Edson Alvarez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mano » do aug 29, 2019 7:36 am

Ik ben nog niet overtuigd van Alvarez.

Hij was zeker 'degelijk' maar voor een middenvelder op die positie mist hij handelingssnelheid, balvaardigheid en een betere draaicirkel. Bal stoppen, afpakken en overspelen daar lijkt ie goed in dus dan liever achterin.

De positie die we willen invullen is behoorlijk moeilijk.
je moet een stopper zijn maar ook genoeg voetbalskills hebben om het spel snel naar voren te verplaatsen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » do aug 29, 2019 9:43 am

wimpey schreef:
De Dominee schreef:Speelde absoluut naar behoren. Goede speler. Denk dat ik hem persoonlijk liever centraal achterin zie.
Zeker. Geen spelversneller. Wel een nuttige speler. Maar ik las dat ie niet kon koppen? :smallgrin.gif:

Beek en Martinez met Ziyech lijkt me het middenveld. HZ was top, de motor van dit team. :biggthumpup.gif:

Hoe dan ook: goed dat EtH vandaag koos voor 2 kerels op het middenveld.
Eens. Het stond prima. Zeker aangezien Ziyech vrijheid nodig heeft en wellicht moet wennen aan een rol als 10.

Dat Alvarez niet kan koppen zag je ook bij de goal toch? Volgens mij raakt hij de bal met zijn schouder? Nog niet goed teruggezien.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door 999 » do aug 29, 2019 10:59 am

Lionel schreef:
wimpey schreef:
De Dominee schreef:Speelde absoluut naar behoren. Goede speler. Denk dat ik hem persoonlijk liever centraal achterin zie.
Zeker. Geen spelversneller. Wel een nuttige speler. Maar ik las dat ie niet kon koppen? :smallgrin.gif:

Beek en Martinez met Ziyech lijkt me het middenveld. HZ was top, de motor van dit team. :biggthumpup.gif:

Hoe dan ook: goed dat EtH vandaag koos voor 2 kerels op het middenveld.
Eens. Het stond prima. Zeker aangezien Ziyech vrijheid nodig heeft en wellicht moet wennen aan een rol als 10.

Dat Alvarez niet kan koppen zag je ook bij de goal toch? Volgens mij raakt hij de bal met zijn schouder? Nog niet goed teruggezien.
Jesus man !!!

Mr. Ajax
Berichten: 14463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mr. Ajax » do aug 29, 2019 11:06 am

Lionel schreef: Dat Alvarez niet kan koppen zag je ook bij de goal toch? Volgens mij raakt hij de bal met zijn schouder? Nog niet goed teruggezien.
Hij raakte de bal perfect en vol op zijn kop. Voller op zijn kop kon niet. Technisch gewoon uitstekend uitgevoerd. Ik weet niet wat die jongen je heeft aangedaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » do aug 29, 2019 11:50 am

Daarom zei ik ook: Nog niet goed terug gezien. Ik zat in het stadion.

Die jongen heeft mij niks aangedaan. Ben juist blij met hem. Maar wel lekker centraal achterin opstellen. En dat hij niet kon koppen zou goed kunnen kloppen aangezien hij bij de eerste 40 vrije trappen en corners van Ziyech op 1 meter van Ziyech stond.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door 999 » do aug 29, 2019 11:59 am

Lionel schreef:Daarom zei ik ook: Nog niet goed terug gezien. Ik zat in het stadion.

Die jongen heeft mij niks aangedaan. Ben juist blij met hem. Maar wel lekker centraal achterin opstellen. En dat hij niet kon koppen zou goed kunnen kloppen aangezien hij bij de eerste 40 vrije trappen en corners van Ziyech op 1 meter van Ziyech stond.
Je koppelt er gemakshalve meteen aan vast mocht ie hem op zijn schouder hebben gekregen dat ie niet kan koppen.Gaat wel vlug steeds ...

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23010
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Edson Alvarez

Bericht door raymon » do aug 29, 2019 12:06 pm

Dus je gaat iemand die niet kan koppen (??) op 4 zetten?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » do aug 29, 2019 12:17 pm

Aanvallend koppen is wat anders dan verdedigend koppen.

Het leek mij, van waar ik zit, niet alsof hij de bal feilloos binnenknikte. Nadat Wimpey zei dat Alvarez blijkbaar (of ik begreep hem verkeerd) aangaf niet te kunnen leek het mij 1 + 1.

Ik heb helemaal niks tegen hem. Lijkt mij echt een perfecte 4. Ik zie hem van daaruit ook zeker het middenveld indribbelen. Dat hij er gisteren werd opgesteld snap ik ook nog. Maar het lijkt me dat je in de competitie niet met Martinez en Alvarez samen hoeft te spelen op het middenveld.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 31, 2019 8:44 am

Nee, dat zou ik ook niet doen. Maar een verdedigingscentrum Alvarez - Blind heeft wel potentie.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Edson Alvarez

Bericht door WP_Legend » ma sep 16, 2019 5:53 am

Er wordt veel over deze jongen gesproken in andere topics, maar niet hier... Wat zijn de eerste indrukken?

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » ma sep 16, 2019 7:03 am

Lijkt me een goede centrale verdediger.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Edson Alvarez

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 16, 2019 9:32 am

Zijn (loop)stijl oogt wat tussen flegmatiek en nonchalant in, maar hij kan wel voetballen. Lijkt mij ook dat hij centraal achterin beter rendeert. Nu zie je dat hij de bal steeds achterin komt halen, in plaats van dieper op het middenveld te worden aangespeeld van achteruit. Zet hem dan gelijk achterin, zou ik zeggen.

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » ma sep 16, 2019 9:44 am

Alles van hem ademt CV.

Ben benieuwd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23010
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Edson Alvarez

Bericht door raymon » ma sep 16, 2019 9:49 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zijn (loop)stijl oogt wat tussen flegmatiek en nonchalant in, maar hij kan wel voetballen. Lijkt mij ook dat hij centraal achterin beter rendeert. Nu zie je dat hij de bal steeds achterin komt halen, in plaats van dieper op het middenveld te worden aangespeeld van achteruit. Zet hem dan gelijk achterin, zou ik zeggen.
Maar in plaats van Schuurs? Als je dat doet dan kun je Schuurs afschrijven. En ik zag vanmorgen de samenvatting en zag Schuurs ook een paar keer een geweldige lange pass geven terwijl Alvarez meer van het korte passwork is. Ook kwa lengte lever je in. Je zou eventueel Schuurs naast Alvarez kunnen zetten maar dat lijkt me nu nog wat risicovol.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » ma sep 16, 2019 10:04 am

raymon schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zijn (loop)stijl oogt wat tussen flegmatiek en nonchalant in, maar hij kan wel voetballen. Lijkt mij ook dat hij centraal achterin beter rendeert. Nu zie je dat hij de bal steeds achterin komt halen, in plaats van dieper op het middenveld te worden aangespeeld van achteruit. Zet hem dan gelijk achterin, zou ik zeggen.
Maar in plaats van Schuurs? Als je dat doet dan kun je Schuurs afschrijven. En ik zag vanmorgen de samenvatting en zag Schuurs ook een paar keer een geweldige lange pass geven terwijl Alvarez meer van het korte passwork is. Ook kwa lengte lever je in. Je zou eventueel Schuurs naast Alvarez kunnen zetten maar dat lijkt me nu nog wat risicovol.
En waar zet je Blind neer dan?

Schuurs hoef je nog niet af te schrijven natuurlijk. Je moet hem alleen verhuren. Die jongen moet wekelijks 40 duels uitvechten. Niet maar 3/4.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23010
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Edson Alvarez

Bericht door raymon » ma sep 16, 2019 10:07 am

Lionel schreef:
raymon schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zijn (loop)stijl oogt wat tussen flegmatiek en nonchalant in, maar hij kan wel voetballen. Lijkt mij ook dat hij centraal achterin beter rendeert. Nu zie je dat hij de bal steeds achterin komt halen, in plaats van dieper op het middenveld te worden aangespeeld van achteruit. Zet hem dan gelijk achterin, zou ik zeggen.
Maar in plaats van Schuurs? Als je dat doet dan kun je Schuurs afschrijven. En ik zag vanmorgen de samenvatting en zag Schuurs ook een paar keer een geweldige lange pass geven terwijl Alvarez meer van het korte passwork is. Ook kwa lengte lever je in. Je zou eventueel Schuurs naast Alvarez kunnen zetten maar dat lijkt me nu nog wat risicovol.
En waar zet je Blind neer dan?

Schuurs hoef je nog niet af te schrijven natuurlijk. Je moet hem alleen verhuren. Die jongen moet wekelijks 40 duels uitvechten. Niet maar 3/4.
Dat is het punt een beetje. Nou kun je Blind and Martinez best naast elkaar hebben denk ik.

De ontwikkeling van Schuurs zal vele malen sneller gaan wanneer hij wekelijks op een hoog niveau speelt, met veel ruimte in de rug. Verhuur je 'm dan zal dat naar alle waarschijnlijkheid een team zijn dat veel dichter bij de eigen doel speelt. Juist de ruimte bespelen is zo moeilijk. Ik zou 'm laten staan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » ma sep 16, 2019 10:16 am

Maar ik vind hem in de duels gewoon te slecht.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door peter » ma sep 16, 2019 10:34 am

Ik ben nog niet bijster enthousiast, hoor. Aan de bal is het Galasek 2.0. Iedere bal gaat breed of naar achteren. Misschien eens proberen als centrale verdediger inderdaad.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edson Alvarez

Bericht door Mano » ma sep 16, 2019 10:36 am

ik ben niet overtuigd dat Alvarez een verbetering is in de achterhoede. gezien zijn spelbeeld en fysiek verwacht ik geen meedogenloze verdediger.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 16, 2019 10:38 am

Ik vind het hem prima doen op het middenveld. Er wordt teveel naar zijn loopje gekeken :ajaxsmiley.gif: .

Balvast, zit er goed tussen, sluit goed bij. Hoopvol met in achtnemend van nieuwe cultuur, pas een paar duels gespeeld, nieuwe ploeg. Vooral het middenveld is natuurlijk uit elkaar gevallen bij Ajax (Donny geblesseerd, Frenkie en Schone weg).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Jöhnk » ma sep 16, 2019 3:31 pm

Mano schreef:ik ben niet overtuigd dat Alvarez een verbetering is in de achterhoede. gezien zijn spelbeeld en fysiek verwacht ik geen meedogenloze verdediger.
Hier ben ik ook bang voor. Maar op het middenveld is hij ook niet goed genoeg. Wat blijft er dan nog over?

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » di sep 17, 2019 6:57 am

Hoezo moeten we een meedogenloze verdediger hebben? Hij lijkt mij juist een verdediger die veel op techniek en inzicht oplost.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door 999 » di sep 17, 2019 10:28 am

Totdat ie een inschattings fout maakt :smallgrin.gif: Sorry ...

Lionel
Berichten: 47244
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » di sep 17, 2019 10:50 am

:smallgrin.gif:

Nee, totdat hij vervolgens 0 inzet toont om iets van zijn fout te herstellen :blush.gif: sorry :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door 999 » di sep 17, 2019 12:15 pm

Wat snap je niet ..Niet meer in te halen of kijk eens naar de looplijn van Martinez ...

Plaats reactie