Lisandro Magallan

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Marillion » ma dec 31, 2018 12:12 pm

Ik heb Atletico Madrid al in geen tijden meer zien spelen. Maar ik stel me zomaar voor dat zij andere eigenschappen belangrijk vinden. De nadruk zal daar vooral liggen op de vraag of hij een spits kan uitschakelen. Wij vragen ons dan weer af of hij ook met veel ruimte in zijn rug kan spelen en een goede inspeelpass heeft.

Dat hij voor de ene club geschikt is wil niet per definitie zeggen dat hij voor de ander ook geschikt is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Lisandro Magallan

Bericht door raymon » ma dec 31, 2018 12:33 pm

Lionel schreef:Ja want bij Atletico hebben ze er geen kijk op :excited.gif:
Is ook de club die Arias heeft gekocht vorig jaar..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47903
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door peter » ma dec 31, 2018 12:42 pm

Arias was een prima back voor Eredivisie begrippen natuurlijk.

Heb die Magallan onvoldoende zien spelen om zelf tot een oordeel te komen. Op basis van alles wat de laatste 2-3 jaar binnenkomt bij Ajax is het dus gewoon 50/50. En dan kijk ik even puur naar Ajax-1 en Jong Ajax. Misperen a la Cassierra en Orejuela, maar ook voltreffers a la Sanchez, Tagliafico en Neres.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Lionel » ma dec 31, 2018 2:41 pm

Marillion schreef:Ik heb Atletico Madrid al in geen tijden meer zien spelen. Maar ik stel me zomaar voor dat zij andere eigenschappen belangrijk vinden. De nadruk zal daar vooral liggen op de vraag of hij een spits kan uitschakelen. Wij vragen ons dan weer af of hij ook met veel ruimte in zijn rug kan spelen en een goede inspeelpass heeft.

Dat hij voor de ene club geschikt is wil niet per definitie zeggen dat hij voor de ander ook geschikt is.
Maar Atletico is geen Getafe. Een Gimenez of Godin (voortreffelijke voetballer overigens) zouden er bij ons ook gewoon in staan.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Cruijff » ma dec 31, 2018 3:12 pm

Lionel schreef:Ja want bij Atletico hebben ze er geen kijk op :excited.gif:
Marillion schreef:Ik heb Atletico Madrid al in geen tijden meer zien spelen. Maar ik stel me zomaar voor dat zij andere eigenschappen belangrijk vinden. De nadruk zal daar vooral liggen op de vraag of hij een spits kan uitschakelen.

Vergeet niet dat er bij Atletico veel en véél meer aankopen floppen dan dat er slagen.
Is bovendien ook een club die flink in de mangel is genomen door die schimmige investeringsmaatschappijen met al hun vage spelersconstructies.

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Mr. Ajax » di jan 01, 2019 8:06 am

Hier moeten ze gewoon echt mee kappen. Helemaal los van hoe goed speler wel of niet is, je wordt al een jaar lang voor schut gezet. Nog nooit meegemaakt zoiets. Maar het is inmiddels wel tijd om door te schakelen, lijkt mij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 02, 2019 4:04 pm

Transfer bevestigd door persbericht.

Welkom bij Ajax Magallan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Lisandro Magallan

Bericht door De Dominee » wo jan 02, 2019 4:07 pm

Welk persbericht?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47903
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door peter » wo jan 02, 2019 4:08 pm

https://www.ajax.nl/streams/actueel/aja ... allan-.htm

Verplaatst dus ook. Welkom Lisandro.

De Dominee
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Lisandro Magallan

Bericht door De Dominee » wo jan 02, 2019 4:09 pm

Thanks. Zag het niet op de homepage staan, noch bevestigd op Telegraaf. Apart.

Over de transfer zelf: ik ben teleurgesteld. Hopelijk zit ik ernaast.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door wimpey » wo jan 02, 2019 4:47 pm

De Dominee schreef:Thanks. Zag het niet op de homepage staan, noch bevestigd op Telegraaf. Apart.

Over de transfer zelf: ik ben teleurgesteld. Hopelijk zit ik ernaast.
Hoeveel wedstrijden heb je die gozer zien spelen dan?

Fans van Boca condoleren Ajax alvast. :smallgrin.gif: Zegt me vrij weinig. Ik heb ook wel eens op AT gelezen dat Serero, Younes en Gudelj prima spelers voor Ajax zouden zijn.

De enige bedenking die ik op voorhand heb (ken de speler niet), is dat hij aan Essel gerelateerd is. Ik zie dat zijn management de naam Comunigoal draagt. Die hebben blijkbaar ties met Essel. En Essel levert je een Sanchez, op voorwaarde dat je een Cassie ook afneemt...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Jöhnk » wo jan 02, 2019 4:49 pm

Als dit ook een misser is dan begint het trackrecord onder Veldmate echt dubieus te worden.

Veel succes Magallan! :ajaxscarf.gif:

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door RubenB » wo jan 02, 2019 4:51 pm

De Dominee schreef:Over de transfer zelf: ik ben teleurgesteld. Hopelijk zit ik ernaast.
Ondanks dat video's op Youtube niet zo veel voorstellen, snap ik niet zo goed dat mensen hier heel dramatisch over kunnen doen.

Hij heeft een uitstekende trap in zijn rechter been, ziet de ruimtes en lopende mensen en durft de bal dan te spelen. Het is daarnaast een speler die zich goed op weet te stellen, fysiek heel sterk is en amper kiest voor de sliding. Volgens mij is dit gewoon op zijn minst een aardige speler.
Dat hij niet heel snel is, dat moeten we gaan zien, maar na een jaar scouten zou je toch moeten zeggen dat Overmars weet wat hij doet.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Lisandro Magallan

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jan 02, 2019 5:00 pm

Die uitstekende trap liet hem dan in de Copa Libertadores finale tegen Boca (in Madrid) vies in de steek. Er kwam nauwelijks een pass van hem aan en hij presteerde het om zonder onder druk te staan ballen naar voren te schieten die uit over de zijlijn (!) gingen. Ik zag in hem een mandekker; en zelfs dat deed hij niet geweldig in die wedstrijd. Een momentopname? Zeker. Ik gun hem, zoals elke nieuwe Ajacied, een geweldige carrière bij ons cluppie, maar vrees best wel voor een miskleun. Ik hoop er heel erg naast te zitten! Ik denk maar terug aan Sanchez, thuis tegen Schalke in 2017. Op basis van die wedstrijd zou ik hem ook nooit bij Ajax willen zien voetballen.

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door RubenB » wo jan 02, 2019 5:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Die uitstekende trap liet hem dan in de Copa Libertadores finale tegen Boca (in Madrid) vies in de steek. Er kwam nauwelijks een pass van hem aan en hij presteerde het om zonder onder druk te staan ballen naar voren te schieten die uit over de zijlijn (!) gingen. Ik zag in hem een mandekker; en zelfs dat deed hij niet geweldig in die wedstrijd. Een momentopname? Zeker Ik gun hem, zoals elke nieuwe Ajacied, een geweldige carrière bij ons cluppie, maar vrees best wel voor een miskleun. Ik hoop er heel erg naast te zitten! Ik denk maar terug aan Sanchez, thuis tegen Schalke in 2017. Op basis van die wedstrijd zou ik hem ook nooit bij Ajax willen zien voetballen.
Maar als je Sanchez op basis van die wedstrijd af had geschreven, dan was je een enorme misser begaan, niet? Hij heeft ook meer dan regelmatig bewezen beter te zijn dan dat, vandaar dat ie voor 40 miljoen naar Spurs vertrok.

Ik heb de finale tegen River (hij speelt bij Boca) niet gezien en hoorde dat het slecht was, maar de scouts zullen hem toch een jaar, of anderhalf, regelmatig moeten hebben zien spelen in Argentinië. Zet hem naast Wöber, die een betere passing heeft, met een goed voetballende controleur, en hij hoeft niet heel veel te passen. Dan kunnen die lange ballen een wapen zijn (Zoals De Ligt die ook gebruikt, en die komen ook bij lange na niet allemaal aan)

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door wimpey » wo jan 02, 2019 5:32 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Ik zag in hem een mandekker; en zelfs dat deed hij niet geweldig in die wedstrijd. Een momentopname? Zeker. Ik gun hem, zoals elke nieuwe Ajacied, een geweldige carrière bij ons cluppie, maar vrees best wel voor een miskleun.
Lisandro van der Hoorn? :1evil.gif: Bij dat konijn moet ik meteen weer aan goals van Kramer en Santos (NEC) denken. :kots:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47903
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door peter » wo jan 02, 2019 5:35 pm

Ajax volgt deze jongen al 2 jaar (of zelfs langer). Je mag dan toch hopen dat ze vrij zeker van hun zaak zijn. Als je iemand zo lang volgt en zelfs na allerlei mislukkingen alsnog wil contracteren, dan hoop ik dat ze een goed beeld hebben.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Marillion » wo jan 02, 2019 7:06 pm

Op basis van wat Youtube scouting is het mijn beeld dat Magallán vooral een prima mandekker is. Dat is op zich heel waardevol. Kijk maar eens hoe belangrijk het voor het elftal is dat De Ligt in de meeste gevallen de spits van de tegenstander volledig uit weet te schakelen. En bedenk ook nog eens wat er kan gebeuren als je zonder zo'n mandekker speelt zoals in Eindhoven.

Regelmatig spelen met veel ruimte in zijn rug zal wennen zijn. Wat dat betreft is het goed dat hij nu al komt zodat hij een half seizoen de tijd heeft om zijn draai te vinden. Ik ben benieuwd wat hij kan brengen.

Verder zal hij misschien niet zo compleet en talentvol zijn als De Ligt maar ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat het vrijwel onmogelijk is om een vergelijkbare speler te kopen.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Gaizka1985 » wo jan 02, 2019 7:10 pm

Marillion schreef:Op basis van wat Youtube scouting is het mijn beeld dat Magallán vooral een prima mandekker is. Dat is op zich heel waardevol. Kijk maar eens hoe belangrijk het voor het elftal is dat De Ligt in de meeste gevallen de spits van de tegenstander volledig uit weet te schakelen. En bedenk ook nog eens wat er kan gebeuren als je zonder zo'n mandekker speelt zoals in Eindhoven.

Regelmatig spelen met veel ruimte in zijn rug zal wennen zijn. Wat dat betreft is het goed dat hij nu al komt zodat hij een half seizoen de tijd heeft om zijn draai te vinden. Ik ben benieuwd wat hij kan brengen.

Verder zal hij misschien niet zo compleet en talentvol zijn als De Ligt maar ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat het vrijwel onmogelijk is om een vergelijkbare speler te kopen.
Volstrekt onmogelijk.

wimpey
Berichten: 51804
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door wimpey » wo jan 02, 2019 7:16 pm

Marillion schreef:Op basis van wat Youtube scouting is het mijn beeld dat Magallán vooral een prima mandekker is. Dat is op zich heel waardevol.
We zijn ook verwend qua CVs he. Toby, Jan, Sanchez, De Ligt.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Lisandro Magallan

Bericht door raymon » wo jan 02, 2019 7:37 pm

Waarvan Toby en Jan ook niet meteen onomstreden waren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door RubenB » wo jan 02, 2019 9:00 pm

Een interessante statistiek over Magallan van Opta Sports: "Magallan verstuurde dit Superleague-seizoen 1109 succesvolle passes, het meeste van alle verdedigers en het op vier na beste van alle spelers in de competitie"

Dat is niet slecht voor een centrale verdediger die waardeloos zou zijn met de bal aan de voet...

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Lionel » wo jan 02, 2019 10:07 pm

Ik heb hem nu een aantal keer aan het werk gezien en hij kan gewoon een bal inspelen, is fysiek ijzersterk. Verder ook een slimme verdediger.

Dit is gewoon een prima aankoop voor Ajax hoor. Zet hem op LdJ en je hoort nooit meer iets van hem die dag. Aguero is een ander verhaal. Maar daar spelen we pas in mei tegen :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door brigade zuid » wo jan 02, 2019 11:41 pm

Ben wel benieuwd of ze bij Ajax die jongen zien als iemand die gelijk in de basis staat of dat het meer gezien wordt als een breedte aankoop.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Lisandro Magallan

Bericht door raymon » wo jan 02, 2019 11:55 pm

brigade zuid schreef:Ben wel benieuwd of ze bij Ajax die jongen zien als iemand die gelijk in de basis staat of dat het meer gezien wordt als een breedte aankoop.
Om wie te vervangen? Hij lijkt me gehaald als vervanger voor De Ligt. Lijkt me niet dat tHag met De Ligt and Magallan gaat spelen. Of hij moet Blind naar het middenveld willen halen ten koste van Schone?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie