Sebastien Haller

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Zuidema » zo apr 25, 2021 6:43 am

Lionel schreef:
za apr 24, 2021 6:18 pm
Prima dat er een spits gekocht moest worden maar hoe kom je uit bij Haller?
Door de tunnelvisie van EtH. Hij zoekt een bepaald type spits, hij heeft met zo eentje goed gewerkt bij Utrecht en dus is dat dan direct the one and only. Zie ook Labyad, Klaiber enz.

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » zo apr 25, 2021 10:09 am

Cruijff schreef:
zo apr 25, 2021 12:24 am
Lionel schreef:
za apr 24, 2021 10:56 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za apr 24, 2021 10:09 pm
Om voor mij onduidelijke redenen slaag Rishi er nauwelijks meer in om een post te produceren waarin hij Haller niet afkraakt. Vermoeiend.
Dit is de topic over Haller, wijsneus. Dat semi-denigrerende toontje is anders niet minder vermoeiend hoor.
Guttegut, wat hebben we lange teentjes.

In een wedstrijdtopic kun je aangeven hoe de wedstrijd verloopt en welke basisspelers en invallers die dag (niet) goed zijn, in spelerstopics kun je over spelers praten, in aankopen topics kan men over transfers praten.

In het Ten Hag topic kan de trainer beoordeeld worden en alvast worden gespeculeerd over een eventuele opvolger.

Je inhakken op Haller is een patroon dat zich grofweg over de helft van dit forum uitstrekt.
Omdat Haller de duurste aankoop is in onze geschiedenis en iedereen ziet dat hij een ongelooflijke miskoop is maar er weinig zijn die dat durven toe te geven dat ze het helemaal verkeerd zien en zagen. Krijgen we de statistieken ook weer. Zie de post hierboven.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Cruijff » zo apr 25, 2021 10:32 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za apr 24, 2021 10:09 pm
Om voor mij onduidelijke redenen slaag Rishi er nauwelijks meer in om een post te produceren waarin hij Haller niet afkraakt. Vermoeiend.
Lionel schreef:
za apr 24, 2021 10:56 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za apr 24, 2021 10:09 pm
Om voor mij onduidelijke redenen slaag Rishi er nauwelijks meer in om een post te produceren waarin hij Haller niet afkraakt. Vermoeiend.
Dit is de topic over Haller, wijsneus. Dat semi-denigrerende toontje is anders niet minder vermoeiend hoor.

Nou, nou.
Een beetje eerbied voor de wijze, grijze, eminentie Wie kent Cees alstjeblieft.
Lionel schreef:
zo apr 25, 2021 10:09 am
Cruijff schreef:
zo apr 25, 2021 12:24 am

Je inhakken op Haller is een patroon dat zich grofweg over de helft van dit forum uitstrekt.
Omdat Haller de duurste aankoop is in onze geschiedenis en iedereen ziet dat hij een ongelooflijke miskoop is maar er weinig zijn die dat durven toe te geven dat ze het helemaal verkeerd zien en zagen. Krijgen we de statistieken ook weer. Zie de post hierboven.
Klopt maar het kan denk ik een tandje minder. Jij gaat nu, niet als enige poster, overigens, het halve forum over met dit:
Haller topic: "Haller is kut"
Wedstrijdtopic "Haller is traag, afwachtend voert vandaag geen reet uit"

Technisch beleid topics "Ten Hag heeft mazzel dat hij toptalenten had, de spelers zijn niet goed dankzij hem maar ondanks hem want zelf kiest hij voor prutsers"

Topic van andere speler "hij speelde heel slecht vandaag, maar wat Haller voor 22,5 miljoen laat zien is nog veel schandaliger"

