Remko Pasveer

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Remko Pasveer

Bericht door Yopii » do okt 27, 2022 10:25 am

Ik vind hem matig, hoor.

Ajax had natuurlijk een goede keeper moeten kopen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Remko Pasveer

Bericht door peter » do okt 27, 2022 10:57 am

Zonder heel erg lang te hoeven nadenken kan ik zo vijf blunders van hem opnoemen. Ik vind dat nogal veel eigenlijk. Sporting, Benfica, Napoli, (Volendam), Liverpool. Oftewel, in de helft van alle CL wedstrijden zit een doelpunt die je hem volledig kan aanrekenen. En dan reken ik de doelpunten niet eens mee waarvan je denkt "die zijn toch best houdbaar". Ik zie hem zo vaak twijfelen of op zijn plaats duiken. Allemaal geen blunders, maar zo'n late 2-1 van Liverpool of een paar van die Napoli goals zijn allemaal zo verschrikkelijk statisch. Kijk in een 1 op 1 is het lastig keepen, maar je ziet hem dan weer duiken zonder enkele reach.

Kijk er mankeert veel meer aan dit Ajax en na jaren van Onana waren we ook wel echt verwend, maar dit begint toch gewoon een liability te worden?

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door columbus » do okt 27, 2022 12:00 pm

Ik vind het ook geen super top keeper hoor, laat dat helder zijn. Hij is net als de rest een paar procentjes minder maar heeft echt ook een heleboel ballen gepakt die je normaal al zou tellen

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Remko Pasveer

Bericht door Andriy Demchenko » do nov 10, 2022 10:07 am

Gisteren toch ondermaats.,
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Remko Pasveer

Bericht door Jinne » do nov 10, 2022 10:18 am

Sinds zijn interlands heeft ie inderdaad geen top ingreep meer gehad. Als ie meegaat naar Qatar dan is het als backup.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door Alexander » do nov 10, 2022 10:55 am

Dit was ook vorig jaar zo. Ieder schot wat niet zijn richting op komt, is grote kans op een goal. Het is gewoon niet zo een hele goede keeper.

Wouter
Berichten: 18724
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Remko Pasveer

Bericht door Wouter » do nov 10, 2022 1:08 pm

Jinne schreef:
do nov 10, 2022 10:18 am
Sinds zijn interlands heeft ie inderdaad geen top ingreep meer gehad. Als ie meegaat naar Qatar dan is het als backup.
Redde anders nog een punt voor zijn ploeg bij de inzet van Sankoh.

Aan het tweede doelpunt kon hij niks doen, was gewoon goed geplaatst. Blijft het eerste doelpunt over. Daar had hij iets eerder uit kunnen komen. De ironie aan dat doelpunt was dat die waarschijnlijk niet was gevallen als Timber helemaal niet achter Manhoef aan was gesprint. Nu dachten zowel Taylor als Pasveer dat hij Manhoef nog wel in zou halen.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Remko Pasveer

Bericht door Yopii » do nov 10, 2022 1:30 pm

Alexander schreef:
do nov 10, 2022 10:55 am
Dit was ook vorig jaar zo. Ieder schot wat niet zijn richting op komt, is grote kans op een goal. Het is gewoon niet zo een hele goede keeper.
Neuh... zacht uitgedrukt.

Paul1985
Berichten: 177
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door Paul1985 » do nov 10, 2022 1:31 pm

Het is toch gewoon een heel modale keeper en niet meer dan dat?

Hele eredivisie eigenlijk modale en slechte keepers. Denk dat wij ons nog meest in de handjes mogen knijpen met Unnerstall.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door Marillion » za nov 12, 2022 11:50 am

Ik herken het beeld wel dat hij minder is gaan spelen na die interlands.

Vorig seizoen vond ik 'm echt zeer behoorlijk. Niet van het niveau Onana in zijn beste dagen maar hij bracht rust en er gebeurde eigenlijk nooit iets geks. Nu heeft hij het moeilijker net als de rest van het elftal.

Ik denk dat we in zijn algemeenheid wat voorzichtig moeten zijn met het beoordelen van individuele prestaties. Veel spelers zien er nu slechter uit dan ze misschien zijn doordat het elftal continu verkeerd staat. Al heeft een keeper daar normaal gesproken wat minder last van.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door wimpey » do jul 20, 2023 3:19 pm

Minimaal 2 maanden out: middenhandsbeentjes gebroken.

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door Mr. Ajax » do jul 20, 2023 3:32 pm

wimpey schreef:
do jul 20, 2023 3:19 pm
Minimaal 2 maanden out: middenhandsbeentjes gebroken.
Gaan we met Rulli, Gorter en Setford het seizoen in? Of gaat Rulli ook weg?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door wimpey » za jan 13, 2024 10:28 am


Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door Mr. Ajax » za jan 13, 2024 11:10 am

wimpey schreef:
za jan 13, 2024 10:28 am
Geen domme jongen:

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... x-ambieert
Als hij iets slimmer was had ie dit binnenskamers geuit en niet aan de buitenwereld. Hij is immers nog altijd lid van deze selectie, geen gepensioneerde die als analist aan tafel zit bij Rondo. Hij gaat nu los tegen zijn teamgenoten en valt eigenlijk iedereen binnen alle geledingen af.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door wimpey » za jan 13, 2024 11:36 am

Hij zegt gewoon de waarheid. Daar heb je meer aan dan politiek correct gelul. Die aankopen van Mislintat kunnen er geen hout van, dat ziet iedereen. Het heeft geen zin om de hete brei heen te draaien.

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door Mr. Ajax » za jan 13, 2024 11:43 am

wimpey schreef:
za jan 13, 2024 11:36 am
Hij zegt gewoon de waarheid. Daar heb je meer aan dan politiek correct gelul. Die aankopen van Mislintat kunnen er geen hout van, dat ziet iedereen. Het heeft geen zin om de hete brei heen te draaien.
Hij is er niet om de waarheid te verkondigen. Dit zaait alleen maar meer onrust en onenigheid in de groep. Wat heb je daaraan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door 999 » za jan 13, 2024 12:04 pm

Onrust en onenigheid ?, hij zegt gewoon wat ( bijna ) iedereen ziet.

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door columbus » za jan 13, 2024 12:05 pm

wimpey schreef:
za jan 13, 2024 11:36 am
Hij zegt gewoon de waarheid. Daar heb je meer aan dan politiek correct gelul. Die aankopen van Mislintat kunnen er geen hout van, dat ziet iedereen. Het heeft geen zin om de hete brei heen te draaien.
Eens. Wat me ook weer in dit verhaal opvalt is het totale gebrek aan leiding, visie en idee. Dan men na het vertrek van Overmars allemaal hebben zitten knorren en zitten wachten met een houding van het komt allemaal wel goed. Dat de keuze voor Mislintat niet is uitgepakt zoals gehoopt is nu wel inmiddels bekend. Dat de aangetrokken spelers, op een paar na, het nog niet hebben kunnen brengen is ook bekend.

Maar ga dan als de sodemieter er voor zorgen dat het kader staat. Nee, zoals ze bij Ajax ook graag spelers eerst op een andere positie neerzetten dan dat ze eigenlijk zijn wordt er ook eerst op bestuurlijke functies geschoven. Want een scout is natuurlijk een prima TD.Er wordt gewoon 1,5 jaar gewacht op een beoogde AD. Tussendoor gaat een oud trainer, die aan de bestuurstafel niet echt uitblonk, de boel aan elkaar adviseren. Ik vind het zo hemeltergend amateuristisch allemaal. En dan heb ik nog niet eens over het idiote Ajax-DNA :)

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door Mr. Ajax » za jan 13, 2024 12:17 pm

999 schreef:
za jan 13, 2024 12:04 pm
Onrust en onenigheid ?, hij zegt gewoon wat ( bijna ) iedereen ziet.
Hij zegt dat zijn teamgenoten er niks van kunnen. Jij vindt dat een handige uitspraak?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door wimpey » za jan 13, 2024 12:32 pm

Mr. Ajax schreef:
za jan 13, 2024 12:17 pm
Hij zegt dat zijn teamgenoten er niks van kunnen. Jij vindt dat een handige uitspraak?
Hij zegt dat het organisatorisch een zootje is, dat het latje veel te laag ligt en dat er een gebrek aan toewijding is. Prima.

Pasveer is geen type dat maar wat roept en keer op keer de media gebruikt voor z'n eigen agenda. Hij is op het oog een prima prof, die na 1.5 jaar bagger en incompetentie een noodkreet uit. Hopelijk wordt er iets mee gedaan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door 999 » za jan 13, 2024 12:35 pm

Mr. Ajax schreef:
za jan 13, 2024 12:17 pm
999 schreef:
za jan 13, 2024 12:04 pm
Onrust en onenigheid ?, hij zegt gewoon wat ( bijna ) iedereen ziet.
Hij zegt dat zijn teamgenoten er niks van kunnen. Jij vindt dat een handige uitspraak?
Zie Wimpey ..

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door wimpey » za jan 13, 2024 1:32 pm

Hele verhaal in Parool. Hij legt heel duidelijk uit hoe Ajax van 18 uit 6 in CL in no time tot een puinhoop werd. En wat er moet veranderen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door zeux » za jan 13, 2024 1:38 pm

wimpey schreef:
za jan 13, 2024 1:32 pm
Hele verhaal in Parool. Hij legt heel duidelijk uit hoe Ajax van 18 uit 6 in CL in no time tot een puinhoop werd. En wat er moet veranderen.
Hij is een soort klokkenluider.
Remko Pasveer over het verval van Ajax: ‘Spelers als Tadic en Blind wilden altijd beter worden, nu is het rustig in de gym’

Ajaxkeeper Remko Pasveer (40) stond op doel toen de club zes duels in de groepsfase van de Champions League won. In twee jaar tijd zag hij de club echter diep wegzakken. ‘De identiteit van Ajax is kapotgegaan.’

Jop van Kempen13 januari 2024, 03:00
Remko Pasveer bevindt zich in een select gezelschap. Met Steven Berghuis en Devyne Rensch is hij de enige speler die deel uitmaakte van de laatste succesperiode van de club. Alle andere huidige teamgenoten waren er niet bij toen Ajax zo’n twee jaar geleden alle zes groepsduels in de Champions League winnend afsloot.

Ook trainer Erik ten Hag, technisch directeur Marc Overmars en algemeen directeur Edwin van der Sar zijn weg bij Ajax. Hun vervangers konden de Amsterdamse club niet op het hoge niveau houden. Sterker, Ajax verbleekte. Met een verleden bij Twente, Heracles, Go Ahead Eagles, PSV en Vitesse is Ajax voor Pasveer de enige club waarmee hij ooit onderaan de ranglijst stond.

“Gebrek aan visie en leiderschap zijn de belangrijkste redenen voor de neergang,” zegt Pasveer, die bijna is hersteld van een meniscusoperatie. “Bij alle clubs waar ik eerder zat, was duidelijk wie op de bestuurlijk en technisch vlak de baas waren. Bij Heracles bijvoorbeeld Jan Smit en Nico-Jan Hoogma, bij PSV waren dat Toon Gerbrands en Marcel Brands. Maar bij Ajax was dat na het vertrek van Marc Overmars en Edwin van der Sar heel lang onduidelijk. Dat brengt onrust.”

Met een eenvoudig voorbeeld licht Pasveer dat toe. Vorig jaar liet de verlenging van zijn contract een half jaar op zich wachten. De toenmalige technisch manager Gerry Hamstra had hem gezegd dat Ajax met hem verder wilde, maar die had niet de daadkracht of het mandaat om dat voornemen om te zetten in een daad. “Dat kon in mijn geval binnen een paar dagen geregeld zijn,” aldus Pasveer.

En wat er de komende maanden gebeurt, weet Pasveer ook niet. Zijn verbintenis loopt in juni af. “Ik heb nog niets vernomen over mijn sportieve toekomst. Ik weet ook niet wie dat nu bepaalt. Onder Overmars zou ik al lang duidelijkheid hebben gehad. Maar Ajax heeft heel lang geen technisch directeur gehad, en vervolgens kwam er in de persoon van Sven Mislintat iemand die Ajax niet kende en verkeerde keuzes maakte.”

Hoe bedoel je dat?
“Veel nieuwelingen hebben niet het Champions Leagueniveau dat Ajax ambieert. En ze snappen de club niet. Ik kwam naar Amsterdam toen de club op een heel hoog niveau speelde en de halve finale van de Champions League op een haar na verloor. Ik ben geen Ajacied, maar ik heb me de waarden van de club proberen eigen te maken. Over hoe je voetbalt, hoe je traint, hoe je met elkaar omgaat en hoe je je manifesteert naar de buitenwereld. Die blauwdruk moet je eigenlijk doorgeven aan de nieuwe jongens die erbij komen. Maar als je alleen al in één transferzomer meer dan tien spelers krijgt die de club niet kennen, gaat je identiteit kapot.”

Heb je een voorbeeld?
“Twee jaar geleden was het ook na de training altijd druk in de gym. Spelers als Dusan Tadic, Davy Klaassen, Lisandro Martínez, Daley Blind, Antony of Sébastien Haller wilden altijd beter en sterker worden, ook in hun vrije tijd. Nu is het na de training rustiger in de gym. Iedereen wilde na de training ook graag iets extra’s doen met de bal. Er was liefde voor de bal. Dat mis ik nu wel eens. Ik merk nu dat men sneller naar binnen of naar huis gaat. Bij de huidige generatie spelers zie ik minder toewijding, en dat baart me zorgen.”

Maak je dat intern kenbaar?
“Ja. Soms op een serieuze toon, soms met een cynische opmerking. Dan zeg ik: als je de gym zoekt, die is hier rechtsaf.”

Wanneer zag je het verval intreden?
“Vorig jaar al. Toen zaten we weleens bij elkaar met wat oudere spelers en zeiden we: we verliezen de grip op de groep. Wij konden de norm niet meer bepalen. Het is natuurlijk goed dat Ajax doorselecteert en verjongt, maar je moet wel een bepaalde kwaliteit en professionaliteit in de club behouden. Dat is de belangrijkste functie van een technisch directeur. Je moet de juiste kwaliteiten en karakters verzamelen.”

Heb je iets gedaan om het tij te keren?
“Natuurlijk. In de periode van Maurice Steijn heb ik samen met collega’s die er ook al onder Ten Hag bij waren, spelers bijvoorbeeld op een magneetbord uitgelegd hoe we onder hem opbouwden. En ik probeerde spelers mee te krijgen de gym in. Maar het is heel moeilijk zo’n proces te keren. Voetbal is een teamsport. Als keeper heb ik andere spelers nodig om beter te worden. Ik maak afspraken met verdedigers over hoe ik minder ballen op goal krijg en dus ook minder goals incasseer. Voor veldspelers geldt hetzelfde. Steven Berghuis heeft een goede pass, maar hij heeft wel lopende spelers nodig om te kunnen passen. Hij moet een klik vinden met andere spelers. Er moet chemie ontstaan. Met zo veel nieuwkomers is dat moeilijk.”

Kun je uitleggen hoe die chemie tot stand komt?
“Als het team goed draait, voel je je betrokken en voel je de verantwoordelijkheid om beter te worden. En dan ga je stappen maken. Dan groei je naar een hoger niveau, ook als individu. Ik ben blij dat ik dat heb mogen ervaren. Maar ik heb er ook zelf in geïnvesteerd. Ik was 37 toen ik naar Ajax kwam. Als ik niet goed voor mijn lichaam had gezorgd, had ik die kans nooit kunnen grijpen.”

Heb jij onder Ten Hag je beste wedstrijd in je leven gespeeld?
“Ja. Thuis tegen Borussia Dortmund, denk ik, toen ik Haaland van het scoren afhield. Maar dat ik toen goed keepte, is niet alleen mijn verdienste. Dat ligt aan de chemie van het hele team. We hadden toen aan een hoofdknikje genoeg om te weten hoe we onder de druk van een tegenstander uit konden voetballen. Laatst hadden we het met de jongens van toen op de app nog over die periode. Het was top.”

Had je verwacht dat het verval zo snel zou kunnen gaan?
“Nee. Van aanhaken bij de Europese top naar de laatste plaats en verliezen van Hercules in twee jaar. Het is als je terugdenkt eigenlijk onwerkelijk.”

Je hebt bij Heracles drie jaar met Peter Bosz gewerkt. Hoe kijk je aan tegen zijn werk bij PSV?
“Dat is heel knap, maar ik vind het geen totale verrassing. Bosz wil winnen, denkt heel aanvallend en wil het publiek vermaken. Hij is bijvoorbeeld heel duidelijk met de manier van druk zetten. De buitenspeler die dat doet, mag nooit achterom kijken of zijn teamgenoten volgen, want dan is het moment al voorbij, vindt Bosz. Die buitenspeler moet druk zetten en er blind vanuit gaan dat zijn teamgenoten meedoen. Dat is heel duidelijk voor iedereen.”

Had je gehoopt op Bosz bij Ajax?
“Ja. Ik heb ook contact met hem gehad in de periode dat het speelde. Maar ik wist dat hij ook met PSV sprak. Ik ken PSV ook en ik schatte in dat hij daar als familieman ook kon gedijen. Ik wist dat hij in staat is de juiste spelers te benaderen, dus dat PSV waarschijnlijk goed voor de dag zou komen. Daarmee wil ik geen kritiek leveren op het feit dat Ajax niet voor Bosz koos. Hij was ook bij Ajax een goede match geweest, denk ik.”

Hoe kijk je naar de rentree bij Ajax van oudgedienden als Danny Blind, Louis van Gaal, Michael van Praag en Leo van Wijk?
“Positief. Zij kennen de club en hebben heel veel kennis die voor Ajax behouden moet blijven. Ik denk dat zij in staat zijn om Ajax weer Ajax te laten worden.”

Zie je daar een rol in voor jezelf?
“Ik heb het erg naar mijn zin bij Ajax. Ik vind op het veld trainen nog steeds het mooiste wat er is. Ik denk dat ik kan bijdragen aan het overdragen van de gewenste clubcultuur. Het zou mooi zijn als ik een radertje kan zijn in het terugbrengen van Ajax naar de top.”

Hoelang duurt zo’n proces?
“Toevallig had ik het er een paar dagen geleden met Klaassen over. Dat kan heel snel gaan, zei hij. En dat geloof ik ook. Maar dat hangt heel erg af van het beleid van de club. Als dat helder en eenduidig is, lukt het je ook om spelers binnen te halen die dat proces kunnen versnellen. Als het onrustig is bij de club en de functies van de hoofdtrainer en de technisch directeur voor de lange termijn nog niet zijn vervuld, komt zo’n speler niet. Nu is het de realiteit dat spelers denken: bij Ajax moet ik niet zijn, want het staat nog niet goed op de rit.”
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door wimpey » za jan 13, 2024 3:27 pm

Het is allemaal onder gebrek aan regie door Ed Konijn in de soep gelopen. Zijn incompetentie in combi met die van Schreuder, Mislintat en Steijn: dan ben je in no time van top CL dus onderkant in NL. Je proeft in zijn betoog ook desillusie, die ook bij Tadic en Blind bijv. zal hebben gespeeld.

Schrale troost: het kan ook weer snel keren. Als je competente mensen aanstelt. Maar zo’n verval in 1,5-2 jaar tijd is wel uniek. Zeker als je er 225M tegenaan gooit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Remko Pasveer

Bericht door Marillion » za jan 13, 2024 3:54 pm

Ja, het is een prestatie op zichzelf. Helaas eentje waar me niet trots op zijn. Toch zit ook hier een positieve kant aan. Als we straks weer succes hebben dan smaakt het extra goed. :ajaxscarf.gif:

Dat spelers weinig in zichzelf investeren zagen we in andere interviews ook al voorbij komen. Geen extra oefening op techniek, niet het krachthonk in. En tijdens een oefenwedstrijd zitten meerdere wisselspelers gewoon met een telefoon in hun handen. Tja, dan hoef je ook niets te verwachten.

Ik ben het wel met Mr.Ajax eens overigens. Dit soort dingen moet je echt intern bespreken. We moeten met deze groep nog een half seizoen verder en er staat echt nog het nodige op het spel. Dan moet je naar buiten toe een eenheid vormen. We kunnen wel hopen dat spelers het signaal positief oppakken en met zichzelf aan de slag gaan. Maar of dat erg realistisch is?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie