Edson Alvarez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Edson Alvarez

Bericht door Duke » ma jul 15, 2019 4:36 pm

Ajax pakt door met Mexicaanse verdediger Edson Alvarez

De transfer van Edson Alvarez naar Ajax wordt spoedig beklonken. De 21-jarige Mexicaanse verdediger reist op korte termijn naar Amsterdam af om de overgang af te ronden.

Freek Jansen 15-07-19, 16:51 Laatste update: 17:00

De international van Club America stond al langere tijd bovenaan het wensenlijstje van Ajax. In Amsterdam ligt een vijfjarig contract voor hem klaar. ,,Dat hangt niet één op één samen met het vertrek van Matthijs de Ligt’’, verduidelijkte Overmars eerder vandaag. ,,Edson Alvarez is een speler die er goed bij ons opstaat. Ik denk dat hij een goede leeftijd heeft, 21 jaar, een vaste international van Mexico is en we kennen hem al langer omdat we hem al een tijdje volgen. Hij heeft een goede ontwikkeling doorgemaakt en kan op meerdere posities uit de voeten.’’

,,Alvarez is begonnen als rechtsback, speelde centrale verdediger en in voorbije periode bij Mexico ook als controlerende middenvelder. Dat had volgens mij ook te maken met de centrale verdediger Diego Reyes, de vedette van de laatste jaren van die ploeg. Welke plek hij bij ons zal innemen zullen we vanzelf zien, misschien heeft hij ook nog wel even tijd nodig.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door peter » ma jul 15, 2019 4:57 pm

Dus niet direct de opvolger van De Ligt. En hij krijgt de tijd. Interessante woorden van Overmars.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 15, 2019 5:20 pm

Peter schreef:Dus niet direct de opvolger van De Ligt. En hij krijgt de tijd. Interessante woorden van Overmars.
Idd, dat betekent dat ze intern de opvolger zien voor De Ligt of ook daar nog gaan shoppen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Jöhnk » ma jul 15, 2019 5:31 pm

Ze gaan nóg een verdediger kopen?? Nee, dat lijkt me toch niet.

Was deze speler niet de rechtsback van Mexico, vorig jaar bij de WK? Dat zou best goed uitkomen aangezien ik verwacht dat Mazraoui hard nodig gaat zijn op het middenveld.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door peter » ma jul 15, 2019 5:32 pm

Ajax gaat niet verder shoppen. This is it. En dat is volgens mij ook prima, want je moet nu juist terug naar een kleinere kern. Magallan, Veltman, Labyad, Siem en Bande kunnen wel op zoek naar een andere club wat dat betreft.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 15, 2019 5:33 pm

Jöhnk schreef:Ze gaan nóg een verdediger kopen?? Nee, dat lijkt me toch niet.

Was deze speler niet de rechtsback van Mexico, vorig jaar bij de WK? Dat zou best goed uitkomen aangezien ik verwacht dat Mazraoui hard nodig gaat zijn op het middenveld.
Rechtsback, centrale verdediger en verdedigende middenvelder.

Overmars melde ook dat Alvarez misschien nog even tijd nodig heeft ..... Blijft mijn stelling overeind.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Jöhnk » ma jul 15, 2019 5:36 pm

Heb je Magallan dan al afgeschreven? :hypocrite.gif:

Ajax heeft in het afgelopen halfjaar met Magallan, Pierie, Martinez en (als hij komt) Alvarez vier centrumverdedigers gehaald. Dat lijkt me wel genoeg.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Dubbel » ma jul 15, 2019 5:54 pm

De nieuwe N’Golo Kante! :headbang.gif:

Goeie speler. Hoop dat dit door gaat. Zal misschien even nodig hebben maar dan alleen om aan Holland te wennen.
Alvarez is already one of the biggest names on Tata Martino’s roster for the upcoming Gold Cup. He is a versatile defensive player who can play anywhere along the back line, but is a highly skilled defensive midfielder.

His attractive mix of youth and versatility could tempt any club and Wolves could see his sell-on value as an added bonus.

Edson is similar to Chelsea’s N’Golo Kante, a key member of France’s World Cup winning team. Alvarez can make a decent tackle, break up opponent’s play, and recover possession with the best of them. He is always very poised on the ball and is known for his brilliant ball distribution. He always has a good pass in him.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door wimpey » ma jul 15, 2019 6:08 pm

Ein Defensivallrounder dus in goed Spaans. :neutral.gif:

Veltman zal wel gaan, de volledig nutteloze aankopen Kristensen en Magallan moeten nog verpatst worden. Dest en Schuurs zijn nu al duidelijk beter dan die muppets.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door 999 » ma jul 15, 2019 6:17 pm

Ja, maar ook wekunnenumhierookzomaarfinaalafzagen .. :smallgrin.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Dubbel » ma jul 15, 2019 6:41 pm

Wat beelden gevonden. Ik zie er vooral een rechts back in.
https://www.youtube.com/watch?v=jr4F9aVZNN8

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door brigade zuid » ma jul 15, 2019 6:49 pm

Dus Alvarez heeft eerst tijd nodig. Wat is dat toch altijd met Ajax dat speler die gekocht worden eerst tijd nodig hebben, eerst maar eens aan het ingewikkelde systeem wennen. Die gozer is international, heeft een WK gespeeld, die zou toch gewoon gelijk inzetbaar moeten zijn.

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Edson Alvarez

Bericht door De Dominee » ma jul 15, 2019 7:15 pm

wimpey schreef:Ein Defensivallrounder dus in goed Spaans. :neutral.gif:

Veltman zal wel gaan, de volledig nutteloze aankopen Kristensen en Magallan moeten nog verpatst worden. Dest en Schuurs zijn nu al duidelijk beter dan die muppets.
Leest als een sterk voetballend koppel met Martinez. Beiden zeer comfortabel aan de bal. Blind ervoor en we hebben weer een gouden driehoek.

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Blind - Beek
Nico - Martinez - Alvarez - Mazraoui
Onana

Kan beroerder.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Dubbel » ma jul 15, 2019 7:24 pm

brigade zuid schreef:Dus Alvarez heeft eerst tijd nodig. Wat is dat toch altijd met Ajax dat speler die gekocht worden eerst tijd nodig hebben, eerst maar eens aan het ingewikkelde systeem wennen. Die gozer is international, heeft een WK gespeeld, die zou toch gewoon gelijk inzetbaar moeten zijn.
Alvarez speelde vorige week zondag nog finale van de Gold Cup dus zal aan vakantie toe zijn plus hij moet verhuizen naar Europa. Mag hopen dat Overmars daarop doelt en niet dat hij eerst aan het spel moet wennen. Deze jongen stemt me positief. Iets wat bij Magellan, Marin en Pierie vooralsnog minder het geval is.

Eerst maar zien of het echt door gaat. Het blijft 3e wereld en zo'n voorzitter kan op allerlei manieren worden verleid om ineens toch aan een ander te verkopen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Toppie » ma jul 15, 2019 7:26 pm

Hij is binnen nu maar weer afwachten :blush.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 15, 2019 9:22 pm

Jöhnk schreef:Heb je Magallan dan al afgeschreven? :hypocrite.gif:

Ajax heeft in het afgelopen halfjaar met Magallan, Pierie, Martinez en (als hij komt) Alvarez vier centrumverdedigers gehaald. Dat lijkt me wel genoeg.
Voor mij nog niet. Ik wil hem eerst langere tijd aan het werk zien voor ik kan oordelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Lionel » ma jul 15, 2019 9:24 pm

Ajaciedjuh schreef:
Jöhnk schreef:Heb je Magallan dan al afgeschreven? :hypocrite.gif:

Ajax heeft in het afgelopen halfjaar met Magallan, Pierie, Martinez en (als hij komt) Alvarez vier centrumverdedigers gehaald. Dat lijkt me wel genoeg.
Voor mij nog niet. Ik wil hem eerst langere tijd aan het werk zien voor ik kan oordelen.
Hopelijk mag je dan binnenkort vaak naar Emmen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 15, 2019 10:05 pm

:666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Jöhnk » ma jul 15, 2019 10:06 pm

Ik verwacht niet dat Ten Hag hem veel gaat gebruiken.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Edson Alvarez

Bericht door Arthur » di jul 16, 2019 9:28 am

De Dominee schreef:
wimpey schreef:Ein Defensivallrounder dus in goed Spaans. :neutral.gif:

Veltman zal wel gaan, de volledig nutteloze aankopen Kristensen en Magallan moeten nog verpatst worden. Dest en Schuurs zijn nu al duidelijk beter dan die muppets.
Leest als een sterk voetballend koppel met Martinez. Beiden zeer comfortabel aan de bal. Blind ervoor en we hebben weer een gouden driehoek.

Promes - Tadic - Neres
Ziyech - Blind - Beek
Nico - Martinez - Alvarez - Mazraoui
Onana

Kan beroerder.
Misschien is het idee dat zo'n goed voetballend centrum nodig is omdat we daarin Frenkie erg gaan missen.
Je levert zo wel veel defensieve kracht in natuurlijk.

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Edson Alvarez

Bericht door De Dominee » di jul 16, 2019 9:47 am

Dat wel, alhoewel Blind een defensief sterke '6' is. Ziyech levert tegenwoordig ook enorm veel arbeid wanneer Ajax de bal niet heeft, dus het zou kunnen werken. Helaas ziet Overmars in Ziyech nog altijd een aanvaller, lees ik in het interview met De Telegraaf van gisteren. Dus dit zal het wel niet worden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Yopii » di jul 16, 2019 10:03 am

Benieuwd naar deze speler. Ook benieuwd hoe Overmars het probleem van de 'hete aardappels' (Kristensen, Magallan) gaat oplossen. Nu hebben we natuurlijk te veel verdedigers.

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Edson Alvarez

Bericht door De Dominee » di jul 16, 2019 10:04 am

Mwoah, volgens Overmars mag Veltman "liever niet weg" omdat ze zo krap zitten in de verdedigers...? Aparte uitspraak waar ik het pertinent niet mee eens ben, maar toch. Blijkbaar is dat zijn overtuiging.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edson Alvarez

Bericht door Yopii » di jul 16, 2019 10:06 am

Waarschijnlijk loost hij liever Kristensen.

Wat ze in Veltman zien, heb ik nooit begrepen. Typisch een product van de oude opleiding: net niet. Eigenlijk is hij nergens echt goed in.

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Edson Alvarez

Bericht door De Dominee » di jul 16, 2019 10:08 am

Wat mij betreft mag hij ook vertrekken, evenals Kristensen en Magallan.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie