Chuba Akpom

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Marillion » ma aug 21, 2023 8:59 am

Mano schreef:
ma aug 21, 2023 8:48 am
Ja, als dit de vervanger van Brobbey is, wil ik het strijdplan wel weten.
Want vorig jaar heeft hij het fantastisch gedaan maar wel vanaf de 10 positie.

Of Sven gooit ons zand in de ogen en wordt hij gewoon een 10. (heeft tenslotte ook dat rugnummer)
Dan ben ik benieuwd hoe het zit met zijn defensieve inzicht en arbeid.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door wimpey » di aug 22, 2023 8:47 am

Warnock ziet geen spits in Akpom: 'Hoop dat Ajax hem daar niet voor gekocht heeft'
BRON THE DAILY MAIL

Neil Warnock, voormalig manager van Middlesbrough en inmiddels werkzaam bij Huddersfield Town, waarschuwt Ajax ervoor dat Chuba Akpom op de juiste manier gebruikt moet worden. De Engelse trainer benadrukt in een interview met The Daily Mail dat Akpom niet als spits zal moeten worden ingezet.

Ajax nam Akpom een week geleden voor veertien miljoen euro over van Middlesbrough. Bij die club kende hij vorig seizoen een topjaar met 28 doelpunten. 'Ik wens hem veel succes. Het is een wonder dat Middlesbrough dit bedrag voor hem heeft gekregen, dus dat is heel goed gedaan', complimenteert Warnock zijn oud-werkgever.

'Ik denk dat de mensen aan de top blij zullen zijn als ze dat soort bedragen binnen kunnen krijgen', gaat Warnock verder. 'Alleen Michael Carrick (manager Middlesbrough, red.) kan dit uit Chuba Akpom krijgen. Ik overwoog nooit om hem als spits op te stellen, want hij kan niet voorin spelen. Ik hoop dat Ajax hem daar ook niet voor gekocht heeft, want dan speelt hij volgend jaar weer in Engeland of ergens anders', waarschuwt de Engelsman.

Carrière Akpom
Ajax heeft Akpom vastgelegd tot de zomer van 2028. De spits, die zijn jeugdopleiding bij Arsenal doorliep, speelde in zijn carrière - vaak op huurbasis - voor veel clubs. Zo kwam hij uit voor Brentford, Coventry City, Nottingham Forest, Hull City, Brighton & Hove Albion, STVV, PAOK Saloniki en dus Middlesbrough.
Deze transfer wordt vreemder en vreemder. Akpom: ik ben geen spits. Deze Warnock: hij is geen spits. Mislintat: hij is een spits. Akpom: ik ben niet de snelste. Andries Jonker: hij is snel.

De vraag is of Ajax met Mislintat iemand heeft aangetrokken die een goede job praat dan wel doet.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Lionel » di aug 22, 2023 8:55 am

Laten we vooral een trainer die hem niet aan de praat kreeg serieus nemen :excited.gif:

Mislintat zal hem heus wel hebben uitgelegd waar hij zich op moet richten. En of dat nou 10 is of als spits... hij zal toch heus wel een bal erin kunnen wandelen? Want meer hoeft Brobbey ook niet te doen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Arthur » di aug 22, 2023 9:03 am

Misschien kan hij wel als een hangende spits spelen? In het verleden hebben we met types als Van der Vaart, Schone en Klaassen in de spits gespeeld en dat ging best goed.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door peter » di aug 22, 2023 9:13 am

Ik heb in ieder geval al zijn goals bekeken via het hier al eerder gedeelde linkje:
https://www.youtube.com/watch?v=LT7CXZ814ls

Ik vind hem zeker niet langzaam en ook wel explosief op die eerste meters. <aar zoals ik al zei staat hij altijd dicht tegen een spits aan en speelt hij zelf meer als een Davy Klaassen.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Yopii » di aug 22, 2023 9:18 am

Hij heeft er in elk geval 28 ingelegd afgelopen seizoen. Scoren was ons probleem tot nu toe.

Brobbey had een concurrent nodig. Afgelopen wedstrijd ging het al beter, hij was erg actief. :smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Mr. Ajax » di aug 22, 2023 9:22 am

Yopii schreef:
di aug 22, 2023 9:18 am
Hij heeft er in elk geval 28 ingelegd afgelopen seizoen. Scoren was ons probleem tot nu toe.

Brobbey had een concurrent nodig. Afgelopen wedstrijd ging het al beter, hij was erg actief. :smallgrin.gif:
De vraag is dus juist op/vanaf welk positie hij die 28 maakte.

Overigens vind ik Brobbey ook helemaal niet slecht spelen en hij oogt ook een stuk fitter dan voorheen. Ik heb er ook vertrouwen in dat het wel goed komt met de kansen afmaken. Fles ketchup enzo… Die afgekeurde goal was ook gewoon keurig afgemaakt. Die kopkans daarentegen bijzonder zwak.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door wimpey » di aug 22, 2023 9:34 am

Mr. Ajax schreef:
di aug 22, 2023 9:22 am
Overigens vind ik Brobbey ook helemaal niet slecht spelen en hij oogt ook een stuk fitter dan voorheen. Ik heb er ook vertrouwen in dat het wel goed komt met de kansen afmaken. Fles ketchup enzo… Die afgekeurde goal was ook gewoon keurig afgemaakt. Die kopkans daarentegen bijzonder zwak.
4 * eens. Die kans net na de 1-1 neemt ie met rechts. Met links is het een goal. En bij 0-0 neemt ie de bal niet lekker mee en produceert een rollertje. Kokend plastic als ondergrond helpt ook niet.

Ajax heeft grotere problemen. Die pias in de goal, de backs, de buitenspelers waren heel zwak. Ik vraag me ook af wat nou precies de meerwaarde van vd Boomen is. Keuzes Steyn ook niet goed. Begin met Ramaj, die is veel rustiger (en dus beter). Kudus op 10 werkt niet, Forbs op rechts ook niet.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Lionel » di aug 22, 2023 11:18 am

Het grootste probleem is het maken van doelpunten, Wimpey. Wanneer je Brobbey net zo zou beoordelen als de rest van het elftal of Berghuis bijvoorbeeld :excited.gif:

Brobbey is op dit moment gewoon een waardeloze spits. Heeft geen actie, vrij makkelijk af te schermen. De goal die hij maakte had ook weinig te maken met iets van techniek, inzicht of wat dan ook. Hij kreeg de bal op een presenteerblaadje.

Hoe hij die kopbal verneukt.... ongekend gewoon. Het was niet eens pech dat hij miste. Je ziet aan alles dat hij niet kan koppen en dat zal hij ook nooit leren. Dat hij gretiger oogt dan vorig jaar vind ik nou niet perse een verdienste.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Yopii » di aug 22, 2023 11:36 am

Het missen van kansen is een levensgroot probleem, inderdaad. Als Ajax er vijf maakt tegen Sparta afgelopen zaterdag hoor je niemand over dat slippertje van Medic of iets anders.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Lionel » di aug 22, 2023 11:40 am

Yopii schreef:
di aug 22, 2023 11:36 am
Het missen van kansen is een levensgroot probleem, inderdaad. Als Ajax er vijf maakt tegen Sparta afgelopen zaterdag hoor je niemand over dat slippertje van Medic of iets anders.
Dan zet Excelsior (geen Sparta) ook helemaal geen druk meer.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Chuba Akpom

Bericht door Mano » di aug 22, 2023 11:48 am

Lionel schreef:
di aug 22, 2023 11:18 am
Het grootste probleem is het maken van doelpunten, Wimpey. Wanneer je Brobbey net zo zou beoordelen als de rest van het elftal of Berghuis bijvoorbeeld :excited.gif:

Brobbey is op dit moment gewoon een waardeloze spits. Heeft geen actie, vrij makkelijk af te schermen. De goal die hij maakte had ook weinig te maken met iets van techniek, inzicht of wat dan ook. Hij kreeg de bal op een presenteerblaadje.

Hoe hij die kopbal verneukt.... ongekend gewoon. Het was niet eens pech dat hij miste. Je ziet aan alles dat hij niet kan koppen en dat zal hij ook nooit leren. Dat hij gretiger oogt dan vorig jaar vind ik nou niet perse een verdienste.
Brobbey had 3 opgelegde kansen. (+1 goal en 1 buitenspel goal)
Een verprutst met een verkeerde aanname
een inschuiver op de keeper
kopbal naast leeg doel

Tel daar een mislukte inschuiver van Kudus en Klaassen bij.
heb je 5x een 100% kans (naast 2 goals)

als je in een wedstrijd 7 100% kansen hebt, is dat het probleem niet.

kunnen we nu wel iedereen gaan affikken maar dat is onzin.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 22, 2023 11:50 am

Als het incidenteel was wel ja. Maar kansen missen is al meer dan een seizoen een chronisch probleem. Net als het aantal tegendoelpunten.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Lionel » di aug 22, 2023 12:05 pm

Mano schreef:
di aug 22, 2023 11:48 am
Lionel schreef:
di aug 22, 2023 11:18 am
Het grootste probleem is het maken van doelpunten, Wimpey. Wanneer je Brobbey net zo zou beoordelen als de rest van het elftal of Berghuis bijvoorbeeld :excited.gif:

Brobbey is op dit moment gewoon een waardeloze spits. Heeft geen actie, vrij makkelijk af te schermen. De goal die hij maakte had ook weinig te maken met iets van techniek, inzicht of wat dan ook. Hij kreeg de bal op een presenteerblaadje.

Hoe hij die kopbal verneukt.... ongekend gewoon. Het was niet eens pech dat hij miste. Je ziet aan alles dat hij niet kan koppen en dat zal hij ook nooit leren. Dat hij gretiger oogt dan vorig jaar vind ik nou niet perse een verdienste.
Brobbey had 3 opgelegde kansen. (+1 goal en 1 buitenspel goal)
Een verprutst met een verkeerde aanname
een inschuiver op de keeper
kopbal naast leeg doel

Tel daar een mislukte inschuiver van Kudus en Klaassen bij.
heb je 5x een 100% kans (naast 2 goals)

als je in een wedstrijd 7 100% kansen hebt, is dat het probleem niet.

kunnen we nu wel iedereen gaan affikken maar dat is onzin.
Die aanname en de gemiste kopbal…. Ongekend hoe beperkt hij is en hoe weinig vooruitgang hij boekt. Nul gewoon. We zijn inmiddels blij als hij fit is en zijn best doet :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Chuba Akpom

Bericht door Mano » di aug 22, 2023 12:13 pm

Is Akpom speelgerechtigd aankomende donderdag?

Sutalo en Avila niet (vermoed ik)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5850
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Chuba Akpom

Bericht door De Dominee » di aug 22, 2023 12:32 pm

Is nog niet wedstrijd fit.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Chuba Akpom

Bericht door Mano » di aug 22, 2023 12:59 pm

Sutalo mag niet omdat hij al voorrondes gespeeld heeft.
Akpom nog niet speelgerechtigd
Gaaei wel maar gaat vast niet spelen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Yopii » di aug 22, 2023 1:09 pm

Dus we moeten het doen met de achterhoede van zaterdag? :blush.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Chuba Akpom

Bericht door WP_Legend » di aug 22, 2023 1:35 pm

Ehm Avila is nog niet eens officieel speler...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Zuidema » di aug 22, 2023 1:35 pm

Yopii schreef:
di aug 22, 2023 1:09 pm
Dus we moeten het doen met de achterhoede van zaterdag? :blush.gif:
En dezelfde voorhoede? :baaa.gif:

Nou ja, de Conference League zal ook wel leuk zijn. Wel sneu dan voor Andriy. Al dat EL-werk voor niks. :aai.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door Mr. Ajax » di aug 22, 2023 1:45 pm

Mano schreef:
di aug 22, 2023 12:59 pm
Sutalo mag niet omdat hij al voorrondes gespeeld heeft.
Akpom nog niet speelgerechtigd
Gaaei wel maar gaat vast niet spelen
Waar heb je dat eerste gelezen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Chuba Akpom

Bericht door wimpey » di aug 22, 2023 2:42 pm

Zuidema schreef:
di aug 22, 2023 1:35 pm
Nou ja, de Conference League zal ook wel leuk zijn. Wel sneu dan voor Andriy. Al dat EL-werk voor niks. :aai.gif:
De enige die de club nog niet gewonnen heeft! :ajax.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Chuba Akpom

Bericht door Mano » di aug 22, 2023 2:58 pm

Mr. Ajax schreef:
di aug 22, 2023 1:45 pm
Mano schreef:
di aug 22, 2023 12:59 pm
Sutalo mag niet omdat hij al voorrondes gespeeld heeft.
Akpom nog niet speelgerechtigd
Gaaei wel maar gaat vast niet spelen
Waar heb je dat eerste gelezen?
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-zonder-ak ... ludogorets
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Chuba Akpom

Bericht door Mano » di aug 22, 2023 2:59 pm

Akpom is wel een spits die met gezicht naar doel speelt.
geen 'kapstok' of kaatser
(als ik naar zijn goals kijk)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Chuba Akpom

Bericht door Zuidema » di aug 22, 2023 5:48 pm

wimpey schreef:
di aug 22, 2023 2:42 pm
Zuidema schreef:
di aug 22, 2023 1:35 pm
Nou ja, de Conference League zal ook wel leuk zijn. Wel sneu dan voor Andriy. Al dat EL-werk voor niks. :aai.gif:
De enige die de club nog niet gewonnen heeft! :ajax.gif:
Precies. En die hoort er dus wel bij. Dat zal Juventus, Barcelona, Bayern of AC Milan niet snel lukken. :blush.gif:

Bovendien kunnen we dan tegen die lui van F. zeggen, dat we als eerste Nederlandse club de Conference League hebben gewonnen. Dat schijnt nogal belangrijk te zijn bij hen wie van NL een eerste cup won. :ajaxscarf.gif:

Plaats reactie