Zakaria Labyad

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Yopii » ma mei 14, 2018 9:09 pm

Lionel schreef:
Duke schreef:Het zou me niet verbazen als hij een beetje als Schöne wordt: een nuttige speler die op meerdere plekken in een elftal goed uit de voeten kan.
Mwahh.. op de vleugel of op 10 wil ik geen nuttige speler.
Jij wilt daar een speler die van geen nut is? :confused.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 14, 2018 9:17 pm

Ik denk dat Lionel onder nuttig een speler verstaat die niet creatief (en dus alleen nuttig) is? Op die posities moeten we inderdaad creatieve spelers willen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Sandro » ma mei 14, 2018 9:25 pm

Maar misschien kan hij net als Schone zowel als aanvallende als meer verdedigende middenvelder spelen. Kan ik lastig inschatten.

Belangrijker is dan niet of hij het kán , maar of hij het ook wíl. Als hij met een mindset komt van ik word de nieuwe Ziyech en anders niks, dan gaat hij nooit de nieuwe Schone worden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Yopii » ma mei 14, 2018 9:44 pm

Sandro schreef:Belangrijker is dan niet of hij het kán , maar of hij het ook wíl. Als hij met een mindset komt van ik word de nieuwe Ziyech en anders niks, dan gaat hij nooit de nieuwe Schone worden.
Maakt hij die indruk dan? :confused.gif:

@WC: hangt ervan af wat je onder creatief verstaat.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door peter » ma mei 14, 2018 9:48 pm

Ik ben wel tevreden met deze transfer. Ervaren jongen. Goede statistieken. Zal geen nieuwe Suarez, Ibrahimovic zijn, maar ik denk dat hij van toegevoegde waarde kan zijn. We kijken nu 90 minuten naar Kluivert omdat we ook weinig wisselmogelijkheden hebben. En dat terwijl die jongen zo flegmatiek als wat is. Soms een topper, maar dan ook vier potjes drama. Dan is het wel lekker dat je na een uurtje Labyad kan brengen.

Gevoelsmatig schat ik hem ook nog altijd verder in dan zo’n Bandé.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Yopii » ma mei 14, 2018 9:53 pm

Denk het ook.

Bandé moet je nog opleiden. Die speelt eerst zijn potjes in JA, schat ik.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Sandro » ma mei 14, 2018 10:04 pm

Yopii schreef:
Sandro schreef:Belangrijker is dan niet of hij het kán , maar of hij het ook wíl. Als hij met een mindset komt van ik word de nieuwe Ziyech en anders niks, dan gaat hij nooit de nieuwe Schone worden.
Maakt hij die indruk dan? :confused.gif:
Vind ik een rare reactie. Ik schrijf toch niet dat hij die indruk maakt. Ik bedoel vooral dat bijna niemand zo "in de wedstrijd zit" als Schone.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Yopii » ma mei 14, 2018 10:19 pm

Hoezo raar?

Schöne heeft een goed schot, maar verder kan hij er niet zo veel van. Het is een brave borst die in moeilijke wedstrijden als eerste door het ijs zakt.


Schöne heeft rechtsbuiten gespeeld, een aanfluiting. Labyad mag dan niet nuttig zijn, ik wed dat hij daar beter uit de voeten kan dan Schöne.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Zakaria Labyad

Bericht door De Dominee » di mei 15, 2018 6:46 am

Peter schreef:Ik ben wel tevreden met deze transfer. Ervaren jongen. Goede statistieken. Zal geen nieuwe Suarez, Ibrahimovic zijn, maar ik denk dat hij van toegevoegde waarde kan zijn. We kijken nu 90 minuten naar Kluivert omdat we ook weinig wisselmogelijkheden hebben. En dat terwijl die jongen zo flegmatiek als wat is. Soms een topper, maar dan ook vier potjes drama. Dan is het wel lekker dat je na een uurtje Labyad kan brengen.

Gevoelsmatig schat ik hem ook nog altijd verder in dan zo’n Bandé.
Jij denkt dat hij voor de bank komt? Dat lijkt me (heel) sterk.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Lionel » di mei 15, 2018 7:10 am

Yopii schreef:Hoezo raar?

Schöne heeft een goed schot, maar verder kan hij er niet zo veel van. Het is een brave borst die in moeilijke wedstrijden als eerste door het ijs zakt.


Schöne heeft rechtsbuiten gespeeld, een aanfluiting. Labyad mag dan niet nuttig zijn, ik wed dat hij daar beter uit de voeten kan dan Schöne.
Schone speelt toch geen rechtsbuiten?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Sandro » di mei 15, 2018 7:10 am

Yopii schreef:Hoezo raar?

Schöne heeft een goed schot, maar verder kan hij er niet zo veel van. Het is een brave borst die in moeilijke wedstrijden als eerste door het ijs zakt.


Schöne heeft rechtsbuiten gespeeld, een aanfluiting. Labyad mag dan niet nuttig zijn, ik wed dat hij daar beter uit de voeten kan dan Schöne.
Kortom, de vergelijking met Schone gaat mank volgens jou. Dat denk ik zelf ook.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Zakaria Labyad

Bericht door wimpey » di mei 15, 2018 7:22 am

Hij kon dus ook terug naar edsv, maar dat wilde hij niet.

Labyad komt op mij goed over, in interviews. Geen topper, lijkt me, maar hopelijk een nuttige aankoop.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Marillion » di mei 15, 2018 7:59 am

Ik hoop dat het verhaal over de afwijzing voor PSV niet vanuit Ajax zelf komt. Dat komt altijd zo droevig over. Het is ook helemaal niet relevant. Hij gaat naar Ajax, punt uit.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Mano » di mei 15, 2018 8:27 am

Laat me verrassen.
ik verwacht niveau'tje Sinkgraven. Kan leuk ballen in de provincie maar zal het verschil niet maken bij Ajax.

Ik hoop dat hij mij de mond snoert, alleen maar goed voor Ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door InnerHarbour » di mei 15, 2018 8:34 am

Is Lissabon de provincie? :confused.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Lionel » di mei 15, 2018 8:59 am

Daar kon hij dus niet leuk ballen. En aangezien Baasje daar in de spits staat is dat ook geen topclub.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Yopii » di mei 15, 2018 9:08 am

wimpey schreef:Hij kon dus ook terug naar edsv, maar dat wilde hij niet.
Bij de eerste slechte wedstrijd is hij weer de verrader van toen. Dat heeft hij goed gezien.
Labyad komt op mij goed over, in interviews. Geen topper, lijkt me, maar hopelijk een nuttige aankoop.
Ajax kan geen bewezen toppers van die leeftijd kopen. Labyad was ooit een groot talent, dus het kan zomaar zijn dat hij iedereen gaat verrassen.

De manier waarop hij zijn carrière uit het slop heeft getrokken spreekt me wel aan. Niet in de zandbak gaan zitten, maar onderop beginnen, hard werken en zich bewijzen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door InnerHarbour » di mei 15, 2018 9:11 am

@ Rishi

Niemand zegt dat het een topclub is maar ik zie Ajax er niet van winnen. Labyat kan zomaar een hoger rendement hebben dan die gozer waar jij zo dol op bent die ik voornamelijk zie grossieren in balverlies in de wedsrtijden die ertoe doen.

Kijk het is een vreemde vogel en hoe die het spel rond PSV gespeeld heeft klopt voor geen meter maar als ik zie hoe sommige reageren op een gozer die alleen al qua ervaring heel wat verder is dan die postbode en van de Beek met zijn te lage handelingssnelheid zou ik maar denken, niet onaardig wat er nu binnenkomt, veel beter ga je niet aantrekken normaal gesproken.
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Duke » di mei 15, 2018 9:19 am

Mijn vergelijking met Schöne ging niet (in de eerste plaats) over zijn positie in het elftal (al heeft Schöne ook rechtsbuiten gespeeld), maar meer over het feit dat hij misschien geen absolute top is, maar wel een nuttige speler die op meerdere posities inzetbaar is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Yopii » di mei 15, 2018 9:33 am

'Geen absolute top' lijkt me zacht uitgedrukt. Schöne is niet voor niets blijven hangen in de Eredivisie.

Labyad was niet klaar voor een vertrek naar het buitenland. Bovendien is Sporting Lissabon een moeilijke club. Daar spelen veel belangen en worden beslissingen genomen die niets met voetbal te maken hebben.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Mano » di mei 15, 2018 10:58 am

InnerHarbour schreef:Is Lissabon de provincie? :confused.gif:
daar heeft ie gefaald en toen dus terug naar de provincie
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Mano » di mei 15, 2018 11:00 am

Yopii schreef:'
Labyad was niet klaar voor een vertrek naar het buitenland. Bovendien is Sporting Lissabon een moeilijke club. Daar spelen veel belangen en worden beslissingen genomen die niets met voetbal te maken hebben.

soort Ajax dus... :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Zakaria Labyad

Bericht door InnerHarbour » di mei 15, 2018 11:05 am

Welnee hij heeft 39 wedstrijden in 1 gespeeld, dat is niet falen het was misschien een tree te hoog dat is wat anders.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Zakaria Labyad

Bericht door Mr. Ajax » di mei 15, 2018 12:07 pm

InnerHarbour schreef:Welnee hij heeft 39 wedstrijden in 1 gespeeld, dat is niet falen het was misschien een tree te hoog dat is wat anders.
Hoeveel daarvan waren volledige wedstrijden?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Zakaria Labyad

Bericht door LucaS » di mei 15, 2018 3:33 pm

En hoe oud was hij toen? Het blijft bijzonder hoe graag sommigen nieuwe spelers neersabelen
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie