Ryan Gravenberch

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Lionel » vr nov 13, 2020 12:38 pm

Sinds Klaassen speelt hij toch ook beter?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Marillion » vr nov 13, 2020 1:00 pm

Ja, eens.

Dat is ineens ook wel een stuk makkelijk voetballen natuurlijk. Met een echte middenvelder naast je. Bovendien één die ook echt in dienst van het elftal speelt, meters maakt en goed aanspeelbaar is. Als we daar Kudus nog bij zetten kan het echt leuk worden.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Lionel » vr nov 13, 2020 4:11 pm

Exact. Je ziet hem vrij makkelijk spelers uitspelen als hij onder druk wordt gezet. Je ziet ook dat hij goed is in de combinatie. Inspelen en doorbewegen. Als er geen 10 in de weg zou lopen, Tadic / Labyad / Promes liepen alleen maar in de weg dan zou hij veel dwingender in het aanvallende gedeelte zijn. Ben ik van overtuigd.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door columbus » za nov 14, 2020 11:08 am

Sinds de komst van Klaassen speelt hij een stuk beter. Las onlangs, volgens mij in een artikel hier, dat Klaassen 90 minuten lang aan het coachen is. Dat is toch lekker, 18 jaar , talentvol en het enige wat je hoeft te doen is luisteren

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Trab » za nov 14, 2020 6:12 pm

Hij speelde tegen Utrecht voor het eerst een beetje in de Frenkie rol. Heel veel op linksback inzakkend en Klaassen die dan centraal voor de verdediging stond. Weliswaar niet zo dominant en aanwezig als Frenkie, maar in principe kan hij dat korte wegdraaien ook en heeft hij ook een versnelling aan de bal. Kijken hoe zich dat ontwikkeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Historicus » zo nov 22, 2020 4:33 pm

Zag net dat er bij Sparta Rotterdam ook een Gravenberch in viel. Familie?

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Gaizka1985 » zo nov 22, 2020 4:39 pm

Historicus schreef:
zo nov 22, 2020 4:33 pm
Zag net dat er bij Sparta Rotterdam ook een Gravenberch in viel. Familie?
Dat is zijn oudere broer inderdaad.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Lionel » zo nov 22, 2020 5:03 pm

Die jongen is wel goed he... Toekomstig Real Madrid / Barca / Bayern / City / Liverpool speler hoor. Absolute top.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door De Dominee » zo nov 22, 2020 5:28 pm

Zijn broer, ja? Snel ophalen dan! :hypocrite.gif: :ajaxsmiley.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Historicus » zo nov 22, 2020 6:01 pm


Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door zeux » za feb 13, 2021 9:17 pm

L'Equipe plaatst Gravenberch in top 3 grootste talenten ter wereld

Ryan Gravenberch behoort tot de drie grootste talenten ter wereld. Dat is althans de mening van de Franse sportkrant L'Équipe, dat zaterdag de jaarlijkse lijst met de vijftig grootste talenten van dat moment presenteerde. In totaal zijn er drie Nederlanders te vinden op de lijst, terwijl vijf Belgen hoog worden ingeschat.

Gravenberch moet alleen FC Barcelona-ster Ansu Fati en het Franse wonderkind Eduardo Camavinga (Stade Rennais) voor zich dulden, maar hij laat andere hoog aangeschreven talenten als Pedri (Barcelona), Giovanni Reyna en Jude Bellingham (beiden Borussia Dortmund) en Anderlecht-belofte Yari Verschaeren voor zich. De Belg vindt zichzelf terug op de zevende plek en is daarmee de hoogstgenoteerde Belgische speler in de lijst.

Behalve Gravenberch, zijn ook AZ-aanvaller Myron Boadu en PSV'er Mohamed Ihattaren terug te vinden in de top. Boadu staat nog net in de top 10, terwijl Ihattaren genoegen moet nemen met een veertiende plek. Over de volledige top 15 genomen staat Nederland daarmee met drie spelers genoteerd. Samen met Engeland (Bellingham, Mason Greenwood en Harvey Elliott) beschikt Oranje dus over het grootste aantal toptalenten van alle landen ter wereld. Transfermarkt.nl
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Lionel » zo feb 14, 2021 10:00 am

Gravenberch is een topper. Niet beter dan Pedri overigens.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Marillion » zo feb 14, 2021 10:51 am

Altijd goed voor je marktwaarde zo'n lijstje. Zo opportunistisch is de voetbalwereld wel.

Een aantal van die gasten ken ik overigens niet. Maar dat zal aan mij liggen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Trab » zo feb 14, 2021 11:05 am

Lionel schreef:Gravenberch is een topper. Niet beter dan Pedri overigens.
Om eerlijk te zijn vond ik Kudus aan het begin van het seizoen veel beter dan Gravenberch. Als die weer helemaal fit is gaan we nog wat beleven.
Ondertussen heeft Timber zich geruisloos in het elftal gespeeld. En Rensch klopt ook stevig op de deur. Hebben we na ons gloriejaar 2019 toch weer 3 jeugdspelers die de stap naar Ajax 1 gemaakt hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ryan Gravenberch

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 14, 2021 11:45 am

Rensch laat zien waarom we Klaiber nooit hadden moeten kopen.

In het begin van het seizoen was Kudus inderdaad sterker dan Gravenberch, ik vroeg me toen ook af waarom die erin stond. Uiteindelijk heeft Ten Hag dat toch goed gezien, en wellicht zelfs - hou je vast - met Alvarez.

Al waren Gravenberch en Alvarez gisteravond niet in topvorm.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Lionel » zo feb 14, 2021 6:02 pm

Alvarez kan er weinig van. Voor Ajax zal het nooit iets worden.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 14, 2021 6:16 pm

Precies. Categorie Donny van de Beek, meer wordt het niet.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Lionel » zo feb 14, 2021 6:50 pm

Stukken minder dan Donny.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Duke » ma mei 17, 2021 3:07 pm

Gravenberch uitgeroepen tot Talent van het Jaar 2021!

Met het winnen van de dubbel pakte Ryan Gravenberch (19) zijn eerste van hopelijk veel prijzen bij Ajax 1. Zondagavond kwam daar nog eens een individuele prijs bij: Talent van het Jaar.

Door Mike van Damme
17 mei 2021 - 15:28

Gravenberch hoopte bij aankomst in de Johan Cruijff Arena, na Vitesse-uit (1-3), snel naar huis te kunnen om nog even zijn verjaardag te kunnen vieren met zijn familie. Er stond in het eigen stadion echter nog een verrassing te wachten. Uit handen van Erik ten Hag ontving hij de Marco van Basten Trofee voor het Talent van het Jaar, een prijs die beschikbaar is gesteld door de Supportersvereniging Ajax.

De middenvelder was blij verrast met de uitverkiezing van de technische staf. “Dit is echt een mooie prijs. Ik ben hier heel blij mee. Ik ben een jonge jongen, heb het goed gedaan, maar Jurriën Timber en Devyne Rensch hebben het ook hartstikke goed gedaan. Ik vind het mooi dat de technische staf dan voor mij heeft gekozen.”

Ten Hag sprak bij het uitreiken over dat het winnen van prijzen vooral een stimulans moet zijn. Gravenberch spreekt zijn trainer uiteraard niet tegen, maar wil de Marco van Basten Trofee ook wel als beloning zien voor het afgelopen seizoen, waarin hij wat speelminuten betreft alleen Dusan Tadic voor zich hoeft te dulden.

“We hebben met elkaar keihard gewerkt. De technische staf heeft veel energie in me gestoken, we hebben elke dag gesprekken gevoerd. Zo heb ik me kunnen ontwikkelen. Maar die ontwikkeling moet ik nu inderdaad ook doorzetten.”

Op weinig dagen zal hij zo bewust zijn geweest van zijn leeftijd als gisteren. Het was immers zijn verjaardag, Ryan werd 19 jaar. En de prijs voor het beste talent krijgen, betekent ook nog dat een speler eigenlijk aan het begin van een mooie carrière staat.

“Soms vergeet ik wel dat ik nog een jonge jongen ben. Mensen zien me ook niet zo. Ze zien me als speler die het moet laten zien op het veld. Ik moet leveren, elke wedstrijd presteren. Als dat eventjes niet gebeurt, komt er kritiek.”

“Zo’n prijs winnen is dan ook fijn voor het besef dat ik echt nog jong ben. Dit is mijn eerste seizoen dat ik bijna alles heb gespeeld. Of ik mezelf ook nog als talent zie? Ik zie mezelf eigenlijk gewoon als Ryan.”
https://www.ajaxlife.nl/articles/2021/5 ... -jaar-2021
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door 999 » wo mei 19, 2021 10:11 am

’Ongelooflijk dit’
Uit handen van John Heitinga ontvangt Ryan Gravenberch de prijs voor Talent van het Jaar. Hij mag tevens een Cruyff Court laten aanleggen op een door hem gekozen plek.

FOTO’S

RENÉ BOUWMAN

Talent van het Jaar Ryan Gravenberch: ’Het houdt maar niet op’
AMSTERDAM Met overweldigende meerderheid is Ryan Gravenberch (bouwjaar 2002) verkozen tot Talent van het Jaar van de Eredivisie. Het is de ultieme beloning voor een seizoen waarin het kroonjuweel van Ajax een trits aan hoogtepunten verzamelde. Zijn geheim? „Ik heb voor het seizoen tegen mezelf gezegd: doe gewoon je eigen ding.”

Soms lijkt een voetballer het stadium van talent al lang en breed gepasseerd. Neem Ryan Jiro Gravenberch. Basisspeler van Ajax, als vierde geëindigd in het door Telesport georganiseerde Voetballer van het Jaar-klassement. Goed voor de dubbel. EK-ganger, als alles meezit. En begeerd door bijkans de complete Europese elite.

Maar toch vierde de jonge Amsterdammer afgelopen zondag pas zijn negentiende verjaardag. Vandaar dat Ryan Gravenberch zichzelf op een dinsdagmiddag in mei in Amsterdam-Oost terugvindt op voor Ajacieden heilige grond: het Cruyff Court ’Ajax Betondorp’. Op een steenworp afstand waar Johan Cruijff zelf als jochie met een oude leren knikker door de straten pingelde.

Hij voetbalt graag op straat, geeft hij toe, als hij naar de kinderen kijkt die zich op het court in het zweet werken. „Vanwege het drukke programma was het dit seizoen niet mogelijk. Maar tijdens vakanties, als iedereen buiten is, speel ik met mijn broers, neven en vrienden vijf tegen vijf. De winnaar blijft staan.”

De jury van de Johan Cruijff Prijs, die onder andere bestond uit Wim Jonk, Dick Advocaat, Frank Rijkaard en bondscoach Frank de Boer, was bijkans unaniem in haar beslissing: niemand anders dan Ryan Gravenberch had recht op het prestigieuze bronzen beeldje van de legendarische nummer 14, inclusief een eigen Cruyff Court. „Gisteren ben ik bij de club ook al gekozen tot Talent van het Jaar. Het houdt maar niet op”, reageert de jonge Amsterdammer trots, als hij de prijzen in ontvangst heeft genomen.

Of hij zichzelf nog het predicaat ’talent’ zou willen meegeven? „Nou ja, zaterdag was ik nog achttien”, zegt de jongste debutant uit de Ajax-geschiedenis gevat. „Maar ik voel me geen talent of een gearriveerde speler. Ik ben gewoon Ryan, basisspeler van Ajax.”

’Ik speelde op safe’

En die Ryan studeerde twee zomers geleden af aan de Hoge Amsterdamse Voetbalschool, toen hij werd overgeheveld van Jong Ajax naar de A-selectie. Maar Gravenberch is nog lang niet uitgeleerd, benadrukt hij. Mentoren genoeg, in de kampioensselectie. „Dusan Tadic en Daley Blind natuurlijk. Davy (Klaassen,red.) ook. Als het even niet ging, dan pushten zij mij om door te gaan.”

Maar de grootste les van het afgelopen jaar bracht Gravenberch zichzelf bij. „Vóór het seizoen begon”, vertelt hij. Voor even is de kenmerkende lach van zijn gezicht: „Ik had geen goed jaar achter de rug, speelde teveel op safe. Vooral in wedstrijden waar ik me écht moest laten zien, zoals thuis tegen Getafe en PSV. Daarom heb ik in de voorbereiding tegen mezelf gezegd: ga gewoon dóór als het even tegenzit. Doe je eigen ding! Dat heb ik gedaan en dat heeft geholpen.”

Waarvan acte. Want Ryan Gravenberch beleefde afgelopen tien maanden in alle opzichten zijn grote doorbraak. Hij stapelde het ene hoogtepunt op het andere. Over de doorbraak: „Ik heb 47 wedstrijden gespeeld, waarvan 32 in de competitie. Als ik niet ’dat virus’ had opgelopen, dan had ik ze misschien alle 34 gespeeld. Op achttienjarige leeftijd. Dan mag je wel van een doorbraak spreken.”

’EK heel mooi podium’

Over zijn hoogtepunten: „Ik was al ongelooflijk trots toen ik in Wit-Rusland voor het eerst in Jong Oranje speelde”, vervolgt de middenvelder. „Maar toen kwam nog even het debuut in het Nederlands elftal eroverheen. De Champions League-wedstrijden: héél bijzonder. Net als de dubbel die we gewonnen hebben. En nu dit weer. Het is niet normaal dat ik dit allemaal mag meemaken.”

En wie weet wacht hem het EK. Een toernooi waar hij na zijn Oranje-debuut op 24 maart in Turkije stiekem over begon te dromen. En verhip, twee maanden prijkte zijn naam in de voorlopige EK-selectie. „Een heel mooi podium om je te laten zien, hè”, glimlacht Gravenberch.

Zijn gedachten gaan terug naar de zomer van 2018, toen Gravenberch als jongste bediende met Oranje onder 17 Europees kampioen werd. De Ajacied was te elfder ure opgeroepen, maar speelde een puik toernooi en een geweldige finale. Een scenario waarvoor hij komende zomer direct zou tekenen. „De situatie ligt nu wel iets anders”, beseft hij. „Maar ik hoop wel op speeltijd. Ik zie mezelf niet helemaal als stand-in voor Frenkie de Jong. Frenkie is een belangrijke speler en moet je altijd opstellen. En ja, hij staat op ’mijn’ positie. Maar er zijn nog genoeg plekken waar ik ook kan spelen.”
’MET AJAX BEN IK SUPERBLIJ’
AMSTERDAM Ryan Gravenberch zegt dat hij de best denkbare beslissing heeft genomen door op zijn zestiende niet voor een buitenlands avontuur te gaan, zoals sommige Nederlandse talenten plegen te doen. Het uitermate succesvolle seizoen was wat de 19-jarige middenvelder betreft de bevestiging.

„Ik heb altijd van jongs af aan gezegd dat ik in het eerste van Ajax wilde spelen en dat ik via Ajax 1 de volgende stap wil maken. Ik ben nog steeds superblij dat ik destijds het contract heb getekend en dat het zó is gelopen. Het had bijna niet beter kunnen gaan. Ajax, de club waar ik al sinds mijn achtste speel, heeft altijd heel veel vertrouwen in mij gehad. Daar ben ik de club dankbaar voor.”

De concurrentie kan komend seizoen een hongerige Gravenberch verwachten. De tiener zegt dat hij komend seizoen ’gewoon’ als Ajacied te bewonderen is. „We gaan weer voor de dubbel. En overwinteren in de Champions League staat ook hoog op ons lijstje. Wat mezelf betreft zie ik nog wel wat verbeterpunten. Het mag allemaal wat constanter, dát vooral. En het wordt tijd dat ik met mijn lengte echt leer koppen.”
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Marillion » wo mei 19, 2021 10:54 am

Mooie woorden voor Ajax. Ik denk ook wel oprecht. Het was voor hem niet moeilijk geweest om al eerder voor het buitenland te kiezen maar hij heeft ingezien dat hij en de club elkaar nodig hebben.

Het is ook slim dat hij langer bij Ajax wil blijven. Kijk naar een speler als Donny van de Beek en zijn verblijf bij Manchester. Die had toch al de nodige ervaring. Nu is het wel zaak om dan ook tot een verlenging van zijn contract te komen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door wimpey » wo mei 19, 2021 11:29 am

Marillion schreef:
wo mei 19, 2021 10:54 am
Mooie woorden voor Ajax. Ik denk ook wel oprecht.
Als ie het echt zo goed meent, verlengt ie z'n contract.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Jöhnk » di jun 08, 2021 4:27 pm

In de Spaanse media wordt Gravenberch als goedkoop alternatief voor Barcelona in plaats van Wijnaldum gepositioneerd.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door Gaizka1985 » di jun 08, 2021 4:35 pm

Jöhnk schreef:
di jun 08, 2021 4:27 pm
In de Spaanse media wordt Gravenberch als goedkoop alternatief voor Barcelona in plaats van Wijnaldum gepositioneerd.
Goedkoop... :drecul.gif:

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ryan Gravenberch

Bericht door wimpey » di jun 08, 2021 4:58 pm

Ik las dat "Baffa naar Gravenberch kijkt". Dat mag, kijken. Kopen gaat 'm niet worden. Om te kopen heb je immers geld nodig.

Plaats reactie