Sebastien Haller

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 25, 2021 10:41 am

Yopii schreef:
ma okt 25, 2021 10:35 am
Dat hebben we nog niet eerder van hem gezien. Opmerkelijk.
Jawel hoor, maar je kunt ook alleen zien wat je wilt zien. En dat gebeurt vaak. Je eigen gevoel/mening ga je voeden met beelden/situaties om dat te bevestigen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » ma okt 25, 2021 10:44 am

Nou nou...

We hebben het wellicht sporadisch gezien. Zeker niet op het niveau zoals de laatste week. Ik vond het eerst onvoldoende; nu absoluut niet meer.

Gaat hij het vasthouden? Ik hoop het wel. En eerlijk is eerlijk: als dit zijn niveau is, heb ik hem volkomen verkeerd ingeschat.

Yopii
Berichten: 18288
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Yopii » ma okt 25, 2021 10:51 am

Vorig jaar speelde hij met Klaassen in de rug. Die heeft ook geen verfijnde techniek en gaat bovendien altijd voor eigen kans. Misschien had Haller daar last van?

Haller is natuurlijk geen speler die met een subtiele actie van een matige inspeelpass een goede maakt.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma okt 25, 2021 11:26 am

Ajaciedjuh schreef:
Yopii schreef:
ma okt 25, 2021 10:35 am
Dat hebben we nog niet eerder van hem gezien. Opmerkelijk.
Jawel hoor, maar je kunt ook alleen zien wat je wilt zien. En dat gebeurt vaak. Je eigen gevoel/mening ga je voeden met beelden/situaties om dat te bevestigen.
Wat Haller tegen Dortmund en PSV structureel liet zien wat eerder sporadisch. Dat is het verschil. We keken elkaar allemaal gisteren met ongeloof aan na die actie in de tweede helft waarbij hij een paar keer de bal over een paar psv’ers wipte..

En dan krijgt hij ook nog eens weinig mee. Op de een of andere manier krijgt na een op hem gemaakte overtreding nauwelijks een vrije trap. Best maf.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » ma okt 25, 2021 12:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma okt 25, 2021 11:26 am
Wat Haller tegen Dortmund en PSV structureel liet zien wat eerder sporadisch. Dat is het verschil.
Precies. De Haller-fanclub zet zichzelf voor schut door te doen voorkomen alsof z'n optredens tegen Dortmund en mbesv de norm zijn.

Maar hij was wel écht goed. Voetballend. Precies op het vlak dus waar ie vaak echt niét goed was.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sebastien Haller

Bericht door Mano » ma okt 25, 2021 12:33 pm

Ik ben van mening dat de nieuwe samenstelling met Berghuis de reden is dat Haller meer en beter tot zijn recht komt. Klaassen liep ruimtes dicht omdat zijn drive om te score de overhand nam.
Dat is niet per definitie slecht want hij scoorde vaak maar wel voor Haller

Berghuis houdt het breder, komt later in de 16 waardoor CV's moeten uitstappen en kiest altijd de andere paal dan de keuze van Haller.
Daarnaast is Haller gegroeid in vertrouwen en heeft hij zijn familie nu ook in NL. (dat bleek bij Alvarez ook een belangrijke schakel te zijn)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » ma okt 25, 2021 12:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma okt 25, 2021 11:26 am
Ajaciedjuh schreef:
Yopii schreef:
ma okt 25, 2021 10:35 am
Dat hebben we nog niet eerder van hem gezien. Opmerkelijk.
Jawel hoor, maar je kunt ook alleen zien wat je wilt zien. En dat gebeurt vaak. Je eigen gevoel/mening ga je voeden met beelden/situaties om dat te bevestigen.
Wat Haller tegen Dortmund en PSV structureel liet zien wat eerder sporadisch. Dat is het verschil. We keken elkaar allemaal gisteren met ongeloof aan na die actie in de tweede helft waarbij hij een paar keer de bal over een paar psv’ers wipte..
Iets wat niet in een speler zit kan er ook niet uitkomen toch?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » ma okt 25, 2021 12:39 pm

Hij had een paar waanzinnige acties en een geweldige kopgoal. Leek op sommige momenten een soort Zlatan.

Maar ook op sommige momenten een clown. En dat is lastig te verklaren hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma okt 25, 2021 12:47 pm

Tegen Dortmund en Psv stond er maar 1 speler op het veld die in de buurt kwam van een clown en dat was Gravenberch.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sebastien Haller

Bericht door Mano » ma okt 25, 2021 7:31 pm

Haller met huzarenstukje

https://twitter.com/lksportif/status/14 ... 01738?s=21


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » ma okt 25, 2021 8:14 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma okt 25, 2021 12:47 pm
Tegen Dortmund en Psv stond er maar 1 speler op het veld die in de buurt kwam van een clown en dat was Gravenberch.
Was in het begin heel slecht zondag. Grootste kans van PSV ontstond na een fout van hem maar wat een zaadbal van Alvarez was dat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Sebastien Haller

Bericht door Monkey Tonk » di okt 26, 2021 10:48 am

wimpey schreef:
ma okt 25, 2021 12:04 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma okt 25, 2021 11:26 am
Wat Haller tegen Dortmund en PSV structureel liet zien wat eerder sporadisch. Dat is het verschil.
Precies. De Haller-fanclub zet zichzelf voor schut door te doen voorkomen alsof z'n optredens tegen Dortmund en mbesv de norm zijn.

Maar hij was wel écht goed. Voetballend. Precies op het vlak dus waar ie vaak echt niét goed was.
De kunst is om het te zien voordat anderen het zien. Bij jou is iedereen gek tot je het eindelijk zelf ziet.

Niet dat het moeilijk te zien was bij Haller. De stats spreken duidelijke taal. Wat hij doet is altijd functioneel. Dus nooit een trucje om het trucje, zoals een Zlatan, die uitgeroepen is tot de beste speler die nooit de CL won. Geen toeval natuurlijk. Bij Zlatan draait het om Zlatan, en geen enkele teamgenoot wordt daar beter van. Bij Ajax maakt iedereen elkaar beter. Daarom is het zo'm mooi en magisch team. En daarom zullen dezelfde spelers bij een andere club niet zo goed presteren.

Jij beoordeelde hem op individuele dingetjes, maar vergat hoe hij in het team past. Dat hij zich steeds beter thuis gaat voelen is geen verrassing. Iedereen is nu beter bij Ajax dan vorig jaar.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » di okt 26, 2021 12:29 pm

Monkey Tonk schreef:
di okt 26, 2021 10:48 am
Niet dat het moeilijk te zien was bij Haller. De stats spreken duidelijke taal. Wat hij doet is altijd functioneel.
Een bal over de zijlijn kaatsen is niet functioneel. Over je eigen benen struikelen evenmin. Leading is het gemiddelde niveau.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Sebastien Haller

Bericht door Monkey Tonk » di okt 26, 2021 1:00 pm

Ajax heeft zelden zo'n functionele en allrounde spits gehad. Zijn techniek kun je goed beoordelen in het eerder geplaatste fimpje. Wie maakt die goal ook zo? En de aanname bij de andere goal in die video, tegen psv, is ook buitengewoon goed; want Klaassen gaf die bal net achter hem. Hij corrigeerde daarvoor in een vloeiende beweging, zodat hij meteen kon schieten, terwijl bijna iedereen die bal min of meer in het verlengde van die pass aangenomen zou hebben, en daardoor de hoek zou verkleinen. Functioneel, zonder onnodige franje.

Weet je niet dat bij een aanvaller niet alles hoeft te lukken? Voor een foutloze en risicoloze wedstrijd moet je achterin zijn.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » di okt 26, 2021 1:11 pm

wimpey schreef:
di okt 26, 2021 12:29 pm
Monkey Tonk schreef:
di okt 26, 2021 10:48 am
Niet dat het moeilijk te zien was bij Haller. De stats spreken duidelijke taal. Wat hij doet is altijd functioneel.
Een bal over de zijlijn kaatsen is niet functioneel. Over je eigen benen struikelen evenmin. Leading is het gemiddelde niveau.
Die MT doet alsof we het over een kruising hebben van Zlatan, Kluivert, Aguero, Marco van Basten en Lewandowski :excited.gif:

Haller heeft tot nu toe vaker iets gedaan wat lijkt op een kelderklasse-spits dan op een spits die hoort bij Ajax 1. Als hij het niveau van afgelopen week nog wat langer volhoudt koop ik een shirt van hem.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » di okt 26, 2021 1:15 pm

Monkey Tonk schreef:
di okt 26, 2021 1:00 pm
Ajax heeft zelden zo'n functionele en allrounde spits gehad.
I beg to differ. En velen bij wie de waan van de dag niet regeert, zullen het niet met me oneens zijn. Ten Hag ook niet. Wisselt 'm laatst bij 0-0 tegen Utrecht, toen ie weer eens geen skippybal raakte.

Maar nogmaals, wat ie tegen BVB en mbesv liet zien, was zeer knap. Ver boven z'n gemiddelde niveau.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sebastien Haller

Bericht door Mano » di okt 26, 2021 1:46 pm

De cijfers zijn gewoon goed. Vanaf dag 1 dat hij bij Ajax balt, heeft hij invloed op de score gehad.
Heeft op belangrijke momenten gescoord of assists gegeven. Nu begint hij ook te voetballen.

Het kan jouw (wie zich aangesproken voelt) type spits niet zijn, qua talent/techniek maar ontkennen dat hij niks toevoegt is ook belachelijk.

Dolberg had meer talent in zijn ene teen maar had bij lange na niet zo'n bijdrage op Ajax. Hij doet wat een spits moet doen.
Daar is niets op af te dingen. Hij is alleen erg hoekig in zijn bewegingen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Sebastien Haller

Bericht door Monkey Tonk » di okt 26, 2021 1:52 pm

Lionel schreef:
di okt 26, 2021 1:11 pm
wimpey schreef:
di okt 26, 2021 12:29 pm
Monkey Tonk schreef:
di okt 26, 2021 10:48 am
Niet dat het moeilijk te zien was bij Haller. De stats spreken duidelijke taal. Wat hij doet is altijd functioneel.
Een bal over de zijlijn kaatsen is niet functioneel. Over je eigen benen struikelen evenmin. Leading is het gemiddelde niveau.
Die MT doet alsof we het over een kruising hebben van Zlatan, Kluivert, Aguero, Marco van Basten en Lewandowski :excited.gif:

Haller heeft tot nu toe vaker iets gedaan wat lijkt op een kelderklasse-spits dan op een spits die hoort bij Ajax 1. Als hij het niveau van afgelopen week nog wat langer volhoudt koop ik een shirt van hem.
Lezen is voor jou erg moeilijk. Ik zeg dat Haller een zeer functionele spits is die uitstekend in het team past. Er zijn blijkbaar veel fans die een speler niet beoordelen op zijn rol binnen het team.

Wat moet ik nou met Kluivert? Prima dat hij die goal in Wenen maakt, maar na die wedstrijd kwam hij die net bij Ajax-1 kwam kijken met de 'belofte' dat hij nog een jaar bij Ajax zou blijven. Andere tijden. Nu heb je spelers die echt bij Ajax willen voetballen. Antony die het embleem kust... Tadic die nergens liever wil spelen. Daar heb je als Ajax zijnde dus veel meer aan. Een van de redenen dat het nu zo goed gaat bij Ajax. Over Zlatan zal ik het verder niet hebben, want dat is een omhooggevallen circus act.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di okt 26, 2021 7:36 pm

Je noemde hem volgens mij recent nog top 5 spits van Ajax aller tijden, MT.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Sebastien Haller

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 27, 2021 7:11 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di okt 26, 2021 7:36 pm
Je noemde hem volgens mij recent nog top 5 spits van Ajax aller tijden, MT.
Dat kan alleen de tijd uitwijzen. Ik heb het over potentieel, en heb vier Ajax-spitsen genoemd die beter waren (en vergat daarbij, net als jij, Suarez). Toen zette jij de deur open naar 1930 voor een leuk historisch uitstapje. Dat betekent niet dat Haller nu al in mijn top vijf zit. Het is mogelijk. Hij is prima begonnen, maar ik weet niet waar zijn plafond ligt. Hij zou hoger kunnen eindigen.

NL is aan een aardige inhaalrace bezig. Zlatan was gisteravond bij AC Milan die enige die een bal vast kon houden en op de juiste snelheid naar een medespeler kon passen. Hij viel tien minuten voor tijd in. AC Milan is onvoorstelbaar slecht. Het Italiaanse voetbal stelt niks meer voor. Spanje is ook die weg ingeslagen. Op dit moment zit Ajax bij de beste drie teams van Europa, en dat komt mede door Haller.

Het is ook goed voor het NL voetbal dat de vonk een beetje overslaat naar R'dam en Eindhoven. Ze kunnen het niet bijbenen, maar ze zijn duidelijk wel geinspireerd door het Ajax-voetbal. Prima.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » wo okt 27, 2021 9:09 am

Monkey Tonk schreef:
di okt 26, 2021 1:52 pm
Er zijn blijkbaar veel fans die een speler niet beoordelen op zijn rol binnen het team.
Waarvan jij er natuurlijk een bent. Het feit dat je niet toegeeft dat menig wedstrijd van Ajax volledig aan Haller voorbij is gegaan, maakt het niet onwaar. Onlangs Utrecht nog. Hij mist een 100% kans, leverde in het veldspel niet en werd gewisseld.

Verschil bij hem tussen onder- en bovengrens is te groot, waardoor zijn gemiddelde niveau niet over houdt.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Sebastien Haller

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 27, 2021 10:44 am

haha, hij is leuk.

Sta je daar in je eentje op het perron, en de Haller-trein is allang vertrokken, Wimpey. In iedere post vergat je niet om op Haller af te geven, en dan schiet hij er per ongeluk vier in in zijn eerste CL wedstrijd.

Maar dat was toeval. De gein gaat rustig verder. De laatste kritieken hier waren dat die lange niet kan koppen en dat die assists van hem eigenlijk ballen zijn die te ver van zijn voet springen. Vlak daarop kwam de wedstrijd tegen psv. Oh, hij kan toch wel koppen... 2-0. Oh, dat was een prima assist .. 3-0.

Komt Wimpey ook nog een keer dat hij toch wel erg goed voetbalde.

Dus nu is het verhaal dat hij even zijn bovengrens aantikte, maar dat die ondergrens veel te laag is. Ok... Keep 'm coming. :smallgrin.gif:
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » wo okt 27, 2021 11:29 am

Monkey Tonk schreef:
wo okt 27, 2021 10:44 am
Dus nu is het verhaal dat hij even zijn bovengrens aantikte, maar dat die ondergrens veel te laag is. Ok... Keep 'm coming. :smallgrin.gif:
Je leeft wel erg in een wereld van eigen waarheden he? Trump was het beste dat de US kon overkomen, Haller is een van de beste spitsen in Ajax' geschiedenis, het corona-vaccin zal lekker opruimen op aarde. Je lijkt me er ook niet een die graag z'n ongelijk toegeeft...

Er zijn ook mensen die wat minder gecompliceerd denken. Bijv. v.w.b. Haller. Wanneer ie uitstekend voetbalt (hetgeen ie tegen BVB en mbesv deed), dan wordt dat opgemerkt. Wanneer ie doelloos over het veld hobbelt (wat ie in een trits wedstrijden deed), wordt dat ook opgemerkt.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » wo okt 27, 2021 11:33 am

Dat was functioneel hobbelen, Wimpey..
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo okt 27, 2021 11:48 am

We moeten dit seizoen in ieder geval de CL winnen, want daarna is de hele, immers gevaccineerde, selectie van Ajax hartstikke dood, als ik MT mag geloven. En wij ook. Toestand!

Plaats reactie