Branco van den Boomen

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Mr. Ajax » do jul 27, 2023 10:46 am

Laten we effe afwachten of ie ook echt bij de beteren hoort als we tegen tegenstanders van iets meer niveau dan de derde Bundesliga spelen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Ajaciedjuh » do jul 27, 2023 11:50 am

Hij moet zeker niet onze enige 6 zijn, dan is hij kwetsbaar. Aan de bal ontzettend goed, maar ik heb ook tegen de Duitsers (3e klasse) een aantal duels zien verliezen en dan is het lastig omschakelen.

Moet zich richten op 8.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Mano » do jul 27, 2023 1:09 pm

Hij is zeker geen 6. Hij is traag
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Lionel » do jul 27, 2023 1:19 pm

Met Branco en Tahirovic kunnen we met twee zessen spelen, toch?
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jul 28, 2023 3:10 am

Ik heb eigenlijk best wel hoge verwachtingen van onze Branco.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Branco van den Boomen

Bericht door zeux » vr jul 28, 2023 8:08 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr jul 28, 2023 3:10 am
Ik heb eigenlijk best wel hoge verwachtingen van onze Branco.
Komt door de weinige aankopen niet teveel op de schouders van dit soort jongens te liggen om de 'renaissance' waar supporters naar smachten vorm te geven?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Marillion » vr jul 28, 2023 8:55 am

Heeft in Frankrijk kennelijk echt wel een heel goed seizoen gespeeld. En dat is toch best een serieuze competitie waar je ook op fysiek vlak volgens mij de nodige tegenstand krijgt. Maar de rest van zijn CV spreekt absoluut niet tot de verbeelding. Kun je jezelf zo goed verbeteren? Zou wel echt knap zijn en een voorbeeld voor anderen.

Zijn passing was overigens altijd al zijn kwaliteit. Misschien heeft hij zijn zwakke plekken beter kunnen camoufleren door daar specifiek op te trainen én zich te verbeteren in positioneren. Dat laatste is natuurlijk wel iets dat je met de jaren beter onder de knie kunt krijgen. Wat ik voorbij zie komen aan passes in de voorbereiding (slechts losse beelden) ziet er wel heel hoopvol uit. Daar hadden we ook echt wel behoefte aan. Zowel in het veldspel als een betere kwaliteit van spelhervattingen.

Ik ben alles bij elkaar daarom toch ook wel hoopvol. Misschien een soort Schöne achtige ontwikkeling in zijn loopbaan.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Andriy Demchenko » vr jul 28, 2023 9:23 am

Marillion schreef:
vr jul 28, 2023 8:55 am
Heeft in Frankrijk kennelijk echt wel een heel goed seizoen gespeeld. En dat is toch best een serieuze competitie waar je ook op fysiek vlak volgens mij de nodige tegenstand krijgt. Maar de rest van zijn CV spreekt absoluut niet tot de verbeelding. Kun je jezelf zo goed verbeteren? Zou wel echt knap zijn en een voorbeeld voor anderen.

Zijn passing was overigens altijd al zijn kwaliteit. Misschien heeft hij zijn zwakke plekken beter kunnen camoufleren door daar specifiek op te trainen én zich te verbeteren in positioneren. Dat laatste is natuurlijk wel iets dat je met de jaren beter onder de knie kunt krijgen. Wat ik voorbij zie komen aan passes in de voorbereiding (slechts losse beelden) ziet er wel heel hoopvol uit. Daar hadden we ook echt wel behoefte aan. Zowel in het veldspel als een betere kwaliteit van spelhervattingen.

Ik ben alles bij elkaar daarom toch ook wel hoopvol. Misschien een soort Schöne achtige ontwikkeling in zijn loopbaan.
Toulouse had hem vanuit moneyballstrategie gehaald punt is dat ze Spierings hadden om zijn tekortkomingen op het middenveld op te vullen. Hij heeft een prachtige passing, zit een goede kop op maar door zijn traagheid is het wel echt een soort Engelaar. VDB moet je samen met Tahirovic opstellen, hij kan met zijn passing aanval voeden en zijn standaardsituaties zijn ook een wapen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Marillion » vr jul 28, 2023 9:27 am

Dat is de kunst van het componeren van een elftal. Zorg ervoor dat zijn sterke punten naar voren komen en zijn zwakke plekken niet.

Deels door de afstanden tussen de linies niet te groot te laten worden. En uiteraard door spelers met andere eigenschappen op te stellen. Misschien staat Alvarez er straks wel gewoon weer achter? West Ham lijkt nog niet erg door te pakken. Of toch zoals gepland Tahirovic. Die jongen ken ik niet dus ik weet niet of daar zijn kracht ligt. Hoop het wel want hij is in principe gehaald als opvolger van Alvarez.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Andriy Demchenko » vr jul 28, 2023 9:46 am

Marillion schreef:
vr jul 28, 2023 9:27 am
Dat is de kunst van het componeren van een elftal. Zorg ervoor dat zijn sterke punten naar voren komen en zijn zwakke plekken niet.

Deels door de afstanden tussen de linies niet te groot te laten worden. En uiteraard door spelers met andere eigenschappen op te stellen. Misschien staat Alvarez er straks wel gewoon weer achter? West Ham lijkt nog niet erg door te pakken. Of toch zoals gepland Tahirovic. Die jongen ken ik niet dus ik weet niet of daar zijn kracht ligt. Hoop het wel want hij is in principe gehaald als opvolger van Alvarez.
De kans dat Alvarez RVC staat is dan een stukje groter. Tahirovic heeft lengte, duelkracht, techniek, passing en is niet traag maar moet positioneel nog wel wat leren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Yopii » vr jul 28, 2023 10:36 am

Marillion schreef:
vr jul 28, 2023 9:27 am
Dat is de kunst van het componeren van een elftal. Zorg ervoor dat zijn sterke punten naar voren komen en zijn zwakke plekken niet.

Deels door de afstanden tussen de linies niet te groot te laten worden. En uiteraard door spelers met andere eigenschappen op te stellen. Misschien staat Alvarez er straks wel gewoon weer achter? West Ham lijkt nog niet erg door te pakken. Of toch zoals gepland Tahirovic. Die jongen ken ik niet dus ik weet niet of daar zijn kracht ligt. Hoop het wel want hij is in principe gehaald als opvolger van Alvarez.
Exact. Wij zullen nooit de beste spelers hebben, dus het moet passen.

Een speler als Schöne draaide aardig mee een aantal jaren terug. Afgelopen seizoen was hij verzopen.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 28, 2023 5:09 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr jul 28, 2023 9:23 am
Marillion schreef:
vr jul 28, 2023 8:55 am
Heeft in Frankrijk kennelijk echt wel een heel goed seizoen gespeeld. En dat is toch best een serieuze competitie waar je ook op fysiek vlak volgens mij de nodige tegenstand krijgt. Maar de rest van zijn CV spreekt absoluut niet tot de verbeelding. Kun je jezelf zo goed verbeteren? Zou wel echt knap zijn en een voorbeeld voor anderen.

Zijn passing was overigens altijd al zijn kwaliteit. Misschien heeft hij zijn zwakke plekken beter kunnen camoufleren door daar specifiek op te trainen én zich te verbeteren in positioneren. Dat laatste is natuurlijk wel iets dat je met de jaren beter onder de knie kunt krijgen. Wat ik voorbij zie komen aan passes in de voorbereiding (slechts losse beelden) ziet er wel heel hoopvol uit. Daar hadden we ook echt wel behoefte aan. Zowel in het veldspel als een betere kwaliteit van spelhervattingen.

Ik ben alles bij elkaar daarom toch ook wel hoopvol. Misschien een soort Schöne achtige ontwikkeling in zijn loopbaan.
Toulouse had hem vanuit moneyballstrategie gehaald punt is dat ze Spierings hadden om zijn tekortkomingen op het middenveld op te vullen. Hij heeft een prachtige passing, zit een goede kop op maar door zijn traagheid is het wel echt een soort Engelaar. VDB moet je samen met Tahirovic opstellen, hij kan met zijn passing aanval voeden en zijn standaardsituaties zijn ook een wapen.
Tahirovic geeft volgens mij zelf aan dat verdedigen zijn zwakke punt is. Of ze complementair aan elkaar zijn moeten we dus nog maar zien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2023 7:47 am

Misschien iets te voorbarig maar dat hij op de bank zat gisteren is geen goed teken toch? Het is niet dat we Verratti hebben gekocht en hij daarom moet banken maar door Taylor….
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Branco van den Boomen

Bericht door De Dominee » wo sep 27, 2023 3:18 pm

Zegt zojuist in een interview: tenminste, de spelers waar ik mee spreek.

WTF? Ook dat nog? Lekker bezig, Maurice.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 4:21 pm

De Dominee schreef:
wo sep 27, 2023 3:18 pm
Zegt zojuist in een interview: tenminste, de spelers waar ik mee spreek.

WTF? Ook dat nog? Lekker bezig, Maurice.
Hier sla je wederom door, Dominee. Mislintat heeft deze selectie samengesteld. Er is geen leider, er zijn geen leiders, er is geen hiërarchie, spelers zijn laat binnengekomen en gingen daarna weer terug met de landenploegen.

Steijn is voor veel verantwoordelijk maar niet voor alles.

Met terugwerkende kracht kunnen we stellen dat de keuzen van Mislintat echt desastreus zijn geweest. Daar is het aanstellen van Steijn de grootste maar daarna zijn zaken gebeurd die ik heb verdedigd maar met terugwerkende kracht moet ik toch echt concluderen dat ik daar fout zat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Branco van den Boomen

Bericht door peter » wo sep 27, 2023 4:38 pm

De Dominee schreef:
wo sep 27, 2023 3:18 pm
Zegt zojuist in een interview: tenminste, de spelers waar ik mee spreek.

WTF? Ook dat nog? Lekker bezig, Maurice.
Twee kampen. De aankopen versus de oude en Nederlandse garde. Mooie taferelen.

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Yopii » wo sep 27, 2023 4:55 pm

De Dominee schreef:
wo sep 27, 2023 3:18 pm
Zegt zojuist in een interview: tenminste, de spelers waar ik mee spreek.

WTF? Ook dat nog? Lekker bezig, Maurice.
Die heeft totaal geen grip meer, is meer met politiek bezig dan met voetbal.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Branco van den Boomen

Bericht door wimpey » wo sep 27, 2023 5:13 pm

De Dominee schreef:
wo sep 27, 2023 3:18 pm
Zegt zojuist in een interview: tenminste, de spelers waar ik mee spreek.

WTF? Ook dat nog? Lekker bezig, Maurice.
Voor de goede orde: het gaat over de spelers die vd Boomen spreekt.

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Branco van den Boomen

Bericht door De Dominee » wo sep 27, 2023 5:37 pm

Precies. Er is dus geen eenheid in de selectie. Kennelijk zijn er spelers waar hij niet mee spreekt. Bizar en volledig op conto van Steijn natuurlijk. Die moet er een groep van maken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Buijtendijk 2.0
Berichten: 62
Lid geworden op: vr jan 25, 2019 1:25 pm

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Buijtendijk 2.0 » wo sep 27, 2023 5:47 pm

Ik had altijd begrepen dat Steijn zo goed is in het maken van een TEAM. Als een echte peoples manager.

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Branco van den Boomen

Bericht door De Dominee » wo sep 27, 2023 6:01 pm

Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 4:21 pm
De Dominee schreef:
wo sep 27, 2023 3:18 pm
Zegt zojuist in een interview: tenminste, de spelers waar ik mee spreek.

WTF? Ook dat nog? Lekker bezig, Maurice.
Hier sla je wederom door, Dominee. Mislintat heeft deze selectie samengesteld. Er is geen leider, er zijn geen leiders, er is geen hiërarchie, spelers zijn laat binnengekomen en gingen daarna weer terug met de landenploegen.

Steijn is voor veel verantwoordelijk maar niet voor alles.

Met terugwerkende kracht kunnen we stellen dat de keuzen van Mislintat echt desastreus zijn geweest. Daar is het aanstellen van Steijn de grootste maar daarna zijn zaken gebeurd die ik heb verdedigd maar met terugwerkende kracht moet ik toch echt concluderen dat ik daar fout zat.
Ik had afgelopen zondag koffie in de Arena. Was koud.

Kut Sven. Zijn schuld.

:smallgrin.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Branco van den Boomen

Bericht door wimpey » wo sep 27, 2023 6:30 pm

Buijtendijk 2.0 schreef:
wo sep 27, 2023 5:47 pm
Ik had altijd begrepen dat Steijn zo goed is in het maken van een TEAM. Als een echte peoples manager.
De man wilde NL als voertaal. Ik neem aan dat ie geen Kroatisch, Georgisch, Noors, Spaans, Deens enzo kan. Minder aankopen en betere aankopen waren fijn geweest. Enige samenwerking vwb die aankopen ook.

Steyn is geen hoogvlieger, maar vraag me af wie van deze doorsnee chocola kan maken.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Lionel » wo sep 27, 2023 6:31 pm

De Dominee schreef:
wo sep 27, 2023 6:01 pm
Lionel schreef:
wo sep 27, 2023 4:21 pm
De Dominee schreef:
wo sep 27, 2023 3:18 pm
Zegt zojuist in een interview: tenminste, de spelers waar ik mee spreek.

WTF? Ook dat nog? Lekker bezig, Maurice.
Hier sla je wederom door, Dominee. Mislintat heeft deze selectie samengesteld. Er is geen leider, er zijn geen leiders, er is geen hiërarchie, spelers zijn laat binnengekomen en gingen daarna weer terug met de landenploegen.

Steijn is voor veel verantwoordelijk maar niet voor alles.

Met terugwerkende kracht kunnen we stellen dat de keuzen van Mislintat echt desastreus zijn geweest. Daar is het aanstellen van Steijn de grootste maar daarna zijn zaken gebeurd die ik heb verdedigd maar met terugwerkende kracht moet ik toch echt concluderen dat ik daar fout zat.
Ik had afgelopen zondag koffie in de Arena. Was koud.

Kut Sven. Zijn schuld.

:smallgrin.gif:
Of van Steijn…
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Branco van den Boomen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 27, 2023 6:55 pm

VDB had overigens een paar lekker passes zondag. Helaas bleek de eerste touch van ontvanger Forbs niet die van een bal aan een touwtje.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Branco van den Boomen

Bericht door LucaS » wo sep 27, 2023 7:16 pm

wimpey schreef:
wo sep 27, 2023 6:30 pm
Buijtendijk 2.0 schreef:
wo sep 27, 2023 5:47 pm
Ik had altijd begrepen dat Steijn zo goed is in het maken van een TEAM. Als een echte peoples manager.
De man wilde NL als voertaal. Ik neem aan dat ie geen Kroatisch, Georgisch, Noors, Spaans, Deens enzo kan. Minder aankopen en betere aankopen waren fijn geweest. Enige samenwerking vwb die aankopen ook.

Steyn is geen hoogvlieger, maar vraag me af wie van deze doorsnee chocola kan maken.
De kwaliteit van deze spelers zal nog moeten blijken, maar het is zeker geen degradatie materiaal. Er is geen ploeg in de eredivisie die zoveel ruimte laat aan de tegenstander. De veldbezetting lijkt helemaal nergens op. En dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de spelers
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie