Noussair Mazraoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Noussair Mazraoui

Bericht door Cruijff » zo aug 12, 2018 8:09 am

Had nog geen eigen topic?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Cruijff » zo aug 12, 2018 8:10 am

Zelfkritisch! :biggthumpup.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=Xr55Hr6sLME


"Als ik zo blijf spelen, beland ik snel weer op de bank bij Ajax"

Fijn dat de Benjamin van 't team over z'n eigen prestatie deze reflectie heeft. Maar God Alle Jezus, hij was idd ook een partij slecht zeg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Marillion » wo aug 29, 2018 7:47 pm

Mazraoui verkiest interlandloopbaan voor Marokko boven Oranje

Noussair Mazraoui verkiest een interlandloopbaan voor Marokko boven het Nederlands elftal. De Ajacied geeft daarmee gehoor aan de oproep van bondscoach Hervé Renard voor het kwalificatieduel voor de Afrika Cup met Malawi. "Het liefst zou ik voor allebei de landen uitkomen, maar dat kan natuurlijk niet", verklaart de twintigjarige rechtsback in gesprek met De Telegraaf. Bondscoach Ronald Koeman en technisch directeur Nico-Jan Hoogma probeerden de in Nederland geboren Mazraoui onlangs nognamens de KNVB te bewegen voor Oranje te kiezen.

Mazraoui speelde in het verleden ook al voor de vertegenwoordigende jeugdelftallen van Marokko, het land waar zijn ouders geboren zijn. Toch was het niet direct een uitgemaakte zaak dat hij de WK-ganger boven het Nederlands elftal zou verkiezen. "Meneer Koeman heeft een voortreffelijk verhaal verteld en presenteerde het plan dat hij voor mij had", vertelt de vleugelverdediger, die ook op het middenveld uit de voeten kan, aan de krant. "Dat maakte indruk en ik ben ook echt vereerd dat hij deze moeite voor mij heeft gedaan."

"Ik respecteer meneer Koeman ook ontzettend. Als iemand die als speler zelf zo'n ongelooflijke carrière in het Nederlands elftal heeft gehad en die ook als coach veel voor het Nederlandse voetbal betekent, je vraagt, wordt het héél moeilijk. En ik wilde ook graag van hem horen hoe hij mijn toekomst zag. Dat is de reden dat we vorige week in Zeist om de tafel zijn gegaan."

'Trotse Hollander en trotse Marokkaan'
Toch viel de keus uiteindelijk op Marokko. "Ik heb er met mijn ouders over gesproken, met mijn oom, met mijn zaakwaarnemer. Je vraagt een beetje advies, maar niemand heeft me beïnvloed. Ik heb zelf de knoop doorgehakt."

Mazraoui was niet de eerste Marokkaanse Nederlander die tussen die twee landen moest kiezen. Hakim Ziyech, zijn teamgenoot bij Ajax, en Sofyan Amrabat (Club Brugge) zaten met hetzelfde dilemma en namen dezelfde beslissing. Makkelijk was het echter niet, benadrukt Mazraoui. "Nederland is mijn land en Marokko is ook mijn land. De mensen die mij kennen weten dat ik een trotse Hollander ben en een trotse Marokkaan."

"Ik ben hier geboren en opgegroeid. Ik heb de afgelopen week ook een heleboel keer een beeld gevormd van hoe het zou zijn om in het Oranje-shirt in een vol stadion te spelen. En geloof me, dat zag er mooi uit. Spelen in Oranje met teamgenoten van Ajax. Het liefst zou ik voor allebei de landen uitkomen, maar dat kan natuurlijk niet."

Mazraoui in definitieve selectie Marokko
Nu hij de knoop heeft doorgehakt, kijkt de dit seizoen bij Ajax doorgebroken Mazraoui uit naar zijn debuut voor het 'grote' Marokko. Hij zag de 'Leeuwen van de Atlas' afgelopen zomer in de groepsfase van het WK stranden, maar wil over vier jaar naar de knock-outfase in Qatar. "Dat is nu mijn doel." Maandag werd bekend dat Mazraoui al deel uitmaakt van de definitieve selectie voor de eerstvolgende interland van Marokko, op zaterdag 8 september tegen Malawi in het kader van de kwalificatiereeks voor de Afrika Cup.

Koeman nam de jonge Ajacied overigens niet op in de voorlopige selectie van Oranje voor het oefenduel met Peru op 6 september en de wedstrijd tegen Frankrijk, drie dagen later in de Nations League.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door De Dominee » wo aug 29, 2018 7:50 pm

Bijzonder. In Nederland geboren en getogen en dan toch voor Marokko willen spelen. Beetje jammer.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Marillion » wo aug 29, 2018 7:53 pm

Ach, als zijn voorkeur daar ligt. Waarom niet. Het maakt me niet zoveel uit. In het verleden had de Africa Cup nog een negatieve impact maar die is verplaatst dus dat speelt niet meer.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door brigade zuid » wo aug 29, 2018 8:01 pm

Je verwacht het niet he..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Cruijff » wo aug 29, 2018 8:04 pm

Tenzij iemand natuurlijk je voor een maand of 6 de ziekenboeg in schopt bij dat toernooi.

Ach, die jongen heeft ook al jeugdinterlands gespeeld bij Marokko. Opmerkelijker vind ik vaker om Oranje Onder 15, Onder 17, 19 en U21 te doorlopen en dan opeens toch voor die stap te kiezen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Cruijff » wo aug 29, 2018 8:07 pm

Dries Boussata, Afellay en Aissati gingen wel voor in Oranje spelen ipv voor Marokko.

Een jongen die qua leeftijd weer een beetje tussen hen in hangt zoals Mbark Boussoufa echter weer voor Marokko.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Sandro » wo aug 29, 2018 8:18 pm

Boussata had, als hij nu zou moeten kiezen, voor Marokko gekozen trouwens.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door InnerHarbour » wo aug 29, 2018 8:37 pm

Hè, maar het Nederlander zijn is ze met de Marokkaanse paplepel ingegoten hoor. :excited.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Cruijff » wo aug 29, 2018 9:59 pm

Sandro schreef:Boussata had, als hij nu zou moeten kiezen, voor Marokko gekozen trouwens.
Dat heb je gezien bij Andere Tijden Sport, zeker? :smile-ajax.gif:
Ja kan, maar ver na je 40e kijk je tegen bepaalde keuzes als twintiger sowieso anders aan.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Gezond verstand » do aug 30, 2018 10:01 am

De Dominee schreef:Bijzonder. In Nederland geboren en getogen en dan toch voor Marokko willen spelen. Beetje jammer.
Marokkaanse roots, altijd het vertrouwen gehad van de Marokkaanse bond in tegenstelling tot de KNVB, ik snap het wel. Jammer is het wel, maar volkomen begrijpelijk.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Gezond verstand » do aug 30, 2018 10:03 am

Cruijff schreef:Dries Boussata, Afellay en Aissati gingen wel voor in Oranje spelen ipv voor Marokko.
El Ghazi ook.

De in Spanje opgegroeide en voetballende Jordi koos voor Nederland.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Marillion » do aug 30, 2018 10:03 am

Wellicht geeft het hem ook de mogelijkheid om met een aantal vrienden te spelen? Dat soort dingen kan op een gegeven moment ook de doorslag geven. Op het veld zie je 'm vaak in contact met Ziyech bijvoorbeeld.

Het zal me verder een zorg zijn. Laat die jongen lekker spelen voor het land van zijn keuze.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2018 10:20 am

Marillion schreef:Ach, als zijn voorkeur daar ligt. Waarom niet. Het maakt me niet zoveel uit. In het verleden had de Africa Cup nog een negatieve impact maar die is verplaatst dus dat speelt niet meer.

Vraag is waarom zijn voorkeur daar ligt. Ik vind het ook wel jammer. Breekt er een keertje een goede Nederlandse speler door, kiest ie ervoor om voor een ander land te spelen.

Maar goed, ik wens hem succes. Het is en blijft een echte Ajacied he.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Yopii » do aug 30, 2018 10:22 am

De Dominee schreef:Bijzonder. In Nederland geboren en getogen en dan toch voor Marokko willen spelen. Beetje jammer.
Eerder zag de KNVB het niet in hem zitten, bij mijn weten. Nu opeens willen ze hem hebben, maar de Marokkaanse bond selecteerde hem al eerder. Het is vast ook een kwestie van loyaliteit.

Oranje is natuurlijk ook niet meer duidelijk van een beter niveau dan Marokko.

Ik denk dat hij zich ook beter thuis voelt daar, met meer jongens zoals hij. Hij heeft waarschijnlijk meer met Ziyech dan met Matthijs de Ligt. Zelfde achtergrond.

Ik vind dat hij het keurig verwoordt. Hij zegt ook eerlijk dat de keus best lastig was voor hem.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2018 10:24 am

Yopii schreef:
Ik denk dat hij zich ook beter thuis voelt daar, met meer jongens zoals hij. Hij heeft waarschijnlijk meer met Ziyech dan met Matthijs de Ligt. Zelfde achtergrond.
Jongens zoals hij?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Arthur » do aug 30, 2018 10:25 am

Ik vind het inderdaad wel een verschil dat hij in de jeugd ook altijd al voor Marokko speelde. Je kunt daardoor niet zeggen dat alleen Nederland in hem geïnvesteerd heeft en dat dit dan stank voor dank is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Marillion » do aug 30, 2018 10:25 am

Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:Ach, als zijn voorkeur daar ligt. Waarom niet. Het maakt me niet zoveel uit. In het verleden had de Africa Cup nog een negatieve impact maar die is verplaatst dus dat speelt niet meer.

Vraag is waarom zijn voorkeur daar ligt. Ik vind het ook wel jammer. Breekt er een keertje een goede Nederlandse speler door, kiest ie ervoor om voor een ander land te spelen.

Maar goed, ik wens hem succes. Het is en blijft een echte Ajacied he.
Gevoelskwestie lijkt me. Ook gespeeld voor de vertegenwoordigende elftallen op lagere leeftijd. Vrienden die ook voor Marokko spelen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Yopii » do aug 30, 2018 10:39 am

Mr. Ajax schreef:
Yopii schreef:
Ik denk dat hij zich ook beter thuis voelt daar, met meer jongens zoals hij. Hij heeft waarschijnlijk meer met Ziyech dan met Matthijs de Ligt. Zelfde achtergrond.
Jongens zoals hij?
Marokkaanse Nederlanders, ja.

Doe niet zo gespeeld naïef. Matthijs de Ligt is niet elke zomer op vakantie geweest naar Marokko, heeft daar geen familie, is geen moslim, maakt geen deel uit van de Marokkaanse gemeenschap, enz.

Mensen die in Nederland leven en een ander paspoort/dubbel paspoort hebben, staan anders in het leven dan degenen die dat niet hebben. Dat geldt voor Marokkanen, maar net zo goed voor mensen met een andere nationaliteit. Waarom koos Ernie Stewart voor de VS? Komen bepaalde in Nederland opgegroeide jongens voor Suriname uit? Jordi is hier al genoemd, hij koos voor Nederland. Toch voelt hij zich meer Spanjaard dan Nederlander. Waren ze daar in Spanje boos over, omdat hij had geprofiteerd?

Jij zou het moeten kunnen begrijpen, want zelfs al had je hier je hele leven gewoond, dan nog voel jij je Israëli. Maar wel Amsterdammer tegelijk.

Ander voorbeeld: stel dat de zoon van Wimpey een groot ijshockeytalent blijkt te zijn, gaat hij dan voor Nederland spelen? :confused.gif:

Het is een mix van gevoel en verstand. Ieder moet die keus voor zich maken.

Ik erger me trouwens rot aan Johan Derksen de laatste tijd. Hoezo hebben speciaal 'die jongens' geprofiteerd van de Nederlandse welvaartsstaat? Wat een belachelijke opmerking, je hebt het over Nederlandse staatsburgers. Ieder kiest voor zijn eigen belang. Er zijn er genoeg die emigreren of in België gaan wonen voor de belastingen. Dat zou dan ook profiteren zijn, maar daar hoor je niemand over.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Nihad » do aug 30, 2018 11:05 am

Mwah, ik deel Derksen zijn mening tot op zekere hoogte wel, hoor. Zeg ik, als 'Marokkaan'. Uiteindelijk zijn al deze spelers zover gekomen door Nederland. Marokko heeft (en zal) nooit iets voor 'ons' betekend op dat gebied. En waren ze in Marokko geboren, dan waren ze nooit zo ver gekomen. Niks voor niks dat het Marokkaans elftal uit voornamelijk Europese Marokkanen bestaat.

Wat ik ook jammer vind is dat het uitkomen voor Nederland een uitgelezen kans is om als bevolkingsgroep positiever in het daglicht te komen, maar ook onszelf meer te profileren als onderdeel van de Nederlandse samenleving. Nu hoor ik van Marokkanen dat 'ze' (de Nederlanders) 'ons' niet beschouwen als Nederlander. Denk ik ja als onze spelers ook weer kiezen voor Marokko, dat helpt natuurlijk ook niet mee.

Dat gezegd hebbende, weet ik als 'Marokkaan' ook in wat voor wereld ze leven en met wat voor gevoelens er spelen. En wat voor invloed de 'entourage' eromheen heeft. Van ouders tot vrienden die tegen je zeggen dat je voor Marokko moet uitkomen. Tevens inderdaad dat ze gevoelsmatig meer een band hebben met spelers van Marokkaanse orgines dan de Nederlandse jongens. Ja het is af en toe heel lastig om tussen 2 culturen te leven.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door InnerHarbour » do aug 30, 2018 11:14 am

Boabdil schreef:Mwah, ik deel Derksen zijn mening tot op zekere hoogte wel, hoor. Zeg ik, als 'Marokkaan'. Uiteindelijk zijn al deze spelers zover gekomen door Nederland. Marokko heeft (en zal) nooit iets voor 'ons' betekend op dat gebied. En waren ze in Marokko geboren, dan waren ze nooit zo ver gekomen. Niks voor niks dat het Marokkaans elftal uit voornamelijk Europese Marokkanen bestaat.

Wat ik ook jammer vind is dat het uitkomen voor Nederland een uitgelezen kans is om als bevolkingsgroep positiever in het daglicht te komen, maar ook onszelf meer te profileren als onderdeel van de Nederlandse samenleving. Nu hoor ik van Marokkanen dat 'ze' (de Nederlanders) 'ons' niet beschouwen als Nederlander. Denk ik ja als onze spelers ook weer kiezen voor Marokko, dat helpt natuurlijk ook niet mee.

Dat gezegd hebbende, weet ik als 'Marokkaan' ook in wat voor wereld ze leven en met wat voor gevoelens er spelen. En wat voor invloed de 'entourage' eromheen heeft. Van ouders tot vrienden die tegen je zeggen dat je voor Marokko moet uitkomen. Tevens inderdaad dat ze gevoelsmatig meer een band hebben met spelers van Marokkaanse orgines dan de Nederlandse jongens. Ja het is af en toe heel lastig om tussen 2 culturen te leven.
:biggthumpup.gif:
YNWA

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Yopii » do aug 30, 2018 11:17 am

Mwah, als je hier geboren bent, hoef je niet dankbaarder te zijn dan een ander die hier ook geboren is.

Het besef dat je geluk hebt als je hier geboren bent, zou best meer mogen leven bij álle Nederlanders. Vaak dezelfde mensen die nu dankbaarheid eisen van jongens als Mazraoui, zeiken zelf aan een stuk door over alles wat niet deugt in Nederland. :confused.gif:

Je kunt de plek waar je geboren wordt niet kiezen. Die omgeving is voor jou normaal.

Ik ben het met je eens dat het zou helpen als de Marokkaanse gemeenschap een paar toppers zou leveren aan Oranje. Voetbal doet meer voor integratie dan welk project dan ook. Dat hebben we gezien met de Surinamers, die in de zeventiger/tachtiger jaren ook in het verdomhoekje zaten. Maar vergeet niet dat de ban destijds werd gebroken door Gullit en Rijkaard, die allebei een Nederlandse moeder hadden. Als er bij Oranje alleen types waren gekomen als Bogarde, had ik het nog moeten zien. ;)

Daarom is het zo jammer dat Nouri... :sad.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Mr. Ajax » do aug 30, 2018 11:36 am

Mensen die in Nederland leven en een ander paspoort/dubbel paspoort hebben, staan anders in het leven dan degenen die dat niet hebben. Dat geldt voor Marokkanen, maar net zo goed voor mensen met een andere nationaliteit.
Dit hoef je niet aan mij uit te leggen joey. Kan ik eerder bij jou doen. En toch vind ik het jammer dat een jongen die in Nederland geboren en getogen is, op Nederlandse scholen heeft gezeten en een Nederlandse (voetbal)opleiding heeft gekregen, alsnog voor Marokko kiest.

Yopii schreef: Waarom koos Ernie Stewart voor de VS? Komen bepaalde in Nederland opgegroeide jongens voor Suriname uit? Jordi is hier al genoemd, hij koos voor Nederland. Toch voelt hij zich meer Spanjaard dan Nederlander. Waren ze daar in Spanje boos over, omdat hij had geprofiteerd?
Kwam Earnie Stewart ooit in aanmerking voor Oranje, joey? Noem mij een Surinaamse Nederlander die gewild was door de Nederlandse bondscoach maar toch voor Suriname koos? Lul niet zo slap en kap ook met dat goedkope demagogie van je. Niemand is boos op hem en iedereen wenst hem het allerbeste.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Mano » do aug 30, 2018 11:49 am

Yopii schreef:
De Dominee schreef:Bijzonder. In Nederland geboren en getogen en dan toch voor Marokko willen spelen. Beetje jammer.
Eerder zag de KNVB het niet in hem zitten, bij mijn weten. Nu opeens willen ze hem hebben, maar de Marokkaanse bond selecteerde hem al eerder. Het is vast ook een kwestie van loyaliteit.

Oranje is natuurlijk ook niet meer duidelijk van een beter niveau dan Marokko.

Ik denk dat hij zich ook beter thuis voelt daar, met meer jongens zoals hij. Hij heeft waarschijnlijk meer met Ziyech dan met Matthijs de Ligt. Zelfde achtergrond.

Ik vind dat hij het keurig verwoordt. Hij zegt ook eerlijk dat de keus best lastig was voor hem.
Zij selecteren iedereen met Marokkaanse roots als speel je bij Zeeburgia.


Zijn keuze,
Was hij van het niveau Messi, was ik er ziek van. Nu denk ik: jammer, leuke rechtsback, en door naar de volgende.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie