Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Marillion » ma sep 07, 2020 9:08 am

Het is lastig om keepers uit verschillende periodes te vergelijken. Probleem dat ik met Stekelenburg heb is dat ik altijd de indruk heb gehad dat hij niet alles uit zijn mogelijkheden haalde. Uitzondering daarop is één seizoen bij Ajax en dat goede WK. Verder heeft 'ie ondanks zijn sterke fysiek bijvoorbeeld altijd problemen gehad met hoge ballen. Gewoon omdat 'ie er niet echt voor ging. Altijd dat twijfelende optreden. Ik vond 'm er ook nooit echt afgetraind uit zien.

Hij heeft gewoon niet alles uit zijn loopbaan gehaald. Zo weinig wedstrijden dat past niet bij wat hij in principe aan mogelijkheden had.

Je kunt je afvragen of iemand met juist die tekortkomingen nou de ideale tweede keeper is. Of gaat hij de Jong Ajax keepers nu vertellen dat ze het niet zo moeten aanpakken zoals hij dat heeft gedaan?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Gezond verstand » ma sep 07, 2020 2:03 pm

Andriy Demchenko schreef:
ma sep 07, 2020 7:42 am
Gezond verstand schreef:
zo sep 06, 2020 11:57 am
Andriy Demchenko schreef:
zo sep 06, 2020 6:24 am


Grim, Boschker, Timmer, Didulica, Vermeer, Vonk, Gentenaar, Boer,... Stekelenburg is echt niet slechter hoor. Het is in die zin ook geen Heitinga'tje die gewoon echt niet meer mee kon (zelfs als reserve) omdat zijn lichaam op was.
Stekelenburg is echt niet beter dan deze namen, sterker nog, op Didulica en Gentenaar na is Stekelenburg (zeker nu) slechter dan de andere keepers in hun Ajax tijd.
Lijkt me dat je dan ofwel die keepers uit het verleden ala Boschker veel te hoog hebt zitten of je stopt Stekelenburg wel erg onder de grond.
Lijkt mij dat jij Stekelenburg veel te hoog hebt zitten. Dat je je blind staart op die ene, korte, periode dat hij wel goed was. Maar dat je de 7 jaar daarvoor, en de 10 jaar daarna compleet vergeet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Lionel » ma sep 07, 2020 3:28 pm

Hij is en was natuurlijk wel beter dan menig keeper die in dat lijstje staat :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Gezond verstand » di sep 08, 2020 3:07 am

20 jaar prof, en 1 goed jaar. In dat ene jaar was hij inderdaad beter dan die namen. Maar zijn gemiddelde niveau is echt niet beter. Verloor zelfs zijn basisplaats aan Kenneth Vermeer.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 08, 2020 11:24 am

Marillion schreef:
ma sep 07, 2020 9:08 am
Het is lastig om keepers uit verschillende periodes te vergelijken. Probleem dat ik met Stekelenburg heb is dat ik altijd de indruk heb gehad dat hij niet alles uit zijn mogelijkheden haalde. Uitzondering daarop is één seizoen bij Ajax en dat goede WK. Verder heeft 'ie ondanks zijn sterke fysiek bijvoorbeeld altijd problemen gehad met hoge ballen. Gewoon omdat 'ie er niet echt voor ging. Altijd dat twijfelende optreden. Ik vond 'm er ook nooit echt afgetraind uit zien.

Hij heeft gewoon niet alles uit zijn loopbaan gehaald. Zo weinig wedstrijden dat past niet bij wat hij in principe aan mogelijkheden had.

Je kunt je afvragen of iemand met juist die tekortkomingen nou de ideale tweede keeper is. Of gaat hij de Jong Ajax keepers nu vertellen dat ze het niet zo moeten aanpakken zoals hij dat heeft gedaan?
Weet je wat het is, dat Stekelenburg altijd een nat washandje was qua mentaliteit is ook door mij nergens ontkend. Voor dat ik door sommigen als Stekelenburglover wordt neergezet.

Ik ben het met je eens dat hij niet de jonge talenten onder zijn hoede moet nemen, maar dat hoeft dus ook niet perse zin rol te zijn. Laat die talenten maar leren van de keeperstrainers en zich spiegelen aan Onana.

De grotere vraag is in mijn ogen of hij qua niveau voldoende is als tweede keeper. Nergens zeg ik ook namelijk dat ik hem als eerste keeper zie. In mijn ogen kan Stekelenburg dat niveau nog wel aan. Ja hij heeft zin tekortkomingen en die kunnen we blijven aanstippen. Maar als ik naar de voorbereiding kijk waarin hij toch aardig wat minuten gepakt heeft dan zie ik geen dissonant voor iemand die als tweede keeper ingeschaald staat. Ja hij had wel af en toe een foutje, anderzijds heb ik wel gezien dat hij met z'n reach een paar ballen mooi pakte. Tot slot kan hij nog altijd redelijk meevoetballen als keeper wat ook bij Ajax wel z'n voordelen heeft.

Daarom vind ik vergelijkingen als die met Heitinga niet terecht. Heitinga's knieen waren verrot door eerder blessureleed, ja dan is een speler 'op' en moet je er niet aan beginnen, maar dat is hier nog niet het geval anders had hij die voorbereiding niet zo meegedraaid. Ook hem minder inschalen als spelers als Boschker, Boer, en co vind ik onterecht. Als het argument dan is 'ja hij had een goed seizoen', het niveau van Stekelenburg in meerdere seizoenen heeft aangetikt hebben zij nooit gehaald. Ja Stekelenburg is over zijn piek heen maar hij is echt geen klasse slechter dan hen, en destijds was er over die tweede keepers lang niet zoveel animositeit.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Gezond verstand » wo sep 09, 2020 7:12 am

Andriy Demchenko schreef:
di sep 08, 2020 11:24 am
Ook hem minder inschalen als spelers als Boschker, Boer, en co vind ik onterecht. Als het argument dan is 'ja hij had een goed seizoen', het niveau van Stekelenburg in meerdere seizoenen heeft aangetikt hebben zij nooit gehaald. Ja Stekelenburg is over zijn piek heen maar hij is echt geen klasse slechter dan hen, en destijds was er over die tweede keepers lang niet zoveel animositeit.
Kom op, je hebt het over "het niveau van stekelenburg in meerdere seizoenen". En als je dan eerlijk bent, dan zie je dat zijn niveau nooit hoog was, op één uitschieter naar boven na. Zijn normale niveau is niet hoger dan het normale niveau van Boschker, van Timmer, en van Boer.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Iniesta » wo sep 09, 2020 9:35 am

Dat niveau is prima voor een tweede keeper

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door elliquido » wo sep 09, 2020 9:38 am

-de angst is natuurlijk dat bij vertrek onana het 1e keeper wordt
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Jöhnk » wo sep 09, 2020 3:48 pm

Ik zie de toegevoegde waarde van Stekelenburg als tweede keeper niet. Ik hoop dat hij niet op doel hoeft.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Lionel » wo sep 09, 2020 4:35 pm

Liever op doel dan als CV
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Andriy Demchenko » do sep 10, 2020 7:29 am

Gezond verstand schreef:
wo sep 09, 2020 7:12 am
Andriy Demchenko schreef:
di sep 08, 2020 11:24 am
Ook hem minder inschalen als spelers als Boschker, Boer, en co vind ik onterecht. Als het argument dan is 'ja hij had een goed seizoen', het niveau van Stekelenburg in meerdere seizoenen heeft aangetikt hebben zij nooit gehaald. Ja Stekelenburg is over zijn piek heen maar hij is echt geen klasse slechter dan hen, en destijds was er over die tweede keepers lang niet zoveel animositeit.
Kom op, je hebt het over "het niveau van stekelenburg in meerdere seizoenen". En als je dan eerlijk bent, dan zie je dat zijn niveau nooit hoog was, op één uitschieter naar boven na. Zijn normale niveau is niet hoger dan het normale niveau van Boschker, van Timmer, en van Boer.
Mehh. Boer en co hadden überhaupt niet een seizoen basis onder de lat gehaald bij Roma, simple as that. Daarnaast was jouw punt dat hij nu minder is dan Timmer en co in hun Ajaxtijd.

Verder hebben Iniesta en Rishi mijn mening ook wel prima onder woorden gebracht, heb ook niet voetbaltechnische tegenargumenten gelezen waarop nog doorgegaan kan worden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Gezond verstand » vr sep 11, 2020 12:55 pm

Andriy Demchenko schreef:
do sep 10, 2020 7:29 am
Gezond verstand schreef:
wo sep 09, 2020 7:12 am
Andriy Demchenko schreef:
di sep 08, 2020 11:24 am
Ook hem minder inschalen als spelers als Boschker, Boer, en co vind ik onterecht. Als het argument dan is 'ja hij had een goed seizoen', het niveau van Stekelenburg in meerdere seizoenen heeft aangetikt hebben zij nooit gehaald. Ja Stekelenburg is over zijn piek heen maar hij is echt geen klasse slechter dan hen, en destijds was er over die tweede keepers lang niet zoveel animositeit.
Kom op, je hebt het over "het niveau van stekelenburg in meerdere seizoenen". En als je dan eerlijk bent, dan zie je dat zijn niveau nooit hoog was, op één uitschieter naar boven na. Zijn normale niveau is niet hoger dan het normale niveau van Boschker, van Timmer, en van Boer.
Mehh. Boer en co hadden überhaupt niet een seizoen basis onder de lat gehaald bij Roma, simple as that. Daarnaast was jouw punt dat hij nu minder is dan Timmer en co in hun Ajaxtijd.

Verder hebben Iniesta en Rishi mijn mening ook wel prima onder woorden gebracht, heb ook niet voetbaltechnische tegenargumenten gelezen waarop nog doorgegaan kan worden.
Hij is NU ook minder dan Timmer & co in hun Ajax tijd. Hij is namelijk nooit beter geweest dan Timmer & co. Op Didulica na dan, want dat was ook geen beste keeper.

Kijk eens wedstrijden terug van Stekelenburg van voor 2009, dan zal je moeten toegeven dat hij maar een matige keeper was. En kijk na zijn wedstrijden van na 2010, dan moet je toegeven dat hij nog altijd een matige keeper is. Dat is zijn niveau, niet die ene uitschieter in 2010
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Andriy Demchenko » za sep 12, 2020 7:28 am

Gezond verstand schreef:
vr sep 11, 2020 12:55 pm
Andriy Demchenko schreef:
do sep 10, 2020 7:29 am
Gezond verstand schreef:
wo sep 09, 2020 7:12 am


Kom op, je hebt het over "het niveau van stekelenburg in meerdere seizoenen". En als je dan eerlijk bent, dan zie je dat zijn niveau nooit hoog was, op één uitschieter naar boven na. Zijn normale niveau is niet hoger dan het normale niveau van Boschker, van Timmer, en van Boer.
Mehh. Boer en co hadden überhaupt niet een seizoen basis onder de lat gehaald bij Roma, simple as that. Daarnaast was jouw punt dat hij nu minder is dan Timmer en co in hun Ajaxtijd.

Verder hebben Iniesta en Rishi mijn mening ook wel prima onder woorden gebracht, heb ook niet voetbaltechnische tegenargumenten gelezen waarop nog doorgegaan kan worden.
Hij is NU ook minder dan Timmer & co in hun Ajax tijd. Hij is namelijk nooit beter geweest dan Timmer & co. Op Didulica na dan, want dat was ook geen beste keeper.

Kijk eens wedstrijden terug van Stekelenburg van voor 2009, dan zal je moeten toegeven dat hij maar een matige keeper was. En kijk na zijn wedstrijden van na 2010, dan moet je toegeven dat hij nog altijd een matige keeper is. Dat is zijn niveau, niet die ene uitschieter in 2010

Het blijft apart dat een keeper van het niveau Boer het dan een seizoen mag uitzingen bij Roma en niet na 5 wedstrijden vervangen werd, en dat vervolgens hij op het EK 2012 hij ook gewoon basisspeler was en de concurrentiestrijd won van de twee andere keepers. Of het is natuurlijk een complot geweest, dat kan natuurlijk ook. :biggrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Iniesta » za sep 12, 2020 7:40 am

191 wedstrijden bij Ajax, 58 interlands.
Maar voldeed slechts tijdens 1 uitschieter op wk 2010?
Viel genoeg op hem op te merken, maar hij heeft ook heel lang prima voldaan en had toen echt wel iets hoger niveau dan Boer en Timmer

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Gezond verstand » za sep 12, 2020 12:48 pm

Andriy Demchenko schreef:
za sep 12, 2020 7:28 am
Gezond verstand schreef:
vr sep 11, 2020 12:55 pm
Andriy Demchenko schreef:
do sep 10, 2020 7:29 am


Mehh. Boer en co hadden überhaupt niet een seizoen basis onder de lat gehaald bij Roma, simple as that. Daarnaast was jouw punt dat hij nu minder is dan Timmer en co in hun Ajaxtijd.

Verder hebben Iniesta en Rishi mijn mening ook wel prima onder woorden gebracht, heb ook niet voetbaltechnische tegenargumenten gelezen waarop nog doorgegaan kan worden.
Hij is NU ook minder dan Timmer & co in hun Ajax tijd. Hij is namelijk nooit beter geweest dan Timmer & co. Op Didulica na dan, want dat was ook geen beste keeper.

Kijk eens wedstrijden terug van Stekelenburg van voor 2009, dan zal je moeten toegeven dat hij maar een matige keeper was. En kijk na zijn wedstrijden van na 2010, dan moet je toegeven dat hij nog altijd een matige keeper is. Dat is zijn niveau, niet die ene uitschieter in 2010

Het blijft apart dat een keeper van het niveau Boer het dan een seizoen mag uitzingen bij Roma en niet na 5 wedstrijden vervangen werd, en dat vervolgens hij op het EK 2012 hij ook gewoon basisspeler was en de concurrentiestrijd won van de twee andere keepers. Of het is natuurlijk een complot geweest, dat kan natuurlijk ook. :biggrin.gif:
Boer heeft die kans niet gekregen omdat hij niet als jonge keeper bij Ajax speelde.

En complotten, daar geloof ik niet in. Daar moet je bij een aantal andere forumleden zijn.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Gezond verstand » za sep 12, 2020 12:49 pm

Iniesta schreef:
za sep 12, 2020 7:40 am
191 wedstrijden bij Ajax, 58 interlands.
Maar voldeed slechts tijdens 1 uitschieter op wk 2010?
Viel genoeg op hem op te merken, maar hij heeft ook heel lang prima voldaan en had toen echt wel iets hoger niveau dan Boer en Timmer
Beter lezen: hij voldeed dat hele seizoen, niet alleen op het WK.

Daarvoor was hij echt van het niveau Boer en Timmer. Zo zwak dat hij de concurrentiestrijd verloor van Kenneth Vermeer.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Lionel » za sep 12, 2020 7:24 pm

Vermoeiende topic dit.
IK GELOOF!!!!!!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Historicus » za feb 06, 2021 8:45 pm

Nu Onana waarschijnlijk een jaar geschorst is en Stekelenburg denk ik wel eerste keeper wordt voor de rest van dit seizoen, is het wel aardig om op te merken dat hij dan Gerrit Keizer voorbij gaat in de Club van 100 van Ajax. En dat hij zicht houdt om Van der Sar en Menzo voorbij te streven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Club_van_100_(Ajax)

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door zeux » za feb 06, 2021 9:59 pm

Historicus schreef:
za feb 06, 2021 8:45 pm
Nu Onana waarschijnlijk een jaar geschorst is en Stekelenburg denk ik wel eerste keeper wordt voor de rest van dit seizoen, is het wel aardig om op te merken dat hij dan Gerrit Keizer voorbij gaat in de Club van 100 van Ajax. En dat hij zicht houdt om Van der Sar en Menzo voorbij te streven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Club_van_100_(Ajax)
Neres 135 wedstrijden? Wow, dat had ik nooit gedacht, gezien zijn recente lange blessureperiodes. Meer dan Tadic, meer dan Tagliafico.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Historicus » zo feb 07, 2021 12:33 pm

Zeux schreef:
za feb 06, 2021 9:59 pm
Historicus schreef:
za feb 06, 2021 8:45 pm
Nu Onana waarschijnlijk een jaar geschorst is en Stekelenburg denk ik wel eerste keeper wordt voor de rest van dit seizoen, is het wel aardig om op te merken dat hij dan Gerrit Keizer voorbij gaat in de Club van 100 van Ajax. En dat hij zicht houdt om Van der Sar en Menzo voorbij te streven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Club_van_100_(Ajax)
Neres 135 wedstrijden? Wow, dat had ik nooit gedacht, gezien zijn recente lange blessureperiodes. Meer dan Tadic, meer dan Tagliafico.
Neres staal al een paar seizoenen in de Ajax Club van 100. Hij stijgt alleen niet meer zo rap.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Historicus » zo feb 07, 2021 1:21 pm

Zeux schreef:
za feb 06, 2021 9:59 pm
Historicus schreef:
za feb 06, 2021 8:45 pm
Nu Onana waarschijnlijk een jaar geschorst is en Stekelenburg denk ik wel eerste keeper wordt voor de rest van dit seizoen, is het wel aardig om op te merken dat hij dan Gerrit Keizer voorbij gaat in de Club van 100 van Ajax. En dat hij zicht houdt om Van der Sar en Menzo voorbij te streven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Club_van_100_(Ajax)
Neres 135 wedstrijden? Wow, dat had ik nooit gedacht, gezien zijn recente lange blessureperiodes. Meer dan Tadic, meer dan Tagliafico.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... s_van_Ajax

Van de huidige selectie heeft Tadic wel de meeste goals gemaakt voor Ajax.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Gezond verstand » di feb 09, 2021 2:09 am

mijn grootste nachtmerrie wordt werkelijkheid. Gooi dan Scherpen maar voor de leeuwen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Lionel » di feb 09, 2021 9:04 am

Ik heb echt liever Steek. Hopelijk is hij wedstrijdfit.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door 999 » di feb 09, 2021 12:12 pm

Ja ik ook, Scherpen is zowiezo 3 keer niet goed genoeg voor AJAX.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Jöhnk » di feb 09, 2021 12:27 pm

Nou zeg, niet zo negatief. :hypocrite.gif:

Van de opties die er zijn is Stekelenburg inderdaad de beste. Daarna komt Kotarski. Scherpen is een parodie op een keeper.

Onder het motto ‘positief denken’: waar kunnen we ons aan vasthouden v.w.b. Stekelenburg?

- Hij heeft veel ervaring, zowel in hoe het wel moet als in hoe het niet moet
- Hij keepte best aardig tegen AZ in de beker
- Hij ziet er relatief (vergeleken met vroeger) fit uit
- Ten Hag ziet hem elke dag trainen
- Ten Hag weet wat hij doet
- Laat Ten Hag maar schuiven
- Onana zegt dat Stekelenburg beter is dan hijzelf
- Stekelenburg is ultra-gemotiveerd om afscheid te nemen met een ‘bang’
- Stekelenburg heeft nog revanche tegoed voor de verloren WK-finale tegen Spanje
- Stekelenburg is niet gekomen om uit te buiken

Plaats reactie