Branco van den Boomen

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Branco van den Boomen

Bericht door LucaS » wo sep 27, 2023 7:18 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo sep 27, 2023 6:55 pm
VDB had overigens een paar lekker passes zondag. Helaas bleek de eerste touch van ontvanger Forbs niet die van een bal aan een touwtje.
Ik zag een foto met die counter waar branco de bal veel te hard naar rechts naar Berghuis speelde. Links liep Forbs. Klein tikje naar links en die had alleen voor de keeper gestaan. Had branco even gemist
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Marillion » do sep 28, 2023 9:12 pm

Mijn gevoel is dat hij met zijn passing nog wat zoekende is wat betreft de afstemming met het elftal én het vinden van de juiste balans tussen een eenvoudige snelle bal en een lange pass.

In een elftal dat niet staat en wat geen automatismen kent is het ook lastiger om op het juiste moment de juiste bal te geven. Hij moet een klik ontwikkelen met zijn medespelers. En ik denk dat hij misschien ook nog een beetje te gretig is om het toch te laten zien waardoor je soms een geforceerde poging krijgt.

Hopelijk weet hij die balans te vinden en kan hij van waarde worden. Mijn indruk was dat hij in de voorbereiding best wat potentie liet zien. Snel zal hij nooit worden dus je moet wel rekening met die zwakke plek houden in de samenstelling van het elftal. Zoals je dat bijvoorbeeld met Daley Blind ook moest doen. Vraag is wel of Van den Boomen dan positioneel ook sterk genoeg is om slim te spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Trab » do sep 28, 2023 9:30 pm

Marillion schreef:Mijn gevoel is dat hij met zijn passing nog wat zoekende is wat betreft de afstemming met het elftal én het vinden van de juiste balans tussen een eenvoudige snelle bal en een lange pass.

In een elftal dat niet staat en wat geen automatismen kent is het ook lastiger om op het juiste moment de juiste bal te geven. Hij moet een klik ontwikkelen met zijn medespelers. En ik denk dat hij misschien ook nog een beetje te gretig is om het toch te laten zien waardoor je soms een geforceerde poging krijgt.

Hopelijk weet hij die balans te vinden en kan hij van waarde worden. Mijn indruk was dat hij in de voorbereiding best wat potentie liet zien. Snel zal hij nooit worden dus je moet wel rekening met die zwakke plek houden in de samenstelling van het elftal. Zoals je dat bijvoorbeeld met Daley Blind ook moest doen. Vraag is wel of Van den Boomen dan positioneel ook sterk genoeg is om slim te spelen.
Vind hem ook niet zo slecht. Is ook de enige die een beetje probeert te coachen in het veld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Jinne » ma nov 20, 2023 2:36 pm

Helaas out voor de rest van 2023.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Branco van den Boomen

Bericht door Marillion » ma nov 20, 2023 5:10 pm

Dat kon er ook nog wel bij. Hij was toch één van de weinige spelers waarvan ik dacht dat hij de boel een beetje in gang zou kunnen krijgen met zijn passing en coaching.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Branco van den Boomen

Bericht door mattie » ma nov 20, 2023 6:19 pm

Dus tot minimaal Winterstop Taylor... :headbang.gif: :confused.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie