Josip Sutalo

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Marillion » di aug 22, 2023 8:24 am

Jöhnk schreef:
di aug 22, 2023 8:03 am
Zuidema schreef:
di aug 22, 2023 7:44 am
Jöhnk schreef:
di aug 22, 2023 7:42 am
Nee, Bergwijn is geen goede 10.
Want?
De belangrijkste reden: hij is geen middenvelder. In de omschakeling naar verdedigen niet en ook positioneel in balbezit niet.

Akpom op 10 geloof ik ook niet in. 4-2-4 werkt niet.

Denk nog even terug aan 2018-19. Drie echte middenvelders en daarbovenop Ziyech als hangende aanvaller.
Inderdaad, Bergwijn is gewoon een pure aanvaller.

Vreemd genoeg lijkt het er overigens op dat we weer min of meer dezelfde situatie hebben gecreëerd als vorig seizoen. Bergwijn moet op links spelen maar daar staat hij dan eigenlijk anderen in de weg. Er is geïnvesteerd in Forbs maar die moet dus eigenlijk links staan. En we hebben daar ook Godts nog.

Of Akpom er wel kan staan weet ik niet maar ook daar heb ik op basis van de berichtgeving sterke twijfels. Hij lijkt me ook meer aanvaller dan middenvelder. Maar wellicht zit ik er daar volledig naast.

Met een aanvaller op 10 gaat Sutalo het druk krijgen. Om toch nog een beetje on topic te blijven.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Andriy Demchenko » di aug 22, 2023 8:36 am

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Andriy Demchenko » di aug 22, 2023 8:45 am

Marillion schreef:
di aug 22, 2023 8:24 am
Jöhnk schreef:
di aug 22, 2023 8:03 am
Zuidema schreef:
di aug 22, 2023 7:44 am


Want?
De belangrijkste reden: hij is geen middenvelder. In de omschakeling naar verdedigen niet en ook positioneel in balbezit niet.

Akpom op 10 geloof ik ook niet in. 4-2-4 werkt niet.

Denk nog even terug aan 2018-19. Drie echte middenvelders en daarbovenop Ziyech als hangende aanvaller.


Met een aanvaller op 10 gaat Sutalo het druk krijgen. Om toch nog een beetje on topic te blijven.
Akpom is juist sterk in meeverdedigen en spel zonder bal
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Marillion » di aug 22, 2023 8:58 am

Ok, fijn om te horen!
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Josip Sutalo

Bericht door Mano » di aug 22, 2023 9:07 am

https://www.youtube.com/watch?v=O5DJOensKds

Benieuwd of hij Engels spreekt
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14537
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Mr. Ajax » di aug 22, 2023 9:11 am

Forbs heeft er 45 minuten op zitten op rechts. Ik zou hem daar nog niet afschrijven… Neres vond ik op links ook vaak sterker maar op rechts heeft ie toch ook absoluut zijn waarde gehad.

Laten we Forbs dus nog effe de tijd geven.

Verder eens met Johnk dat je op 10 gewoon een middenvelder moet opstellen. Dus geen Berghuis, Bergwijn, Akpom (?), etc…
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51934
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door wimpey » di aug 22, 2023 9:40 am

Mr. Ajax schreef:
di aug 22, 2023 9:11 am
Verder eens met Johnk dat je op 10 gewoon een middenvelder moet opstellen. Dus geen Berghuis, Bergwijn, Akpom (?), etc…
Of je zet Tahirovic / Vos op 6 en speelt met 2 halven. Ik zag zaterdag het verhaal van vorig seizoen terug: je ziet amper loopacties vanaf het middenveld op je spits te ondersteunen. Klaassen doet dat dan wel, maar die wil je op iedere andere plek op het veld niet aan de bal zien.

Mr. Ajax
Berichten: 14537
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Mr. Ajax » di aug 22, 2023 10:12 am

wimpey schreef:
di aug 22, 2023 9:40 am
Mr. Ajax schreef:
di aug 22, 2023 9:11 am
Verder eens met Johnk dat je op 10 gewoon een middenvelder moet opstellen. Dus geen Berghuis, Bergwijn, Akpom (?), etc…
Of je zet Tahirovic / Vos op 6 en speelt met 2 halven. Ik zag zaterdag het verhaal van vorig seizoen terug: je ziet amper loopacties vanaf het middenveld op je spits te ondersteunen. Klaassen doet dat dan wel, maar die wil je op iedere andere plek op het veld niet aan de bal zien.
Eens, maar ook dan moet je gewoon middenvelders op het middenveld, toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18696
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Yopii » di aug 22, 2023 10:32 am

Inderdaad, er moet iemand staan die het vak van middenvelder beheerst, niet een of andere aanvaller zonder snelheid, inzicht of werkethiek.

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Lionel » di aug 22, 2023 11:14 am

Maar waarom kan Akpom dan niet op 10 precies?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51934
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door wimpey » do aug 24, 2023 12:07 pm

'Sutalo is een geweldige speler', klinkt de oefenmeester van de Amsterdammers over de kersverse aanwinst. 'We hebben heel lang op hem gewacht en dat is het wachten waard geweest. Dat heeft gisteren iedereen na één training al gezien, wat voor een goede verdediger hij is. Dat wisten we al, want we hebben veel van hem gezien. Alles klopt aan hem, hij heeft ook een goede leeftijd.'
:biggthumpup.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Jöhnk » do aug 24, 2023 1:41 pm

Steijn had het op zeker moment over vier topaankopen die Ajax titelbestendig zouden maken.

Mijn inschatting is dat deze uitspraak ging over Sutalo, Ito, geheimzinnige spits <> Akpom en Spertsyan.

Spertsyan zie ik nog komen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47947
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door peter » do aug 24, 2023 1:59 pm

Waar baseer je dat op?

wimpey
Berichten: 51934
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door wimpey » do aug 24, 2023 2:01 pm

En inmiddels is ie Rulli kwijt. Die geen topper is, maar wel veel beter dan Gorter. Dat kan Ajax opbreken, evenals een gebrek aan creativiteit (= kwaliteit). Ik snap inmiddels bijv. wel dat vd Boomen lang in de krochten van het profvoetbal heeft gespeeld.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11941
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Josip Sutalo

Bericht door Zuidema » do aug 24, 2023 2:31 pm

Toch maar Olij ophalen en Gorter verhuren? Sven?
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10288
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Josip Sutalo

Bericht door WP_Legend » vr sep 22, 2023 2:34 am

Vond hem weer een aantal keer flink schutteren... Hebben we de verkeerde Sutalo gekocht?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7354
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Josip Sutalo

Bericht door Trab » vr sep 22, 2023 7:13 am

WP_Legend schreef:Vond hem weer een aantal keer flink schutteren... Hebben we de verkeerde Sutalo gekocht?
Hij was echt heel matig. Dat hij organisatorisch nog moet wennen enzo is te begrijpen, maar hij maakt ook heel veel verdedigende fouten. Van een Kroatisch international mag je toch meer verwachten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Marillion » vr sep 22, 2023 7:29 am

Daarmee is hij misschien wel het ultieme voorbeeld dat we niet te snel hard over individuele spelers moeten oordelen zolang het elftal niet goed staat.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Josip Sutalo

Bericht door Mano » vr sep 22, 2023 7:43 am

Hato wordt een sloper, Sutalo de stylist.
Als die 2 + backs + no.6 op elkaar ingespeeld raken met EEN GOED TACTISCH PLAN.
heb je echt wel een goed verdedigend blok staan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7354
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Josip Sutalo

Bericht door Trab » vr sep 22, 2023 7:45 am

Marillion schreef:Daarmee is hij misschien wel het ultieme voorbeeld dat we niet te snel hard over individuele spelers moeten oordelen zolang het elftal niet goed staat.
Nou nee. Ik heb het over verdedigende fouten die niks met het goed staan van het elftal te maken hebben. Een te korte terugspeelbal op Gorter, slecht rugdekking geven, verkeerd instappen, niet meedogenloze verdedigen en zo’n voorzet op Abumayang die over hem heen valt en waar hij alle geluk van de wereld heeft dat hij niet kopt maar schiet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Marillion » vr sep 22, 2023 7:51 am

Je kunt dat soort dingen niet helemaal als losse momenten zien. Het heeft ook te maken met zaken als gebrek aan vertrouwen en het missen van vaste patronen.

Ik wil daarmee overigens beslist niet elke individuele fout wegpoetsen hoor. Maar als vrijwel iedereen er slecht uitziet dan is dat echt wel een suggestie dat er meer aan de hand is. Neem iets simpels als een bal terugspelen op een keeper. Als dat je eerste keuze is in dat moment en je maakt 'm vol overtuiging dan gaat het waarschijnlijk goed. Ben je eigenlijk wat anders van plan maar lukt dat niet omdat medespelers niet staan waar je ze verwacht én heb je ook nog eens geen vertrouwen omdat je echt wel voelt dat het slecht gaat dan doe je dat ineens met minder overtuiging en speel je een bal te kort. Dit overigens als algemeen voorbeeld, ik heb het specifieke moment even niet in gedachten.

Wij schrikken ons elke wedstrijd een ongeluk en duiken vervolgens links en rechts op individuele spelers als ze verkeerde dingen doen. Zet die jongens in een elftal dat wel goed in elkaar steekt en het lijken ineens best behoorlijke spelers te zijn. Al is dat ongetwijfeld ook weer niet op iedereen van toepassing. Deze jongen is toch een volwaardig Kroatisch international. Ik wil hem daarmee niet per definitie boven de partijen stellen maar de kans lijkt me toch vrij groot dat hij echt wel iets kan zolang we hem maar wel faciliteren.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Josip Sutalo

Bericht door LucaS » vr sep 22, 2023 8:59 am

Kroatië was toch 3e op het wk, of vergis ik me nu?

Dan lijkt me dat je met 2 spelers uit die verdediging plus Hato onmogelijk een individueel waardeloze verdediging kan hebben staan
I think I lost my fucking headache

Alexander
Berichten: 8569
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Alexander » vr sep 22, 2023 9:03 am

Van alle aankopen valt hij voorlopig wel het meeste tegen he? Wat is die jongen toch allemaal aan het doen? Onze Argentijnse vriend Magallan maakte een betere indruk.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7354
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Josip Sutalo

Bericht door Trab » vr sep 22, 2023 9:40 am

Marillion schreef:Je kunt dat soort dingen niet helemaal als losse momenten zien. Het heeft ook te maken met zaken als gebrek aan vertrouwen en het missen van vaste patronen.

Ik wil daarmee overigens beslist niet elke individuele fout wegpoetsen hoor. Maar als vrijwel iedereen er slecht uitziet dan is dat echt wel een suggestie dat er meer aan de hand is. Neem iets simpels als een bal terugspelen op een keeper. Als dat je eerste keuze is in dat moment en je maakt 'm vol overtuiging dan gaat het waarschijnlijk goed. Ben je eigenlijk wat anders van plan maar lukt dat niet omdat medespelers niet staan waar je ze verwacht én heb je ook nog eens geen vertrouwen omdat je echt wel voelt dat het slecht gaat dan doe je dat ineens met minder overtuiging en speel je een bal te kort. Dit overigens als algemeen voorbeeld, ik heb het specifieke moment even niet in gedachten.

Wij schrikken ons elke wedstrijd een ongeluk en duiken vervolgens links en rechts op individuele spelers als ze verkeerde dingen doen. Zet die jongens in een elftal dat wel goed in elkaar steekt en het lijken ineens best behoorlijke spelers te zijn. Al is dat ongetwijfeld ook weer niet op iedereen van toepassing. Deze jongen is toch een volwaardig Kroatisch international. Ik wil hem daarmee niet per definitie boven de partijen stellen maar de kans lijkt me toch vrij groot dat hij echt wel iets kan zolang we hem maar wel faciliteren.
Ik geef net expliciete voorbeelden van verdedigende fouten die niks met organisatie te maken hebben. Fouten die hij ook al maakte tegen Fortuna en Twente (verkeerd instappen, uitglijden, half de duels in etc.). Misschien is hij zenuwachtig. Dat kan. Maar ik betwijfel of hij een echte versterking is. En dat Kroatisch international moeten we ook niet groter maken dan het is. Hij heeft pas 10 interlands gespeeld op zijn 23e en speelde op het wk alleen in de wedstrijd om de 3e plaats die nergens om ging. Hij valt me gewoon vies tegen tot nu toe.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Josip Sutalo

Bericht door Marillion » vr sep 22, 2023 10:34 am

Ja, en ik probeer uit te leggen dat spelers die spelen in een elftal waar de organisatie niet klopt en mede daardoor geen vertrouwen hebben soms gekke fouten gaan maken.

Als we nu naar Ajax kijken voldoet er vrijwel niemand. Toch ga je mij niet wijsmaken dat alle spelers eerste klas prutsers zijn.

Ik had ook wel gehoopt dat Sutalo gelijk een positieve impact zou hebben hoor. Maar het is op het moment kennelijk erg moeilijk om stabiel te presteren.

Je ziet het ook bij andere aankopen. Meerdere spelers hebben al zowel hele positieve als negatieve kritiek gehad.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie