Giovanni

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Giovanni

Bericht door WP_Legend » wo mar 04, 2020 12:09 pm

Ajax contracteert Giovanni Manson Ribeiro
Ajax heeft Giovanni Manson Ribeiro gecontracteerd. De 18-jarige Braziliaanse speler is afkomstig van Santos FC. Hij heeft een contract getekend dat loopt van 1 februari 2020 tot en met 30 juni 2024.

Manson Ribeiro, die onder de naam Giovanni speelt, werd op 31 januari 2002 geboren in Bauru, Brazilië. De aanvallende middenvelder zal in eerste instantie aansluiten bij Jong Ajax.

Op 25 februari maakte Ajax bekend zich tot de FIFA te hebben gewend om de transfer van Giovanni af te ronden. De overgang werd tegengehouden door Santos FC en de Braziliaanse voetbalbond. De FIFA heeft nu aan de KNVB en Ajax laten weten dat Giovanni met onmiddellijke ingang geregistreerd kan worden als contractspeler van Ajax.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Giovanni

Bericht door Alexander » wo mar 04, 2020 12:17 pm

Schijnt wel echt een groot talent te zijn. Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Giovanni

Bericht door Marillion » wo mar 04, 2020 12:21 pm

Als ik het goed begrijp heeft hij door dit conflict lang niet gespeeld. Hopelijk heeft dat geen hele negatieve impact want op deze leeftijd moet je natuurlijk vooral voetballen om jezelf te blijven ontwikkelen.

Binnenkort dus in Jong Ajax te zien neem ik aan. Ik ben benieuwd of het de moeite waard was.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Giovanni

Bericht door brigade zuid » wo mar 04, 2020 12:23 pm

Als ie echt goed is zal hij toch vrij snel aansluiten bij het eerste neem ik aan.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Giovanni

Bericht door Gaizka1985 » wo mar 04, 2020 4:29 pm

Kent iemand hem?

Is de verwachting dat hij volgend seizoen in Ajax 1 speelt?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Giovanni

Bericht door Marillion » wo mar 04, 2020 7:07 pm

Hij is direct speelgerechtigd. Ik neem aan dat hij de rest van het seizoen bij Jong Ajax zal spelen om weer eens minuten te maken en te wennen aan de nieuwe omgeving.

Als hij dan echt zo goed is zal hij komend seizoen wel aansluiten bij de selectie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Giovanni

Bericht door peter » wo mar 04, 2020 8:20 pm

Er staan nul filmpjes van Giovanni op Youtube van de afgelopen 2 jaar. Dat is wel weer opmerkelijk.

Laat me verrassen. Volgens mij heeft hij niet al teveel concurrentie in zijn leeftijdscategorie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Giovanni

Bericht door Marillion » wo mar 04, 2020 8:22 pm

Hij heeft toch ook behoorlijk lang niet gespeeld inmiddels? Dat helpt niet mee wat dat betreft. Het helpt z'n ontwikkeling als speler overigens ook niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Giovanni

Bericht door peter » wo mar 04, 2020 8:37 pm

Ja ik kan dus ook nergens vinden wanneer hij zijn laatste potje heeft gevoetbald. Oktober 2019?

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Giovanni

Bericht door Yopii » wo mar 04, 2020 9:36 pm

Marillion schreef:
wo mar 04, 2020 8:22 pm
Hij heeft toch ook behoorlijk lang niet gespeeld inmiddels? Dat helpt niet mee wat dat betreft. Het helpt z'n ontwikkeling als speler overigens ook niet.
Sterker nog, dat is vaak funest. Reden ook waarom veel spelers mislukken als ze op jonge leeftijd naar Engeland gaan: ze ontwikkelen zich daar niet.

Laten we hopen dat het deze jongen anders zal vergaan.

Ik vind het trouwens maar een vreemd verhaal. Waarom laat hij niet eerst iets zien bij zijn club? Welke ouder of zaakwaarnemer wil dat het zo loopt? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Giovanni

Bericht door Marillion » wo mar 04, 2020 9:43 pm

Volgens mij heeft hij zelfs meer dan een jaar niet gespeeld vanwege het conflict met Santos. Als dat klopt is het echt wel een serieus probleem natuurlijk. Je ontwikkelt je dan dus niet in een cruciale fase.

Santos wilde kennelijk een enorme afkoopsom in zijn contract opnemen. Daar is men niet uitgekomen en uiteindelijk is er dus gekozen om te wachten tot hij transfervrij kon vertrekken. De vraag dient zich natuurlijk aan of hier geen betere oplossing haalbaar was. Een waarin hij wel kon voetballen bijvoorbeeld.

Het is een opmerkelijk verhaal. Moest een jeugdspeler op die manier bij Ajax vertrekken zouden we er schande van spreken.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Giovanni

Bericht door Yopii » wo mar 04, 2020 9:46 pm

Die oplossing lijkt me in elk geval onwenselijk. Het is nu de vraag of hij nog aanpikt.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Giovanni

Bericht door WP_Legend » wo mar 04, 2020 9:52 pm

Marillion schreef:
wo mar 04, 2020 9:43 pm
Volgens mij heeft hij zelfs meer dan een jaar niet gespeeld vanwege het conflict met Santos. Als dat klopt is het echt wel een serieus probleem natuurlijk. Je ontwikkelt je dan dus niet in een cruciale fase.

Santos wilde kennelijk een enorme afkoopsom in zijn contract opnemen. Daar is men niet uitgekomen en uiteindelijk is er dus gekozen om te wachten tot hij transfervrij kon vertrekken. De vraag dient zich natuurlijk aan of hier geen betere oplossing haalbaar was. Een waarin hij wel kon voetballen bijvoorbeeld.

Het is een opmerkelijk verhaal. Moest een jeugdspeler op die manier bij Ajax vertrekken zouden we er schande van spreken.
Mwah Gravenberch doet hetzelfde bij Ajax en heeft gewoon zijn minuutjes gepakt hoor en speelt voor de rest gewoon in Jong... Een aantal AT-ers vindt dat hij ook gewoon niet behoort te spelen als hij zijn contract niet verlengt.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Giovanni

Bericht door Yopii » wo mar 04, 2020 10:03 pm

Het verdient in elk geval niet de schoonheidsprijs. Je weet meteen waar je aan toe bent met zo'n speler (en zijn begeleiders).

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Giovanni

Bericht door Gezond verstand » vr mar 06, 2020 11:15 am

WP_Legend schreef:
wo mar 04, 2020 9:52 pm
Marillion schreef:
wo mar 04, 2020 9:43 pm
Volgens mij heeft hij zelfs meer dan een jaar niet gespeeld vanwege het conflict met Santos. Als dat klopt is het echt wel een serieus probleem natuurlijk. Je ontwikkelt je dan dus niet in een cruciale fase.

Santos wilde kennelijk een enorme afkoopsom in zijn contract opnemen. Daar is men niet uitgekomen en uiteindelijk is er dus gekozen om te wachten tot hij transfervrij kon vertrekken. De vraag dient zich natuurlijk aan of hier geen betere oplossing haalbaar was. Een waarin hij wel kon voetballen bijvoorbeeld.

Het is een opmerkelijk verhaal. Moest een jeugdspeler op die manier bij Ajax vertrekken zouden we er schande van spreken.
Mwah Gravenberch doet hetzelfde bij Ajax en heeft gewoon zijn minuutjes gepakt hoor en speelt voor de rest gewoon in Jong... Een aantal AT-ers vindt dat hij ook gewoon niet behoort te spelen als hij zijn contract niet verlengt.
Gravenberch doet niet hetzelfde, die is nog geen 18 en mag dus nog niet bijtekenen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Giovanni

Bericht door WP_Legend » vr mar 06, 2020 12:35 pm

waar staat dat in de regels? Volgens mij mag je gewoon een 3-jarig contract tekenen als 17 jarige.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Giovanni

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 06, 2020 12:49 pm

Gezond verstand schreef:
vr mar 06, 2020 11:15 am
WP_Legend schreef:
wo mar 04, 2020 9:52 pm
Marillion schreef:
wo mar 04, 2020 9:43 pm
Volgens mij heeft hij zelfs meer dan een jaar niet gespeeld vanwege het conflict met Santos. Als dat klopt is het echt wel een serieus probleem natuurlijk. Je ontwikkelt je dan dus niet in een cruciale fase.

Santos wilde kennelijk een enorme afkoopsom in zijn contract opnemen. Daar is men niet uitgekomen en uiteindelijk is er dus gekozen om te wachten tot hij transfervrij kon vertrekken. De vraag dient zich natuurlijk aan of hier geen betere oplossing haalbaar was. Een waarin hij wel kon voetballen bijvoorbeeld.

Het is een opmerkelijk verhaal. Moest een jeugdspeler op die manier bij Ajax vertrekken zouden we er schande van spreken.
Mwah Gravenberch doet hetzelfde bij Ajax en heeft gewoon zijn minuutjes gepakt hoor en speelt voor de rest gewoon in Jong... Een aantal AT-ers vindt dat hij ook gewoon niet behoort te spelen als hij zijn contract niet verlengt.
Gravenberch doet niet hetzelfde, die is nog geen 18 en mag dus nog niet bijtekenen.
Jawel hoor. Je mag telkens voor 3 jaar tekenen. Vanaf 18 dan langer. Maar je zou dus na 1 jaar (17 wordt), gewoon weer voor een jaar kunnen laten bijtekenen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Giovanni

Bericht door Mr. Ajax » vr mar 06, 2020 10:32 pm

Peter schreef:
wo mar 04, 2020 8:20 pm
Er staan nul filmpjes van Giovanni op Youtube van de afgelopen 2 jaar. Dat is wel weer opmerkelijk.

Laat me verrassen. Volgens mij heeft hij niet al teveel concurrentie in zijn leeftijdscategorie.
Het is toch een aanvallende middenvelder? Bij Jong komen voor die positie o.a. jongens als Mendez, Jensen, Naci, Q. Timber, Taylor en ook bijvoorbeeld Ekkelenkamp in aanmerking. Toch niet niks qua concurrentie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Giovanni

Bericht door Gezond verstand » za mar 07, 2020 3:23 am

WP_Legend schreef:
vr mar 06, 2020 12:35 pm
waar staat dat in de regels? Volgens mij mag je gewoon een 3-jarig contract tekenen als 17 jarige.
Ik dacht dat er maar 1 keer een contract mocht worden getekend voor een speler onder de 18, met een maximale looptijd van 3 jaar. Pas na zijn 18de verjaardag mag dat met 5 jaar verlengt worden.

Maar goed, dan is de vraag: heeft Ajax op dit moment een nieuw 3-jarig contract aangeboden of wacht Ajax tot Gravenberch 18 is? Want als Ajax geen nieuw contract heeft aangeboden dan doet Gravenberch dus niet hetzelfde zoals jij beweerd.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Giovanni

Bericht door Duke » wo aug 05, 2020 1:30 pm

Nog maar even de lovende woorden van PdV over Giovanni hier plaatsen:
Trab schreef:
wo apr 08, 2020 5:13 pm
Voor wat het waard is de mening van Piet de visser over Anthony en Giovanni in VI:

Over Giovanni:’och,och, Fan-tas-ti-sche speler. Ben ik ook helemaal gek van. Hem zag ik op zijn 14e al voetballen als jeugdinternational. Hij is jonger dan Anthony en nu nog niet zo ver, maar kan wel verder komen. Hij heeft wel die directheid in zijn spel. Als hij dribbelt, dan eindigt dat in een assist of een schot. Ik heb hem zulke goede wedstrijden zien spelen. Ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat Ajax hem heeft kunnen pakken. Geweldige zet. Ik blijf hem heel goed volgen, reken maar.’


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Giovanni

Bericht door Andriy Demchenko » vr jun 18, 2021 4:04 pm

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... i-dat-zijn

Aan het woord is Revien Kanhai, de Nederlandse agent (Forza Sports Group) van Giovanni. Hij vertelt dat Giovanni bij Ajax een ‘valse start’ heeft gekend. ‘Door een contractueel probleem bij Santos heeft hij daar een jaar niet in competitief verband kunnen spelen en trainen. Uiteindelijk hebben Giovanni en Ajax vanuit de FIFA hun gelijk gekregen en kon hij worden overgeschreven.’

Op 5 maart 2020 begon Giovanni aan zijn avontuur bij Ajax. Na een kleine twee weken ging vervolgens de hele wereld op slot: het coronavirus greep wereldwijd om zich heen en dus kwam ook het voetbal stil te liggen. ‘Dan zit je in een vreemd land en bij een nieuwe club’, zegt Kanhai. ‘Een jongen die hier net nieuw was, kreeg een trainingsprogramma mee en moest voor zichzelf gaan trainen. Dat duurde een paar maanden en toen begon het nieuwe seizoen. Niemand kon daar iets aan doen. Maar dat is natuurlijk een dramatische start voor een jongen met een trainingsachterstand, van een ander continent in ons koude kikkerlandje, tijdens een lockdown.’

'Giovanni heeft 23 wedstrijden gespeeld, maar zelden op het middenveld'
En in dat nieuwe seizoen maakte Giovanni direct veel minuten voor Jong Ajax. Met toenmalig Jong Ajax-trainer Mitchell van der Gaag had Kanhai een aantal keer contact over hem. ‘Ze zouden hem vanwege zijn trainingsachterstand de tijd geven om richting de winterstop fit te worden. Maar in het begin speelde hij direct al heel vaak in de basis. Zeer positief dus', aldus Kanhai.

Ondanks de vele speelminuten die Giovanni kreeg in het afgelopen seizoen zal de Braziliaan toch met gemengde gevoelens terugkijken op de jaargang. Hij maakte twee doelpunten en gaf één assist. Hij weet dat hij beter kan en moet. ‘De reden dat hij, naar onze mening, niet is opgevallen, is mede omdat hij een middenvelder is. Hij heeft 23 wedstrijden gespeeld, maar zelden op het middenveld. Terwijl hij als een “acht” of een “tien” gehaald is. Hij heeft voornamelijk op linksbuiten en rechtsbuiten gestaan. En daar had hij nog nooit gespeeld bij zijn club of bij de nationale jeugdelftallen van Brazilië. Voor een jongen is het Ajax-systeem natuurlijk wel even wennen. En we weten wat de methodologie bij Ajax is: veel spelen, meters maken en als je goed genoeg bent, kom je op je eigen plek terecht.’

Met directeur voetbalzaken Marc Overmars maakte Kanhai de afspraak dat Giovanni een jaar de tijd nodig zou hebben om te acclimatiseren. ‘Het was voor Ajax een buitenkansje om hem te halen. Komend seizoen moet hij er staan en dan is er ook de verwachting dat hij meer op zijn eigen positie kan gaan spelen.’

In het afgelopen seizoen werkte Giovanni bij Jong Ajax onder trainer Mitchell van der Gaag. ‘Van der Gaag staat bekend om zijn pittige trainingen. Dat is natuurlijk helemaal prima, veel jongens varen daar wel bij. Kijk maar naar wat er allemaal doorbreekt’, aldus Kanhai, die aangeeft dat Van der Gaag als trainer ervoor gezorgd heeft dat Giovanni op een goed conditioneel niveau is gekomen. Volgend seizoen krijgt Giovanni bij Jong Ajax te maken met John Heitinga. ‘Een trainer uit de jeugdopleiding van Ajax, een echte Ajacied en hij was ook één van de eerste trainers van Neres bij Jong Ajax 4 jaar terug. Ik ben benieuwd wat het effect is van zijn aanpak op Giovanni.’

'Giovanni heeft zijn familie toen ruim een halfjaar niet gezien'
Terugblikkend op het afgelopen seizoen overheersen toch de tegenslagen die Giovanni heeft gehad. Zijn familie kon vanwege de coronacrisis niet bij hem zijn. ‘Hij heeft een hele tijd in zijn eentje gezeten. In de zomer heeft hij zijn familie kort gezien. Daarna begon het nieuwe seizoen. De hoop van hen was dat dit afgelopen seizoen zijn familie snel kon komen, maar de situatie als gevolg van covid verergerde verslechterde alleen maar in Brazilië. Hij heeft vervolgens zijn familie ruim een halfjaar niet gezien. De hoop was er constant dat zijn familie kon komen, maar het kwam er maar niet van. Mentaal is dat heel zwaar geweest.’

'Bij Ajax hoort een voetballer op tien en mogelijk kan Giovanni dat zijn'
Uiteindelijk ziet Kanhai in dat Giovanni het onder de moeilijke omstandigheden goed heeft gedaan. ‘Maar hij kan nog heel veel stappen maken. Het is een jongen met een weergaloos talent en die stappen moet hij volgend seizoen maken. Op het filmpje zie je dat hij door heeft getraind tijdens zijn vakantie en hij is ook eerder dan noodzakelijk teruggekomen om bij Ajax onder leiding van een Ajax-trainer met een groepje eerder te starten. Voordat hij naar Brazilië ging hebben we met elkaar gezeten en daar was Neres ook bij. David kon aangeven wat het verschil is tussen Brazilië en Nederland en wat hier gevraagd wordt. Want dat verschil is op diverse vlakken binnen en buiten het veld erg groot. De hele mindset moet anders en een goede totale adaptie is cruciaal voor succes in Nederland. Daar proberen we de spelers stap voor stap in mee te nemen. We zijn aardig ervaren op dat gebied met onder andere Ejuke, Neres en Traoré als spelers die we daarin begeleid hebben na de transfer.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Giovanni

Bericht door Andriy Demchenko » ma jan 02, 2023 8:38 pm

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... r-van-ajax

Naar Fluminese, zal wel transfervrij zijn gok ik. compleet geflopt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie