Sebastien Haller

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sebastien Haller

Bericht door raymon » do mar 04, 2021 1:02 pm

Jöhnk schreef:
do mar 04, 2021 12:58 pm
Hij ging ook nog alleen op de keeper af in de tweede helft hè. Helaas nam hij toen de verkeerde afslag; richting de cornervlag. :smallgrin.gif:

Er wordt over spitsen wel heel vaak en makkelijk gezegd dat ze geen bespeelbare ballen krijgen. Sigthorsson kreeg ook nooit bespeelbare ballen. Alsof alleen ballen die je voor een open doel vanaf een meter achter de doellijn kunt intikken bespeelbare ballen zijn... neem nou die steekpass van Haller tegen PSV (die hij veel te hard raakte en die aldus over de achterlijn zeilde): dat was toch gewoon een bespeelbare bal?
En even daarvoor had Gravenberch eenzelfde bal die naar de cornervlag rolde.

Gisteren kreeg Haller 2 kansen en zorgde hij ervoor dat Neres kon scoren. Nu wordt iedere verkeerde bal of iedere niet gemaakte kans gebruikt om aan te tonen wat een miskoop het is. Lijkt me toch niet helemaal terecht.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door peter » do mar 04, 2021 1:20 pm

Ray, gisteren scoorde hij een dikke 4. Dát ga je toch niet ontkennen?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » do mar 04, 2021 1:38 pm

Peter schreef:
do mar 04, 2021 1:20 pm
Ray, gisteren scoorde hij een dikke 4. Dát ga je toch niet ontkennen?
Een 4 lijkt me aan de erg ruime kant. Dan zijn we echt extreem coulant.

Mag ik 22,5M bizar veel vinden voor zo'n beperkte speler? Je hebt ook spitsen die zelf wat creëren. Die snel zijn, wendbaar en die geen dozen om hun schoenen hebben. Die balvast zijn en in staat zijn tot combinatievoetbal.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sebastien Haller

Bericht door Mano » do mar 04, 2021 1:46 pm

je kan het benoemen of je kan een kruistocht voeren. Bij sommige is het een kruistocht.
Ja, gisteren speelde hij abominabel slecht! Gravenberch ook al weken slecht, hoor en lees ik weinig over, behalve dat het soms benoemd wordt.


die 22,5mio is niet zijn verdienste, dat is de verdienste van zijn vorige club om dat ELKE keer te benoemen is ook vermoeiend.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » do mar 04, 2021 1:48 pm

wimpey schreef:
do mar 04, 2021 1:38 pm
Peter schreef:
do mar 04, 2021 1:20 pm
Ray, gisteren scoorde hij een dikke 4. Dát ga je toch niet ontkennen?
Een 4 lijkt me aan de erg ruime kant. Dan zijn we echt extreem coulant.

Mag ik 22,5M bizar veel vinden voor zo'n beperkte speler? Je hebt ook spitsen die zelf wat creëren. Die snel zijn, wendbaar en die geen dozen om hun schoenen hebben. Die balvast zijn en in staat zijn tot combinatievoetbal.
Dan moet jij je pijlen eens op degene gaan richten die verantwoordelijk zijn voor die spelers waarvan jij vindt dat hun transfer bedragen en salarissen bizar zijn.Niet op de spelers zelf.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » do mar 04, 2021 1:51 pm

999 schreef:
do mar 04, 2021 1:48 pm

Dan moet jij je pijlen eens op degene gaan richten die verantwoordelijk zijn voor die spelers waarvan jij vindt dat hun transfer bedragen en salarissen bizar zijn.Niet op de spelers zelf.
Maar dan krijg ik weer te horen dat Overmars en EtH het geweldig doen, Voetske.... Dat zijn van die cirkelredeneringen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » do mar 04, 2021 1:59 pm

wimpey schreef:
do mar 04, 2021 1:51 pm
999 schreef:
do mar 04, 2021 1:48 pm

Dan moet jij je pijlen eens op degene gaan richten die verantwoordelijk zijn voor die spelers waarvan jij vindt dat hun transfer bedragen en salarissen bizar zijn.Niet op de spelers zelf.
Maar dan krijg ik weer te horen dat Overmars en EtH het geweldig doen, Voetske.... Dat zijn van die cirkelredeneringen.
Nee, dat is dus niet waar.In het geheel doen Overmars en Eth het goed.Niet geweldig goed.Maar het zal wel, als jij een speler op de korrel hebt ( en anderen hier ook ) dan ga jij er met gestrekt been in, steeds weer.Of het nu Blind Promes Klaiber en Haller Alvarez is enz.En vervolgens als zo'n speler het toch een periode goed doet, o.a. Promes dan horen we jou niet .... Blijkbaar heb jij ( en andere ook ) dat nodig, dat zeiken om het zeiken.Blijkbaar kun je dus NOOIT genieten van een overwinning want ergens vind jij wel weer ( en andere ook ) iets of wat om te zeiken.Dat mag, maar dat gezeik moet je richten op degene die verantwoordelijk zijn voor de transfers, die dus het uiteindelijk bepalen.Niet de trainer, want trainers zijn en blijven passanten.

Daar In dat topic moet jij je tirade gaan voeren.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sebastien Haller

Bericht door raymon » do mar 04, 2021 2:16 pm

Peter schreef:
do mar 04, 2021 1:20 pm
Ray, gisteren scoorde hij een dikke 4. Dát ga je toch niet ontkennen?
Gisteren was heel erg slecht, dat had ik al eerder aangegeven. Wat me wel tegen staat is dat iedere bal die Haller verkeerd raakt of iedere (halve) kans die hij niet maakt hij meteen tot miskoop bestempeld wordt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » do mar 04, 2021 2:30 pm

999 schreef:
do mar 04, 2021 1:59 pm
Blijkbaar kun je dus NOOIT genieten van een overwinning want ergens vind jij wel weer ( en andere ook ) iets of wat om te zeiken.Dat mag,
Een Ajacied is toch nooit tevreden?

In wedstrijdtopics worden nu eenmaal de team- en individuele prestaties beoordeeld.
maar dat gezeik moet je richten op degene die verantwoordelijk zijn voor de transfers, die dus het uiteindelijk bepalen.Niet de trainer, want trainers zijn en blijven passanten.
Wie denk je dat binnen Ajax Labyad, Klaiber, Promes en Haller aangedragen heeft? Overmars is te verwijten dat hij z'n oren laat hangen naar de trainer.
Daar In dat topic moet jij je tirade gaan voeren.
Het lijkt me logisch dat er in wedstrijdtopics meer gezeken wordt. Omdat de wedstrijden elkaar in rap tempo opvolgen.

Anyway, ik hoop dat Haller er tegen Groningen 3 inschiet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » do mar 04, 2021 2:33 pm

wimpey schreef:
do mar 04, 2021 2:30 pm
999 schreef:
do mar 04, 2021 1:59 pm
Blijkbaar kun je dus NOOIT genieten van een overwinning want ergens vind jij wel weer ( en andere ook ) iets of wat om te zeiken.Dat mag,
Een Ajacied is toch nooit tevreden?

Geboren als ontevreden Ajacied, het moet niet gekker worden .. :excited.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » do mar 04, 2021 2:59 pm

Mano schreef:
do mar 04, 2021 1:46 pm
je kan het benoemen of je kan een kruistocht voeren. Bij sommige is het een kruistocht.
Ja, gisteren speelde hij abominabel slecht! Gravenberch ook al weken slecht, hoor en lees ik weinig over, behalve dat het soms benoemd wordt.
Dit dus.

Gebeurde bij Blind ook een tijdje. Kon hij bij wijze van spreken 95 goede ballen spelen, maar alle focus werd gelegd op de 5 ballen die fout gingen. Het is de simpelste tactiek die er is. Eindeloos rammen op het ene ding dat niet klopt (en doen alsof dat de '100%' is) en de rest negeren. Vorm van demagogie.
De spelers in het 'juiste' hokje krijgen die behandeling niet. Daar is coulance voor de fouten en ligt de overexposure bij wat goed gaat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » do mar 04, 2021 6:03 pm

Vind je het niet logisch dat peperdure aankopen (en een daarmee gepaard gaand torenhoog salaris) kritischer benaderd worden dan kids die net van De Toekomst komen? :confused.gif:

Haller kost qua afschrijving en salaris zo'n 10M per jaar. Mij dunkt dat de club daar wat beters mee had kunnen doen.

Hopelijk bewijst ie iedere wedstrijd weer mijn ongelijk. Ik vond 'm tegen Heracles voetballend positief opvallen. Tegen de brainies (voor de beker) zeer goed afronden incl. vooractie. Tegen Twente was ie in de 16 beslissend.

Maar al met al kan ik nog allerminst warm worden van z'n spel en inbreng. Jl. zondag was ie abominabel en gisteren nog slechter.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » do mar 04, 2021 6:13 pm

Grote vraag is waarom er zo'n groot verschil zit tussen zijn prestaties. Want zou je alleen die goede momenten zien dan denk je dat Ajax een geweldige spits heeft gekocht. Pak je alleen de slechte momenten dan is het een miskoop.

Ik kan dat grote verschil niet echt verklaren. De laatste twee wedstrijden waren op een slecht veld. Maar om enkel dat nu als reden aan te voeren is wel héél mager.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » do mar 04, 2021 6:45 pm

Voor een deel deelde hij in de malaise.

Gisteren was hij inderdaad slecht. Alles mislukte, timede verkeerd (ook wanneer hij waar moest staan) en zijn open schotkans werd comedy capers.

Maar hij heeft ook diverse belangrijke doelpunten en assists op zijn naam staan en is ook op momenten zinvol betrokken in combinaties rond de zestien. Het is - zacht gezegd - geen stilist. Het is feitelijk iemand voor 'the box', een afmaker.

Dat kan misschien niet zijn wat de (AT)supporter het liefste wil zien bij een Ajax-speler, maar - het is al vaker gezegd - Ten Hag lijkt te zweren bij dat type. In weerwil van de shitstormen die hierover al op AT zijn voorbij getrokken. Gegeven die 'liefde' van Ten Hag is Haller een prima aankoop, want wat er liep leverde niet (Brobbey zou kunnen, maar die is dus op weg naar de uitgang en is er ook nog niet, ondanks zijn supersub-invalbeurten) of was te oud (Huntelaar, inmiddels vertrokken).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » do mar 04, 2021 6:50 pm

Nou ja. Alleen een prima aankoop als hij van zijn goede momenten min of meer de standaard weet te maken. Krijgen zijn slechte wedstrijden de overhand dan hebben we toch echt een probleem.

Dat grote verschil vind ik echt opvallend. Mijn gevoel over zijn kans van slagen is daardoor al twee of drie keer aangepast.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » do mar 04, 2021 6:55 pm

Marillion schreef:
do mar 04, 2021 6:50 pm
Nou ja. Alleen een prima aankoop als hij van zijn goede momenten min of meer de standaard weet te maken. Krijgen zijn slechte wedstrijden de overhand dan hebben we toch echt een probleem.

Dat grote verschil vind ik echt opvallend. Mijn gevoel over zijn kans van slagen is daardoor al twee of drie keer aangepast.
Ik had het over 'prima', nog niet over 'goed'. :ajaxsmiley.gif:
Jury still out.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sebastien Haller

Bericht door raymon » do mar 04, 2021 7:16 pm

Marillion schreef:
do mar 04, 2021 6:50 pm
Nou ja. Alleen een prima aankoop als hij van zijn goede momenten min of meer de standaard weet te maken. Krijgen zijn slechte wedstrijden de overhand dan hebben we toch echt een probleem.

Dat grote verschil vind ik echt opvallend. Mijn gevoel over zijn kans van slagen is daardoor al twee of drie keer aangepast.
Met zijn doelpunten en assists heeft hij in ieder geval Ajax geholpen in de competitie en beker. En als daarmee de competitie wordt gewonnen dan heb je de afschrijving er alweer uit. Of een andere spits hetzelfde had gedaan weet je dus niet. Alleen daarom al is het een succes.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » do mar 04, 2021 7:25 pm

Mwah, dat vind ik wel wat te makkelijk hoor. Hij heeft zeker een positieve bijdrage gehad met zijn doelpunten en assists maar er is weinig tot geen aanleiding om te veronderstellen dat Ajax er zonder Haller veel slechter voor had gestaan. De confrontatie met Lille heeft dat nog eens inzichtelijk gemaakt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sebastien Haller

Bericht door raymon » do mar 04, 2021 7:34 pm

Marillion schreef:Mwah, dat vind ik wel wat te makkelijk hoor. Hij heeft zeker een positieve bijdrage gehad met zijn doelpunten en assists maar er is weinig tot geen aanleiding om te veronderstellen dat Ajax er zonder Haller veel slechter voor had gestaan. De confrontatie met Lille heeft dat nog eens inzichtelijk gemaakt.
Waarom is dat te makkelijk? Het is een feit. Succes betekent ook niet dat hij altijd goed speelt maar feit blijft dat we met Haller veel wedstrijden hebben gewonnen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Marillion » do mar 04, 2021 7:41 pm

Maar dat wil toch niet zeggen dat zijn aanwezigheid noodzakelijk was voor het resultaat?

Op basis van die doelpunten en assists de transfer tot een succes uit te roepen is te makkelijk. Als hij niet had gespeeld had er een ander gestaan. Dat kan een andere aankoop zijn of toch een interne oplossing met Tadic of Brobbey.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sebastien Haller

Bericht door raymon » do mar 04, 2021 7:59 pm

Marillion schreef:Maar dat wil toch niet zeggen dat zijn aanwezigheid noodzakelijk was voor het resultaat?

Op basis van die doelpunten en assists de transfer tot een succes uit te roepen is te makkelijk. Als hij niet had gespeeld had er een ander gestaan. Dat kan een andere aankoop zijn of toch een interne oplossing met Tadic of Brobbey.
Hij speelde dus was het resultaat mede afhankelijk van hem. Misschien dat het met een andere spits beter zou zijn gegaan, misschien slechter maar dat kun je dus nooit weten. Dus hou je over dat de huidige resultaten behaald zijn met Haller.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » vr mar 05, 2021 10:02 am

Mano schreef:
do mar 04, 2021 1:46 pm
je kan het benoemen of je kan een kruistocht voeren. Bij sommige is het een kruistocht.
Ja, gisteren speelde hij abominabel slecht! Gravenberch ook al weken slecht, hoor en lees ik weinig over, behalve dat het soms benoemd wordt.
Lees je de posts van Toppie soms niet? :smallgrin.gif:

Ik had juist al een tijdje (op complimenten na Heracles-uit na) niets meer over Haller gezegd, omdat het zo extreem gevoelig ligt. Waarschijnlijk vanwege zijn transfersom: we hopen toch met zijn allen dat het wat wordt voor dit geld. Dus kruistocht? Mwah, hij maakte het woensdag gewoonweg heel erg bont.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » vr mar 05, 2021 10:07 am

raymon schreef:
do mar 04, 2021 7:59 pm
Marillion schreef:Maar dat wil toch niet zeggen dat zijn aanwezigheid noodzakelijk was voor het resultaat?

Op basis van die doelpunten en assists de transfer tot een succes uit te roepen is te makkelijk. Als hij niet had gespeeld had er een ander gestaan. Dat kan een andere aankoop zijn of toch een interne oplossing met Tadic of Brobbey.
Hij speelde dus was het resultaat mede afhankelijk van hem. Misschien dat het met een andere spits beter zou zijn gegaan, misschien slechter maar dat kun je dus nooit weten. Dus hou je over dat de huidige resultaten behaald zijn met Haller.
We wonnen 2x van Lille, een veel sterkere tegenstander dan PSV, Feyenoord, Heerenveen etc, zonder Haller.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sebastien Haller

Bericht door Trab » vr mar 05, 2021 10:30 am

Lionel schreef:
raymon schreef:
do mar 04, 2021 7:59 pm
Marillion schreef:Maar dat wil toch niet zeggen dat zijn aanwezigheid noodzakelijk was voor het resultaat?

Op basis van die doelpunten en assists de transfer tot een succes uit te roepen is te makkelijk. Als hij niet had gespeeld had er een ander gestaan. Dat kan een andere aankoop zijn of toch een interne oplossing met Tadic of Brobbey.
Hij speelde dus was het resultaat mede afhankelijk van hem. Misschien dat het met een andere spits beter zou zijn gegaan, misschien slechter maar dat kun je dus nooit weten. Dus hou je over dat de huidige resultaten behaald zijn met Haller.
We wonnen 2x van Lille, een veel sterkere tegenstander dan PSV, Feyenoord, Heerenveen etc, zonder Haller.
Dit zijn stellingen die niet te bewijzen zijn. Je weet niet of we met Haller ook 2x gewonnen hadden van Lille en je weet niet of we zonder Haller al die punten hadden gepakt in januari.
De situatie was zo dat bij de hervatting van de competitie Brobbey, Traore, Huntelaar en Neres geblesseerd waren en Promes uit vorm was. Gezien het belang van het halen vde CL en alle toppers die in januari plaatsvonden is toen besloten Haller te halen. Tegen PSV, Twente, Fortuna, Feyenoord was hij belangrijk met assists en goals. In dat opzicht is de missie geslaagd. We hebben januari en februari glansrijk doorstaan en staan 9 pnt los.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » vr mar 05, 2021 10:46 am

6 natuurlijk (de facto 7 met doelsaldo), want potje tegen utrecht moet nog.

Verder eens. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie