Noussair Mazraoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Noussair Mazraoui

Bericht door Historicus » ma feb 05, 2018 8:06 pm

Afgelopen zondag maakte Noussair Mazraoui thuis tegen NAC Breda zijn debuut in Ajax 1. Dus hij verdient toch ook zijn eigen topic.

Wie is er buiten zijn debuut (al) bekend met hem?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Sandro » di feb 06, 2018 10:52 am

Tranen in ArenA bij debuut Ajax-talent

Door Mike Verweij

De tijd was voor Noussair Mazraoui veel te kort om geheel volgens de Ajax-traditie te scoren bij zijn debuut. Maar dat maakte de vreugde er bij de invaller-voor-vijf-minuten niet minder om.

"Hier heb ik mijn hele leven naar uitgekeken en mijn droom is werkelijkheid geworden. Het is geweldig, onbeschrijflijk en smaakt naar meer”, aldus de Ajax-speler.

Opvallend is dat de middenvelder van alle spelers die de nieuwe trainer Erik ten Hag onder zijn hoede kreeg misschien wel de meeste indruk op hem maakte. "Ik probeer mezelf elke training te laten zien en heb twee van de drie keer bij de wedstrijdselectie gezeten”, aldus Mazraoui, die zonder maatpak, maar in zijn gewone kloffie, door de catacomben van de ArenA liep.

Advies

"Ik krijg veel advies van de trainers. En als je commentaar krijgt wat je beter kan doen, betekent het toch dat ze met je bezig zijn. En als ik het goed doe, krijg ik het ook te horen. Ik kan het goed met ze vinden.”

Een aantal medewerkers van Ajax bekeek de invalbeurt van Mazraoui met tranen in de ogen. De middenvelder stond de bewuste zomerdag, waarop het noodlot toesloeg, in het veld dicht bij Abdelhak Nouri en zat na het ineenzakken van Nouri – net als zijn ploeggenoten – compleet stuk. Vandaar dat iedereen hem zijn debuut extra gunde. "Appie is nog steeds een moeilijk onderwerp om over te praten en doe ik ook liever niet”, aldus Mazraoui, die tijdens de ereronde in de armen van zijn trotse vader en broer viel.

Échte Ajax-voetballer

Noes, zoals hij liefkozend wordt genoemd, wordt omschreven als een échte Ajax-voetballer. "Ik speel vanaf 2006, sinds achtste mijn bij Ajax. Ik ben een fysiek niet al te sterke speler, maar op technisch gebied kan ik zeker mijn steentje bijdragen”, aldus de oud-speler van Alphense Boys.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Lionel » di feb 06, 2018 12:51 pm

Mooi! Gelukkig zijn er nog jongens trots op hun debuut bij Ajax :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 06, 2018 1:36 pm

Ben jij de laatste tijd dan jongens tegengekomen die niet trots op hun debuut bij Ajax 1 zijn?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Thijs » ma apr 30, 2018 10:09 am

Speelde gisteren een verdienstelijke pot op de rechtsback-positie, ten faveure van miljoenenaankopen Orejuela en Kristensen. Wat zal zijn rol volgend jaar zijn?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Marillion » ma apr 30, 2018 1:43 pm

Zou mooi zijn als die jongen de oplossing blijkt te zijn. Al is het voor hem wel een vreemde positie. We moeten niet na één potje tegen AZ denken dat hij de rechtsback van de komende jaren is. Er stond ook geen druk op deze wedstrijd.

Maar ik kan me voorstellen dat we dit experiment een vervolg geven. Dat zeker.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Lionel » ma apr 30, 2018 4:11 pm

Thijs schreef:Speelde gisteren een verdienstelijke pot op de rechtsback-positie, ten faveure van miljoenenaankopen Orejuela en Kristensen. Wat zal zijn rol volgend jaar zijn?
Zou zeker mooi zijn. Hoewel er misschien geen druk op stond had hij wel een directe tegenstander toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 346
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door roelf » di mei 01, 2018 3:22 am

Lionel schreef: Zou zeker mooi zijn. Hoewel er misschien geen druk op stond had hij wel een directe tegenstander toch?
Jaah, die Jahanbakhsh... pleegde nog even een opzettelijke directe aanslag op z'n rechterknie.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door De Dominee » di mei 01, 2018 8:44 am

Jahanbakhsh speelde als rechtsbuiten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Mr. Ajax » di mei 01, 2018 8:48 am

De Dominee schreef:Jahanbakhsh speelde als rechtsbuiten.
Dook ook regelmatig op op links. Die aanslag op de knie van Mazraoui nam plaats op de linker flank inderdaad.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Yopii » wo mei 02, 2018 11:17 am

Nous was in de jeugd net zo klein als Appie. Op zeker moment verdween hij uit beeld. Toen ik hem daarna terug zag, herkende ik hem niet meer.

Hij heeft wel iets. Nu kijken of ze een positie voor hem vinden. Zijn kracht ligt toch in het aanvallende.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 02, 2018 11:57 am

Hij was nog kleiner zelfs.

Ben het verder wel met je eens dat zijn kracht in het aanvallende ligt. Zie hem daarom liever op het middenveld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Lionel » do mei 03, 2018 8:10 am

Ik vind hem daar niet goed genoeg voor. Hoop juist dat ze een goede back van hem kunnen maken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Gezond verstand » vr mei 18, 2018 1:45 pm

Marillion schreef:Zou mooi zijn als die jongen de oplossing blijkt te zijn. Al is het voor hem wel een vreemde positie. We moeten niet na één potje tegen AZ denken dat hij de rechtsback van de komende jaren is. Er stond ook geen druk op deze wedstrijd.

Maar ik kan me voorstellen dat we dit experiment een vervolg geven. Dat zeker.
Zo vreemd is die plek niet voor hem, tot de B2 was hij altijd rechtsback, en vorig jaar in Jong Ajax speelde hij er ook regelmatig.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door De Dominee » vr mei 18, 2018 1:47 pm

Interessant, dat wist ik niet. Dan is hij op die positie inderdaad een serieuze optie gezien zijn spel daar. Laten concurreren met Orejuela of Kristensen en de verliezer van die 2 sowieso lozen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door wimpey » wo feb 16, 2022 4:41 pm

Grappig, 15 posts in totaal voor deze topper! :smallgrin.gif:

Schijnt ons voor BVB te gaan verlaten. Aldus het doorgaans betrouwbare Sport1. Mooie club. Z'n agent doet daar goede zaken.

Ik gun het Nous van harte. Lijkt me een topgozer.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Gaizka1985 » wo feb 16, 2022 5:11 pm

Toch denk ik dat hij nog weleens terug zal verlangen naar Ajax, bij welke club kom je als rechtsback 2 of 3 keer wedstrijd in de 16 van de tegenstander? Het is momenteel heerlijk voetballen voor hem.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Lionel » wo feb 16, 2022 5:15 pm

wimpey schreef:
wo feb 16, 2022 4:41 pm
Grappig, 15 posts in totaal voor deze topper! :smallgrin.gif:

Schijnt ons voor BVB te gaan verlaten. Aldus het doorgaans betrouwbare Sport1. Mooie club. Z'n agent doet daar goede zaken.

Ik gun het Nous van harte. Lijkt me een topgozer.
Vind dat maar niks. We zeggen vaak dat het een mooie club is maar ze presteren helemaal niks.

Zou ik niet heen gaan als ik hem was. Wacht dan tot een Engelse subtopper komt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Marillion » wo feb 16, 2022 8:30 pm

Hij moet vooral kijken naar de speelstijl. Wat mag een rechtsback doen in het elftal en wat niet. Bij Ajax komt hij regelmatig door tot in de zestienmeter. Soms buitenom, vaak ook binnendoor. Daar ligt zijn grote kracht. Een mooie clubnaam en een dik contract zijn leuk maar ik neem aan dat hij ook wil voetballen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Yopii » do feb 17, 2022 11:18 am

Hij is erg blessuregevoelig. Ik zou niet naar de PL gaan als ik hem was.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door Marillion » do feb 17, 2022 7:20 pm

Die blessuregevoeligheid van hem kan ook een goede reden zijn om voor de hoogste bieder te gaan. Mazraoui zal er toch rekening mee moeten houden dat hij niet tot voorbij zijn 35e op het hoogste niveau actief zal zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door WP_Legend » vr feb 18, 2022 3:03 pm

Mwah hoe lang heeft Litmanen het volgehouden?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door peter » za feb 19, 2022 11:17 am

wimpey schreef:
wo feb 16, 2022 4:41 pm
Schijnt ons voor BVB te gaan verlaten. Aldus het doorgaans betrouwbare Sport1. Mooie club. Z'n agent doet daar goede zaken.

Ik gun het Nous van harte. Lijkt me een topgozer.
Ik vind het allemaal prima, maar om nou dit als een mooie stap te zien. Laatste keer BuLi kampioen in 2012 en vorig jaar derde van Duitsland. En misschien ook wel gewoon voorbij gestreefd door Leipzig.
In Europa nu roemloos ten onder en vorig jaar KF en het jaar daarvoor 8ste finale CL. Een leuke club in de subtop van Europa waar je naar alle waarschijnlijk nooit een keer wat zal winnen.

Al met al is het zeker geen stap omhoog.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door 999 » za feb 19, 2022 1:00 pm

’Cruijff zou Mazraoui passeren’
Noussair Mazraoui is bezig aan zijn laatste maanden bij Ajax.

FOTO ANP/HH

Silooy heeft begrip voor keuze Ten Hag vertrekkende rechtsback wél op te stellen
AMSTERDAM Sonny Silooy (58) vindt het jammer dat Noussair Mazraoui (24) na dit seizoen transfervrij vertrekt bij Ajax. „Uit dankbaarheid voor mijn opleiding zou ik altijd hebben bijgetekend”, zegt Silooy, die tussen 1980 en 1987 de rood-witte clubkleuren verdedigde. „Noussair lijkt te vergeten dat Ajax hem heeft gevormd tot de speler die nu de buitenlandse clubs voor het uitkiezen heeft en kiest voor het tekengeld. Dat vind ik zonde. Helaas zijn de tijden veranderd.”

En dat is volgens de voormalige rechtsback maar goed ook voor Mazraoui, die vanavond de uitwedstrijd bij Willem II speelt. „Johan Cruijff zou hem passeren, want op de bank zou hij wel voelen dat dit niet de bedoeling is”, lacht Silooy vanuit Dubai, waar hij voor Ajax werkzaam is. Dat Erik ten Hag de verdediger wél opstelt, begrijpt hij echter. „Je wilt als trainer toch kampioen worden en zo ver mogelijk komen in de Champions League. Daar heb je de beste spelers voor nodig, dus ook Mazraoui. En als Ajax kampioen wordt of een paar rondjes in de Champions League overleeft, is de misgelopen transfersom weer vergeten.”

Duidelijk is inmiddels dat AC Milan, Borussia Dortmund en FC Barcelona de belangrijkste gegadigden zijn om Mazraoui gratis van Ajax over te nemen. Volgens Silooy, die na Ajax voor Racing Paris en Arminia Bielefeld speelde, doet zijn verre opvolger er verstandig aan ook voor de Bundesliga te kiezen. „Bij FC Barcelona zie je aan Sergiño Dest dat de concurrentie moordend is. En als je van een club komt, die lekker wil voetballen en je denkt ook daar vrijuit te kunnen aanvallen, dan is de Serie A geen pretje. Ik denk dat Noussair bij Dortmund het beste tot zijn recht komt. En het is nog lekker dichtbij ook. Fijn als hij een familieman is.”

Uit eigen ervaring weet Silooy dat het tijd kost om ergens anders te aarden. „En transfervrij binnenkomen is voor je status niet altijd een voordeel. Daar staat tegenover dat een speler van Ajax vaak wel wat aanzien heeft. Zeker als Mazraoui er met zijn ploeggenoten in slaagt de fantastische reeks van voor de winterstop in de Champions League voort te zetten.”

Silooy hoopt de laatste maanden nog van hem te kunnen genieten. „De klik met Antony is geweldig. Ik hoop voor Noussair dat hij afscheid kan nemen met het kampioenschap. En dan is het: opgestaan plaatsje vergaan. Met zijn opvolging zit het namelijk wel goed. Devyne Rensch liet vorig seizoen al zien een groot talent te zijn. Dit is na een mindere periode een overbruggingsjaar voor Devyne. Volgend seizoen moet hij er staan.”
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Noussair Mazraoui

Bericht door 999 » ma mar 07, 2022 4:56 pm

’Mazraoui terug op het veld’
Noussair Mazraoui

AMSTERDAM De knieblessure die Noussair Mazraoui opliep tegen Go Ahead Eagles is niet ernstig. „Het was vreemd, zo uit het niets. Noussair heeft vandaag (zondag, red.) weer op het trainingsveld gestaan en sluit maandag weer aan bij de groepstraining”, aldus Erik ten Hag na de gewonnen wedstrijd (3-2) tegen RKC Waalwijk.

„Ik hoop dat hij vrijdag (tegen SC Cambuur, red.) weer beschikbaar is en anders volgende week dinsdag (Benfica).” Tegen RKC wisselde hij Devyne Rensch met lichte ham-stringklachten uit voorzorg. „Ik wilde geen risico lopen, omdat we in dat rechterblok Mazraoui en Jurriën Timber al missen.” Ook de absentie van Timber lijkt niet langdurig.
De T.

Plaats reactie