Antony

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Antony

Bericht door Lionel » ma jul 26, 2021 11:34 am

Ik geloof niet zo in goed overleg in deze. Omdat Ten Hag eerst aangaf dat hij niet zou gaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Antony

Bericht door Arthur » ma jul 26, 2021 11:38 am

Ja, en hij liep daar al dagen rond voordat bekend werd dat hij toch toestemming had gekregen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Antony

Bericht door 999 » ma jul 26, 2021 3:06 pm

Is niet verplicht hé ..

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Antony

Bericht door Gaizka1985 » za aug 07, 2021 3:26 pm

Olympisch goud voor Antony! Mooi voor die jongen, en goed voor zijn marktwaarde!

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Antony

Bericht door Mano » ma aug 09, 2021 1:47 pm

kans is groot dat hij wordt opgehaald ipv Neres
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Antony

Bericht door Yopii » ma aug 09, 2021 3:03 pm

Dat zou voor Neres pijnlijk zijn.

Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Neres heeft het al lang niet meer laten zien, maar als hij top is, vind ik hem beter dan Antony. Maar ja, wordt hij nog top of was dit het? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Antony

Bericht door Arthur » ma aug 09, 2021 3:15 pm

Tenzij er een waanzinnig bod komt gaan ze Antony echt niet verkopen. Die heeft nog jaren contract en is een van de weinige aanvallers met diepte in zijn spel.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Antony

Bericht door Scherrer » ma aug 09, 2021 3:27 pm

Arthur schreef:
ma aug 09, 2021 3:15 pm
Tenzij er een waanzinnig bod komt gaan ze Antony echt niet verkopen. Die heeft nog jaren contract en is een van de weinige aanvallers met diepte in zijn spel.
Ajax moet verkopen. Geld vliegt er met bakken uit en door corona gaat het aan de inkomstenkant een stuk minder, zowel qua kaartverkoop als transferinkomsten.

Natuurlijk verkopen ze liever Neres, Tagliafico en Onana voor veel geld. Maar het is zeer de vraag of die ooit nog veel gaan opleveren. Als er dan een knock-out offer komt voor Antony (+€30 MLN) is het maar de vraag of Ajax dat kan laten lopen.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Antony

Bericht door zeux » ma aug 09, 2021 4:45 pm

Yopii schreef:
ma aug 09, 2021 3:03 pm
Dat zou voor Neres pijnlijk zijn.

Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Neres heeft het al lang niet meer laten zien, maar als hij top is, vind ik hem beter dan Antony. Maar ja, wordt hij nog top of was dit het? :confused.gif:
Dat wordt steeds meer de vraag. De Neres van ooit steeds minder gezien. Ook zo'n geval dat blessures hem hebben genekt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Antony

Bericht door Lionel » ma aug 09, 2021 5:21 pm

Scherrer schreef:
ma aug 09, 2021 3:27 pm
Arthur schreef:
ma aug 09, 2021 3:15 pm
Tenzij er een waanzinnig bod komt gaan ze Antony echt niet verkopen. Die heeft nog jaren contract en is een van de weinige aanvallers met diepte in zijn spel.
Ajax moet verkopen. Geld vliegt er met bakken uit en door corona gaat het aan de inkomstenkant een stuk minder, zowel qua kaartverkoop als transferinkomsten.

Natuurlijk verkopen ze liever Neres, Tagliafico en Onana voor veel geld. Maar het is zeer de vraag of die ooit nog veel gaan opleveren. Als er dan een knock-out offer komt voor Antony (+€30 MLN) is het maar de vraag of Ajax dat kan laten lopen.
Denk ik dus ook. Zelfde met Alvarez.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Antony

Bericht door Mano » di aug 10, 2021 7:58 am

Arthur schreef:
ma aug 09, 2021 3:15 pm
Tenzij er een waanzinnig bod komt gaan ze Antony echt niet verkopen. Die heeft nog jaren contract en is een van de weinige aanvallers met diepte in zijn spel.
Grappig want die diepte heeft ie niet. Hij wil hem altijd in zijn voet. Neres heeft meer diepte in zijn spel
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Antony

Bericht door 999 » di aug 10, 2021 9:03 am

’Deze gouden plak is ook voor Ajax’
Antony straalt van oor tot oor. De Ajax-aanvaller verovert met Brazilië een gouden medaille op de Olympische Spelen.

FOTO’S

GETTY IMAGES

Antony: ’Ik ben de club zeer dankbaar dat ik aan de Olympische Spelen mocht deelnemen’
AMSTERDAM Bij Ajax heerst na de fikse nederlaag in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV (0-4) het chagrijn. Hoewel hij ook van die uitslag baalt, is er één Ajax-speler die zich aan het collectieve rotgevoel onttrekt. Na zijn gouden medaille op de Olympische Spelen in Tokio verkeert Antony nog altijd in een vreugderoes.

Kun je beschrijven wat deze gouden medaille voor je betekent?

Antony: „Het winnen van een olympische medaille is de verwezenlijking van een droom. Dat ik mijn land met succes heb mogen vertegenwoordigen, markeert nu echt mijn leven. Voor mijn gevoel zit ik nog steeds in een droom. De manier waarop de finale verliep, het doelpunt in de verlenging: we hebben als leeuwen gevochten.”

Hoe zijn in Brazilië de reacties op deze prachtige prestatie?

„Ik kreeg op sociale media veel felicitaties en was erg blij om die massale steun te zien. Niet alleen vanuit Brazilië, maar ook uit Nederland ontving ik veel mooie berichten.”

Je begon alle wedstrijden in de basis en zorgde bij de winnende goal in de finale tegen Spanje voor de assist. Maakt dat de eerste plaats extra speciaal?

„We hebben als team van begin tot eind gevochten en ik heb op het veld alles gegeven. Het was belangrijk om voorin voortdurend voor gevaar te zorgen. Ik was zeer vereerd dat ik de pass voor het gouden doelpunt kon geven. Malcom was in het veld gekomen en was op dreef. Ik keek naar hem, gaf de assist en na zijn treffer wisten we dat het niet meer mis zou gaan. Het was het begin van een geweldig feest.”

Heb je tijdens het toernooi veel contact gehad met je Ajax-teamgenoten?

„Ja, we spraken elkaar via WhatsApp en ook op sociale media. Ze wensten me geluk en feliciteerden me met mijn medaille. Ik heb met iedereen binnen Ajax een grote vriendschap gesloten, we zijn familie.”

Kom je door deze ervaring én gouden plak sterker terug naar Amsterdam?

„Het is een geweldige motivatie, het maakt je sterker. We speelden op de Olympische Spelen tegen een paar geweldige teams. Spanje had spelers die vlak daarvoor op het Europees kampioenschap waren uitgekomen en dat maakt onze prestatie des te indrukwekkender. Een internationaal toernooi als dit is een unieke ervaring. En ik hoop dat het seizoen met Ajax net zo mooi wordt als de prestatie in Tokio.”

Realiseer je je dat je de eerste Ajax-speler bent die goud heeft gewonnen op de Olympische Spelen en hoe bijzonder is dat?

„Deze gouden medaille-winst zal ik mijn hele leven niet meer vergeten. Ik ben Ajax zeer dankbaar dat ik aan de Olympische Spelen mocht deelnemen. Ik denk dat ik mijn club goed heb vertegenwoordigd en ze mogen trots zijn. Deze medaille is ook voor hen.”

Heb je al met Erik ten Hag gesproken? Moet je meteen weer bij Ajax aan de slag of ga je eerst op vakantie?

„Ik vlieg deze week terug naar Amsterdam om me bij het team te voegen. Ik heb een paar dagen vrij verdiend om met het gezin te genieten van deze prestatie.”

Wat is je volgende doel?

„Presteren in de Champions League. Ik had de kans om in mijn eerste seizoen op dat podium te spelen en op dat zeer hoge niveau hoop ik steeds meer van mezelf te laten zien. Het WK staat ook op mijn prioriteitenlijstje. Het zou een droom zijn om voor Brazilië in Qatar te mogen spelen. En daar ga ik hard voor werken.”
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Antony

Bericht door Marillion » wo aug 11, 2021 1:26 pm

Is denk ik een goede keuze geweest om hem die kant op te laten gaan. Stel dat Ajax hem in Amsterdam had gehouden en hij had zijn teamgenoten vervolgens goud zien winnen. Dat was niet goed geweest voor de verhoudingen. Nu is hij gemotiveerd en kunnen we olympisch kampioen bijschrijven op zijn cv.

Hopelijk slaagt hij erin om dit seizoen iets stabieler te presteren. Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat uitpakken met hem en Berghuis. Is het één van de twee op de bank of heeft Ten Hag iets anders in gedachten?
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Antony

Bericht door Gaizka1985 » vr sep 24, 2021 4:16 pm

Antony zit bij de Braziliaanse selectie, mooie beloning voor zijn goede spel! :biggthumpup.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Antony

Bericht door Scherrer » vr sep 24, 2021 4:37 pm

Nice! Mooi voor Antony en verdiend na een paar topwedstrijden.

En natuurlijk prachtig voor de aantrekkingskracht van Ajax.
***

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Antony

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 24, 2021 6:53 pm

Schitterend voor hem. Gun hem het beste daar, Ajax kan daar ook van mee profiteren als hij goed presteert. Er kunnen ook nadelen aan kleven, denk aan blessures en jetlags, maar hopelijk pakt het goed uit en kan hij een volgende stap in zijn ontwikkeling zetten.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Antony

Bericht door Marillion » vr okt 08, 2021 9:21 am

Antony heeft als invaller zijn debuut voor Brazilië gemaakt en ook gelijk gescoord. Dat zal de interesse in hem normaal gesproken doen toenemen.

Ik hoop wel dat we hem nog het hele seizoen bij Ajax in actie kunnen zien.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Antony

Bericht door Mano » do nov 04, 2021 10:50 am

Wordt hij onze eerste speler die 100 mio gaat opleveren :confused.gif:
als hij zo blijft presteren, is hij deze zomer weg
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Antony

Bericht door Dubbel » za nov 13, 2021 5:49 pm

Hebben jullie ook het gevoel dat Antony volgend jaar winter zijn land naar de wereldtitel gaat schieten? Echt een toernooi speler volgens mij. Alleen daarom al zou Ajax hem nog een jaar aan zijn contract moeten houden.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Antony

Bericht door Andriy Demchenko » di dec 07, 2021 9:58 pm

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Antony

Bericht door Lionel » wo dec 08, 2021 11:03 am

Dubbel schreef:
za nov 13, 2021 5:49 pm
Hebben jullie ook het gevoel dat Antony volgend jaar winter zijn land naar de wereldtitel gaat schieten? Echt een toernooi speler volgens mij. Alleen daarom al zou Ajax hem nog een jaar aan zijn contract moeten houden.
Dat zou geweldig zijn. Ik kan mij ook niet voorstellen dat hij in de zomer, een paar maanden voor het WK, naar een topclub vertrekt. Wat nou als hij daar niet speelt.
Brazilie heeft genoeg andere opties die mee kunnen in zijn plaats.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Antony

Bericht door brigade zuid » wo dec 08, 2021 5:11 pm

Hij is zo goed. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Antony

Bericht door Giacomo Puccini » wo dec 08, 2021 8:10 pm

Hij is ongelooflijk goed, kaliber Zlatan/Suarez :biggthumpup.gif:
Ajax!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Antony

Bericht door Cruijff » wo dec 08, 2021 10:01 pm

Dubbel schreef:
za nov 13, 2021 5:49 pm
Hebben jullie ook het gevoel dat Antony volgend jaar winter zijn land naar de wereldtitel gaat schieten? Echt een toernooi speler volgens mij. Alleen daarom al zou Ajax hem nog een jaar aan zijn contract moeten houden.
Misschien kan het WK in ieder geval als argument worden gebruikt om hem ook volgend jaar aan het seizoen te laten beginnen.
Het is niet ideaal om in augustus van club te wisselen, terwijl er in november een WK is.

Hij kan dan beter drie maanden verzekerd zijn van een basisplaats, een omgeving die inmiddels vertrouwd is en het CL podium om in beeld van de nationale ploeg te blijven.

Ook als hij een zaakwaarnemer heeft die louter dollartekens in de ogen heeft staan is het handiger om minimaal tot het winter window na het WK te wachten. Dan zou hij op basis van WK prestaties veel harder kunnen cashen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Antony

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo feb 02, 2022 4:59 pm

Had gisteravond mooie goal en lekker voorassistje in de aanbieding tegen Paraguay!

Plaats reactie