " want daar gaat het natuurlijk om, dat ie " balans " brengt en spelers " stuurt ". Al is het natuurlijk maar 1 speler die er nu bij komt, en ook hij kan technische mankementen en missend inzicht bij andere spelers niet beter maken. Ben wel benieuwd op welke positie ie gaat starten. Tahirovic wieberen ?.

Maar goed, Liverpool is natuurlijk een heel ander ( kwalitatief gezien , ook w.b. trainer ) elftal waarin hij stond te ballen dan ons AJAX .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Jordan Henderson

Bericht door raymon » do jan 18, 2024 1:30 pm

Wordt hij ook de aanvoerder? Hoe zal Bergwijn dat ervaren? Sorteren ze voor op zijn vertrek?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Yopii » do jan 18, 2024 1:32 pm

De PL is gewoon heel anders. Een ratrace, waarin spelers mee móeten. Elk team heeft een paar creatieve jongens en een paar werkers. Die werkers belichamen de arbeidersklasse, zeg maar. De creatieve jongens zijn van een dusdanig niveau dat ze het de werkers gemakkelijk maken. Het is voor een speler als Alvarez daar gemakkelijker voetballen dan hier. Hier verwachtten we van alles van hem, daar hoeft hij alleen maar negentig minuten te gaan met die banaan. Anderen doen het creatieve werk voor hem.

Ik betwijfel of Henderson de kwaliteiten heeft om Ajax te sturen.

Daarbij is er nog de kwestie van motivatie. Zoals gezegd, in de PL hoef je jezelf niet te motiveren. De druk is zo groot dat je wel móet. Henderson ging naar SA, daar was hij blijkbaar zijn plezier kwijt. Waar lag dat aan? Het land, de competitie, of was het omdat de druk van de ketel was?

Dat weet hij waarschijnlijk zelf niet.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jordan Henderson

Bericht door Mano » do jan 18, 2024 1:45 pm

eerlijk is eerlijk, hij kan echt wel een bal van A naar B spelen en met zijn ervaring heeft hij (in beginsel) enige mate van aanzien.

Alleen het moraal, vertrouwen en creativiteit binnen Ajax is naar het 0 punt.
we hebben voorin niets lopen. Een hard werkende brobbey, that's it. (breek me de bek niet open over beide bergen)
Middenveld bestaat uit 0 creabea's en vooral luie spelers.
Achterin heb je een topper in spe en 3 spelers zonder enige vertrouwen of idee

In dit elftal landt hij.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zijn zaakwaarnemer hem deze spiegel ook heeft voorgehouden. Het feit dat hij dan toch kiest voor Ajax is:
geld gedreven
motivatie gedreven (kan ik mij niet voorstellen)
geen keuze

dan vraag ik mij af, hoe gaat dat?
Ik denk oprecht dat hij Ajax probeert beter te laten voetballen maar dat hij niet het niveau heeft om dat voor elkaar te krijgen.
Hij zal niet de grote dissonant zijn maar Ajax ook niet beter laten voetballen. En dan is de vraag: is hij al die miljoenen waard? :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door 999 » do jan 18, 2024 1:54 pm

Je kan wel proeven uit de commentaren hier dat ook het vertrouwen in het " scouting " apparaat tot een 0 punt is gedaald ... :smallgrin.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jordan Henderson

Bericht door Mano » do jan 18, 2024 1:56 pm

999 schreef:
do jan 18, 2024 1:54 pm
Je kan wel proeven uit de commentaren hier dat ook het vertrouwen in het " scouting " apparaat tot een 0 punt is gedaald ... :smallgrin.gif:
Dat is nooit hoog geweest :biggrin.gif:
Dat is na Ivan Gabrich nooit meer goed gekomen bij mij :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Duke » do jan 18, 2024 2:00 pm

Het is een (dure) gok. Hij zal zeker z'n kwaliteiten hebben, maar of die passen bij wat Ajax momenteel nodig heeft? Ik zou het niet durven zeggen. Ik mag in ieder geval hopen dat Van 't Schip achter deze transfer staat, en er over nagedacht heeft waar hij hem neer gaat zetten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jordan Henderson

Bericht door Mano » do jan 18, 2024 2:03 pm

nou ja, daar zeg je wat.
De kwaliteit van de leiding houdt nl. ook te wensen over.

wat meer zekerheid op het middenveld inbrengen kan ook geen kwaad (dubbele 6 bijv.)
al hebben we niet echt spelers die het verschil maken, waardoor je dan waarschijnlijk naar een troosteloze pot zit te kijken met 0,2 kans voor Ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jordan Henderson

Bericht door Mano » do jan 18, 2024 2:11 pm

Henderson gespot op Schiphol.

hahaha die onderkin van de chauffeur :drecul.gif:

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Duke » do jan 18, 2024 2:12 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jordan Henderson

Bericht door wimpey » do jan 18, 2024 2:21 pm

Die Fab is wel fabuleus hè! Die heeft een netwerk. :confused.gif:

Dat netwerk is minimaal 10.000 keer zo groot als dat van De Teletoeters.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Jordan Henderson

Bericht door Yopii » do jan 18, 2024 3:20 pm

wimpey schreef:
do jan 18, 2024 2:21 pm
Die Fab is wel fabuleus hè! Die heeft een netwerk. :confused.gif:

Dat netwerk is minimaal 10.000 keer zo groot als dat van De Teletoeters.
En dat zonder chantage en zwartmakerij.

Plaats reactie