Brian Brobbey

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
0
Geen stemmen
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
24%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
10%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
48%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
19%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 21

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door wimpey » ma dec 20, 2021 5:32 pm

999 schreef:
ma dec 20, 2021 5:25 pm
Dat er " iets " bij moet achter Haller, want daar gaat toch om ?, ben ik met je eens.Maar zoals Columbus al schreef " Er voetbal tig miljoen spelers wereldwijd, er zal er toch 1 tussen zitten waar je wel wat hebt " .Huur zou ook vanuit AJAX kunnen komen.Dat ze het zelf ook niet meer weten of Brobbey het wel is ... Aan de andere kant RBL verliest dus niks bij huur.Want Salaris wordt overgenomen van een speler die ze gratis hebben opgehaald.Zal mij verbazen als RBL met een optie van koop akkoord gaat .
Het is duidelijk: jij verwacht er niets van. Ik hoop dat ie je ongelijk bewijst. Ik heb dit seizoen genoeg wedstrijden gezien waarin Ajax compleet vast zat en vast bleef zitten. Lijkt me voor een trainer wel lekker om na 65-70 minuten een type als Brobbey erin te kunnen gooien.

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door columbus » ma dec 20, 2021 5:38 pm

Dat er een extra spits bij moet, helemaal eens. Precies om de redenen die je zegt. Alleen is Brobbey dat? Ik hoop het natuurlijk wel. Hij heeft de cijfers niet mee, is heel veel geblesseerd en het komt allemaal zo knullig over om nu weer bij Brobbey uit te komen

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door 999 » ma dec 20, 2021 5:56 pm

wimpey schreef:
ma dec 20, 2021 5:32 pm
999 schreef:
ma dec 20, 2021 5:25 pm
Dat er " iets " bij moet achter Haller, want daar gaat toch om ?, ben ik met je eens.Maar zoals Columbus al schreef " Er voetbal tig miljoen spelers wereldwijd, er zal er toch 1 tussen zitten waar je wel wat hebt " .Huur zou ook vanuit AJAX kunnen komen.Dat ze het zelf ook niet meer weten of Brobbey het wel is ... Aan de andere kant RBL verliest dus niks bij huur.Want Salaris wordt overgenomen van een speler die ze gratis hebben opgehaald.Zal mij verbazen als RBL met een optie van koop akkoord gaat .
Het is duidelijk: jij verwacht er niets van. Ik hoop dat ie je ongelijk bewijst. Ik heb dit seizoen genoeg wedstrijden gezien waarin Ajax compleet vast zat en vast bleef zitten. Lijkt me voor een trainer wel lekker om na 65-70 minuten een type als Brobbey erin te kunnen gooien.
Dat schreef ik al, er moet iets bij achter Haller.Maar of dat Brobbey moet zijn is dus de vraag, en bij die vraag horen dus ook de voorwaarden waaronder dat zo dadelijk gaat gebeuren.Zo als jij dat ook steeds noemt als we het over Haller hebben ... Hij krijgt van mij., mits hij komt, net zoveel kans om zich te bewijzen als een ander.Alleen hij zou mijn keuze niet zijn , al zeker niet onder deze voorwaarden.Als de berichten kloppen.Ik schrijf niemand meteen af zoals jij :) ..

Als we de berichten mogen geloven zijn die voor AJAX niet zo gunstig.Salaris overnemen , geen optie tot koop, blessure gevoelig ( gaat ie zo dadelijk weer zeuren als ie er niet in komt ).RBL werkt niet voor niks mee, blijkbaar is er dus weinig tot geen interesse voor Brobbey ... Kan ook zijn dat AJAX het ook niet meer zo zeker weet met Brobbey en deze tijdelijke oplossing kiest ... Als de berichten kloppen dus, want AJAX zou alleen profijt hebben van Huur + optie tot koop lijkt me ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door 999 » ma dec 20, 2021 6:12 pm

Maandje geleden Brobbey denkt niet aan verhuur ondanks geringe speeltijd.

Update 17:01: Volgens transferexpert Fabrizio Romano zal er bij de huurdeel van Brian Brobbey geen optie tot koop worden opgenomen. Ajax zal daarnaast zijn volledige salaris overnemen voor de periode dat hij in Amsterdam gaat spelen. De Telegraaf meldde eerder dat Brobbey een jaarsalaris van ruim 3 miljoen euro bij RB Leipzig heeft.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Brian Brobbey

Bericht door GangstaRiB » ma dec 20, 2021 6:30 pm

999 schreef:
ma dec 20, 2021 5:13 pm
Het enige wat ik zou kunnen bedenken dat dit een deal is met Riola zodat andere onder contract staande Riola spelers bij tekenen ... van verlos Brobbey dan zorg ik ( Riola ) voor ...
In geen 100000 jaar.

Ik bespeur in dit topic meer ‘hoop’ op een menselijke Rioola. Hallo!!!!
Brobbey gaat blijkbaar hetzelfde verdienen als bij RBL (?!?!?!?!) en Rioola pakt natuurlijk ook iets mee voor zijn ‘bemiddeling’. Blegh, wat laat Ajax zich kennen zeg.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Brian Brobbey

Bericht door zeux » ma dec 20, 2021 6:34 pm

Accident waiting to happen. Mano-rule: twee drie goeie wedstrijden leuke dingen en je bent ‘binnen’ met eeuwige krediet als ‘beloftevol’. Niet gered bij Leipzig. En ook nog eens blessuregevoelig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Marillion » ma dec 20, 2021 7:13 pm

Blessuregevoeligheid is een probleem. En zijn statistieken zijn nog mager. Wat voor hem spreekt is dat hij bij Ajax daadwerkelijk als invaller heeft laten zien dat hij een wedstrijd kan openbreken. Bovendien is hij als aanspeelpunt betrouwbaarder dan Haller en hij is ook sneller. Ik weet niet of hij de best haalbare optie is want ik ken de markt niet. En ik weet niet of er een optie tot koop komt of niet dus dat laat ik nog even buiten beoordeling. Maar ik denk wel dat hij iets kan toevoegen aan dit Ajax. Als ik hem was had ik de concurrentie met Haller eerlijk gezegd ook wel aan durven gaan.

Dat RB Leipzig geen succes is geworden is duidelijk. Daarbij moeten we wel aantekenen dat het met het vertrek van de trainer én de TD niet mee heeft gezeten. Het was op een bepaalde manier een vreemde transfer maar ik had ook weer niet de indruk dat hij puur voor een zak met geld ging.

Ik ben wel heel benieuwd welke afspraken er gemaakt worden als dit doorgaat. Zonder optie tot koop is wel heel mager hè?
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door brigade zuid » ma dec 20, 2021 7:41 pm

columbus schreef:
ma dec 20, 2021 5:38 pm
Dat er een extra spits bij moet, helemaal eens. Precies om de redenen die je zegt. Alleen is Brobbey dat? Ik hoop het natuurlijk wel. Hij heeft de cijfers niet mee, is heel veel geblesseerd en het komt allemaal zo knullig over om nu weer bij Brobbey uit te komen
Precies! Ik zit er niet op te wachten in ieder geval.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Arthur » ma dec 20, 2021 10:50 pm

999 schreef:Maandje geleden Brobbey denkt niet aan verhuur ondanks geringe speeltijd.

Update 17:01: Volgens transferexpert Fabrizio Romano zal er bij de huurdeel van Brian Brobbey geen optie tot koop worden opgenomen. Ajax zal daarnaast zijn volledige salaris overnemen voor de periode dat hij in Amsterdam gaat spelen. De Telegraaf meldde eerder dat Brobbey een jaarsalaris van ruim 3 miljoen euro bij RB Leipzig heeft.
Dit lijken me bijzonder slechte voorwaarden. Dat kan toch niet waar zijn?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Jöhnk » ma dec 20, 2021 11:09 pm

Dit klinkt als een afscheidscadeautje aan Ten Hag.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Brian Brobbey

Bericht door Scherrer » ma dec 20, 2021 11:13 pm

Jöhnk schreef:
ma dec 20, 2021 11:09 pm
Dit klinkt als een afscheidscadeautje aan Ten Hag.
En een cadeautje aan Brobbey, die een half jaartje langer in een vertrouwde omgeving aan zijn vorm kan werken.

En een cadeautje aan Raiola, die weer wat extra geld kan opstrijken.

En een cadeautje aan RB Leipzig, waar wij nu een speler verder voor gaan opleiden.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » ma dec 20, 2021 11:40 pm

Scherrer schreef:
ma dec 20, 2021 11:13 pm
Jöhnk schreef:
ma dec 20, 2021 11:09 pm
Dit klinkt als een afscheidscadeautje aan Ten Hag.
En een cadeautje aan Brobbey, die een half jaartje langer in een vertrouwde omgeving aan zijn vorm kan werken.

En een cadeautje aan Raiola, die weer wat extra geld kan opstrijken.

En een cadeautje aan RB Leipzig, waar wij nu een speler verder voor gaan opleiden.
Ja, deze snap ik ook niet.

Brobbey wilde toch persé persé persé weg? Nou: gelukt! Veel plezier in het oosten van Duitsland.

Goed signaal naar al die andere Raiola-figuurtjes: je kunt - veel te vroeg - vertrekken, met hangende pootjes terugkomen tegen de meest gunstige omstandigheden voor je nieuwe club én ook het forse nieuwe salaris behouden. Fijn safetynetje...

Deze zou ik werkelijk niet doen. Zakelijk niet, maar ook 'voetballend' niet, want los van die magische invalbeurten heeft hij toch vrijwel niks laten zien? Ook niet in Leipzig. En hij is nog veelvuldig geblesseerd ook.

Bad deal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door wimpey » di dec 21, 2021 9:29 am

Jöhnk schreef:
ma dec 20, 2021 11:09 pm
Dit klinkt als een afscheidscadeautje aan Ten Hag.
Leg eens uit?

Ik bespeur dat AT's Haller-fanclub de komst van Brobbey afkeurt. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door 999 » di dec 21, 2021 9:58 am

wimpey schreef:
di dec 21, 2021 9:29 am
Jöhnk schreef:
ma dec 20, 2021 11:09 pm
Dit klinkt als een afscheidscadeautje aan Ten Hag.
Leg eens uit?

Ik bespeur dat AT's Haller-fanclub de komst van Brobbey afkeurt. :smallgrin.gif:
Zoals gewoonlijk zit je er weer naast, de " fanclub " keurt een speler zo als Brobbey mede door de voor geschiedenis en de staat van deze speler.De Haller haatclub daarintegen heeft nu al hun volgende lieverdje. Totdat het weer misgaat en de haatclub weer hun afzeiken kan botvieren ...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Arthur » di dec 21, 2021 10:38 am

wimpey schreef:
di dec 21, 2021 9:29 am
Jöhnk schreef:
ma dec 20, 2021 11:09 pm
Dit klinkt als een afscheidscadeautje aan Ten Hag.
Leg eens uit?

Ik bespeur dat AT's Haller-fanclub de komst van Brobbey afkeurt. :smallgrin.gif:
Van mij mag Brobbey best komen, maar als Ajax akkoord gaat met de genoemde voorwaarden dan zijn ze niet goed bij hun hoofd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door 999 » di dec 21, 2021 10:55 am

En bij die voorwaarden zal ook wel een "eis" in staan dat ie ( veel ) speelminuten maakt in AJAX 1 ... ( want voor bank zitten kan ie gewoon bij RBL blijven , dat maakt dan ook geen verschil ) ..

De Dominee
Berichten: 5858
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Brian Brobbey

Bericht door De Dominee » di dec 21, 2021 11:19 am

Dat lijkt me nogal speculatief.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door 999 » di dec 21, 2021 11:32 am

De Dominee schreef:
di dec 21, 2021 11:19 am
Dat lijkt me nogal speculatief.
Net als veel teksten ( aannames ) over Brobbey hier :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door zeux » di dec 21, 2021 11:54 am

999 schreef:
di dec 21, 2021 9:58 am
wimpey schreef:
di dec 21, 2021 9:29 am
Jöhnk schreef:
ma dec 20, 2021 11:09 pm
Dit klinkt als een afscheidscadeautje aan Ten Hag.
Leg eens uit?

Ik bespeur dat AT's Haller-fanclub de komst van Brobbey afkeurt. :smallgrin.gif:
Zoals gewoonlijk zit je er weer naast
Ach ja, zoals de waard is... :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18456
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Yopii » di dec 21, 2021 12:29 pm

Arthur schreef:
di dec 21, 2021 10:38 am
wimpey schreef:
di dec 21, 2021 9:29 am
Jöhnk schreef:
ma dec 20, 2021 11:09 pm
Dit klinkt als een afscheidscadeautje aan Ten Hag.
Leg eens uit?

Ik bespeur dat AT's Haller-fanclub de komst van Brobbey afkeurt. :smallgrin.gif:
Van mij mag Brobbey best komen, maar als Ajax akkoord gaat met de genoemde voorwaarden dan zijn ze niet goed bij hun hoofd.
Als Raiola te spreken is over het aanbod van Ajax weet je het wel.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Brian Brobbey

Bericht door GangstaRiB » di dec 21, 2021 4:40 pm

wimpey schreef:
di dec 21, 2021 9:29 am
Jöhnk schreef:
ma dec 20, 2021 11:09 pm
Dit klinkt als een afscheidscadeautje aan Ten Hag.
Leg eens uit?

Ik bespeur dat AT's Haller-fanclub de komst van Brobbey afkeurt. :smallgrin.gif:
Ik keur de speler niet af, sterker nog.. zie hem graag naar Ajax komen. Maar ik keur de gang van zaken af.
We worden als speelbal gebruikt.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door Dubbel » vr dec 24, 2021 12:21 am

Het is alweer even 'bijna rond'. Ajax wil normaal gesproken of een lage huursom of een lage optie tot koop. Nou las ik dat de huursom al vast ligt dus komt het nog niet rond doordat Leipzig te hoog in de boom zit qua koopoptie?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Brian Brobbey

Bericht door 999 » vr dec 24, 2021 12:34 am

Duitsers zouden geen optie tot koop willen, waarom zouden ze ook

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 24, 2021 8:30 am

999 schreef:
vr dec 24, 2021 12:34 am
Duitsers zouden geen optie tot koop willen, waarom zouden ze ook
Dan is het slechts een hele kleine periode dat Ajax er iet aan heeft. Ga je opleiden voor RBL.

Dan wordt het een zakelijke afweging …. Extra kansen kampioenschap / CL. Emotioneel gezien zou ik zeggen, geen optie tot koop, geen deal. Zakelijk (bij geen alternatief), half jaar huren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Brian Brobbey

Bericht door Jöhnk » vr dec 24, 2021 9:26 am

Je vergeet bij 'zakelijk' de afweging KT-LT. Op KT kan Brobbey helpen. Op LT geef je vooral het signaal af dat spelers Ajax onbeperkt mogen beliegen en bedriegen zonder enige consequentie, waardoor Brobbey-gedrag in de toekomst vaker zal voorkomen bij andere spelers. Ook dat is een zakelijk aspect.

Van der Sar geeft vandaag in het Parool aan dat Ajax "misschien principiëler moet zijn bij aflopende contracten". Goh... Maar hoe past deze deal in dat plaatje?

Plaats reactie