Betrouwbaar transfernieuws "Haller kostte 22 miljoen, als die flater niet was gemaakt hadden we betere keepers kunnen kopen."
Ten Hag topic "hij is blind qua aankopen want zadelt ons op met Ladyad, Klaiber en Haller"
Aankopen suggesties "we hadden veel beter 15 miljoen in middenveld versterking kunnen steken, dan was je beter in balans geweest dan nu met Haller en je had nog geld bespaard ook" etc etc
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo apr 25, 2021 10:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » zo apr 25, 2021 10:34 am

Lionel schreef:
zo apr 25, 2021 10:09 am
Krijgen we de statistieken ook weer. Zie de post hierboven.
De kracht van een 'echte spits' is dat hij scoort. Rechtsom, linksom, dwars door het midden, een intikker, een beauty, mooi, lelijk, met vernuft, met doorbeuken, het maakt allemaal niet uit. Goals scoren.

Het is de 'Ajax' (en 'Nederlandse' en 'AT')-ziekte dat een doelpunt altijd helemaal gestileerd en met voetballende brille gemaakt moet zijn om pas ècht te tellen als goal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Cruijff » zo apr 25, 2021 10:38 am

Het punt dat je wilt maken is wsch hetzelfde punt als dat van Zuidema.

Ten Hag heeft koppige trekjes en een paar blinde vlekken.
Daardoor zijn ontwikkeling, wisselbeleid, doorgroei en doorselecteren in de selectie niet op het niveau dat Ajax potentieel heeft.

Zuidema schreef:
zo apr 25, 2021 6:43 am
Lionel schreef:
za apr 24, 2021 6:18 pm
Prima dat er een spits gekocht moest worden maar hoe kom je uit bij Haller?
Door de tunnelvisie van EtH. Hij zoekt een bepaald type spits, hij heeft met zo eentje goed gewerkt bij Utrecht en dus is dat dan direct the one and only. Zie ook Labyad, Klaiber enz.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Sebastien Haller

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 25, 2021 11:27 am

Lionel schreef:
za apr 24, 2021 4:08 pm
Zeux schreef:
za apr 24, 2021 11:43 am
Lionel schreef:
za apr 24, 2021 11:38 am

Nogmaals.... als Haller niet was gekocht hadden we vast wel een andere spits mogen opstellen.
Labyad. Traoré (december/januari geblesseerd). Brobbey was nog niet echt in beeld toen Haller werd gekocht (vanaf 17 januari 'vast' bij de seletie). Huntelaar in het moordende schema om de drie/vier dagen 90 minuten?
Gaat mij erom dat MT doet alsof we dankzij Haller gewonnen hebben van bijvoorbeeld RKC omdat hij in de spits stond. Maar ik denk dus, en dat bewees de eerste seizoenshelft en ook de wedstrijden in de EL, dat Ajax ook potjes kan winnen zonder Haller.

PSV thuis had hij een impact. Daarna durf ik wel te beweren dat we beter af waren geweest, ook financieel, zonder Haller.

Leuk dat jankverhaal over zijn kids maar het is niet dat hij maar 50% verdient omdat hij zich niet helemaal lekker voelt. Hij is een miskoop. Klaar. Zo waardeloos als hij nu is zal hij niet zien maar 22 miljoen is gewoon schandalig voor zo een beperkte spits. Maar als het niet draait, heb je nog steeds een Haller ... Heerenveen, RKC, Vitesse ...
Ajax won ook in het tijdperk voor Haller, als ik met dat tenminste goed herinner, maar je moet eens naar deze April kijken zonder de inbreng van Haller. Beslissende acties van Haller verdoezelen hoe matig Ajax nu speelt.

Ik heb zelden een spits gezien die zoveel punten uit het vuur sleept. Dat doet hij heel rustig, zonder ophef. Beslissende doelpunten and assists. Niet vijf goals tegen Venlo, zoals Traore, zonder wiens inbreng je nog steeds met 8-0 wint.

Een keeper mag geen fout maken. Een spits wel. Een spits hoeft lang niet alles goed te doen. Als hij per wedstrijd 1 beslissende actie maakt, waardoor je 3 punten pakt, is dat in principe genoeg. De kersen op de taart mogen er altijd bij, en die komen er ook bij omdat het Ajax is. Maar als het niet draait heb je nog steeds een Haller die gewoon rustig doorgaat met wat hij doet. Heerenveen, RKC, Vitesse... Wel even iets anders dan bijvoorbeeld een Dolberg die, als Ajax niet thuis gaf, helemaal in geen velden of wegen te bespeuren was.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Jöhnk » zo apr 25, 2021 12:21 pm

Zeux schreef:
zo apr 25, 2021 10:34 am
Lionel schreef:
zo apr 25, 2021 10:09 am
Krijgen we de statistieken ook weer. Zie de post hierboven.
De kracht van een 'echte spits' is dat hij scoort. Rechtsom, linksom, dwars door het midden, een intikker, een beauty, mooi, lelijk, met vernuft, met doorbeuken, het maakt allemaal niet uit. Goals scoren.

Het is de 'Ajax' (en 'Nederlandse' en 'AT')-ziekte dat een doelpunt altijd helemaal gestileerd en met voetballende brille gemaakt moet zijn om pas ècht te tellen als goal.
Echte spits, goals scoren... dat is het vooroordeel, maar klopt het ook? Uit de xG-statistiek blijkt dat een gemiddelde voetballer meer had gescoord uit de kansen van Haller dan Haller zelf. Wat zegt jou dat?

Het gaat er uiteindelijk om hoeveel goals Ajax scoort, als team. Wie precies het laatste zetje geeft heb ik nooit echt belangrijk gevonden. Al zie je vaak wel dat de echt succesvolle teams niet afhankelijk zijn van een afmaker.

De Nederlandse ziekte? Ik ken wel het begrip ‘Dutch discount’. Doelpuntenaantallen in de eredivisie kun je gerust door drie delen. Althans, zo kijkt men ertegenaan in Engeland na hun ervaringen met Kezman en Afonso Alves.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » zo apr 25, 2021 12:29 pm

Jöhnk schreef:
zo apr 25, 2021 12:21 pm
Zeux schreef:
zo apr 25, 2021 10:34 am
Lionel schreef:
zo apr 25, 2021 10:09 am
Krijgen we de statistieken ook weer. Zie de post hierboven.
De kracht van een 'echte spits' is dat hij scoort. Rechtsom, linksom, dwars door het midden, een intikker, een beauty, mooi, lelijk, met vernuft, met doorbeuken, het maakt allemaal niet uit. Goals scoren.

Het is de 'Ajax' (en 'Nederlandse' en 'AT')-ziekte dat een doelpunt altijd helemaal gestileerd en met voetballende brille gemaakt moet zijn om pas ècht te tellen als goal.
Echte spits, goals scoren... dat is het vooroordeel, maar klopt het ook? Uit de xG-statistiek blijkt dat een gemiddelde voetballer meer had gescoord uit de kansen van Haller dan Haller zelf. Wat zegt jou dat?

Het gaat er uiteindelijk om hoeveel goals Ajax scoort, als team. Wie precies het laatste zetje geeft heb ik nooit echt belangrijk gevonden. Al zie je vaak wel dat de echt succesvolle teams niet afhankelijk zijn van een afmaker.

De Nederlandse ziekte? Ik ken wel het begrip ‘Dutch discount’. Doelpuntenaantallen in de eredivisie kun je gerust door drie delen. Althans, zo kijkt men ertegenaan in Engeland na hun ervaringen met Kezman en Afonso Alves.
Statistieken scoren geen doelpunten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Cruijff » zo apr 25, 2021 12:59 pm

Lionel schreef:
za apr 24, 2021 4:08 pm

Gaat mij erom dat MT doet alsof we dankzij Haller gewonnen hebben van bijvoorbeeld RKC omdat hij in de spits stond. Maar ik denk dus, en dat bewees de eerste seizoenshelft en ook de wedstrijden in de EL, dat Ajax ook potjes kan winnen zonder Haller.
Ben ik met je eens.
MT presenteert het alsof Haller bewezen 7 punten heeft gemaakt van een serie die 3 puntjes uit 3 wedstrijden max zou hebben opgeleverd.

Dat valt niet te bewijzen. Zelfs met Traore in de spits of met Brobbey dan wel met Tadic, dan wel zelfs met Kudus of Perr Schuurs had Ajax wellicht die wedstrijden kunnen winnen.
Niemand pleit voor een experiment met Perr Schuurs 90 minuten in de spits. Dat zal de toekomst niet hebben. Maar in Waalwijk had dat doelpunten en een zege mogelijkerwijs ruimer dan de 0-1 opgeleverd is jouw gegronde vermoeden en ook dat van mij.

Monkey Tonk schreef:
zo apr 25, 2021 11:27 am
Ajax won ook in het tijdperk voor Haller, als ik met dat tenminste goed herinner, maar je moet eens naar deze April kijken zonder de inbreng van Haller. Beslissende acties van Haller verdoezelen hoe matig Ajax nu speelt.
Ik denk dat je juist niet naar april moet kijken.
In januari had hij vooral impact, omdat Ajax liep te struikelen en klootviolen bij Feyenoord thuis, en tegen PSV in competitie en beker Haller echt nodig had.

Bovendien zat Ajax toen in de hoek waar de klappen vielen, zonder een aankoop, desnoods een daad die vooral teamgenoten op scherp zet was er amper het vertrouwen en de vorm om punten te pakken. Ook had Ajax toen nog niet de voorsprong die nu een buffer vormt.

In april is het hele team gewoon minder in vorm, alles gaat veel stroever dan toen voor de interland break o.a. Lille en Young Boys opzij gezet werden.

Jij focust je nu op "Haller levert assist / scoort, dus de punten die bracht Haller in de tas.
Je zegt Haller verdoezelt hoe matig Ajax speelt. Men kan ook zeggen "Haller speelde extreem matig thuis tegen Utrecht, en Ajax laat vooral dankzij een matige centrumspits twee punten liggen in een alle vijf voorgaande edities gewonnen thuiswedstrijd".
Monkey Tonk schreef:
zo apr 25, 2021 11:27 am
Ik heb zelden een spits gezien die zoveel punten uit het vuur sleept. Dat doet hij heel rustig, zonder ophef. Beslissende doelpunten and assists.
Niet overdrijven, MT. Er zijn veel meer spitsen die ontzettende impact op hun team hebben. Een grotere impact dan Haller zelfs.
Lewandowski, Haaland, Mbappé in de absolute wereldtop, maar een Wout Weghorst heeft op zijn niveau bijvoorbeeld ook al een enorme impact op zijn elftal.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 26, 2021 7:29 am

Jöhnk schreef:
zo apr 25, 2021 12:21 pm
Zeux schreef:
zo apr 25, 2021 10:34 am
Lionel schreef:
zo apr 25, 2021 10:09 am
Krijgen we de statistieken ook weer. Zie de post hierboven.
De kracht van een 'echte spits' is dat hij scoort. Rechtsom, linksom, dwars door het midden, een intikker, een beauty, mooi, lelijk, met vernuft, met doorbeuken, het maakt allemaal niet uit. Goals scoren.

Het is de 'Ajax' (en 'Nederlandse' en 'AT')-ziekte dat een doelpunt altijd helemaal gestileerd en met voetballende brille gemaakt moet zijn om pas ècht te tellen als goal.
Echte spits, goals scoren... dat is het vooroordeel, maar klopt het ook? Uit de xG-statistiek blijkt dat een gemiddelde voetballer meer had gescoord uit de kansen van Haller dan Haller zelf. Wat zegt jou dat?

Het gaat er uiteindelijk om hoeveel goals Ajax scoort, als team. Wie precies het laatste zetje geeft heb ik nooit echt belangrijk gevonden. Al zie je vaak wel dat de echt succesvolle teams niet afhankelijk zijn van een afmaker.

De Nederlandse ziekte? Ik ken wel het begrip ‘Dutch discount’. Doelpuntenaantallen in de eredivisie kun je gerust door drie delen. Althans, zo kijkt men ertegenaan in Engeland na hun ervaringen met Kezman en Afonso Alves.
Ja, dit soort argumenten worden dan altijd gebruikt. Maar je vergeet even dat zelfs in de grootste competities je heel wat spelers hebt die r veel scoren maar bij een andere club er niks van bakken. Zoek de namen Lucarelli, Guiza of Philips maar eens op als topscorer.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Cruijff » ma apr 26, 2021 8:22 am

Van het publiek kreeg Haller bij zijn wissel in ieder geval een hartverwarmend applaus. :biggthumpup.gif:

Brobbey kreeg een net iets andere behandeling. :neutral.gif:
Peter schreef:
zo apr 25, 2021 2:47 pm
Haller had een tackle in de eerste helft. Blijkbaar is dat zo blijven hangen dat hij hier nu als beste veldspeler wordt gezien? Want voor de rest is het wederom niet veel. Net zoals de andere aanvallers.
Welnee. Slechts één zo'n moment zorgt echt niet dat een Ajacied opeens een ruime voldoende scoort.

Hij was gewoonweg zeer actief en heel agressief betrokken bij alle momenten waarop Ajax zo ongeveer tot aan de doellijn druk op AZ probeerde te zetten.
Andersom lukte het AZ ook om voor rust het Ajax zo hoog op het veld vast te zetten.

Bij de 1-0 van Klaassen zag je én waarom Tadic graag vanaf links wil spelen én dat een grote gozer in het centrum wel handig is.
Hij had graag zelf de assist bij Klaassen geplaatst door de bal met de hak te verlengen, maar dat lukte net niet.

Diverse spe

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Cruijff » ma apr 26, 2021 8:26 am

Diverse spelers waren voor rust zeer matig en na de pauze of na de invalbeurt een versterking. O.a. Tadic en Haller kwamen voor rust niet vaak genoeg in het spel voor, maar dat kwam met name doordat 1 en 2 linies achter ze te veel spelers voor rust slecht speelden.

Overigens was die tackle wel degelijk even een noodzakelijk moment. AZ dreigde voor de zoveelste keer richting het Ajax doel te gaan en door heel fel die bal te veroveren en direct naar voren te spelen werden zij meteen terug gedrukt. Eindelijk eens.
Verder mag Ajax Stekelenburg wel bedanken dat er geen achterstand op het scorebord kwam. En Alvarez natuurlijk met die inmiddels al super vaak herhaalde ingreep.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Sebastien Haller

Bericht door Trab » ma apr 26, 2021 8:50 am

Hij blijft de gemoederen bezighouden. Ik vond hem in lijn spelen met de laatste weken. Onvoldoende dus. Twee vrije kopkansen. Daar moet er 1 van in. In de duels vaak op de grond na een duw van Indi. Het grootste manco blijft zijn gebrek aan snelheid. Waren een paar momenten dat alleen hij voorin stond bij een uitbraak. Maar ja, een bal in de diepte op hem heeft weinig zin. Tadic schoot zelfs een keer op doel vanaf de middenlijn omdat de bal op links in de diepte spelen op Haller geen zin had. Van Brobbey ging in die paar minuten meer dreiging uit eerlijk gezegd. En dan doel ik puur op ballen vasthouden in de 16 en aanspelen in de diepte. Hij heeft Ajax de titel bezorgd in januari met zijn goals en assists, maar voor de toekomst blijft dit toch een hoofdpijndossier. Hopelijk kan hij nog stappen maken na een volledige voorbereiding.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door zeux » ma apr 26, 2021 8:55 am

Hoe lang zou het bij Haller gaan over de bal die Brobbey alleen op de keeper af miste?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Sebastien Haller

Bericht door Trab » ma apr 26, 2021 9:01 am

Zeux schreef:Hoe lang zou het bij Haller gaan over de bal die Brobbey alleen op de keeper af miste?
Dat was heel egoïstisch van Brobbey. Moet die bal gewoon opzij leggen voor Neres.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Zuidema » ma apr 26, 2021 9:01 am

Trab schreef:
ma apr 26, 2021 8:50 am
Maar ja, een bal in de diepte op hem heeft weinig zin.
Helaas. Haller zal je dus bij lange ballen echt tot maximaal ongeveer borsthoogte moeten aanspelen. Indien mogelijk natuurlijk. Dan kan hij met dat grote lijf de bal aannemen, afschermen en afleggen.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » ma apr 26, 2021 9:08 am

Trab schreef:
ma apr 26, 2021 8:50 am
Hij blijft de gemoederen bezighouden. Ik vond hem in lijn spelen met de laatste weken. Onvoldoende dus. Twee vrije kopkansen. Daar moet er 1 van in. In de duels vaak op de grond na een duw van Indi. Het grootste manco blijft zijn gebrek aan snelheid.
Er wordt idd wel een heel romantisch beeld geschilderd van Haller. Maar prijs/kwaliteit-verhouding klopt van geen kanten.

Met Tadic, Brobbey, KJH had je de dubbel ook gewonnen. Het ijzervreten van Martinez en Alvarez en Klaassen op 10 was een veel belangrijker verschil met 2020 dan de inbreng van Haller.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door Alexander » ma apr 26, 2021 9:12 am

Zeux schreef:
ma apr 26, 2021 8:55 am
Hoe lang zou het bij Haller gaan over de bal die Brobbey alleen op de keeper af miste?
Haller was überhaupt nooit in die positie gekomen. Die heeft namelijk 0,0 dreiging de diepte in.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » ma apr 26, 2021 9:34 am

Zeux schreef:
ma apr 26, 2021 8:55 am
Hoe lang zou het bij Haller gaan over de bal die Brobbey alleen op de keeper af miste?
Minimaal een reactie of 48, of je krijgt dooddoeners zoals " Haller was überhaupt nooit in die positie gekomen. Die heeft namelijk 0,0 dreiging de diepte in. " ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door 999 » ma apr 26, 2021 9:40 am

wimpey schreef:
ma apr 26, 2021 9:08 am
Trab schreef:
ma apr 26, 2021 8:50 am
Hij blijft de gemoederen bezighouden. Ik vond hem in lijn spelen met de laatste weken. Onvoldoende dus. Twee vrije kopkansen. Daar moet er 1 van in. In de duels vaak op de grond na een duw van Indi. Het grootste manco blijft zijn gebrek aan snelheid.
Er wordt idd wel een heel romantisch beeld geschilderd van Haller. Maar prijs/kwaliteit-verhouding klopt van geen kanten.

Met Tadic, Brobbey, KJH had je de dubbel ook gewonnen. Het ijzervreten van Martinez en Alvarez en Klaassen op 10 was een veel belangrijker verschil met 2020 dan de inbreng van Haller.
Prachtig dit, Alvarez kon er niks van en met Klaassen in AJAX zou de klok worden terug gedraaid .. En nu ... Sorry hoor Wimpey .Wat zitten er hier toch een stelletje opportunisten op dit forum .. En let op, ik voorspel nu al, mocht Haller er volgend seizoen zo'n 20- 25 inschieten, koppen enz. er hier weer velen last hebben van een Ruttentje ... Brobbey nu ook weer zo'n 3 belangrijke kansen zien missen in wedstrijden ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma apr 26, 2021 9:45 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 26, 2021 9:40 am

Trab schreef:
ma apr 26, 2021 9:01 am
Zeux schreef:Hoe lang zou het bij Haller gaan over de bal die Brobbey alleen op de keeper af miste?
Dat was heel egoïstisch van Brobbey. Moet die bal gewoon opzij leggen voor Neres.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Brobbey is heel onrustig als hij in dit soort situatie komt. Daar heeft hij nog grote stappen te maken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sebastien Haller

Bericht door wimpey » ma apr 26, 2021 9:58 am

999 schreef:
ma apr 26, 2021 9:40 am
Prachtig dit, Alvarez kon er niks van en met Klaassen in AJAX zou de klok worden terug gedraaid .. En nu ... Sorry hoor Wimpey .Wat zitten er hier toch een stelletje opportunisten op dit forum ..
Zeker. Dat is inherent aan fan zijn. We verkondigen ook meningen he.

Mijn zicht op dit seizoen: ik vond het in 2020 vrij belabberd. Ajax werd in 2021 stabiel met Martinez i.p.v. Blind (en Timber i.p.v. Schuurs) achterin, met Alvarez i.p.v. Klaassen op 6 en met Klaassen i.p.v. Prikkebeen op 10. Blind werd daardoor een luxe 'joker'.
En let op, ik voorspel nu al, mocht Haller er volgend seizoen zo'n 20- 25 inschieten, koppen enz. er hier weer velen last hebben van een Ruttentje ...
Z'n stats zijn heel behoorlijk. Ik vond 'm tegen de brainies voor de beker 2 hele knappe goals maken. In Almelo vond ik 'm in het veldspel heel goed. Maar al met al, zeker gezien de kosten, onvoldoende. Er zitten nogal wat mankementen aan Haller.
Brobbey nu ook weer zo'n 3 belangrijke kansen zien missen in wedstrijden ...
Die is 7 jaar jonger en heeft 22,5M minder gekost. :smallgrin.gif: En ik vind 'm nu al beter dan Haller. Ieder z'n mening he.

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Lionel » ma apr 26, 2021 10:06 am

Zeux schreef:
ma apr 26, 2021 8:55 am
Hoe lang zou het bij Haller gaan over de bal die Brobbey alleen op de keeper af miste?

Niet. De enige keer dat ik Haller diep zag gaan was de eerste pot tegen PSV. Daarna een lammetje.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 26, 2021 10:51 am

Trab schreef:
Zeux schreef:Hoe lang zou het bij Haller gaan over de bal die Brobbey alleen op de keeper af miste?
Dat was heel egoïstisch van Brobbey. Moet die bal gewoon opzij leggen voor Neres.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je moet m in ieder geval niet (blind) recht op de keeper afschieten.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sebastien Haller

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 26, 2021 10:54 am

wimpey schreef:
Trab schreef:
ma apr 26, 2021 8:50 am
Hij blijft de gemoederen bezighouden. Ik vond hem in lijn spelen met de laatste weken. Onvoldoende dus. Twee vrije kopkansen. Daar moet er 1 van in. In de duels vaak op de grond na een duw van Indi. Het grootste manco blijft zijn gebrek aan snelheid.
Er wordt idd wel een heel romantisch beeld geschilderd van Haller. Maar prijs/kwaliteit-verhouding klopt van geen kanten.

Met Tadic, Brobbey, KJH had je de dubbel ook gewonnen. Het ijzervreten van Martinez en Alvarez en Klaassen op 10 was een veel belangrijker verschil met 2020 dan de inbreng van Haller.
Weet ik niet zeker. Weten we nog hoe we begin januari met angst en beven uitkeken naar de komende maand, waarin we zo’n beetje alle topwedstrijden moesten spelen en ook het traditioneel lastige Twente uit? Die maand heeft Haller meer dan zijn waarde bewezen en daar werd het fundament gelegd voor de enorme punten voorsprong. Helemaal niemand had dat voorzien, integendeel. Dat Haller daarna niet goed functioneerde staat net zo vast.

Plaats reactie