Lisandro Magallan

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18410
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Yopii » di mei 22, 2018 3:04 pm

Boca is er ook nog...

Waar moet die Benedetti dan spelen? Ik zie wat beelden van hem, maar zie nergens dat hij maar een meter terugverdedigt.

Deze bron meldt een akkoord, trouwens:

https://twitter.com/lamitadmas1/status/ ... 1456811008

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Jinne » di mei 22, 2018 3:06 pm

Beetje lui Yopii? Op je eigen Twitter bron zijn er nog al de nodige additionele updates over de transfer en dat het rond is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Duke » di mei 22, 2018 3:15 pm

Grappig, dankzij de vertalingsoptie op twitter weet ik dat Magallan eigenlijk Moens heet. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 18410
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Yopii » di mei 22, 2018 3:44 pm

:smallgrin.gif:

Hopelijk wil hij niet in de doel gaan staan.

Yopii
Berichten: 18410
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Yopii » di mei 22, 2018 9:57 pm


Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 346
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door roelf » wo mei 23, 2018 1:28 am

Argentijns medium: ........
Waarzegger? Ouiji board?

Mr. Ajax
Berichten: 14501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 23, 2018 3:17 pm

Duurt weer lang...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 5845
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Lisandro Magallan

Bericht door De Dominee » wo mei 23, 2018 3:45 pm

Gelukkig maar. Niet voor niets dat de Argentijnse fans van Boca op Twitter de voorzitter complimenteren met deze geweldige deal en lachen omdat hij Ajax een poot heeft weten uit te draaien.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door InnerHarbour » wo mei 23, 2018 4:09 pm

Jij hebt echt geen vertrouwen in deze jongen hè. :biggrin.gif: Maar goed als hij zo slecht is wat doet hij dan in Boca 1? De Argentijse competietie kan toch nooit slechter zij dan de Nederlandse en zie jij Ajax van Boca Juniors winnen?
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 23, 2018 4:15 pm

De Dominee schijnt een echte kenner te zijn van het Zuid Amerikaanse voetbal. Hij kent ze allemaal.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Lisandro Magallan

Bericht door WP_Legend » wo mei 23, 2018 4:18 pm

De Dominee schreef:Gelukkig maar. Niet voor niets dat de Argentijnse fans van Boca op Twitter de voorzitter complimenteren met deze geweldige deal en lachen omdat hij Ajax een poot heeft weten uit te draaien.
Ach als mini Kluivie voor meer dan 10M weggaat zullen we Overmars ook feliciteren..

De Dominee
Berichten: 5845
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Lisandro Magallan

Bericht door De Dominee » wo mei 23, 2018 5:16 pm

InnerHarbour schreef:Jij hebt echt geen vertrouwen in deze jongen hè. :biggrin.gif: Maar goed als hij zo slecht is wat doet hij dan in Boca 1? De Argentijse competietie kan toch nooit slechter zij dan de Nederlandse en zie jij Ajax van Boca Juniors winnen?
Weinig inderdaad. Ik vraag me overigens oprecht af of de NL competitie en Ajax onder doen voor Boca en de Argentijnse competitie. Vooral dat laatste betwijfel ik.
Mr. Ajax schreef:De Dominee schijnt een echte kenner te zijn van het Zuid Amerikaanse voetbal. Hij kent ze allemaal.
Zeker niet, maar ik verdiep me in spelers waar Ajax (naar verluidt) interesse in heeft. Bekijk filmpjes, statistieken, wedstrijdverslagen en lees meningen online. Dan kun je je vaak een behoorlijk goed beeld vormen van een speler.

Van sommige spelers waar Ajax mee in verband wordt gebracht word ik vrolijk (Gutierrez, Alvarez) en van anderen (Magallan, Benedetti) niet.
WP_Legend schreef:
De Dominee schreef:Gelukkig maar. Niet voor niets dat de Argentijnse fans van Boca op Twitter de voorzitter complimenteren met deze geweldige deal en lachen omdat hij Ajax een poot heeft weten uit te draaien.
Ach als mini Kluivie voor meer dan 10M weggaat zullen we Overmars ook feliciteren..
Precies mijn punt. Teveel geld voor een matige speler.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 23, 2018 5:23 pm

De Dominee schreef:
Mr. Ajax schreef:De Dominee schijnt een echte kenner te zijn van het Zuid Amerikaanse voetbal. Hij kent ze allemaal.
Zeker niet, maar ik verdiep me in spelers waar Ajax (naar verluidt) interesse in heeft. Bekijk filmpjes, statistieken, wedstrijdverslagen en lees meningen online. Dan kun je je vaak een behoorlijk goed beeld vormen van een speler.

Van sommige spelers waar Ajax mee in verband wordt gebracht word ik vrolijk (Gutierrez, Alvarez) en van anderen (Magallan, Benedetti) niet.

Dat mag natuurlijk, en dat probeer ik zelf ook te doen. Alleen vind ik niet dat je van youtube-filmpjes en meningen op internet-fora al te wijs kan worden. Sowieso niet om zo stellig te gaan roepen of iemand bij voorbaat al een miskoop/middelmaat is (zoals jij de laatste tijd een aantal keer hebt gedaan). Ik vind dat je een speler volledige wedstrijden moet zien spelen om hem echt te leren kennen en er een echte mening over te kunnen hebben.

Van iedereen kan een fantastisch youtube-filmpje worden gemaakt, maar ook filmpjes waar het op niks lijkt.

Wie is die Alvarez overigens? Je hebt hem een paar keer genoemd, maar ik heb er verder niks over gelezen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lisandro Magallan

Bericht door LucaS » wo mei 23, 2018 5:40 pm

Je moet scout worden! Een 100% score!

Edit: ach je hebt je post weg gehaald
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door InnerHarbour » wo mei 23, 2018 5:43 pm

De Dominee schreef: Weinig inderdaad. Ik vraag me overigens oprecht af of de NL competitie en Ajax onder doen voor Boca en de Argentijnse competitie. Vooral dat laatste betwijfel ik.
Ik kan het mij zo slecht voorstellen joh, zeker gezien dat niet een Nederlandse club door de kwalificaties CL of EL heenkwam. Ik zie heel af en toe nog weleens een wedstrijd in de Nederlandse competitie en dan zeg ik na 10 minuten, "ik zit naar een andere sport te kijken".

Maar goed ik zie nooit beelden uit de Argentijnse competitie dus alles is mogelijk.
YNWA

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lisandro Magallan

Bericht door LucaS » wo mei 23, 2018 5:45 pm

En het jaar ervoor haalde Ajax de EL finale. Het toernooi waar oa liverpool ook aan mee deed
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door InnerHarbour » wo mei 23, 2018 5:48 pm

Nee hoor daar deed Liverpool niet aan mee dat jaar.
YNWA

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Javiskamp » do mei 24, 2018 6:33 am

'Boca wrijft zich in de handen: Magallán wordt gezien als een doorsnee speler'
Donderdag 24 mei 2018 om 06:46
De beoogde Ajax-aanwinst Lisandro Magallán komt uit de koker van het zaakwaarnemerskantoor Essel Sports van oud-voetballer Sören Lerby. Volgens het Algemeen Dagblad is de invloed van Lerby binnen de Amsterdamse club flink toegenomen.

Ajax kwam de Colombianen Mateo Cassierra en Luis Orejuela eveneens op het spoor via de Deen. Ook bij de transfer van Davinson Sánchez speelde het bureau een rol. Andere zaakwaarnemers die Zuid-Amerikaanse spelers in de aanbieding hebben, krijgen juist vaak nul op het rekest, weet het AD.

De ochtendkrant plaatst vraagtekens bij het transferbedrag van minimaal acht miljoen euro voor de Argentijnse verdediger. 'Bij Boca Juniors, de kersverse kampioen van Argentinië, wrijven ze zich in hun handen. Dat ze Lisandro Magallán verkopen voor acht miljoen euro (een bedrag dat via bonussen nog kan oplopen), is voor de club uit Buenos Aires een flinke meevaller. Magallán, 24 jaar, wordt in zijn vaderland namelijk gezien als een doorsnee speler.'

Magallán was dit seizoen een vaste waarde bij Boca, maar behoorde niet tot de absolute uitblinkers. Zakelijk gezien lijkt de deal op voorhand dan ook niet heel aantrekkelijk voor Ajax. Het is de vraag of de club hem nog met winst kan doorverkopen. Hij past echter in het profiel, aangezien Ajax wil investeren in midtwintwigers die er direct kunnen staan.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 24, 2018 7:09 am

Laten we eerst zelf maar eens kijken hoe hij het doet. Er staat ook een filmpje van Opta en daar zijn zijn statistieken wel goed. Meeste intercepties, hoog percentage naar de juiste kleur spelen, veel duels winnen (niet onbelangrijk voor een verdediger :666.gif: ). Lijkt me gewoon een echte verdediger en dit soort spelers hebben we gewoon een aantal nodig in ons elftal.

Daardoor kunnen straks de ‘echte Ajax-spelers’, zoals oa Mathijs, Frenkie, Neres, Dolberg ook beter tot hun recht komen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door wimpey » do mei 24, 2018 8:25 am

Ben benieuwd wat Overmars, Sar e.c. verdienen aan al die transfers die ze via Lerby afwikkelen.

We hebben aan bijv. Cassie, Cvitanich en Orejuela gezien dat sportieve merites niet pro numero uno is.

columbus
Berichten: 5349
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Lisandro Magallan

Bericht door columbus » do mei 24, 2018 8:54 am

Ben benieuwd. Voorlopig staat hij nog niet op de foto en alle nieuwsberichten komen van sites en Twitter.

Wel frappant, als ik het forum zo weer doorakker zijn er naar weinig spelers die er ook maar iets van kunnen. Of ze nu bij Real, Liverpool, NAC of waar dan ook speelt. Ook mogelijk toekomstige spelers van Ajax kunnen er helemaal niets van en worden al afgeschoten voordat er ook maar 1 training is geweest. Jammer dat werkelijk alles zo negatief wordt belicht. Ik zie wel, ben benieuwd hoe die jongens het oppakken. Zoals IH al zegt, als basisspeler van Boca kan je prima een bal voor uit spelen.

Yopii
Berichten: 18410
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Yopii » do mei 24, 2018 9:51 am

De sportredactie van het AD is zo slecht dat ik er plaatsvervangende schaamte van krijg. Dat stuk is van A tot Z gejat van internet. En die stukjes op internet zijn op hun beurt weer plak- en knipwerk, gecombineerd met een dosis 'dikke duim'. :aai.gif:

Als Ajax een speler wil van wie gemeld wordt dat hij (sinds kort?) bij Essel zit, 'neemt dan de invloed van Essel toe'? Wat een gelul, zeg. Ajax werkt met Essel, al is het maar omdat tientallen Ajacieden bij dat bureau onder contract staan of hebben gestaan. Dat is al zo sinds de dagen van Sneijder en Van der Vaart. De invloed van Essel valt moeilijk te meten, maar zeggen dat die toeneemt? Lift Essel niet gewoon mee door spelers onder contract te nemen die bij Ajax in de belangstelling staan? Lerby is geen Raiola of Mendes - hij heeft niet zoveel invloed, zeker niet in Zuid-Amerika.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Duke » do mei 24, 2018 9:56 am

Dit is inderdaad een zeer matig en gemakzuchtig stukje van Daniël Dwarswaard.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

De Dominee
Berichten: 5845
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Lisandro Magallan

Bericht door De Dominee » do mei 24, 2018 9:57 am

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aj ... ~aceb80c3/
Ajax kiest vaker voor spelers die al 'af' zijn
Lisandro Magallán (24) zal de vierde aankoop van Ajax worden. De Amsterdammers betalen acht miljoen euro voor de centrale verdediger. En dat terwijl hij in Argentinië niet als een uitzonderlijke speler wordt gezien.

Daniël Dwarswaard 24-05-18, 10:11
10
Door Daniël Dwarswaard

Magallán heeft nog geen A-interlands voor Argentinië achter zijn naam.

Bij Boca Juniors, de kersverse kampioen van Argentinië, wrijven ze zich in hun handen. Dat ze Lisandro Magallán verkopen voor acht miljoen euro (een bedrag dat via bonussen nog kan oplopen), is voor de club uit Buenos Aires een flinke meevaller. Magallán, 24 jaar, wordt in zijn vaderland namelijk gezien als een doorsnee speler.

Ter vergelijking: Ajax kocht Nicolás Tagliafico afgelopen winter voor zo’n 4,5 miljoen van Independiente. Een club die weliswaar minder hoog in de nationale pikorde staat dan Boca Juniors, maar Tagliafico had wel de status van aanvoerder én had toen ook al voor het Argentijnse elftal gespeeld.

Magallán heeft nog geen A-interlands voor Argentinië achter zijn naam. Hij speelde wel wedstrijden voor de vertegenwoordigende jeugdelftallen, maar was in die teams nooit een vaste waarde. Bij Boca Juniors was Magallán dit seizoen wel een vaste kracht, maar hoorde hij nooit tot de absolute uitblinkers. Eerder tot de categorie nuttige krachten. Vertaald naar Nederlandse maatstaven: qua profiel een soort Nick Viergever.

Zakelijk gezien is de Magallán-deal op voorhand niet heel aantrekkelijk voor Ajax. Een hoge transfersom, een fors salaris en bovendien is het gezien zijn leeftijd maar de vraag of Ajax hem na een paar seizoenen in Amsterdam nog met winst kan doorverkopen.

Maar goed, de bankrekening van Ajax is vol zat. En die zal komende zomer alleen maar voller worden. De clubleiding wil juist investeren in midtwintigers die ‘af’ zijn en direct een bijdrage kunnen leveren aan het binnenhalen van de landstitel. Magallán past volgens de club in dat profiel. Want de kampioensschaal begint in Amsterdam een heuse obsessie te worden. Met de komst van Zakaria Labyad (25) heeft Ajax bewust nog een relatief ‘oude’ speler binnengehaald.

De clublei­ding wil juist investeren in midtwinti­gers die ‘af’ zijn en direct een bijdrage kunnen leveren.

Magallán komt uit de koker van het zaakwaarnemerskantoor Essel Sports van oud-voetballer Søren Lerby. En dat is geen toeval. Lerby was tien jaar geleden al betrokken bij de transfer van de Argentijn Dario Cvitanich naar Amsterdam. Nu Ajax Zuid-Amerika steeds vaker als jachtterrein ziet, is de invloed van Lerby alleen maar toegenomen.

Tegenvallen
De Colombianen Mateo Cassierra en Luis Orejuela, die overigens zwaar tegenvallen bij Ajax, komen uit de koker van de Deen. Ook bij de wel succesvolle transfer van Davinson Sánchez speelde het bureau een rol. Andere zaakwaarnemers die Zuid-Amerikaanse spelers in de aanbieding hebben, krijgen vaak nul op het rekest.

Magallán staat overigens al langer op de radar van Ajax. Afgelopen winter was er al concrete interesse, maar toen wilde Boca Juniors niet meewerken aan een transfer. Nu de landstitel binnen is en Boca zich plaatste voor de achtste finales van de Copa Libertadores (dat toernooi gaat na het WK verder, red.), is dat een ander verhaal.

Ajax legde eerder al Perr Schuurs (Fortuna Sittard), Hassane Bandé (KV Mechelen) en dus Labyad (FC Utrecht) vast. De clubleiding heeft steeds benadrukt dat de selectie rond moet zijn voordat Ajax eind juli aan de cruciale voorrondes van de Champions League begint.
De Argentijnse Viergever dus. Gelukkig laten we die niet transfervrij naar de concurrent vertrekken... Lood <=> oud ijzer dus.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18410
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lisandro Magallan

Bericht door Yopii » do mei 24, 2018 10:14 am

Nou nee. Magallan is om te beginnen al rechtsbenig, dus niet te vergelijken.

Plaats reactie