Calvin Bassey

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 24, 2022 7:57 pm

Rangers-fans naar fanshop Ajax voor het derde shirt met Bassey​

Supporters van de Schotse club Rangers FC komen in aanloop naar hun belangrijke wedstrijd tegen PSV naar de fanshop in de Johan Cruijff ArenA om het nieuwe derde tenue van Ajax met Calvin Bassey achterop te scoren. Dat meldt Ajax Life. Bassey maakte deze zomer de overstap van Rangers FC naar Ajax, maar is nog altijd razend populair bij de fans van de Schotse club.
Mooi om te zien hoe populair hij daar is/was!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Calvin Bassey

Bericht door Rooie » zo aug 28, 2022 3:36 pm


De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » zo aug 28, 2022 6:24 pm

Prima vandaag. :biggthumpup.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door Marillion » zo aug 28, 2022 7:06 pm

Ja, ik ben om. Hij moet natuurlijk nog het nodige leren maar deze jongen gaat het redden bij Ajax. Kan met zijn snelheid en fysiek echt een belangrijke schakel worden in het blok met Timber en Alvarez.

Is wel even een verschil voor een aanvaller. Of Blind of Bassey achter je aan komt. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Calvin Bassey

Bericht door Trab » zo aug 28, 2022 7:11 pm

Marillion schreef:Ja, ik ben om. Hij moet natuurlijk nog het nodige leren maar deze jongen gaat het redden bij Ajax. Kan met zijn snelheid en fysiek echt een belangrijke schakel worden in het blok met Timber en Alvarez.

Is wel even een verschil voor een aanvaller. Of Blind of Bassey achter je aan komt. :smile-ajax.gif:
Klopt. Al timited hij nog geregeld verkeerd bij kopballen. Dat is toch vreemd met zijn lengte. Passing kan ook nog wel beter. Maar zijn snelheid is wel een wapen achterin wat we hard nodig hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 28, 2022 9:13 pm

Ik zie zeker potentie maar ben nog niet helemaal om. Ik wil hem graag wat beter aan de bal zien in opbouwende zin.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Yopii » zo aug 28, 2022 9:15 pm

Een rare speler, moet nog veel leren. Zijn sterkste punt is de achtervolging: hij is snel en beresterk.

Gek genoeg vond ik hem in de lucht niet geweldig.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door Marillion » zo aug 28, 2022 9:42 pm

Hij gaat na maximaal 2 seizoenen voor een enorme zak geld naar de PL.

Zeker dat hij zich nog op een aantal punten moet verbeteren maar ik zie dat dus wel goed komen. Maar verwacht niet dat hij de opbouw gaat verzorgen. Zo'n speler is hij niet en gaat hij ook niet worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Calvin Bassey

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 29, 2022 2:18 am

Yopii schreef:Een rare speler, moet nog veel leren. Zijn sterkste punt is de achtervolging: hij is snel en beresterk.

Gek genoeg vond ik hem in de lucht niet geweldig.
Niet voor niks stond Alvarez telkens op Dost bij de corners. Redelijke kopper door zijn fysiek, maar vooral in grondduels ontzettend sterk.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Calvin Bassey

Bericht door Mano » ma aug 29, 2022 10:58 am

hij moet nog zaken leren maar kijk hem hier eens het gat dicht rennen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door 999 » za sep 03, 2022 10:48 am

’Misschien krijgt Gio klompen’
Calvin Bassey kon deze zomer amper geloven dat Ajax hem wilde aantrekken: ,,De belangstelling was een schok voor mij.”

FOTO PRO SHOTS

Ajax-speler Calvin Bassey beloofde trainer die het in hem zag zitten bij Rangers-afscheid mooi cadeau
De herinnering aan het emotionele moment in de trainerskamer van Rangers FC – eind juli van dit jaar – bezorgt Calvin Bassey (22) nu de breedst mogelijke glimlach. Vlak voor zijn vertrek naar Ajax viel hij zijn trainer Giovanni van Bronckhorst, de man die in hem geloofde en de droomtransfer mede mogelijk maakte, in de armen. „Ik beloofde hem een groot cadeau”, herinnert Bassey zich. Destijds niet wetende dat zijn oude club woensdag in de Champions League de degens kruist met zijn nieuwe werkgever en hij in de Johan Cruijff ArenA zijn belofte al kan inlossen.

„Misschien krijgt Gio wel een paar wooden shoes, klompen, of tulpen. Dat zou funny zijn”, grapt Calvin Bassey als hij de vraag krijgt of het een typisch Nederlands presentje wordt. „Nee, nee, nee, hij verdient een groter en mooier aandenken.”

De verdediger is Van Bronckhorst eeuwig dankbaar, zegt hij in het zonnetje op de tribune van sportpark De Toekomst. „Ik voelde me thuis bij Rangers, omdat de club dankzij Gio als mijn familie voelde. De manager geloofde in mij en hielp mij. In mijn eerste seizoen speelde ik niet en aan het begin van het tweede jaar slechts een beetje. Vervolgens vertrok Steven Gerrard en dan is het toch de vraag of de nieuwe boss het wel in je ziet zitten. Giovanni zette mij vanaf het begin als centrale verdediger neer, niet mijn natuurlijke positie. Ik was linksback, maar Van Bronckhorst gaf me het geloof dat ik een van de beste centrale verdedigers van Europa kan worden en besteedde veel aandacht aan me om elke dag te verbeteren”, zegt de vrolijke Engelsman, die bij de Champions League-loting zijn ogen niet kon geloven.

„Laat ik vooropstellen dat ik intens gelukkig ben dat Rangers óók de Champions League heeft gehaald en ik het leuk vind dat ik woensdag in Amsterdam al mijn vrienden weer zie, maar het is ook moeilijk. Rangers kent mijn sterke punten en zwakheden en die ken ik van Rangers. Het wordt een mindgame (psychologisch spel, red.). Als ik op het veld sta zijn het voor negentig minuten even niet mijn vrienden en doe ik alles om met Ajax te winnen. Binnen de lijnen is het – zoals we dat in het Engels noemen – dog for dog, een ieder-voor-zich-gevecht.”

Dat hij nu de clubkleuren van Ajax verdedigt, had hij anderhalve maand geleden niet kunnen bevroeden. „De belangstelling kwam als een verrassing, was een schok voor me”, geeft hij toe. „Ik ben een veel grotere verdediger dan het type, waar ze normaal voor gaan. Kijk naar Lisandro Martinez, bijvoorbeeld. En er gaan vrijwel nooit Engelse spelers naar Ajax of zelfs naar het buitenland in het algemeen. Maar Ajax was voor mij een no-brainer.” Daar hoefde Bassey niet over na te denken. „Met een kwalitatief sterk, jong team strijden in de Champions League. Dat wil ik, honderd procent.”

De transfersom, die kan oplopen tot 26,5 miljoen euro, maakt de Nigeriaanse Engelsman de duurste Rangers-speler ooit. „Dat is een lekker, maar ook een vreemd gevoel, omdat niemand zijn eigen prijskaartje bepaalt. Ik ben blij dat deze transfer goed is voor de club, want bij Rangers maakte ik – na mijn komst van Leicester City – mijn eerste minuten in een eerste elftal. Zij hebben me het podium gegeven.”

Het grappen en grollen met de langslopende Brian Brobbey en Owen Wijndal geeft een mooi inkijkje hoezeer Bassey zich al thuis voelt bij Ajax. „Ik wist niet hoe ik door de spelersgroep zou worden opgenomen, maar dat is fantastisch. Ik ga heel goed om met Jurriën Timber, Devyne Rensch, Dusan Tadic, Daley Blind en Kenneth Taylor, maar de meeste dank ben ik aan Steven Bergwijn verschuldigd. Hij heeft me onder zijn vleugels genomen, omdat hij – uit zijn Spurs-tijd – weet hoe het is om als jonge jongen bij een nieuwe club in een vreemd land te komen.”

Bassey straalt. „Ik loop elke dag met een glimlach op mijn gezicht, omdat anderen veel zouden opgeven om te mogen doen wat ik doe. Ik waardeer wat God me op deze jonge leeftijd al heeft gegeven. Voor hem en alle andere mensen die me hebben geholpen, wil ik mijn potentie eruit laten komen. Persoonlijk wil ik dit seizoen zo veel mogelijk minuten maken en basisplaatsen krijgen. Met Ajax wil ik kampioen worden, de beker winnen en zo ver mogelijk komen in de Champions League.”

De Champions League … Even wordt de grote stoere Bassey emotioneel. Na een korte stilte: „In mijn jeugd in Londen hadden we wel eten en kleding, maar we waren arm”, verklaart hij. ,,De reis van daar tot hier is ongelooflijk. Als ik woensdag op het veld sta, zal de Champions League-hymne heel onrealistisch klinken. Ik had altijd de hoop hier te komen. En nu krijg ik de kans om mij echt op dit podium te laten zien. Wauw!”
De T.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Calvin Bassey

Bericht door raymon » za sep 03, 2022 1:57 pm

Leuk te horen dat Bergwijn zo’n goeie invloed heeft.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Zuidema » ma sep 05, 2022 10:48 pm

Hoe Ajax-verdediger Calvin Bassey ontsnapte uit een probleemwijk: ‘Voetbal hield me op het rechte pad’

Johan Inan 05-09-22

Als puber in een probleemwijk overwoog Calvin Bassey (22) te stoppen omdat geen club het in hem zag zitten. Woensdag bestijgt de verdediger het hoogste Europese podium met Ajax, uitgerekend tegen de club waar hij doorbrak: Rangers FC. Hoe een ‘aanstekelijke’ aankoop zichzelf en zijn moeder uit een probleemwijk bevrijdde.

Bassey, als kind van Nigeriaanse migranten opgegroeid in een oud-Romeins plaatsje in Italië, strijkt op vijfjarige leeftijd met zijn ouders en drie broers neer in Newham, een probleemwijk in Oost-Londen. ,,Als je uit zo’n wijk komt, heb je een dikke huid omdat je waarschijnlijk een puur trauma hebt meegemaakt”, blikt Bassey in een video van Rising Ballers terug. ,,Je hebt twee opties: voetballen of de straat op gaan, waar je heel gemakkelijk wordt verleid en de verkeerde kant op wordt gezogen.”

Drugs, geweld en bendes zijn in Newham nooit ver weg. Bassey ziet tal van leeftijdsgenoten ten prooi vallen aan de criminaliteit. Ook binnen zijn eigen familie. Zelf vindt hij al snel een reddingsboei. ,,Voetbal hield me op het rechte pad. Het gaf me letterlijk structuur in mijn leven.”

De bal moet niet alleen hem uit de moeilijkheden trekken. ,,Als ik ouder ben, wil ik mijn moeder uit de nood halen. Elk kind hier heeft die droom”, stelde Bassey eerder. Die missie heeft hij inmiddels volbracht, al zag het daar aanvankelijk niet naar uit. Meerdere profclubs houden het bij een stage.

,,Ik heb heel vaak ‘nee’ te horen gekregen”, zei Bassey over de worsteling in zijn eerste puberjaren. Als ook Charlton Athletic niet mee wenst te werken aan zijn droom, is de ambitieuze Nigeriaan gebroken. Bassey denkt zelfs aan stoppen en iets anders te gaan doen, met alle risico’s van dien.

Toch trekt hij nog een paar maanden alles uit de kast. Met succes. Als Leicester City hem een kans geeft, grijpt hij die. Daardoor is hij te laat op school. Zijn docent vergeeft het hem als hij hoort dat zijn student zijn droom eindelijk heeft verwezenlijkt. Een doorbraak blijft de jaren erna echter uit. Een transfer naar Rangers FC dwingt Bassey wel af.

Daar wacht Liverpool-legende Steven Gerrard. ,,Ik kneep mezelf in de arm toen ik hem zag. Ik dacht: is dit echt?” Rangers herovert ongeslagen de Schotse landstitel. Met acht optredens blijft het aandeel van Bassey beperkt. In het seizoen erna krijgt de naam écht een gezicht. Eerst als linksback en nadat trainer Giovanni van Bronckhorst wordt aangesteld ook als centrale verdediger.

Ajax ziet hem uitblinken in de Europa League, waarin Rangers via onder andere Borussia Dortmund en RB Leipzig de finale bereikt die wordt verloren van Eintracht Frankfurt. Begin juli trekken Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar naar Londen voor een onderhoud met Bassey’s agent. Het technisch duo sorteert daarmee voor op een vertrek van Lisandro Martínez.

,,Waar andere clubs vooral een linksback in hem zagen, wilde Ajax hem voor het hart van de defensie”, weet zijn agent Ian Ryder, die opsomt waarom Ajax bij hem uitkwam. ,,Leeftijd, kwaliteit aan de bal, fysieke gesteldheid, het lezen van het spelletje en het feit dat hij op twee posities uit de voeten kan. Calvin was meteen opgewonden, omdat hij Ajax als een grote club en een gigantische kans zag. De Champions League speelde daarin ook een rol.”

Bassey kan ook naar Brighton, een club die momenteel stunt in de Premier League. Hij kiest voor Ajax, waar hij een valse start beleeft door in de Super Cup tegen PSV met rood te debuteren. Ryder: ,,Hij zat niet in zak en as, maar was wel teleurgesteld. Niemand wil rood en een schorsing pakken bij zijn debuut.”

Wat opvalt bij Bassey, is hoe snel hij wordt omarmd. In Oostenrijk al, waar de imposante verschijning (1,85m) al snel teamgenoten aan het lachen krijgt en een enorme klik heeft met de nog duurdere aankoop, Steven Bergwijn. ,,Calvin is heel aanstekelijk”, weet Ryder. ,,Hij is altijd positief. Hij heeft als christen een groot vertrouwen in God. Daarom staat hij ook heel positief in het leven.”

Ook het publiek loopt vooralsnog met hem weg. Zo’n beetje elk balcontact van Bassey gaat gepaard met gejuich op de tribunes. Een cultheld lijkt geboren. Bassey wil in Amsterdam vooral naam maken als betrouwbare verdediger. Tijdens het trainingskamp in Oostenrijk legt hij uit blij te zijn dat hij onder ‘Gio’ alvast kon wennen aan de Nederlandse school. Aan het doordekken bijvoorbeeld.

Bassey komt zijn oude trainer sneller dan verwacht weer tegen. Rangers kegelde PSV uit de Champions League en werd bij de loting naast Liverpool en Napoli ook aan Ajax gekoppeld. ,,Na die loting heb ik nog wat oud-ploeggenoten gesproken. Ik had ze ook nog in het hotel opgezocht toen ze hier waren voor die wedstrijd tegen PSV. Maar daarna had ik geen behoefte meer aan ze. Woensdag is het ‘dog eat dog’. We gaan winnen met Ajax als we met zijn allen meer dan honderd procent geven.”
AD.nl (premium)

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Calvin Bassey

Bericht door Mano » za sep 10, 2022 8:33 pm

Hoop dat hij Okay is en mee kan doen dinsdag.

Hadden jullie dat filmpje gezien bij de CL hymne?

Je ziet hem genieten dat hij er staat.
Super positieve gozer

Edit: https://twitter.com/uefa/status/1568521 ... KYaf88MP7A
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Andriy Demchenko » zo mar 19, 2023 7:20 pm

Ben er wel een beetje klaar mee zo onderhand, deze gozer heeft ook niet structureel het niveau om aan te haken. Kan niet opbouwen maar kan ook niet de boel killen in de man op man en is ook geen talent meer ofzo.

https://twitter.com/PimSedee/status/163 ... _&ref_url=
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door Arthur » zo mar 19, 2023 7:24 pm

En daarbij lijkt hij mentaal ook niet sterk.

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Calvin Bassey

Bericht door GangstaRiB » zo mar 19, 2023 7:29 pm

Sympathieke gozer, maar totaal niet geschikt voor Ajax.

Dit soort spelers speelden voorheen voor Feyenoord en daar konden we smakelijk om lachen… nu speelt zoiets bij ons. :blackcat.gif:

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Lionel » zo mar 19, 2023 9:28 pm

Prima dat hij voetballend niet de beste is maar

1) hij is ook zeker niet onze beste verdediger
2) laat hem niet/vraag hem niet om linies over te slaan

Verkopen/dumpen die jongen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Calvin Bassey

Bericht door Yopii » zo mar 19, 2023 9:57 pm

Ik vond hem heel onzeker, dat is verontrustend.

Zo'n speler zou het best kunnen redden, maar dan zou hij zakelijk moeten spelen en verder zou hij poep moeten hebben aan alles. Bij Bassey zie je dat hij al twijfelt bij een pass over vijf meter.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Calvin Bassey

Bericht door Toppie » zo mar 19, 2023 11:25 pm

Bassey nooit meer opstellen Het weggaan van Blind kost ons ook de punten achterstand

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Calvin Bassey

Bericht door WP_Legend » zo mar 19, 2023 11:48 pm

Probleem is dat hij geen tactische en positionele goede speler naast hem heeft die hem kan vertellen wat hij moet doen...zet hem naast Blind, de Ligt of Martinez en opeens lijkt het een goede speler. Zet hem naast een positionele nietsnut als Timber die telkens op het middenveld staat en dan staat Bassey te zwemmen en moet ie alles alleen doen!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Calvin Bassey

Bericht door Trab » zo mar 19, 2023 11:53 pm

WP_Legend schreef:Probleem is dat hij geen tactische en positionele goede speler naast hem heeft die hem kan vertellen wat hij moet doen...zet hem naast Blind, de Ligt of Martinez en opeens lijkt het een goede speler. Zet hem naast een positionele nietsnut als Timber die telkens op het middenveld staat en dan staat Bassey te zwemmen en moet ie alles alleen doen!
Dat is onzin. Als je onder druk fouten maakt in de passing valt nog enigszins te billijken. Maar Bassey werd expres vrijgelaten door Feyenoord en presteert het om bijna iedere bal in te leveren terwijl hij alle tijd heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Calvin Bassey

Bericht door raymon » ma mar 20, 2023 8:29 am

Leuk om de eerste paar pagina’s van dit topic te lezen.. :blush:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Calvin Bassey

Bericht door Mano » ma mar 20, 2023 9:19 am

Trab schreef:
zo mar 19, 2023 11:53 pm
WP_Legend schreef:Probleem is dat hij geen tactische en positionele goede speler naast hem heeft die hem kan vertellen wat hij moet doen...zet hem naast Blind, de Ligt of Martinez en opeens lijkt het een goede speler. Zet hem naast een positionele nietsnut als Timber die telkens op het middenveld staat en dan staat Bassey te zwemmen en moet ie alles alleen doen!
Dat is onzin. Als je onder druk fouten maakt in de passing valt nog enigszins te billijken. Maar Bassey werd expres vrijgelaten door Feyenoord en presteert het om bijna iedere bal in te leveren terwijl hij alle tijd heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
True, Bassey kan niets onder druk. Hij werd vrijgelaten en weet het te presteren om met zijn rechtervoet de bal voor zijn linkervoet weg te tikken. Dat is niveau Fjes en dan lach je aandoenlijk.
Dit is gvd Ajax 1!
Feyenoord heeft ons gewoon keihard uitgelachen. We geven Bassey de bal, die kan namelijk helemaal niets!!! En ze hebben nog gelijk gehad ook.

WP heeft wel een punt m.b.t. Timber. Hij was een goeie verdediger met een Betere verdediger naast zich. Nu hij 'de baas' is, is hij zelf en iedereen om hem heen niks meer.
Hij is een volger en zeker geen leider.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Calvin Bassey

Bericht door WP_Legend » ma mar 20, 2023 11:36 am

Ik vind wel dat Bassey heel snel wordt afgeschreven... Waar was Martinez zijn eerste jaar? Waar was Alvarez? Dat duurde ook wel ff voordat we hen op waarde konden schatten.

Plaats reactie